درمان ریزش موی ارثی

درمان ریزش موی ارثی
آنچه در این مقاله می خوانید!

ریزش مو موضوعی ناراحت کننده برای اکثریت افراد است. ریزش مو می تواند به دلایل مختلفی باشد اما یکی از مهمترین علت های ریزش مو دلایل ارثی است.

افرادی که

دچار طاسی ارثی می شوند در واقع بیمار نیستند اما به صورت طبیعی و ژنتیکی دارای کمبود در سطح هورمون هایی هستند که برای رشد فولیکول های مو مفید است.

برای درمان ریزش مو باید ابتدا به پزشک مراجعه کرد.پزشک باید در ابتدا دلیل ریزش مو را بررسی کند و سپس با توجه به آن می تواند روش های مختلف پیشگیری های لازم جهت جلوگیری از ریزش موی افراد را ارائه دهد.

افرادی که

دچار ریزش مو به صورت ارثی هستند بدین معنی است که  رشد فولیکول های مو در آنها ضعیف است و بعد از ریزش مو ممکن است دچار طاسی شوند.  مرکز موی اینداهیر به این افراد انواع درمان ریزش موی ارثی را پیشنهاد می دهد با ما همراه باشید.

ریزش موی ارثی

مشکل شایعی که امروزه اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند ریزش مو ارثی است. به طور متوسط  اکثر افراد روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو از دست می دهند که اگر این میزان بیشتر شود نشان دهنده ریزش موی شدید است.

در حال حاضر

راه های زیادی برای درمان وجود دارد. گاهی علت ریزش مو در زنان بالای ۳۰ سال به دلیل یائسگی است و در مردان نیز  وجود الگوی طاسی مشخص است.

از آنجایی که

بسیاری از افراد فکر می کنند که طاسی مو از خانواده مادری به ارث می رسد محققان دریافتند که این فرضیه اشتباه است و طاسی یا ریزش موی ارثی قابل انتقال از هر دو والدین به فرزند است.

گاهی اوقات

کمبود یا عدم وجود بعضی از هورمون ها مانند تستوسترون در آقایان باعث ریزش مو، نازک شدن مو و عدم رشد مجدد در قسمتی از سر  و بخصوص در جلوی سر می شود.

تشخیص ریزش موی ارثی

در واقع، تشخیص الگوی طاسی ارثی حتی برای افراد معمولی کار ساده ای است. ریزش موی ارثی فقط بر موهای بالای سر و  نه اطراف سر تاثیر می گذارد و  باعث ایجاد الگوی ریزش موی نعل اسبی می شود.

ریزش موی ارثی

ابتدا با نازک شدن مو شروع و سپس با ریزش و طاسی سر ادامه پیدا می کند. علائمی که برای ریزش مو وجود دارد: هنگام شانه زدن مو، در وان حمام، روی بالش. به طور میانگین هر فردی روزی ۱۰۰ تار مو از دست می دهد که این امر طبیعی است و مشکلی ندارد. اما بیشتر از این مقدار تا حدودی غیر طبیعی و نگران کننده است.

گاهی اوقات

ریزش مو برای زنان پس از بارداری شروع می شود. در مردان از تاج سر شروع و تا اواسط سر امتداد می یابد و معمولا به شکل نعل اسب بالای سر طاس می شود.

معمولا

ریزش مو در خانم ها خیلی مشخص نمی شود و به الگوی کریسمس معروف است که در این الگو موهای خط پیشانی باقی می مانند. معمولا افراد متوجه ریزش مو نمی شوند تا دچار کم حجمی مو در تمام قسمتهای سر شوند.

درمان ریزش موی ارثی

درمان ریزش موی ارثی

به شکل قطعی درمان ریزش مو  ارثی وجود ندارد .البته امروزه پزشکان دو داروی جدید برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو پیشنهاد می کنند.

استفاده از

دارو و قرص های مکمل در جلوگیری در ریزش مو بسیار رایج شده است. این دارو ها باعث می شود که مو ریزش بسیار زیاد نداشته باشد و از مقدار ریزش تا حد زیادی کاهش می دهد.

این دو دارو

فیناستراید و ماینوکسیدیل می باشد. معمولا فیناستراید فقط برای آقایان تجویز می شود اما بهترین درمان برای ریزش موی ارثی و درمان ریزش موی زنان ، کاشت مو و ترمیم مو می باشد.

