چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ (تقویت موهای کاشته شده)

تقویت موهای کاشته شده
آنچه در این مقاله می خوانید!

برای تقویت موهای کاشته شده چه باید کرد؟ امروزه ، با پیشرفت علم و تکنولوژی، کاشت مو به یکی از پرطرفدارترین روش درمانی برای ریزش موها و طاسی بدل شده است. اما باید بدانید که پس از برآورد تعرفه کاشت مو و انجام آن ، حتما باید موهای کاشته شده را تقویت کنید وگرنه ممکن است دوباره دچار ریزش شوند.

البته توجه داشته باشید که ریزش موها تا یک ماه پس از کاشت مو کاملاً طبیعی می باشد و نتایج واقعی کاشت مو پس از یک سال نمود پیدا می کند. بنابراین شما باید همیشه به مراقبت و تقویت موهای کاشته شده بپردازید.

5 مورد از ضروری ترین راه های تقویت موهای کاشته شده

به صورت کلی موها به رسیدگی و تقویت بسیاری برای سالم بودن و خوش حالت بودن احتیاج دارند، حال در مورد موهای کاشته شده بسیاری از افراد می پندارند که موهای کاشته شده نیازی به مراقبت و رسیدگی ندارند و خود به خود روند خود را طی می کنند.

در حالی که

در رابطه با این مساله باید گفت که موهای کاشته شده نه تنها همانند موهای طبیعی و عادی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند بلکه  رسیدگی و مراقبت از آن ها چندین برابر بیشتر می شود .

معمولا کاشت مو

مخصوصا کاشت مو به روش sut نتیجه ایی کاملا قطعی داشته و تا کنون گزارشی مبنی بر ریزش موی مجدد اعلام نشده است اما با این اوصاف مو نیاز به رسیدگی دارد و برای تقویت مو های کاشته شده خصوصا در روز های اول پس از عمل، باید تلاش کرد.

1) مزوتراپی مو

مزوتراپی در تقویت موهای کاشته شده بسیار کارساز است. مزوتراپی باعث به جریان انداختن خون و تحریک کلاژن در سلول های مو می شود و با این کار مو ها را تقویت نموده و سبب پر پشتی و طول قطر مو ها می شود ، در این  روش ویتامین ها و مواد مفید  بر سطح رویی سر و با استفاده از سوزنی بسیار ریز تزریق می شود. نوع مواد تزریقی با توجه به تشخیص و نسخه متخصص بر حسب نیاز بیمار  اجرا می گردد.

همچنین در مواقعی مصرف امپول های بیوتین و بپانتین برای افراد در جهت افزایش سریع مو ها ، جلوگیری و پیشگیری از ریزش مجدد مو ها ، سرعت بخشی در عملکرد درمانی کاشت مو  و .. توصیه می گردد.

2) کربوکسی تراپی مو

کربوکسی‌تراپی روش پیشرفته و متفاوتی است که در آن از گاز کربن دی‌اکسید برای تقویت موها استفاده می‌شود. کربوکسی تراپی و مزوتراپی باید در جلسات متعدد و به تشخیص پزشک انجام شود تا فولیکول های کاشته شده مو تقویت شوند.

تقویت موهای کاشته شده

2) استفاده از ماسک مو برای تقویت مو بعد از کاشت

ماسک مو دارای ترکیبات مفید و مغذی برای مو است که استفاده از آن به صورت مستقیم باعث تقویت موی کاشته شده می شود. معمولا در ماسک مو از روغن گیاهی استفاده می شود که در این صورت به تغذیه شدن مو کمک می کند.

از بهترین انواع ماسک مو بعد از کاشت مو که توسط پزشکان توصیه می شود، ماسک موی روغن زیتون است که باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می گردد. در صورتی که از ماسک های توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید می توانید از ویتامین هایی نظیر: ویتامین ای و یا آنتی اکسیدان ها و امگا3 و امگا6 بهره مند گردید.

استفاده از ماسک بسیار آسان است و یکی از بهترین روش ها برای تقویت موها بعد از کاشت مو می باشد که استفاده از آن ساقه و ریشه مو را تقویت می کند.

3) نحوه خوابیدن

یکی از نکاتی که باید بعد از کاشت به آن توجه کنید، نحوه‌ خوابیدن است. طرز خوابیدن تاثیر بسیار بالایی در روند درمان و رسیدن به نتیجه دلخواه در خصوص کاشت طبیعی مو دارد. اگر به خوابیدن بدون بالشت عادت دارید، بدانید که تا چندین روز پس از کاشت باید سر بلندتر از بدن قرار گیرد.

پیشنهاد می کنیم

از دو بالشت با زاویه 45 درجه استفاده کنید تا به مرور تورم سر کمتر شود. نواحی تحت کاشت نباید با بالشت در تماس باشد. هرگونه فشار یا تنشی به گرافت‌های کاشته شده منجر به آسیب رسیدن به آنها می‌شود. اگر پیوند از بالای سر شما انجام شده باشد حتما یک حوله زیر گردن خود قرار دهید.

3) شامپو و نحوه شستشو

بعد از عمل کاشت تا 7 روز نباید شستشوی سر انجام شود. پس از این مدت با شامپویی که پزشک معرفی کرده ، موها را به آهستگی شستشو دهید. با توجه به حساسیت مو در این دوره، ممکن است پزشک شامپوی خاصی را برای شما در نظر بگیرد.

در کل

شامپو بچه به دلیل عدم وجود ترکیبات شوینده قوی و سولفات گزینه‌ مناسبی برای شستشوی سر پس از کاشت مو می‌باشند. پس از  شستشو موها را با حوله یا سشوار خشک نکنید و هرگز آن‌ها را ماساژ ندهید، اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند.


