بهترین شامپو برای ریزش موی سکه ای

شامپو ریزش مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

بهترین شامپو برای ریزش موی سکه ای چیست؟شما بیشتر از حد معمول موهایتان می ریزد و می خواهید متوقف شود. شما دوستی دارید که به یک خط شامپوی مد روز سوگند یاد می کند، اما آیا هر شامپویی می تواند به ریزش مو کمک کند؟

تبلیغات تبلیغاتی را باور نکنید. شما می توانید شامپوهایی بخرید که برای موهایتان بهتر یا بدتر هستند، اما هیچ کدام ریزش مو را درمان نمی کنند. 

شرکت های شامپو ممکن است این ادعا را داشته باشند، اما حداقل دو دعوای بزرگ دسته جمعی علیه کسانی که چنین ادعا کرده اند وجود داشته است.

آیا ریزش مو سکه ای را می توان با شامپو درمان کرد؟ در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز موی ایندرا همراه باشید.

ریزش مو سکه ای چیست؟

ریزش مو سکه ای یکی از انواع ریزش مو است که در این بیماری محل رشد موهای جدید تحت تاثیر قرار می گیرند و آسیبی به آنها وارد می شود. معمولا این نوع ریزش مو در جوانان در محدوده سنی 20 سال ظهور پیدا می کند اما با این وجود در سنین دیگر نیز این اتفاق برای بسیاری از افراد ظهور می کند.

ریزش مو سکه ای مساله بسیار ناراحت کننده ای برای افراد است که هم سلامتی آنها و هم زیبایی انها را تحت تاثیر قرار می دهد.

از این رو

تمامی کسانی که با این بیماری مواجه هستند، به دنبال راه های برای درمان آن می گردند که با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر راهکار های جدیدی برای درمان این مساله به وجود آمده است و تا حدی مشکل این دسته به واسطه این راه های درمانی حل شده است.

بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو
بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو

5 مورد از بهترین روش های درمان ریزش مو سکه ای

برای درمان ریزش مو سکه ای راه حل های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها از قبیل زیر هستند:

1) استفاده از سیر

همان طور که می دانید سیر یک ماده بسیار پر خاصیت طبیعی است که برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها استفاده می شود. این ماده پر خاصیت برای درمان ریزش مو سکه ای نیز استفاده می شود و به کار گیری آن تاثیر زیادی در درمان ریزش مو سکه ای دارد.

2) مزوتراپی

یکی از تکنیک هایی که برای درمان ریزش مو سکه ای به کار می رود، مزوتراپی است. مزوتراپی به معنای تزریق مواد مغذی و مورد نیاز برای رشد مو است که این تزریق در لایه زیرین پوست سر انجام می شود و رشد موها را برای اشخاص به ارمغان می آورد.

3) استفاده از ماینوکسیدیل

علاوه بر شامپو برای ریزش مو سکه ای، از ماینوکسیدیل نیز می توان برای درمان این بیماری استفاده کرد. ماینوکسیدیل دارویی است که به صورت موضعی بر روی پوست سر استفاده می شود و بیمار باید این دارو را بر روی پوست سر ماساژ دهد.

تا کنون اشخاصی که از این دارو استفاده کرده اند نتیجه های خوبی دریافت نموده اند و شاهد رشد مجدد موهای خود بوده اند.

بیشتر بخوانید: شامپو مخصوص پروتز مو

4) پی آر پی

پی آر پی به معنای پلاسمای غنی از پلاکت است که در این روش خون فرد را می گیرند وبعد از انجام دادن آزمایش های مورد نیاز بر روی آن پلاسمای غنی از پلاکت را مجددا به فرد تزریق می کنند که در نتیجه انجام این عمل، رشد موهای فرد افزایش پیدا می کند و مشکل ریزش موی سکه ای حل می شود.

بهترین شامپو برای ریزش مو خانم ها
بهترین شامپو برای ریزش مو خانم ها

5) شامپو ریزش مو

حال پس از بررسی انواع شیوه های درمان ریزش موی سکه ای نوبت به استفاده از شامپو برای درمان این مشکل می رسد. شامپوهایی که برای درمان انواع ریزش مو مناسب هستند، امروزه در بازار به وفور یافت می شوند که برخی از این شامپو ها برای درمان ریزش مو سکه ای نیز به کار می روند.

شامپو برای ریزش مو سکه ای توسط برند های مختلفی در داخل و خارج از ایران تولید می شوند که در این خصوص می توان به لافارر اشاره کرد که محصولات بسیار با کیفیتی از جمله شامپو ریزش مو سکه ای به هموطنان عزیز ارائه می دهد.

درمان ریزش مو برای افراد مختلف، متفاوت است. گاهی اوقات روش درمانی که پیشنهاد می شود می تواند مربوط به تغذیه، تغییر دادن سبک زندگی و یا حتی دارویی و در نهایت کاشت مو باشد.

