کلاه گیس طبیعی زنانه

کلاه گیس زنانه
آنچه در این مقاله می خوانید!

شاید برایتان عجیب باشد اما بهتر است بدانید که قدمت کلاه گیس به دوران مصر باستان باز می گردد. در مصر وسایل گرمایشی مناسبی وجود ندارد و در اکثر مواقع شیوع شپش و حشرات دیگر در موی انسان ها امری طبیعی بود.

از این رو

چه مرد و چه زن موهای خود را می تراشیدن. برای جبران جای خالی موی سر خود از کلاه گیس استفاده می کردند. در آن زمان از ساقه برگ گیاهان استفاده می کردند که در این دوران شاه انواع کلاه گیس زنانه هستیم که در انواع مدل و رنگ های مختلف عرضه می شود.

کلاه گیس که در لاتین wigs گفته می شود، به معنای موهای مصنوعی یا همان الیاف است که بر روی پارچه دوخته می شود. این پارچه را به کمک کش بر روی سر نگه می دارند.کلاه گیس دائمی زنانه تفاوت زیادی با کلاه گیس مردانه از نظر حجم و رنگ و بلندی دارد.

2 کلاه گیس دائمی زنانه

کلاهگیس های موجود در سراسر دنیا الخصوص ایران به دو صورت کلی یافت می شود:

1) کلاه گیس طبیعی

زنانی که تمایل دارند کلاه گیس زنانه را برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت خریداری کنند بهتر است به هنگام خرید از کلاه گیس زنانه طبیعی انتخاب کنند

شاید

قیمت بالای آن برایتان کمی تعجب آور باشد اما در عوض چهره و فرم صورت شما بیشتر حالت طبیعی به خود خواهد گرفت. برای تهیه این نوع از کلاه گیس ابتدا بایستی موهای چیده شده از سر انسان را ضدعفونی کرده و پس از تمیزکردن چند باره با رنگ های متنوع آن را رنگ کنید.

در برخی موارد بیشتر خانم ها تمایل دارند کلاه گیس زنانه را بدون رنگ خاصی و با همان رنگ طبیعی استفاده کنند که ظاهر کلاه گیس طبیعی آن ها حفظ شود.

2) کلاه گیس مصنوعی

در کنار کلاه گیس دائمی زنانه طبیعی یک نوع دیگر کلاهگیس با نام کلاهگیس زنانه مصنوعی وجود دارد اما زیبایی و کیفیت طبیعی را ندارد

برای خانم ها کلاهگیس زنانه طبیعی و  مصنوعی در سه اندازه کوتاه، متوسط و بلند وجود دارد و بسته به سلیقه خود آن را انتخاب می کنند. اندازه کوتاه تا حدود گردن بلندی دارد. پوستیژ زنانه متوسط بر روی شانه یا کمی پایین تر اما پوستیز بلند در برخی موارد به اندازه یک متر هم بلندی دارد.

انواع کلاه گیس زنانه

انواع کلاه گیس های زنانه متنوع و با سبک‌های مختلفی وجود دارند. در زیر به برخی از انواع این کلاه‌ها اشاره شده است:

 

کلاه گیس زنانه

شیوه مراقبت از پوستیژ زنانه

برای مراقبت و شست و شوی کلاه گیس زنانه بخصوص کلاه گیس زنانه طبیعی نیاز به وسواس خاصی می باشد. شست و شوی کلاه گیس زنانه همانند شست و شوی موی طبیعی است.

اگر می خواهید

تعدا شست و شو را کم کنید، سعی کنید که کلاه گیس را در مقابل ذرات گرد و غبار محافظت کنید. برای نمونه چنانچه شما مراقبت را به خوبی انجام دهید، هر 2 الی 6 ماه یکبار شست وشو کفایت می کند.

به هنگام

خرید کلاه گیس نحوه مراقبت و شست و شوی آن نیز توضیح داده خواهد شد و یا به صورت توصیه هایی در بروشور شرح داده می شود. اما در مجموع برای شستن کلاه گیس از یک شامپوی حاوی نرم کننده و روغن گیاهی استفاده می شود.

در برخی موارد

دیده می شود که برای انواع کلاه گیس ها شامپوهای خاصی توصیه می کنند. کلاه گیس ها ظرافت خاصی دارند از این رو آن را به طور معمول با آب ولرم مایل به سرد می شویند.

پیدا کردن سایز سر کلاه گیس

در اکثر موارد سایز تمامی کلاه گیس های زنانه و مردان با همه سرها ست می شود، اما باز مواردی پیدا خواهد شد که برای سر بزرگ و یا کوچک باشد. برای پیدا کردن سایز مورد نیاز است اطلاعات کوتاهی داشته باشید. برای نمونه جدول زیر را مشاهده کنید.

جلو به عقب دور سر گوش تا گوش اندازه دور سر برای کلاه گیس
حدود 31 سانتی‌متر حدود 26/48 سانتی‌متر حدود 31 سانتی‌متر کودک
حدود 35/33 سانتی‌متر حدود 34/53 سانتی‌متر حدود 33 سانتی‌متر کوچک
حدود 92/34 سانتی‌متر حدود 61/54 سانتی‌متر حدود 35/33 سانتی‌متر کوچک / متوسط
حدود 19/36 سانتی‌متر حدود 88/55 سانتی‌متر حدود 30/34 سانتی‌متر متوسط
حدود 46/37 سانتی‌متر حدود 15/57 سانتی‌متر حدود 92/34 سانتی‌متر متوسط / بزرگ
حدود 37/39 سانتی‌متر حدود 42/58 سانتی‌متر حدود 56/35 سانتی‌متر بزرگ

آیا به مشاوره نیاز دارید؟

اگر میخواهید کلاه گیس بخرید بهتر است همین الان با مشاورین متخصص ما از طریق درگاه های ارتباطی تماس بگیرد تا بهترین کلاه گیس برای خود را انتخاب کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
View all comments
آفاق
1 year ago

موی کوتاه وبلند

آنچه در این مقاله می خوانید!