آمپول ریزش ریش

آمپول ریزش ریش
آنچه در این مقاله می خوانید!

آمپول ریزش ریش چیست؟ همه مسائلی که منجر به ریزش موی سر در افراد مختلف می شوند و زنان و آقایان را با خود مواجه می کنند، می توانند از علل ریزش ریش در آقایان نیز محسوب شوند.

ریش برای آقایان از اهمیت زیادی برخوردار است و همه آقایان از سنین بلوغ منتظر رشد محاسن خود هستند. حال آن دسته از آقایانی که با مشکل ریزش ریش مواجه باشند و یا به صورت کلی محاسن آنها رشد نکند، از نظر روحی مشکلات زیادی پیدا می کنند.

به همین دلیل می توان گفت که رشد ریش در آقایان یکی از موارد بسیار مهم وحائز اهمیت برای آنها خواهد بود.

7 علت ریزش ریش در آقایان چیست؟

دلایل زیادی وجود دارند که می توانند از علل تجویز آمپول ریزش ریش در آقایان محسوب شوند. این دلایل از قبیل زیر خواهند بود:

  1. آلودگی آب و هوا
  2. در معرض مواد شیمیایی و سمی قرار گرفتن
  3. کار کردن در محیط های صنعتی و شیمیایی الوده
  4. استفاده بیش از حد از مواد آرایشی ریش مانند: ژل
  5. بیماری های ژنتیکی مانند: آلوپسی
  6. بیماری های هورمونی
  7. کمبود مواد مورد نیاز برای مو
  8. و…
آمپول ریزش ریش

آلوپسی باربارا چگونه است؟

در میان علل ذکر شده در فوق که باعث ریزش محاسن می شوند، آلوپسی باربارا می تواند یکی از اصلی ترین و شایع ترین علل آن به حساب آید که در سراسر جهان عده زیادی از آن رنج می برند.

آلوپسی در واقع یک نوع بیماری مربوط به سیستم ایمنی بدن است که در اثر ابتلا به این بیماری، سیستم ایمنی بدن به گرافت های مویی در ریش آقایان حمله می کند و انها را به عنوان یک عامل خطرناک شناسایی می کند.

در نتیجه

با حمله سیستم ایمنی به گرافت های مو، ریزش ریش ایجاد می شود و سلامتی و زیبایی محاسن از دست می رود.

علائم بیماری آلوپسی باربارا

زمانی که بیماری آلوپسی باربارا یا آره اتا در افراد پدیدار می شود، بارز ترین علامت آن ریزش محاسن به صورت سکه ای و پراکنده است.

البته لازم به ذکر است که احساس خارش و درد نیز از جمله این بیماری محسوب می شوند.

با این وجود به محض اینکه احساس کردید، بخشی از ریش شما شروع به خالی شدن کرده است، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید: ریزش ریش سکه ای

آیا برای جلوگیری از ریزش ریش آمپول مخصوصی وجود دارد؟

برای درمان ریزش ریش از روش های مختلفی میتوان استفاده کرد که یکی از روش های آن استفاده از آمپول ریزش ریش است. آمپول ریزش ریش در واقع به امپول استروئیدی شهرت دارد.

استروئید ها داروهایی هستند که به صورت موضعی و یا به شکل امپول در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند و مواد به کار رفته در تولید این دارو، کورتون است که برای بدن انسان عوارض زیادی به همراه دارد و نباید از آن در درمان هر بیماری استفاده کرد.

آمپول ریزش ریش استروئیدی باید هر یک الی دو ماه یک بار تزریق شود تا به این شکل رشد مجدد موهای ریخته را به وجود آورد.

آمپول استروئیدی می تواند باعث بروز پوکی استخوان شود و به همین دلیل بهتر است که به جای استفاده از این دارو از سایر روش های درمانی برای ریزش ریش مانند: اسکالپ ریش استفاده کرد.

اسکالپ ریش برای ترمیم ریزش ریش

کسانی که به دلیل بیماری آلوپسی باربارا و یا ریزش ریش، زیبایی محاسن خود را از دست داده اند و دچار مشکلات روحی گردیده اند، امکان استفاده از روش اسکالپ ریش را خواهند داشت.

در واقع توصیه می کنیم که اسکالپ ریش را جایگزین آمپول ریزش ریش کنید تا از عوارض این آمپول در امان باشید و در شرایط بهتری به ترمیم ریش بپردازید.

اسکالپ ریش یک روش کم تهاجمی در این زمینه محسوب می شود که نتایج حاصل از آن بعد از دو الی سه ساعت به صورت آنی به دست می اید و از ماندگاری بسیار زیادی برخوردار است.

اسکالپ ریش با استفاده از رنگ اسکالپ و سوزن های نانو انجام می شود و رنگدانه ها به این شکل به لایه های میانی پوست وارد می شوند و ظاهری شبیه به ریش را در بخش هایی که موهای آن از دست رفته است ایجاد می کند

نتیجه حاصل از این روش بسیار طبیعی است و در حین انجام آن هیچ گونه درد و خونریزی وجود ندارد و به عنوان یک روش بدون عارضه شناخته می شود.

درمان ریزش ریش و مرکز موی ایندرا

تمامی آقایانی که بخواهند در تهران برای درمان ریزش ریش اقدام کنند و از روش آمپول ریزش ریش و یا اسکالپ به این منظور بهره ببرند، قادر هستند تا در مرکز موی ایندرا این امور را انجام دهند و با مشورت پزشکان ما در این مجموعه یکی از روش های مورد نظر را به کار ببرند.

اما معمولا به دلیل عوارض ناشی از آمپول استروئیدی پزشکان استفاده از اسکالپ را توصیه می کنند.

هزینه اسکالپ ریش به میزان زیادی مقرون به صرفه و مناسب است و حداقل تا دو سال می توان از نتایج آن بدون نیاز به ترمیم اسکالپ بهره برد.

از این جهت تمامی افراد قادر به استفاده از این روش خواهند بود. حتی کسانی که ریزش ریش ندارند و فقط می خواهند به تراکم محاسن خود بیفزایند و یا مدل آن را تغییر دهند نیز از این روش استفاده می کنند.

کلام پایانی

آمپول ریزش ریش شاید یکی از راه های تاثیر گذار در این زمینه باشد، اما حتی به کار بردن روش های خانگی ساده برای تقویت رشد ریش هم میتوانند بهتر از این روش باشند.

زیرا هر درمانی که همراه با عوارض زیادی باشد، گزینه مناسبی نخواهد بود و بهتر است که به جای آن از روش های بهتری استفاده شود.

نه تنها در خصوص این دارو بلکه در به کار بردن سایر روش هایی که برای ترمیم ریش استفاده می شوند نیز به عوارض آنها توجه داشته باشید تا دریابید که استفاده از آن از زوایای مختلف مفید و مسمر ثمر است و یا خیر.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!