کاشت مو می تواند به شما کمک کند که موهای جدید جایگزین موهای از دست رفته کنید و تا آخر عمر از داشتن مویی زیبا و سالم لذت ببرید.

کاشت مو

بهترین درمان داِئمی برای ریزش موی ارثی و درمان ریزش موی شدید ، کاشت مو است. مرکز موی ایندرا با توجه به مشخصات و خواسته فرد،انواع روش های کاشت مو را به شما پیشنهاد می دهد.

کاشت موی طبیعی

درواقع یک نوع عمل جراحی است. در این عمل فولیکول های مو با استفاده از دستگاه مخصوص، از قسمتی از بدن که موهای مقاومی دارد ، به قسمتی از سر که موها دچار ریزش شده اند، پیوند زده می شود.

کاشت مو

یکی از بهترین و موثرترین روش های ترمیم موهای از دست رفته است. مخصوصا برای افرادی که به صورت ارثی و ژنتیک دچار ریزش مو شدند. در هر فولیکول مو ۱ الی ۴ تار مو قابل رشد است.

4 روش کاشت مو

کاشت مو به روش های مختلفی انجام می شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی،کاشت مو با دستگاه ها به روز تر و عوارض کمتری و نتیجه بهتری انجام می شود.

1) کاشت مو به روش FUT

کاشت به روش fut این روش از قدیمی ترین روشهای کاشت مو است که درد و عوارض بسیاری دارد.

2) کاشت مو به روش FIT

درواقع این روش، نوع پیشرفته کاشت به روش FiT است . در این روش نتیجه عمل خیلی بهتر است ولی عوارض بعدی مانند دوران نقاهت مانند روش FIT  ،طولانی است.

3) کاشت مو به روش BHT

کاشت به روش bht در این روش بانک مو به جای پشت سر از نواحی دیگر بدن انتخاب می شود.

4) کاشت مو به روش SUT

اما بهترین روش حال حاضر و مورد تایید مرکز ایندراهیر، کاشت به روش SUT  می باشد.این روش جدیدترین و کامل ترین روش کاشت مو است که با دستگاه های تمام اتوماتیک استخراج و کاشت مو انجام می شود.

مزایای کاشت مو برای درمان ریزش موی ارثی

کاشت مو برای درمان ریزش مویی که از نوع ارثی باشد، مزایای زیادی دارد. از بارز ترین مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این روش

یک روش کاملا دائمی برای درمان ریزش موی ارثی است که تا پایان عمر می توان از آن بهره برد. کاشت مو برای کسانی که ریزش موی ارثی دارند، جلوه ای کاملا طبیعی دارد و هیچ جلوه مصنوعی را ایجاد نمی کند.

کاشت مو برای تمامی بانوان و آقایانی که ریزش موی ارثی دارند مناسب است و هیچ گونه محدودیت سنی برای آنها به همراه نخواهد داشت.

کاشت مو نیاز به ترمیم مجدد ندارد و تنها با یک بار انجام عمل پیوند مو می توان از نتایج آن بهره مند شد.

در این روش می توان خط پیشانی، طاسی سر و ریزش مو در هر یک از بخش های سر را درمان کرد.

موهایی که

در این روش برای افراد پیوند زده می شوند رشد می کنند و امکان اصلاح وپیرایش آنها وجود دارد. بنابراین بانوان و آقایان می توانند به هر شکلی که بخواهند موهای خود را حالت دهند.

کاشت مو برای کسانی که دارای ریزش موی ارثی هستند هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد و باعث بروز مشکل در آنها نمی شود.

در این روش می توان تراکم موها را بر اساس میل و سلیقه فرد تعیین کرد.

کاشت مو در روش های جدید آن فاقد هر گونه جای بخیه و اسکار است و بدون نیاز به جراحی انجام می شود. در این روش از بی حس کننده موضعی برای کاشت مو بهره گرفته می شود.

بهترین روش درمان ریزش موی ارثی

در رابطه با بهترین روشی که برای درمان ریزش موی ارثی به کار می رود، می توان گفت که کاشت مو بهترین و موثرترین روش درمانی برای ریزش موی ارثی است که نتیجه حاصل از آن با گذشت شش ماه الی یک سال به صورت بسیار مناسب پدید می آید و می توان از آن تا پایان عمر بهره برد.

