ریزش ریش سکه ای

ریزش ریش سکه ای
آنچه در این مقاله می خوانید!

ریزش ریش سکه ای چیست؟ علت ریزش ریش به شکل سکه ای چه می باشد؟ مسائل مختلفی وجود دارند که باعث ریزش مو می شوند که این مسائل نه تنها موی سر را به خود درگیر می کند بلکه در بسیاری از مواقع موهای موجود در سایر قسمت های بدن را نیز به خود درگیر می نماید.

در میان بخش های مختلف بدن، ریش آقایان نیز به ریزش مو مبتلا می شود که ریزش که به آن آلوپسی باربارا نیز گفته می شود، یکی از انواع بیماری های شایع مربوط به ریزش محاسن در آقایان محسوب می شود.

ریزش ریش سکه ای به چه شکل است؟

ریزش ریش به صورت سکه ای به این گونه است که در آن محاسن آقایان در بخش های پراکنده و به شکل غیر یکدست دچار ریزش می شوند و بخش هایی خالی از مو به شکل دایره را ایجاد می کنند.

با این وجود اصلی ترین علامت نشان دهنده این بیماری در آقایان، ایجاد بخش های خالی از مو در محاسن به صورت دایره ای و پراکنده است.

ریزش ریش سکه ای

علت ریزش ریش سکه ای  چه می باشد؟

علت ریزش ریش سکه ای  ابتلا به نوعی بیماری ژنتیکی به نام آلوپسی آره اتا است که در این بیماری سیستم ایمنی بدن به گرافت های مویی محاسن آقایان حمله می کنند و باعث ریزش ریش آقایان می شوند.

به عبارت دیگر

می توان این بیماری را یک نوع اختلال در سیستم ایمنی بدن انسان نام برد که در آن گرافت های مویی به عنوان یک عامل خطرناک شناخته می شوند.

3 درمان ریزش ریش سکه ای

برای درمان این بیماری در آقایان از داروهای مختلفی می توان استفاده کرد تا به کمک آنها جلوی ریزش موی ریش گرفته شود و شرایط بهتری ایجاد گردد. از جمله بهترین روش هایی که در این زمینه به کار می روند باید به موارد زیر اشاره داشت:

1) داروی کورتیکواستروئید

کورتیکواستروئید یک داروی کورتونی است که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند و استفاده از آن که یک منشا کورتون است برای انسان عوارضی به همراه دارد و می تواند مشکلاتی مانند: پوکی استخوان شدید را به وجود آورد.

2) ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک داروی موضعی برای درمان این بیماری محسوب می شود که به صورت یک محلول مایع بر روی سطح پوست صورت آقایان قرار می گیرد و باعث تقویت رشد موی محاسن در آقایان می شود.

3) آنترالین

آنترالین نیز به عنوان یک داروی موضعی به شکل پماد و یا کرم استفاده می شود و بر روی پوست قرار می گیرد. مصرف این دارو نیز می تواند باعث تحریک رشد محاسن از دست رفته در آقایان گردد.

آیا ریزش ریش سکه ای را می توان ترمیم کرد؟

علاوه بر روش های ذکر شده در فوق که برای درمان ریزش ریش آقایان استفاده می شود، روش های دیگری نیز وجود دارند که برای ترمیم ریش به کار می روند و در مدت زمان کم نتیجه خوبی را ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: ایا ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش میشود؟

از بهترین روش های موجود در خصوص ترمیم ریش مواردی از قبیل زیر هستند:

اسکالپ بهترین روش درمان ریزش ریش سکه ای

یکی دیگر از بهترین روش هایی که در خصوص ترمیم ریزش ریش سکه ای میتوان از آن استفاده کرد، اسکالپ ریش است. این روش با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می شود که متشکل از سوزن های بسیار ریز نانو است.

سوزن های نانو در این روش وارد لایه میانی پوست صورت می شوند و رنگدانه های اسکالپ را به این لایه انتقال می دهند. با وارد شدن رنگدانه ها به زیر پوست خطوطی شبیه به ریش ایجاد می شود که بخش های خالی شده از مو به دلیل بیماری آلوپسی باربارا را پوشش می دهد.

از آنحایی که

نتیجه حاصل از اسکالپ ریش به صورت آنی دریافت می شود و برای دریافت آن نیازی به صبوری و طی زمان نیست، این روش را به عنوان بهترین گزینه در این شرایط میتوان در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: آمپول ریزش ریش

علاوه بر آن اسکالپ ریش با وجود اینکه یک روش موقتی برای ترمیم ریش محسوب می شود اما از ماندگاری بسیار زیادی برخوردار است و امکان ترمیم مجدد آن وجود دارد.

هزینه انجام اسکالپ نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و از این جهت همه می توانند از این روش استفاده کنند.

کلام پایانی

ریزش ریش سکه ای را برای شما عزیزان در مرکز موی ایندرا بررسی کردیم. تمامی آقایانی که از این بیماری رنج می برند در مرکز موی ایندرا میتوانند به درمان آن بپردازند و از روش های مختلف ترمیم ریش که برای شما عزیزان نام برده شد، استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است تا از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

در بخش پایانی این مطلب توصیه می کنیم که اگر با بیماری آلوپسی باربارا مواجه هستید، به محض مشاهده کوچک ترین علائمی که نشان دهنده این بیماری باشد، به متخصصین پوست و مو مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید و از پیشروی بیماری در شما جلوگیری شود.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!