درمان آلوپسی اسکار

درمان آلوپستی اسکار
آنچه در این مقاله می خوانید!

برای درمان آلوپسی اسکار چه کنیم؟ ریزش مو یک نگرانی مشروع زیبایی شناختی برای مردان و زنان است. طاسی که نشانه ای از پیری زودرس است، اغلب می تواند عواقب روانی داشته باشد و پیش ساز اختلالات هورمونی یا حتی یک بیماری خودایمنی سیستمیک باشد.

برای کمک به شما در یافتن یک درمان موثر برای انواع ریزش مو و کمک به انتخاب صحیح برای جلوگیری از ریزش مو و اینکه چرا موهایی سالم و متراکم به دست نمی آورید، این راهنمای آلوپسی به شما کمک می کند تا آلوپسی مردانه و زنانه را بهتر درک کنید.

بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

تعریفی کوتاه از آلوپسی

آلوپسی بر خلاف بازسازی طبیعی مو، ریزش غیر طبیعی مو یا موهای بدن است. همه ما روزانه بین 20 تا 100 تار مو از دست می‌دهیم که بسته به سن و فصل متفاوت است. هنگامی که ریزش مو قابل توجه تر و منظم تر می شود و موها دوباره رشد نمی کنند.

 هنگامی که لکه های طاس روی سر ظاهر می شوند یا تراکم مو کم می شود، آلوپسی قابل تشخیص است.

3 راه حل برای درمان آلوپسی اسکار

اگرچه تحقیقات پزشکی در دانش انواع مختلف آلوپسی پیشرفت کرده است و حتی اگر محققان اخیراً موفق به شبیه سازی فولیکول مو روی پوست انسان که در آزمایشگاه کشت شده است، شده اند، واقعیت این است که پیوند مو بهترین راه حل برای درمان آلوپسی اسکار است.

برای سایر انواع طاسی، درمان های آلوپاتیک یا طبیعی و تزریق پی آر پی می تواند به کاهش یا حتی توقف ریزش مو کمک کند.

درمان های طبیعی

درمان های طبیعی متعدد می تواند به کاهش ریزش مو و مراقبت بهتر از پوست کمک کند. علاوه بر از بین بردن استرس و اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری برای بدن و همچنین بهداشت مو بدون سوء استفاده (مواد شیمیایی، رنگ، اسپری مو، سشوار بیش از حد گرم و غیره)، برخی از دستور العمل های طبیعی می توانند بدون ریسک اعمال شود.

آنها ممکن است هیچ مبنای علمی مشخصی نداشته باشند، اما نمی توانند به پوست سر آسیب برسانند! اسانس رزماری و روغن های نارگیل، کنجد یا آرگان به دلیل خواص غنی مراقبت از مو شناخته شده اند، بنابراین شامپوهایی را انتخاب کنید که حاوی آنها هستند.

کاشت مو

در طول بیست سال گذشته، کاشت مو پیشرفت چشمگیری در زمینه پزشکی داشته است، که عمدتاً به لطف تکنیک کاشت مو FUE (استخراج واحد فولیکولار) است . این روش جراحی میکروسکوپی انقلابی در پیوند مو ایجاد کرده است، با استخراج و کاشت مو طبیعی توسط واحد، بر خلاف روش قدیمی FUT، که در آن فولیکول‌ها به صورت نواری در ناحیه اهداکننده قبل از پیوند به ناحیه گیرنده استخراج می‌شدند.

این به جراح اجازه می دهد تا با تعیین زاویه، عمق و تراکم کانال ها با دقت و ظرافت بیشتری کار کند تا نتیجه ای طبیعی و نامرئی برای چشم غیرمسلح به دست آورد. این روش معمولاً با درمان پی آر پی پوست سر برای اطمینان از رشد مجدد بهتر انجام می شود .

