تفاوت اسکالپ با تاتو چیست و کدامیک بهتر است؟

تفاوت اسکالپ با تاتو
آنچه در این مقاله می خوانید!

تفاوت اسکالپ با تاتو چیست؟ اسکالپ سر و تاتو جز روش‌های زیبایی محسوب می شوند و تمامی افراد می‌خواهند بهترین ظاهر خود را داشته باشند، این امری طبیعی می باشد.

مردان و زنانی که با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند، همیشه انواع گوناگونی از محصولات یا تکنیک‌های جراحی را برای رشد دوباره موهای خود امتحان نموده اند.

در این مقاله به 12 مورد از مهم ترین تفاوت های اسکالپ و تاتو اشاره شده است.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  • تاتو بهتر است یا اسکالپ؟
  • تتوی موی سر در تهران

ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید در مورد انتخاب هر کدام از روش ها تصمیم بگیرید.

تاتو چیست؟

تاتو روشی است که از زمان های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته است که این روش در ابتدا برای طراحی اشکال و خطوط مختلف بر روی بخش های مختلف بدن استفاده می شده است.

اما مدت ها بعد از این روش برای پوشش دادن کم مویی ابرو ها نیز استفاده شد و به کار گیری آن در خصوص ترمیم ابرو ها بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

با این وجود

استفاده از روش تاتو ظاهری طبیعی به ابرو ها نمیداد و تمامی افراد با دیدن شخصی که ابرو های خود را تاتو کرده بود متوجه می شدند که ابرو های او طبیعی نیست و این مساله برای همه ناخوشایند بود.

در نتیجه

تلاش های دیگری در سراسر جهان انجام شدند تا روش های جدیدتر و بهتری را به وجود آورند و به این شکل به زیبایی افراد بیشتر کمک کنند که در نتیجه این امور روشی به نام اسکالپ ایجاد شد.

 اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ یکی از شیوه های نوین برای ترمیم مو است که با استفاده از این شیوه می توان جاهای خالی و یا طاس سر را پر کرد و زیبایی افراد را به آنها بازگرداند.

این شیوه

دارای مزیت های بسیار زیادی برای افراد است و به همین علت جایگاه خوبی را در جوامع از آن خود کرده است و امروزه به یکی از شیوه های پرطرفدار برای ترمیم مو به حساب می آید.

در روش اسکالپ سر از سوزن اسکالپ از جنس نانو برای ایجاد نقاط تیره رنگ بر روی قسمت های خالی سر و وارد کردن رنگدانه ها به لایه های پوست استفاده می شود که این نقاط ایجاد شده بسیار شبیه به منافذ مو هستند و جلوه ای بسیار طبیعی را ایجاد می کنند.

لازم به ذکر است که

رنگ مخصوص اسکالپ به کار گرفته شده برای انجام اسکالپ سر بر اساس رنگ موهای فرد تعیین می شود و رنگی برای این کار استفاده می شود که بیشترین میزان نزدیکی را به موهای طبیعی فرد داشته باشد.

تفاوت اسکالپ با تاتو

12 تفاوت اسکالپ سر با تاتو

تفاوت هایی که اسکالپ سر با تاتو دارد را می توان از جمله مزایای آن نیز دانست زیرا همین برتری های اسکالپ نسبت به تاتو باعث شده است که این دو روش از هم مجزا باشند.

بر اساس تجربیات اسکالپ سر این مزایا و تفاوت ها از قبیل زیر هستند:

اسکالپ تاتو
1) اسکالپ سر با استفاده از دستگاه های اسکالپ استریل شده و مخصوصی پیاده سازی می شود تاتو با دست انجام می شود.
2) موادی که در شیوه اسکالپ مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ های طبیعی هستند در تاتو از رنگ های شیمیایی استفاده می شود.

یکی دیگر

  • از تفاوت اسکالپ سر با تاتو این است که میزان درد و خونریزی در این شیوه در مقایسه با تاتو بسیار کمتر است.
  • اسکالپ سر از نظر میزان بهداشتی بودن در جایگاه بهتری در مقایسه با تاتو قرار دارد.
اسکالپ تاتو
3) اسکالپ برای پوشاندن و مخفی کردن جای بخیه، زخم و سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد از تاتو برای انجام این امور نمی توان استفاده کرد.
4) اسکالپ توسط مراکز علمی و پزشکی یک شیوه مورد تایید است تاتو روشی منسوخ شده می باشد.
5) نتیجه ای که از اسکالپ سر و اسکالپ ریش برای ترمیم مو ایجاد می شود، بسیار طبیعی است وقتی از تاتو برای ترمیم ابرو استفاده می گردد، نتیجه حاصل بسیار مصنوعی و مشخص است.
6) اسکالپ شیوه ای است که تنها برای ترمیم مو به کار می رود و توسط آن نمی توان به خالکوبی بدن پرداخت. از تاتو بیشتر برای خالکوبی بر روی قسمت های مختلف بدن استفاده می شود
7) امروزه این روش در کلینیک های اسکالپ و توسط پزشکان متخصص انجام می شود تاتو توسط پزشک انجام نمی گردد.
  • اسکالپ در تهران دارای کاربرد های گسترده تر و تخصصی تری در مقایسه با تاتو است.

توجه! توجه!

  • از آنجایی که در تاتو رعایت اصول بهداشتی بسیار کمتر از روش اسکالپ است، احتمال انتقال ویروس ها و بیماری های عفونی در آن در مقایسه با روش اسکالپ بسیار بیشتر است.

مورد بعدی

  • هزینه اسکالپ سر در مقایسه با تاتو متفاوت است.
آیا اسکالپ بهتر از تاتو است؟

آیا اسکالپ بهتر از تاتو است؟

با توجه به اینکه کاربرد های این دو روش تقریبا مجزا از هم هستند، نمی توان گفت که کدام یک از این روش ها بهتر است،

اما با توجه به

تفاوت اسکالپ سر با تاتو در خصوص رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و به کار بردن مواد طبیعی در آن استفاده از اسکالپ در مقایسه با تاتو پیشنهاد می شود.

بهترین کلینیک برای اسکالپ سر در تهران

عزیزانی که قصد دارند اسکالپ سر در تهران انجام دهند، میتوانند از خدمات مرکز موی ایندرا بهره مند گردند زیرا در این کلینیک تمامی امور مربوط به اسکالپ زیر نظر بهترین متخصصین انجام می شود و با مراجعه به این مرکز می توانید نتیجه رضایت بخشی را دریافت کنید.

سخن پایانی

برای اینکه در رابطه با معایب اسکالپ اطلاعات بیشتری را به دست آورید، می توانید مقالات دیگر ما را نیز مطالعه کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!