آلوپسی آره آتا و بهترین روش درمان آن

آلوپسی آره آتا
آنچه در این مقاله می خوانید!

آیا می دانید آلوپسی چیست؟ و بهترین روش درمان آن چه می باشد؟ ترمیم مو لوپوس برای آلوپسی مناسب می باشد؟ در ادامه با مرکز موی ایندرا همراه باشید.

اهمیت زیبایی و سلامتی به قدری است که نه تنها برای انسان ها حائز اهمیت است بلکه خداوند نیز برای محافظت از آنها سفارش کرده است و از بندگان خود خواسته تا قدر این نعمت ها را بدانند.

در این مقاله در مورد این نوع آلوپسی و راه های درمان [قطعی] آن صحبت شده است. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

آلوپسی چیست؟

آلوپسی یک نوع بیماری خود ایمنی است که در این نوع بیماری فرد مبتلا به آلوپسی دچار ریزش مو در سر و یا در نواحی مختلف بدن می شود. اما در این بیماری ریزش مو در سر شایع تر است.

به صورت کلی

در آلوپسی سیستم دفاعی بدن فرد مبتلا به این بیماری به فولیکول های مو واکنش دفاعی نشان می دهند و به آنها حمله می کنند که با این شرایط فولیکول های مو از بین می روند و ریزش مو در افراد پدید می آید.

آلوپسی آره آتا

آلوپسی اره اتا که به آن آلوپسی منطقه ای نیز می گویند، به صورتی است که فرد مبتلا به آلوپسی دچار ریزش مو به صورت سکه ای و منطقه ای می شود.

به عبارت دیگر

ریزش مو در این نوع آلوپسی به شکلی است که موهای موجود در یک بخش مشخص به صورت دایره ای شکل ریزش پیدا می کند و ممکن است که در چندین بخش از موهای سر این نوع ریزش مو ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: ترمیم مو های فیکس

بیماری آلوپسی آره آتا یکی از انواع بیماری هایی است که نه تنها به سلامتی فرد لطمه وارد می کند بلکه زیبایی ظاهری افراد را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد، به گونه ای که افراد مبتلا به بیماری آره آتا اعتماد به نفس لازم برای حضور یافتن در اجتماع را ندارند و از ظاهر خود رنج می برند که در ادامه با این بیماری و راه های درمان آن بیشتر آشنا می شوید:

آلوپسی آره آتا یا طاسی منطقه ای یک بیماری خود ایمنی می باشد که در اثر آن موهای سر یا دیگر اعضای بدن از دست می رود همچنین آلوپسی آره آتا به حالت لکه های گرد، صاف، کوچک و یا بزرگ بر روی پوست سر ایجاد می شود.

این بیماری همانند ایکتیوز خود ایمنی غیرقابل پیش بینی و به صورت دوره ای رخ می دهد.

برای زن و یا مرد تفاوتی وجود ندارد و می توان بروز اولیه آن را در تمامی سنین حال ابتدای دوران کودکی و یا اواخر دوران جوانی باشد، در نظر گرفت.

درمان قطعی آلوپسی آره آتا

با 3 نوع آلوپسی آشنا شوید!

به طور کلی آلوپسی به 3 نوع زیر تقسیم بندی می شود:

1) آلوپسی سکه ای

این نوع از شایع ترین نوع آن می باشد که در اثر اختلالات خود ایمنی یعنی سیستم دفاعی بدن رخ می دهد و موها به صورت سکه ای و در اندازه های مختلف شروع به ریزش می کند و در این بیماری نواحی مختلفی به شکل گرد بر روی سر افراد ظاهر می شود که موهای این قسمت تماما ریخته است.

در برخی از موارد

این ریزش های سکه ای اگر مورد درمان قرار نگیرند، به ریزش کامل مو تبدیل می شوند و گسترش پیدا می کنند تا زمانی که فرد مبتلا به طاسی و کچلی کامل می شود.

