آیا تراشیدن موی سر از ریزش جلوگیری می کند

آیا تراشیدن موی سر از ریزش جلوگیری می کند
آنچه در این مقاله می خوانید!

امروزه بیشتر مردم درگیر انواع ریزش مو بوده و اکثر افراد به دنبال راه درمانی برای این مشکل هستند. ما در این مقاله راه درمانی برای ریزش مو قرار داده ایم که مطمئنا به دردتان می خورد. پس پیشنهاد می کنیم که با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تراشیدن موی سر برای تقویت مو

بسیاری از افراد بر این باورند که، تراشیدن موی سر باعث تقویت موهای کرکی و نازک شده و مانع از ریزش موهای سر می شود. همانطور هم که می دانید، موهای بدن از دو بخش ریشه و ساقه تشکیل شده اند. که در ادامه مطالب به این دو موضوع پرداخته ایم.

قسمت های مختلف مو

این بخش ها شامل:

1) ریشه مو

قسمت های زنده مو در این بخش قرار گرفته اند، که بصورت کاملا عمیق درون پوست جا گرفته اند. ریشه های مو با فولیکول، عصب و مویرگ دربر گرفته شده اند. سلول های تازه مو نیز در فولیکول تشکیل می شوند.

2) ساقه مو

ساقه مو، در قسمت بیرونی پوست قرار دارد و از سلول های مرده تشکیل شده است. فولیکول ساقه مو را دائما به چربی آغشته می کند. هنگام تراشیدن مو با تیغ، در حقیقت شما قسمت بیرونی یا همان ساقه مو را از روی پوست تراشیده اید.

فولیکول که در قسمت درونی پوست قرار دارد، بعد از تراشیده شدن ساقه مو ها نیز، سلول های جدید مو را دوباره تولید می کند. به همین علت است که تراشیدن به وسیله تیغ تنها قسمت بیرونی و ساقه مو ها را از بین می برد. همچنین هیچگونه تغییری در قسمت درونی پوست یعنی، ریشه مو ندارد.

تاثیر تراشیدن موی سر در پرپشت شدن آن

پرپشتی و حجیم بودن موی سر بر زیبایی چهره نیز تاثیر مثبتی دارد. به همین علت افرادی که موهای کم پشتی دارند، به فکر تقویت ترمیم فولیکول مو و پرپشت شدن آن خود هستند. برای تقویت ریشه مو، ابتدا باید فولیکول های مو تغذیه شوند. برای این امر می توانید از روغن های گیاهی مفید و مغذی ریشه مو استفاده کنید.

حتما بخوانید: درمان ریزش مو با لیزر

در قسمت قبلی هم گفتیم که، تراشیدن مو با تیغ فقط ساقه موها را از بین می برد و هیچ تاثیر مفیدی بر روی ریشه مو و فولیکول های مو ندارد.

تراشیدن موی سر برای جلوگیری از ریزش

جایگزین تراشیدن موی سر برای تقویت آن

ممکن است که این سوال در ذهن شما تداعی شود که، آیا روشی به جایی تراشیدن موها برای تقویت مو وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که، شما می توانید با  استفاده از روغن های گیاهی،لوسیون تقویت کننده مو، انواع آمپول تقویتی مو یا محلول های تقویت کننده ریشه مو استفاده کنید. در ادامه به چند راهکار جهت جلوگیری از ریزش اشاره می شود:

همچنی می توانید با خوردن سبزیجات و مواد غذایی مغذی و مفید برای فولیکول و ریشه مو، مو های خود را تقویت کنید.

  • استفاده از محلول‌های مخصوص

یکی دیگر از روش های تقویت مو، استفاده کردن از محلول های مخصوص و مغذی است. این محلول ها دارای ترکیبات خاصی هستند کهشامل انواع ویتامین های موجود برای مو هاست. همچنین استفاده از این محلول ها باعث گردش بهتر بیشتر خون در کف سر شما می شود.

  • تغذیه مناسب

از مهم ترین روش های جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه مو،  داشتن تغذیه مناسب و سالم است. از جمله مواد غذایی سالم و مفید می توان به سبزیجات مثل اسفناج، خوردن کدو حلوایی، آووکادو، دانه چیا، مصرف امگا 3، ماهی سالمون وغیره اشاره کرد.

فواید تراشیدن موی سر با تیغ

با قرار دادن این مواد غذایی، در رژیم غذایی خود می توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید و ریشه مو و فولیکول موهای خود را تقویت کنید.

تیغ زدن موی سر برای ریزش مو

همانطور که در قسمت های قبلی گفتیم، با تیغ زدن موی سر فقط ساقه مو و قسمت بیرونی آن را از بین می برید. این کار هیچ تاثیری بر روی لایه درونی مو و فولیکول های مو ندارد.

حتما بخوانید: تاثیر هورمون ها بر رشد و ریزش مو

علت‌های اصلی ریزش مو

از دلایل ریزش مو می توانیم به، مشکلات هورمونی، چربی زیاد موها، داروهای شیمیایی، کمبود ویتامین ها و پروتئین های بدن، مشکلات ژنتیکی و غیره اشاره کرد. ریزش مو در بسیاری از مواقع امکان دارد که به دلیل استرس و اضطراب زیاد فرد اتفاق بیوفتد.

کمبود آهن، کم خونی و کم کاری تیروئید نیز می توانند از عوامل مهم ریزش مو باشند. همچنین این اتفاق در خانم ها بعد از بارداری یا هنگام بارداری پدید می آید.

فواید تراشیدن موی سر در طب سنتی
فواید تراشیدن موی سر در طب سنتی

فواید تراشیدن موی سر

اگر دچار ریزش مو هستید و فضاهای بسیاری در پوست سرتان عاری از مو هستند، می توانید با تراشیدن موی سرتان این مشکل را بپوشانید. این کار شما را از نگاه هایی که به شما حس بدی می دهند، دور می کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله درباره تراشیدن موی سر  با تیغ، تاثیر تراشیدن موی سر، علت ریزش مو، روش های جایگزین تراشیدن موی سر، شیوه های درمانی ریزش مو، فواید تراشیدن موی سر، با هم صحبت کردیم. همچنین گفتیم که موی سر از چند قسمت تشکیل شده و این قسمت ها چه کاربردی دارند.

اگر سوال یا مشکلی حین مطالعه این مقاله برای شما به وجود آمد می توانید با ما ارتباط بگیرید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!