مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن
آنچه در این مقاله می خوانید!

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن کدام است؟ میکروپیگمنتیشن یک تکنیک جدید است که آن را می توان روش پیشرفته تاتو نیز در گرفت زیرا اصول کلی در این روش همانند تاتو است اما از آن فقط برای ابرو ها استفاده نمی شود بلکه بخش های دیگر صورت را نیز می توان به کمک این روش تحت تغییراتی قرار داد.

در روش میکروپیگمنتیشن از پیگمنت ها برای انجام عملیات مورد نظر استفاده می شود که این پیگمنت ها با جوهری که در روش تاتو استفاده می شود تفاوت دارد و از شرایط بهتری برخوردار است.

میکروپیگمنتیشن را می توان برای بخش های مختلف صورت مانند: لب، ابرو، خط رویش مو و چشم انجام داد.

8 مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن که باید جدی بگیرید!

افرادی که از این روش برای افزایش زیبایی چهره خود و یا رفع نواقص صورت استفاده می کنند، باید مراقبت هایی را بعد از میکروپیگمنتیشن انجام دهند تا بهبودی کامل را به دست آورند و از بروز هر گونه مشکل در آنها جلوگیری به عمل آید.

از این جهت مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن که پس از انجام این کار لازم و ضروری هستند را می توان از قبیل زیر شرح داد:

1) استفاده از جلسات ترمیمی در مواقع مناسب

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن که لازم است تا افراد آن را رعایت کنند، این است که اگر آنها به ترمیم میکروپیگمنتیشن نیاز دارند این کار را در مدت زمانی مناسب انجام دهند.

زیرا

اگر زودتر از مدت زمان مورد نظر برای انجام این کار اقدام کنند از انجایی که هنوز زخم های قبلی بهبود پیدا نکرده اند، پوست دچار آسیب می شود.

در نتیجه برای استفاده از جلسات ترمیمی انواع روش های میکرواسکالپ لازم است که حداقل دو هفته زمان بگذرد و پیش از این هنگام نباید برای ترمیم اقدام کرد.

2) مصرف پماد و سایر داروهای تجویز شده توسط کلینیک زیبایی

معمولا بعد از انجام میکروپیگمنتیشن دارو و یا پماد توسط کلینیک زیبایی به فرد مورد نظر تجویز می شود که لازم است افراد این داروها را در مواقع مناسب مصرف کنند تا بهبودی در آنها حاصل شود و هیچ گونه مشکلی برای آنها ایجاد نگردد.

3) پرهیز از دستکاری کردن و کندن زخم های ایجاد شده

زخم هایی که بعد از میکروپیگمنتیشن در قسمت مورد نظر ایجاد می شوند را نباید دستکاری کرد. علاوه بر آن از خاراندن و یا کندن زخم ها نیز باید پرهیز کرد.

8 مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن
8 مراقبت بعد از میکروپیگمنتیشن

زیرا در این صورت امکان بروز عفونت در زخم ها وجود دارد و بهبودی بعد از میکروپیگمنتیشن نیز در مدت زمان دیرتری حاصل می شود.

4) پرهیز از حمام کردن تا سه روز

در مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن معمولا توسط متخصصین این کار به بیمار گفته می شود که تا سه روز از استحمام بپرهیزد. زیرا تماس پیدا کردن با آب و مواد شوینده می تواند باعث بروز عفونت در زخم های ایجاد شده گردد و به همین دلیل لازم است که تا سه روز از استحمام بپرهیزید.

5) پرهیز از شست و شوی بخش های میکروپیگمنتیشن شده

علاوه بر استحمام هر گونه تماس پیدا کردن اعضای صورت با آب پس از انجام میکروپیگمنتیشن ممنوع است.

به عنوان مثال:

اگر ابروهای خود را میکروپیگمنتیشن کرده باشید تا سه روز نباید آب به ابروهای شما برخورد کند و اگر قصد دارید که صورت خود را شست و شو دهید باید به گونه ای این کار را انجام دهید که آب با ابروها برخورد نکند.

6) پرهیز از انجام فعالیت های سنگین تا سه روز

انجام هر گونه فعالیت سنگین که به بدن فشار وارد کند مانند: بلند کردن وسایل سنگین وزن، ورزش کردن و … بعد از میکروپیگمنتیشن تا سه روز ممنوع است و توسط متخصصین توصیه می شود که از انجام این امور پرهیز شود تا نتیجه حاصل از این کار موفقیت آمیز واقع گردد.

7) پرهیز از قرار گرفتن در زیر نور خورشید

زمانی که میکروپیگمنتیشن انجام می دهید، باید تا مدت سه روز از قرار گرفتن در نور شدید آفتاب بپرهیزید زیرا آفتاب شدید باعث تحریک شدن زخم های ایجاد شده از میکروپیگمنتیشن می شود و ممکن است که مشکلاتی را ایجاد کند.

8) پرهیز از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق بدن می شوند

به صورت کلی در مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن یا میکرو اسکالپ شقیقه باید از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق بدن می شوند، پرهیز کرد زیرا تعریق بدن به بخش های میکروپیگمنتیشن شده راه پیدا می کند و باعث بروز مشکل در این بخش ها می شود و تماس تعریقات بدن نیز با بخش های میکروپیگمنتیشن شده مشکل ساز می باشد.

مشاوره در مرکز موی ایندرا

در صورتی که در زمینه میکروپگمنتیشن یا میکروسکالپ سر نیاز به مشاوره تخصصی در مرکز موی ایندرا دارید همین الان با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کرده تا کارشناسان ما بتوانند شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!