پس برای درمان این بیماری

باید اقدامات لازم سریعا انجام شود و فرد باید هر چه زودتر تحت درمان قرار گیرد. طاسی سکه ای معمولا در سنین 20 الی 40 سال رخ می دهند اما در بسیاری از موارد نیز دیده شده است که حتی کودکان هم به این بیماری دچار شده اند.

بیشتر بخوانید: ترمیم موی مش شده

2) آلوپسی آره آتا توتال (TOTAL)

تمام موی سر شروع به ریزش می کند.

3) آلوپسی آره آتا عمومی (Universal)

آلوپسی یونیورسال که از نادرترین مدل آلوپسی آره آتا می باشد باعث ریزش تمام موی سر و بدن فرد به طور کامل می شود.

آشنایی با علائم آلوپسی ریش

لکه‌های فاقد موی ریش به‌صورت سکه‌ای و کوچک به وجود می آید.با گذشت زمان با از دست دادن موهای بیشتر این دایره‌ها بعضی مواقع آغاز به همپوشانی می نمایند و مناطق بی‌موی بزرگ‌تری ظاهر می‌شود.

در بعضی افراد

قبل از ریزش مو امکان دارد احساس خارش و سوزش در ریش رخ دهد و در برخی دیگر در محل ریزش مو قرمزی و التهاب دیده می‌شود. گاهی در اطراف مناطق بی‌موی سکه‌ای موهایی با ظاهر ناقص و عجیب رشد می نماید که در قسمت پایین باریک و در نواحی انتهایی ضخیم‌تر می باشند.

عکس آلوپسی ریش

در ادامه چند مورد از آلوپسی ریش را مشاهده می کنید:

درمان آلوپسی ریش
نمونه اول
درمان آلوپسی ریش
نمونه دوم
درمان آلوپسی ریش
نمونه سوم

علت و علایم آلوپسی آره آتا چیست؟

آلوپسی آره آتا که یک بیماری خود ایمنی است در اثر تشخیص نادرست سیستم ایمنی بدن و حمله به فولیکول مو به وجود می آید.

در واقع

1لنفوسیت های T در اطراف فولیکول مجتمع شده و با ایجاد التهاب، باعث ریزش موی فرد می شوند.
2مسری نبودن این بیماری را می توان یکی از خوش اقبالی ها دانست.
3اما از عوامل  تاثیرگذار همانند سابقه طاسی منطقه ای، استرس، جدایی، تصادف و دیگر موارد غافل شد.

علایم اولیه آلوپسی را می توان در موارد زیر مشاهده کرد:

1در بیشتر موارد ریزش مو سکه ای در یک یا چند منطقه آغاز می شود. موهای ریخته شده بر روی بالش و یا ریزش غیرعادی در حمام برای شما یک هشدار اولیه باشد.
2نازک شدن موها در اطراف حاشیه نواحی که در اثر آلوپسی آره آتا بی مو و طاس می شود.
3ریزش موی گسترده می تواند شامل هر قسمت از بدن فرد شود. البته این مورد به ندرت اتفاق می افتد.
4از علائمی که نشان دهنده بروز این بیماری است می توان به ریزش تارهای مو ابرو نیز اشاره کرد
5در این بیماری موهای سالمی که در نواحی اطراف منطقه کچل شده قرار دارند نیز به آسانی کنده می شوند
6مناطقی از سر که موهای خود را از دست داده اند دچار تحریک پذیری می شوند

آیا بیماری آلوپسی اره اتا در کودکان نیز ظهور می کند؟

در رابطه با این بیماری باید گفت که متاسفانه بیماری آلوپسی اره اتا در کودکان نیز ظهور می کند و محدودیت سنی ندارد و به همین دلیل کودکان نیز به راهکارهای درمان آلوپسی و یا ترمیم مو در این خصوص نیاز پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: ترمیم موی تکه ای

روش تشخیص بیماری آره آتا چگونه است؟

معمولا برای تشخیص این مشکل از بررسی ویژگی های بالینی استفاده می شود. در این بیماری مو به صورت منظم به توزیع های زرد رنگ دچار می شود و نقطه های سیاه رنگی که حاصل از موهای تخریب شده هستند در فولیکول موی باز شده دیده می شوند.

