ترمیم جای بخیه کاشت مو با اسکالپ سر

ترمیم جای بخیه کاشت مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

ترمیم جای بخیه کاشت مو با روش اسکالپ سر به این شکل است که افراد برای انجام این کار به کلینیک های پوست و مو مراجعه می کنند و پزشک در ابتدا از بی حس کننده موضعی برای شخص و در قسمت های مورد نظر استفاده می کند. پس از اینکه بخش های مورد نظر بی حس شدند، پزشک عملیات اسکالپ را شروع می کند.

در این روش رنگ مخصوص اسکالپ که با رنگ موهای طبیعی فرد همخوانی داشته باشد در داخل دستگاه اسکالپ سر که کارتریج نام دارد، قرار داده می شود و سپس با حرکات دست پزشک و سوزن های نانویی که در بخش ابتدایی دستگاه کارتریج قرار دارد، عملیات اسکالپ انجام می شود و رنگدانه ها به لایه زیرین پوست سر در بخش های مورد نظر وارد می شوند و به این شکل خطوط بخیه پوشانده می شوند.

کاشت مو جای بخیه

همان طور که می دانید و نظرات اسکالپ سر گویاست، رویش مو در جای بخیه امکان پذیر نیست و به عبارت دیگر رشد مو در محلی از بدن که بخیه خورده است، به صورت کامل قطع می گردد.

حال اگر

این جای بخیه در قسمت های از بدن مانند: سر، ابرو و یا ریش باشند باید چه کار کرد؟ چگونه می توان این جای بخیه ایجاد شده را را از بین برد و یا آن را پوشاند؟

یکی از اموری که باعث ایجاد جای بخیه و یا خط اسکار بر روی سر می شود، کاشت مو است.
کاشت مو SUT برای خانم ها روشی است که در آن از قسمت های پشت سر فرد پیوند های مویی برداشت می شود و این پیوند ها به قسمت های جلویی سر و یا به نواحی خالی از مو پیوند زده می شوند. در شیوه های قدیمی کاشت مو خط اسکار که همان جای بخیه بوده است بر روی سر فرد باقی می ماند.

اما خوشبختانه امروزه با استفاده از آموزش اسکالپ می توان این جای بخیه ها را پوشاند و از دیده شدن آنها جلوگیری کرد.

ترمیم جای بخیه کاشت مو

آیا ترمیم جای بخیه کاشت مو با اسکالپ روشی دردناک است؟

ازآنجایی که برای استفاده از روش اسکالپ توسط پزشک مورد نظر از مواد بی حس کننده موضعی استفاده می شود و ناحیه مورد نظر سر می گردد، معمولا این روش را به عنوان یک راهکار بدون درد در نظر می گیرند، اما افرادی که دارای آستانه درد پایینی هستند، شاید به میزان بسیار کمی در هنگام این عمل درد را حس کنند.

گذشته از آن

با توجه به معایب اسکالپ سر و کاشت مو ، ناحیه مربوط به خط اسکار ناحیه بسیار کوچک، باریک و کم حجمی است، میزان درد اسکالپ برای انجام این کار در مقایسه با اسکالپ کل سر بسیار ناچیز می باشد.

بهترین زمان مراجعه برای ترمیم جای بخیه کاشت مو با اسکالپ سر

در صورتی که از شیوه کاشت مو FUT استفاده شده باشد، فرد باید پس از چند ماه برای اسکالپ خط اسکار مجددا به کلینیک اسکالپ مراجعه کند تا خط اسکار توسط پزشک پوشانده شود.

اما در روش های دیگر کاشت مو مانند روش FUE در ازای هر گرافت استخراج شده از مو یک خط اسکار کوچک باقی می ماند. از سوی دیگر خط اسکار در این روش ممکن است که در نواحی که کاشت مو بر روی آن صورت گرفته نیز ایجاد شود که در این صورت باید تمامی این خط اسکار ها پوشیده گردند.

نه تنها در شیوه FUE بلکه

در همه انواع روش های کاشت مو برای اسکالپ خط اسکار باید چندین ماه بعد از کاشت مو به پزشک برای انجام این کار مراجعه گردد.
لازم به ذکر است که در رابطه با این موضوع یعنی ایجاد خط اسکار بر روی سر میزان مهارت مراکز اسکالپ تاثیر بسزایی دارد و هر چه پزشک در کار خود ماهر تر باشد و دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهد، میزان جای اسکار بر روی سر فرد کمتر می شود.