مزوگرافت مو

مزوگرافت یک تکنیک پیشرفته بر اساس بازسازی سلولی است. این درمان که به بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک یا آلوپسی در زنان ارائه می شود، به توقف ریزش مو و تحریک رشد مجدد کمک می کند. هم برای مردان و هم برای زنان ، بر اساس کشت و معرفی مجدد سلول های بنیادی مزانشیمی است که قبلاً از پوست سر بیمار استخراج شده بود تا واحدهای فولیکولی آسیب دیده توسط آلوپسی آندروژنتیک را دوباره فعال کند.

در بیشتر موارد، سلول ها از تاج بقراط خلفی مو، در پشت جمجمه گرفته می شوند.

مزوگرافت مو
مزوگرافت مو

علل مختلف آلوپسی

از علت های مختلف ایجاد آلوپسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آلوپسی آندروژنتیک

برای مردان، وراثت عامل اصلی طاسی است. اگر پدر یا پدربزرگ شما طاس است، مراقب باشید: احتمال زیادی وجود دارد که میراث ژنتیکی مو به شما منتقل شده باشد.

آلوپسی آندروژنتیک که اولین علائم هشدار دهنده آن در سنین 25 تا 35 سالگی ظاهر می شود، یک بیماری ارثی وابسته به آندروژن است که دی هیدروتستوسترون (DHT) نقش مهمی در آن ایفا می کند.

آلوپسی آندروژنیک

آلوپسی آندروژنیک اصطلاح دیگری است که برای آلوپسی آندروژنیک، به ویژه برای آلوپسی زنانه استفاده می شود. این شامل تمام شرایط ژنتیکی است که می تواند زنان را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله عدم تعادل هورمونی.

  • پس از زایمان
  • در یائسگی
  • پس از مصرف داروهای ضد بارداری
  • جایگزینی

در مورد اختلال تیروئید، تولید هورمون های زنانه به شدت کاهش می یابد

کمبودهای تغذیه ای

از آنجایی که مو به تعادل بیولوژیکی بدن انسان بسیار حساس است، برخی کمبودهای تغذیه ای می تواند خود را در سلامت موهای شما نشان دهد.

وقتی بدن ما فاقد مواد مغذی (پروتئین ها، لیپیدها، کربوهیدرات ها) یا ریزمغذی ها (ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب) باشد، مو ضعیف و شکننده می شود و چرخه رشد می تواند کند شود.

از دیگر علت ها شامل:

  • علل روانی

اشکال مختلف استرس نقش مهمی در بروز طاسی های خاص دارند. حتی در مورد آلوپسی با منشاء ژنتیکی، استرس شدید می تواند باعث اختلال در غدد فوق کلیوی شود و هورمون های آندروژنی زیادی تولید کند و چرخه فولیکول را مختل کند، به خصوص زمانی که فولیکول ها از قبل به طور ارثی حساس هستند.

  • تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم که پس از ریزش موی قابل توجه و منتشر تشخیص داده می شود، می تواند دلایل زیادی داشته باشد. یک عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی، زایمان یا یک شوک روانی می تواند منجر به این نوع ریزش مو شود

  • آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا نوعی آلوپسی است که با ریزش ناگهانی مو در نواحی محدودی از پوست سر یا بدن ظاهر می شود. این یک بیماری خود ایمنی است که در بیماران بدون سابقه اختلالات پوستی یا بیماری های سیستمیک رخ می دهد.

  • تریکوتیلومانیا

تریکوتیلومانیا که به عنوان تریکومانیا نیز شناخته می شود، یک اختلال سلامت روانی است که با کندن اجباری مو ظاهر می شود. علاوه بر مو، بیمار ممکن است به طور مکرر سبیل، ریش یا موهای خود را (زیر بغل، موهای ناحیه تناسلی و غیره) کند.

  • آلوپسی کششی

این نوع آلوپسی که در زنان مشاهده می شود، به دلیل برخی عادات (بد) آرایشگاه ها و سالن های زیبایی است که با مراقبت های زیبایی، به ریشه مو آسیب وارد می کند.

نیاز به مشاوره دارید؟

اگر قصد دارید به درمن آلوپسی اسکار به صورت تخصصی بپردازید، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!