اسکراب موی سر چیست

اسکراب موی سر چیست
آنچه در این مقاله می خوانید!

اسکراب مو را با عنوان‌های اسکراب کف سر، اسکراب مو، اسکراب پوست سر نیز می شناسند. اگر به رشد و سلامت موهای خود توجه میکنید لازم است اسکراب مو را انجام دهید. اسکراب مو به نوعی لایه بردار است که پوست سر و فولیکول مو را تمیز می‌کند همچنین ذرات عرق و سموم سلول های مرده پوست و آلودگی های کف سر را تیز پاک سازی می کند.

با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

اسکراب اسکالپ سر چیست؟

در پاسخ به این سوال که: اسکراب مو چیست؟ باید گفت:

اسکراب با شامپو تفاوت بسیاری دارد از اسکراب می‌توانید برای از بین بردن آلودگی‌های سر چربی سر تحریک رشد موها و غیره استفاده کنید.

2 نوع اسکراب موی سر که بهتر است بشناسید!

اسکراب دارای تنوع بالایی مانند اسکراب فیزیکی،  شیمیایی و مخلوط اسکراب فیزیکی شیمیایی است.

1) اسکراب موی سر فیزیکی

در لایه برداری و استفاده از اسکراب فیزیکی با استفاده از مواد شن مانندی که جز ترکیبات آن می‌باشد می توانید سلامت کف سر خود را تضمین کنید. در اسکراب فیزیکی پودر برنج،  قهوه و شکر موجود در آن باعث از بین رفتن سلول های مرده از کف سر می شود.

2) اسکراب موی سر شیمیایی

در لایه برداری و استفاده از اسکراب شیمیایی  با استفاده از اسید ملایمی پیوند مولکول‌های مرده را در هم می ‌شکنیم و با استفاده از شستشوی کامل کف سر آنها را از بین می ‌بریم. اسید موجود در اسکراب شیمیایی برای پوست مو و صورت مفید است. اما پوست مو را خشک و شکننده می‌کند.

اسکراب اسکالپ سر چیست؟

5 مزیت بی نظیر اسکراب موی سر

کلید داشتن موهای سالم و شاداب داشتن کف سری سالم است. با استفاده از اسکراب می‌توانید کف سری سالم را تجربه کنید. کف سر سالم بسیاری از مشکلات پوست و مو را می‌تواند درمان کند. اما استفاده از اسکراب مو چه مزایایی دارد؟

  • کنترل شوره

شوره امری طبیعی برای تمامی افراد است زیرا بر اثر مواردی و شرایطی ممکن است فرد تجربه کند. کف سر در حالت عادی نوعی چربی مفید را تولید می‌کند که هنگامی که این چربی تجمع پیدا می‌کند یا بیش از حد تولید می‌شود باعث به وجود آمدن شوره یا قارچ می‌شود.

با استفاده از اسکراب مو می‌توانید از به وجود آمدن شوره( پوسته های سفید ) در سر جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: لوسیون تقویت کننده مو

  • افزایش حجم موها

در طول روز ممکن است آلودگی هایی  مانند محصولات آرایشی پوست و مو آلودگی هوا و غیره باعث چرب شدن کف سر و موها شود. در برخی موارد با  شستشو توسط شامپوهای معمولی نمی‌توانید آلودگی‌ها را پاک کنید. اسکراب مو می تواند گزینه مناسبی برای پاک کردن این آلودگی‌ها و افزایش حجم موها باشد.

اسکراب می تواند یکی از روش های ضخیم شدن موی سر محسوب شود.

مزایای اسکراب موی سر
مزایای اسکراب موی سر
  • برطرف کردن خارش

اسکراب پوست چیست؟ چه تاثیری در روند رشد مو دارد؟

اسکراب موی سر در کاهش خارش موها و کف سر تاثیر گذار است. زیرا می‌تواند در کاهش التهاب مو و سمومی که در ریشه مو و کف سر اثر گذار باشد. همچنین حساسیت‌های به وجود آمده ناشی از آلودگی ها، سختی آب و لوازم آرایشی را از بین ببرد.

  • تحریک رشد مو

دلایل کاهش سرعت رشد مو چیست؟ کف سر سالم قطعا در رشد مو بسیار تاثیر گذار است. برای تحریک رشد موها و رشد مجدد آنها از اسکراب مو استفاده کنید. زیرا اسکراب مو باعث گردش خون و تغذیه فولیکول های مو با مواد مغذی می شود.

  • متعادل سازی چربی سر

کف سر شما باید تعادلی بین چربی سر و خشکی سر داشته باشد که با استفاده از اسکراب مو می‌توانید این تعادل را برقرار کنید. اسکراب می‌تواند تولید چربی و سموم اضافی کف سرتان را کنترل کند.

