ایا ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش میشود؟

ایا ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش میشود؟
آنچه در این مقاله می خوانید!

ماینوکسیدیل چیست؟ ایا ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش میشود؟ جایگزین ماینوکسیدیل چه می باشد؟ ریزش مو نه تنها برای موهایی که بر روی سر وجود دارند به وقوع می پیوندد بلکه در بسیاری از مواقع دلایلی که باعث ریزش موی سر می شوند، موهای بخش های دیگر بدن انسان را نیز دچار مشکل می کنند و باعث ریزش آنها می شوند.

ریش ها و یا همان محاسن که در آقایان از اهمیت زیادی برخوردار هستند در بسیاری از مواقع دچار ریزش می شوند. این مساله برای آقایان بسیار ناخوشایند است و کسانی که با این مشکل مواجه اند به فکر راه حلی برای قطع ریزش ریش و درمان آن هستند.

مقاله را بخوانید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل یک محلول مایع است که به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و از آن به منظور درمان ریزش مو و تقویت رشد موها استفاده می شود.

از این داروی موضعی در قدیم برای امور درمانی دیگری استفاده می شده است اما به مرور زمان به قابلیت تقویت رشد مو در آن پی برده شد و از آن به بعد ماینوکسیدیل را به عنوان یک داروی موضعی برای ترمیم مو و تقویت رشد مو مورد استفاده قرار دادند.

ایا ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش میشود؟

مسلما کسانی که از ماینوکسیدیل شناخت کافی ندارند از این موضوع مطلع نیستند که ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش می شود و یا رشد آن.

در این رابطه باید بگوییم که استفاده از ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش نمی شود بلکه با استفاده از آن میتوان ریش را تقویت کرد و به رشد موهای محاسن افزود.

بیشتر بخوانید: آیا ماینوکسیدیل باعث افزایش فشار خون می شود

ماینوکسیدیل شاید بتواند به تقویت و رشد ریش کمک کند، اما نمی توان آن را به عنوان یک گزینه مناسب در جهت ترمیم ریش به حساب آورد،زیرا این روش با عوارضی همراه است و می تواند مشکلاتی را برای آقایان از قبیل: کاهش میل جنسی به وجود آورد.

از طرف دیگر

بازدهی و دریافت نتیجه حاصل از این روش بسیار طولانی است و مدت زمان زیادی برای دریافت نتیحه حاصل از آن باید صبوری کرد. علاوه بر آن نتایج حاصل از ماینوکسیدیل بر روی ریش فقط تا زمانی وجود دارند که ماینوکسیدیل استفاده شود و در صورتی که مصرف آن قطع شود، نتایج آن نیز از بین می رود.

ایا ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش میشود؟

جایگزین ماینوکسیدیل چیست؟

بر اساس شرایط و ویژگی های ماینوکسیدیل در خصوص ترمیم ریش، استفاده از روش های جایگزین گزینه مناسب تری هستند؛ به عنوان مثال: اسکالپ ریش یک روش بسیار ایده آل برای ترمیم ریش در آقایانی است که قصد دارند به صورت آنی از نتیجه ترمیم ریش برخوردار شوند.

در روش اسکالپ ریش با استفاده از دستگاه مخصوصی خطوطی شبیه به ریش بر روی صورت ایجاد می شوند که به این شکل محاسن را پرپشت تر جلوه می دهند.

اسکالپ ریش از نظر نحوه اجرایی دقیقا همانند روش میکروبلیدینگ ابرو است و کسانی که میکروبلیدینگ انجام داده باشند، می توانند به خوبی روش اسکالپ ریش را دریابند.

اسکالپ ریش یک روش کم تهاجمی است که هیچ گونه درد وخونریزی به همراه ندارد و سختی را برای آقایان به وجود نمی اورد.

اسکالپ ریش از ماندگاری خوبی برخوردار است و نتایج حاصل از آن به مدت زیادی باقی می ماند. از طرف دیگر با از بین رفتن نتایج حاصل از آن پس از سال ها می توان برای ترمیم اسکالپ ریش اقدام کرد.

تفاوت ماینوکسیدیل و اسکالپ ریش چیست؟

در میان روش های ماینوکسیدیل و اسکالپ ریش که هر دو به یک دلیل مشابه به کار می روند، تفاوت هایی وجود دارد که مهم ترین تفاوت های آنها به شرح زیر هستند:

ماینوکسیدیل یک روش غیر تهاجمی است که هیچ گونه دردی را به همراه ندارد در حالی که اسکالپ ریش به عنوان یک روش کم تهاجمی شناخته می شود که تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: عوارض جانبی ماینوکسیدیل و معایب آن چیست؟

ماینوکسیدیل باعث به وجود امدن یک نتیجه آنی نمی شود اما اسکالپ ریش یک روش با نتیجه آنی برای ترمیم ریش محسوب می شود که پس از پایان یافتن عملیات اسکالپ می توان از نتیجه آن بهره برد.

نتیجه حاصل از اسکالپ ریش تا مدت های بسیار زیادی باقی می ماند در حالی که نتیجه ماینوکسیدیل تنها تا زمان استفاده از محلول موضعی وجود خواهد داشت.

هزینه مورد نیاز برای استفاده از اسکالپ ریش در کوتاه مدت بیشتر از ماینوکسیدیل است اما در بلند مدت یک روش مقرون به صرفه تر خواهد بود زیرا تا سال ها به ترمیم آن نیازی نیست در حالی که محلول ماینوکسیدیل باید دائما خریداری شود.

کلام پایانی

در مرکز موی ایندرا بررسی کردیم که ایا ماینوکسیدیل باعث ریزش ریش میشود؟ و یا خیر.

بر اساس نتایج به دست امده دریافتیم که این محلول باعث ریزش ریش نمی شود و تقویت ریش را به همراه دارد اما با وجود ویژگی های نهفته در این روش، انواع روش های دیگر ترمیم ریش مانند: اسکالپ ریش گزینه مناسب تری در نظر گرفته می شوند.

در مرکز موی ایندرا که یک مرکز کاملا تخصصی و حرفه ای در زمینه خدمات پوست و مو است، می توانید اسکالپ ریش را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و نتیجه مناسبی دریافت کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!