[3 درمان] فوق العاده آلوپسی آره آتا

در ادامه در مورد این 3 روش توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد:

1) کورتیزون

از جمله رایج ترین روش هایی که برای درمان این بیماری با تجویز پزشک استفاده می شود، تزریق کورتیزون است. این تزریق توسط متخصص پوست و مو و به کمک سوزن های بسیار ریز انجام می شود و باید هر یک ماه یک بار در پوست سر و اطراف قسمت هایی که فاقد مو هستند، تزریق انجام شود.

تزریق کورتیزون بدون درد و خونریزی است و با بهره گیری از این روش موهای جدید پس از 4 هفته شروع به رشد می کنند.

2) ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک داروی محرک رشد مو است که از آن در خصوص درمان و یا بهبود وضعیت اره اتا می توان استفاده کرد. عزیزانی که قصد دارند از این دارو استفاده کنند باید روزی دو مرتبه محلول 5 درصد ماینوکسیدیل را مورد استفاده قرار دهند. با استفاده از ماینوکسیدیل در صورتی که شاهد رشدد مو ها به صورت کامل باشید باید درمان را متوقف کنید.

لازم به ذکر است که

محلول ماینوکسیدیل 2 درصد در خصوص بیماری اره اتا موثر واقع نمی شود و این دسته از عزیزان باید حتما از نوع 5 درصد این محلول استفاده کنند.

3) کرم ریزش موی سکه ای سریتا

کرم ریزش موی سکه ای سریتا محصولی جدید است که مخصوص درمان این نوع بیماری ساخته شده است. این کرم باعث کنترل ریزش مو می شود و باعث می شود که التهابات موجود در اکسیداتیو ریشه مو مهار شوند و موها به صورت مجدد رشد پیدا کنند.

آیا بیماری آلوپسی آره آتا خطرناک است

این کرم باعث افزایش رشد موها می شود و فولیکول های موی فردی که دارای بیماری آلوپسی اره اتا می باشد را فعال می کند. علاوه بر آن کرم ریزش موی سکه ای سریتا باعث افزایش خون رسانی به موها و تغذیه مناسب ریشه مو می شود که به این شکل قادر است اره اتا را درمان کند.

بیشتر بخوانید: رابطه جنسی بعد از کاشت مو

لازم به ذکر است که مهم ترین ترکیبات موجود در این کرم ریزش موی سکه ای عبارتند از:

  • آمینکسیل
  • عصاره گالبانا
  • نارینجبین
  • ویتامین D3

با در نظر گرفتن خواص این کرم ریزش موی سکه ای به شما پیشنهاد می کنیم که این کرم را تهیه کنید و آن را با مشورت پزشک در خصوص درمان بیماری خود مورد استفاده قرار دهید.

کلام پایانی

هموطنان عزیز در این مطلب سعی بر آن داشتیم که مسائل مهم در خصوص بیماری آلوپسی اره اتا را برای شما عزیزان شرح دهیم.

چنانچه برای درمان مشکل خود و یا ترمیم مو در خصوص ریزش موی سکه ای، به دنبال کلینیک زیبایی مو هستید، می توانید از مرکز موی ایندرا کمک و راهنمایی دریافت کنید و ترمیم موی خود را به دست همکاران ما بسپارید.

مرکز موی ایندرا در خدمت شما همطونان عزیز است و آمادگی ارائه انواع خدمات زیبایی و سلامتی مو را به شما عزیزان دارد. اگر قصد مشاوره در زمینه کاشت مو در ترکیه، کاشت ابرو روی تتو یا تاتو و هاشور دارید، همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!