اسکراب انواع موی سر

اسکراب انواع موی سر

برای اسکراب موها باید شناخت کافی نسبت به نوع مو و کف سر خود داشته باشید.

اسکراب کف سر معمولی

هنگامی که کف سر معمولی دارید یعنی کف سر شما بیش از حد خشک یا بیش از حد چرب باشد می‌توانید بسته به نوع سلیقه، از اسکراب شیمیایی یا فیزیکی استفاده کنید.

اسکراب کف سر چرب

علت و نحوه درمان چربی مو چیست؟ افرادی که کف سر چرب دارند باید از اسکراب شیمیایی استفاده کنند. با استفاده از اسیدهای ملایمی که در آن قرار دارد سلول‌های مرده، چربی‌های مضاف، رفع انسداد فولیکول ها  همچنین چربی روی مو از بین می رود.

اسکراب کف سر خشک

اگر احساس خارش بر روی کف سر یا پوسته های سفیدی بر روی لباس خود مشاهده می‌کنید احتمالاً شما دارای کف سر خشکی هستید. افرادی که کف سر و خشکی دارند باید از اسکراب فیزیکی استفاده کنند.

چرا که اسکراب باعث ترمیم موهای خشک و وز و ترمیم ریشه مو خواهد شد.

اسکراب فیزیکی از پوسته شدن کف سر جلوگیری می‌کند. بعد از استفاده از اسکراب فیزیکی باید از شامپوی نرم کننده استفاده شود.

عوارض اسکراب موی سر

رعایت کردن حد اعتدال هر چیزی حائز اهمیت است. کف سر بسیار آسیب پذیر است در هنگام استفاده از اضطراب باید حد وسط آن را رعایت کنید. استفاده بیش از حد از اسکراب باعث موارد زیر می شود:

  • شکنندگی مو
  • نازک شدن مو
  • آسیب رسیدن به کف سر
  • بروز درد
  • خشک شدن موها
  • و …
عوارض اسکراب موی سر

انواع اسکراب موی سر خانگی

تولید کننده‌های وسایل آرایشی و پوست مو انواع اسکراب مو را تولید کرده اند. اما شما می‌توانید با استفاده از برخی محصولات طبیعی در منزل اسکراب موی سر خانگی را تولید کنید.

نمک دریا

طرز استفاده از نمک دریا به عنوان اسکراب مو به دو شکل است.

  • افرادی که دارای موی چرب هستند. ابتدا کف سر خود را مرطوب کرده و دو تا ۳ قاشق از قاشق غذاخوری نمک را روی سر به مدت ۱۰ دقیقه قرار داده و ماساژ دهید ‌.
  • افرادی که دارای موی خشک هستند ابتدا ۲ قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری نمک دریا را با هم مخلوط کنند. به آرامی بر روی کف سر خود قرار داده و ماساژ دهید.

قهوه

برای استفاده از قهوه به عنوان اسکراب مو به قهوه آسیاب شده یا خرد شده نیازمند هستید. قهوه را می‌توانید به تنهایی یا با ترکیبات موادی دیگر به مدت ۳۰ دقیقه بر روی کف سر خود قرار داده و بعد از آن به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

شکر

از شکر سفید یا شکر قهوه‌ای به اندازه دو قاشق با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط نمایید. پس از ماساژ دادن با آب ولرم می‌توانید شستشو را انجام دهید و از نرم کننده مو یا ماسک مو نیز می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: از بین بردن جوش صورت در یک روز

اسکراب موی سر با اوزون مایکرومیست

با استفاده از دستگاه اوزون مایکرومیست، بوی بد، باکتری‌های مانده در کف سر، تنظیم و کنترل PH را تجربه کنید. همچنین این دستگاه  دارای خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و طراوت  و شادی آور است. از این دستگاه استفاده های دیگری مانند کاهش انواع ریزش موها و تحریک رشد مجدد موها، پروتئین تراپی، جذب مواد کراتین و غیره می شود.

اسکراب موی سر با اوزون مایکرومیست
اسکراب موی سر با اوزون مایکرومیست

تعداد دفعات اسکراب موی سر

برای استفاده از اسکراب موی سرد محدودیتی ندارید و می‌توانید هر لحظه و در هر مکان آن را در روتین پوستی خود قرار دهید و استفاده نمایید. اما هنگامی که کدری و بی حالتی موها، پوسته سفید بر روی لباس یا مو، نازک و بیجان شدن موها، چرب بودن موها پس از شست و شو و غیره را مشاهده کردید از اسکراب استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد اسکراب موی سر و ‌های آن به صورت مفصل صحبت کردیم. در صورتی که قصد مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان مرکز موی ایندرا به صورت تلفنی یا آنلاین در ارتباط باشید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!