در حالی که

سایر روش های درمانی ریزش موی ارثی به شکل موقتی هستند و امکان استفاده از آنها تا پایان عمر وجود ندارد. علاوه بر آن این روش ها به گونه ای هستند که اگر باعث رشد مو شوند، نتیجه آنها بسیار جزئی است و نمی توانند باعث پرپشت شدن موها شوند.

در حالی که در روش کاشت مو تراکم مو بسیار بالا است و موها به میزان زیادی پرپشت خواهند شد.

تمامی این مسائل و همچنین مزایای دیگر کاشت مو برای افرادی که دچار ریزش موی ارثی هستند، باعث می شود که این روش را به عنوان بهترین روش برای درمان ریزش موی ارثی شناخت.

بهترین کلینیک برای درمان ریزش موی ارثی

آن دسته از هموطنان عزیزی که ریزش موی ارثی دارند و قصد دارند که به روش کاشت مو و یا سایر روش ها به ترمیم موهای خود بپردازند، می توانند مرکز موی ایندرا در تهران را برای انجام این کار انتخاب کنند.

مرکز موی ایندرا

به شکل کاملا تخصصی امور مربوط به ترمیم مو را انجام می دهد و در این مرکز می توانید کاشت مو را با روش های مختلف آن انجام دهید و یا از روش پروتز مو و سایر روش های ترمیم مو بهره مند گردید.

پس چنانچه مایل به ترمیم موهای خود در این کلینیک هستید، با ما در تماس باشید و برای دریافت نوبت ویزیت اقدام کنید.

هزینه کاشت مو برای درمان ریزش موی ارثی

کسانی که میخواهند از هزینه مورد نیاز برای کاشت مو در خصوص درمان ریزش موی ارثی آگاه شوند، باید بدانند که هزینه مورد نیاز در این روش به مسائل مختلفی بستگی دارد و زمانی می توان هزینه مورد نیاز برای انجام این کار را تعیین کرد که عوامل موثر در هزینه آن مشخص شوند.

1) تراکم مورد نیاز فرد برای کاشت مو

هر چه میزان تراکم مویی که باید برای فرد مورد نظر ایجاد شود، بیشتر باشد هزینه کاشت مو نیز افزایش پیدا می کند زیرا در این صورت باید مدت زمان بیشتری برای کاشت مو صرف شود.

2) روشی که برای کاشت مو استفاده می شود

همان طور که در بخش های فوق اشاره شد، کاشت مو توسط روش های مختلفی برای افراد انجام می شود که هر روشی از ویژگی های مربوط به خود برخوردار است.

روشی که برای کاشت مو انتخاب می شود در هزینه موثر واقع می گردد که برای محاسبه هزینه باید به آن توجه کرد.

3) تخصص پزشک

پزشکان از میزان تخصص متفاوتی برخوردار هستند و معمولا پزشکانی که تخصص و مهارت بیشتری دارند دستمزد بیشتری نیز خواهند داشت.

4) کلینیک زیبایی مورد نظر

کلینیک های زیبایی کاشت مو از شرایط متفاوتی برخوردار هستند. به عنوان مثال: تخصص پزشکانی که در این کلینیک ها فعالیت دارند متفاوت است و علاوه بر آن تجهیزات به کار رفته در هر کلینیکی با کلینیک دیگر متفاوت خواهد بود.

با این وجود هر چه امکانات و ویژگی ها و همچنین قابلیت های یک کلینیک بیشتر باشد باید هزینه بیشتری بپردازید.

5) تعداد گرافت های برداشته شده از بانک مو

تعداد گرافت های مویی که از بانک موی شخص برداشته می شوند و برای او در بخش مورد نظر کاشته می شوند در هزینه کاشت موثر است.

زیرا هر چه تعداد گرافت های موی پیوند زده شده بیشتر باشد، تراکم موی فرد بیشتر می شود و علاوه بر آن مدت زمان بیشتری برای آزمایش گرافت ها و کاشت مو باید صرف شود که این مسائل می توانند هزینه کاشت مو را تحت تاثیر قرار دهند.

نکته آخر

بعضی افراد با از دست دادن موهای خود دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند. اما امروزه با روش های جدید کاشت مو ، این موضوع قابل حل می باشد. مرکز موی ایندراهیر با بهتره گیری از پزشکان مجرب و دستگاه های پیشرفته ف حل این موضوع را برای شما آسان می کند.

 

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!