از این رو شما دوستان میتوانید پس از برآورد هزینه اسکالپ سر و مشاوره تکمیلی با کارشناسان مربوطه برای انجام این تکنیک اقدام فرمایید

آیا روش اسکالپ برای پوشاندن جای بخیه کاشت روش مناسبی است؟

به صورت کلی به کار گیری روش اسکالپ سر برای مخفی کردن جای بخیه کاشت مو به عنوان بهترین روش شناخته می شود زیرا با کمک این تکنیک می توان جای بخیه را به خوبی پوشش داد به طوری که هیچ حالت غیر طبیعی بر روی سر ایجاد نشود و جای بخیه به خوبی پوشش داده شود.

استفاده از اسکالپ در این خصوص به صورتی است که کسی متوجه انجام اینکار در روی سر شما نمی شود و ظاهر مصنوعی و غیر طبیعی را در شما ایجاد نمی کند.

بر همین اساس به شما پیشنهاد می کنیم که برای پوشاندن جای بخیه از این روش استفاده کنید.

لازم به ذکر است که اسکالپ سر نه تنها برای پوشاندن جای بخیه کاشت مو مناسب است بلکه برای پوشاندن جای بخیه بر روی سر  و یا بر روی ریش و سبیل و ابرو نیز بسیار روش مناسبی است.

آیا اسکالپ سر برای ترمیم جای بخیه کاشت دائمی است؟

ایجاد خط اسکار و جای بخیه  ناشی از کاشت مو که در برخی از روش های کاشت مو به وجود می آید، معضلی است که برای برطرف کردن آن می توان از اسکالپ سر کمک گرفت.

استفاده از روش اسکالپ سر برای ترمیم جای بخیه روشی دائمی نیست و به صورت موقتی می باشد اما در صورتی که کیفیت رنگ اسکالپ و مواد به کار برده شده در این روش زیاد باشد و شخصی که اسکالپ را انجام می دهد، در تخصص خود ماهر باشد، ماندگاری اسکالپ جای بخیه کاشت مو افزایش پیدا می کند و می توان تا مدت ها از آن بهره مند شد.

به صورت کلی

ماندگاری اسکالپ در این رابطه زیاد است و حداقل در طول دو سال می توان از آن استفاده کرد که معمولا بیشتر از دو سال نیز ماندگار خواهد بود. لازم به ذکر است که اگر نتیجه حاصل از اسکالپ از بین برود و یا کم رنگ شود، می توان مجداا آن را ترمیم کرد.

بهترین کلینیک برای ترمیم جای بخیه کاشت مو

امروزه کلینیک های مختلف و متعددی کاشت مو و اسکالپ سر را انجام می دهند و برای ترمیم جای بخیه کاشت مو با اسکالپ سر میتوان به آنها مراجعه کرد.

بهترین کلینیک برای ترمیم جای بخیه کاشت مو
بهترین کلینیک برای ترمیم جای بخیه کاشت مو

اما از آنجایی که تجهیزات و کیفیت کار کلینیک ها در نتیجه حاصل از این امر موثر هستند، ما به شما عزیزان توصیه نمی کنیم که به هر کلینیکی برای انجام این کار مراجعه کنید، بلکه بهتر است تا به بهترین کلینیک ها مراجعه کنید و نتیجه رضایت بخشی دریافت نمایید.

از این رو میتوان گفت که

یکی از بهترین کلینیک ها در این زمینه، مرکز موی ایندرا در تهران است که کیفیت ارائه خدمات در این مرکز بسیار بالا است و تمامی امور با نظارت پزشکان متخصص پوست و مو و در شرایط ایده آل انجام می شوند که با این وجود افراد با مراجعه به مرکز موی ایندرا می توانند نتیجه رضایت بخش و موفقیت آمیزی را دریافت کنند.

هزینه ترمیم جای بخیه کاشت مو با اسکالپ سر

به طور کلی هزینه مورد نیاز برای ترمیم جای بخیه با استفاده از روش اسکالپ سر در شرایط مختلف و برای افراد مختلف با هم متفاوت است.

نوع خدمات قیمت به تومان
اسکالپ 4 الی 8 میلیون تومان

سخن پایانی

ترمیم جای بخیه کاشت مو با اسکالپ سر، مطلبی بود که برای شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم که به این نکات توجه کنید و آنها را به کار ببرید.

در صورتی که برای کاشت مو و یا اسکالپ سر به دریافت اطلاعات بیشتری نیاز دارید، توصیه می کنیم که از سایر مقالات موجود در مرکز موی ایندرا استفاده کنید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید تا به شکل بهتری بتوانید ترمیم جای بخیه را انجام دهید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!