از بین تمام موارد و روش هایی که برای درمان کاشت مو توصیه می شود

یکی از روش ها وجود دارد که نسبت به دیگر موارد بسیار ساده تر بوده و همچنین هزینه بسیار کم و در حد صفر نیز دارد. این روش تغییر دادن و عوض کردن شامپوی سر است. در ادامه هم در خصوص شامپو ریزش مو و هم در خصوص انواع ریزش مو و در نهایت شامپو مناسب برای ریزش مو از نوع سکه ای صحبت خواهیم کرد و به سوال آلوپسی چیست هم پاسخ می دهیم.

به 5 مورد ازمشخصات بهترین شامپو برای ریزش مو سکه ای توجه کنید!

اگر قصد دارید که به تهیه بهترین شامپو برای درمان ریزش مو سکه ای بپردازید، باید محصولی را بیابید که دارای مشخصات ذکر شده در قسمت زیر باشد:

1 این شامپو باید سلامت پوست و مو را حفظ کند
2 شرایط مطلوبی برای رشد مو ایجاد کند
3 هزینه مناسبی داشته باشد
4 نتیجه بخش باشد
5 بیشترین میزان تاثیر در درمان را داشته باشد

ترکیبات بهترین شامپو برای ریزش مو سکه ای

در رابطه با ترکیبات بهترین شامپو ریزش مو سکه ای نیز باید به مواردی نظیر زیر اشاره کرد و به عبارت دیگر بهترین شامپو برای ریزش مو سکه ای باید دارای ترکیباتی به شرح زیر باشد:

1 دارای موادی مثل جینسینگ، ویتامین e، آمینو اسید ها و ویتامین های گروه b باشد.
2 دارای مهار کننده های دی هیدروتستوسترون باشد.
3 مواد شیمیایی در شامپو باید دارای حداقل ترین میزان باشد.
4 بهترین شامپو باید حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و مواد روغنی باشد.
5 بهترین شامپو باید باعث افزایش جذب مواد مغذی شود.

تاثیر شامپو در ریزش موی سکه ای

همان طور که گفته شد، علل و عوامل مختلفی می توانند بر روی ریزش مو و به خصوص ریزش موی سکه ای تاثیر بگذارند. مهم ترین دلیلی که می تواند باعث ریزش موی سکه ای شود و از لحاظ علمی نیز به اثبات می رسد، در خصوص استرس است.

بهترین شامپو برای ریزش مو
بهترین شامپو برای ریزش مو

استرس می تواند باعث شود که ریزش موی سکه ای در فرد رخ دهد، تداوم پیدا کند و حتی ماندگار شود.

اما در خصوص تاثیر نوع شامپو ریزش مو سکه ای

می توان گفت افراد بسیاری بر این موضوع تاکید دارند که نوع و برند شامپو ریزش مو موثر است، اما از نظر پزشکان و مراجع پزشکی که در این زمینه فعالیت می کنند، این موضوع نه رد و نه تایید شده است. به همین خاطر نمی توان به راحتی از کنار این موضوع رد شد که آیا شامپو تاثیر مثبتی دارد و یا خیر.

موضوعی که می توانید در خصوص تاثیر شامپو بر روی ریزش آلوپسی از آن مطمئن باشید این است که بسیاری از شامپوها به علت داشتن مواد نرم کننده و…می توانند به ریشه موها صدمه وارد کنند و ریزش مو را تشدید نمایند.

در این شرایط

معمولا پس از هر بار حمام رفتن متوجه این موضوع خواهید شد؛ در نتیجه در چنین شرایطی سعی کنید تا از شامپوهای معمولی تر و شامپوهایی که صرفا ضد ریزش هستند و به همین منظور ساخته شده اند، استفاده کنید.

این نوع از شامپوها می توانند حداقل روند ریزش را کندتر کنند تا پوست سریع تر به حالت عادی برگشته و رویش مجدد موها اتفاق بیفتد.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد،  درمان ریزش موی سکه ای با سیر و شامپو می توانند با هم ارتباط داشته باشند، اما این ارتباط از لحاظ علمی و جامعه پزشکان نه در ایران و نه در خارج از کشور به تایید رسمی نرسیده است.

بنابراین

کاری که در زمان رویارویی و مواجهه با ریزش موی سکه ای انجام می دهید، بایستی به این نحو باشد که در ابتدا از کاهش پروتئین بدن، افزایش استرس، تغییرات هورمونی، مصرف داروهای متفرقه، الکل، سیگار و…جلوگیری کنید و در صورت لزوم شامپو خود را نیز تغییر دهید تا تاثیرات این ریزش سریع تر از بین بروند.

 در هر مرحله ای از ریزش مو می توانید جهت کسب اطلاعات در مورد هزینه ترمیم مو hrt و با شماره های ترمیم موی ایندرا حاصل فرمایید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!