ماساژ موهای کاشته شده
ماساژ موهای کاشته شده

3 نکته تقویت موهای کاشته شده که باید بدانید!

متخصصین عقیده دارند که رعایت تغذیه مناسب جهت تقویت موهای کاشته شده در رسیدن  رشد ، سلامتی ، ماندگاری و  زیبایی بیشتر موها اهمیت بسزایی دارد.
افرادی که کاشت مو انجام دادند  باید از مصرف غذاهای چرب بپرهیزند. بخصوص در هفته اول باید سوپ و سالاد های سبک را جایگزین غذاهای چرب برای مصرف کنند.  

مصرف پروتئین ، امگا 3 و ویتامین ها ضروری است و در مواقع نیاز تزریق این مواد با تشخیص متخصص از طریق مزوتراپی توصیه می گردد. نکات حائز اهمیت دیگر در تقویت موهای کاشته شده نوشیدن مکرر از آب  و همچنین مصرف قرص آهن با توجه به نیاز فرد می باشد.

همچنین این افراد باید مصرف شکر و نمک خود را در زنجیره غذایی خود به حداقل برسانند.مطمئن باشید با رعایت دستورات متخصصین و مراقبتهای پس از عمل تا آخر عمر از داشتن موهایی  سالم ، زیبا، پر پشت و بدون ریزش لذت خواهید برد.

پرهیز از دست زدن به موهای کاشته شده نیز در این خصوص قابل توجه است زیرا با دست زدن به موهای کاشته شده friget موها آسیب می بیند و هزینه ای که برای کاشت مو خرج کرده اید به هدر می رود.

پس از اینکه کاشت مو انجام می دهید باید  از کلاه استفاده کنید تا موهای کاشته شده سالم بمانند و از اینکه در معرض آلودگی و یا گرد و خاک قرار بگیرند، جلوگیری به عمل آید.

پس از کاشت مو قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید تا موها تقویت شوند زیرا تابش مستقیم خورشید به موهای کاشته شده باعث آسیب دیدن گرافت های مو می شود و به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که تا سه ماه بعد از کاشت مو از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت مستقیم پرهیز کنید.

ا1) ستفاده از ماینوکسیدیل

برای تقویت کردن موها بعد از کاشت مو می توانید از ماینوکسیدیل نیز استفاده کنید که ماینوکسیدیل یک داروی موضعی برای تقویت رشد مو است و به شکل مایع تهیه می شود.

ماینوکسیدیل را باید بر روی پوست سر خود بریزید و کمی آن را ماساژ دهید تا جذب پوست سر شود. در نتیجه به این شکل می توانیدبه راحتی و با صرف هزینه بسیار کم تقویت موهای خود را بعد از کاشت انجام دهید.

استفاده از ماینوکسیدیل به مقدار دو بار در روز توصیه می شود و نتایج حاصل از آن بعد از چهار ماه مشاهده خواهد شد.

2) فیناستراید

فیناستراید از دیگر داروهایی است که برای تقویت مو بعد از کاشت مو استفاده می شود.

این دارو باعث کاهش ریزش مو می شود و رشد موهای جدید را نیز افزایش می دهد. برای استفاده از فیناستراید در خصوص تقویت موهای کاشته شده، می توان آن را یک بار در روز به صورت خوراکی مصرف کرد. در این صورت قادر خواهید بود تا نتیجه حاصل از آن را پس از مدت 4 الی 6 ماه مشاهده کنید. لازم به ذکر است که استفاده از فیناستراید بعد از کاشت مو باعث می شود تا  فولیکول های مو تقویت شوند.

3) به کار بردن مکمل ها و ویتامین ها

ویتامین ها و مواد معدنی از مواد اصلی و ضروری برای بدن تشکیل شده اند که به همین دلیل مصرف مکمل ها و ویتامین ها بسیار به تقویت موها بعد از کاشت مو کمک می کند.

از جمله ویتامین های مهمی که بعد از کاشت مو می توانید در حالت قرص مصرف کنید، ویتامین ای، سی، بیو آ است.

4) نوشیدن آب به مقدار زیاد

اشخاصی که کاشت مو انجام میدهند و می خواهند موهای خود را تقویت کنند، می توانند به میزان زیاد آب بنوشند زیرا مصرف مقدار زیادی آب باعث می شود که از خشکی پوست سر و مو جلوگیری به عمل آید و آب مورد نیاز برای موها تامین گردد. به عبارت دیگر یکی از عللی که باعث آسیب دیدن موها می شود، کم آبی و خشکی مو است.


بهترین شامپو برای تقویت موهای کاشته شده
بهترین شامپو برای تقویت موهای کاشته شده

سخن پایانی

با در نظر گرفتن مطالب ذکر شده در رابطه با تقویت موهای کاشته شده و راهکارهایی که برای این مساله به شما عزیزان معرفی کردیم، می توانید برای تقویت موهای خود بعد از پیوند مو اقدام کنید و از هدر رفتن هزینه ای که برای پیوند مو مصرف کرده اید، جلوگیری نمایید.

چنانچه در رابطه با پیوند مو، کاشت مو پر تراکم، به دریافت اطلاعات بیشتری نیاز دارید تا بتوانید با اطمینان بیشتر این روش را به کار ببرید، می توانید از مقالات دیگری که در وب سایت ما درج شده است، بهره ببرید.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به مرکز موی ایندرا و با ویزیت شدن توسط پزشکان متخصص ما از شرایط و ویژگی های این تکنیک ترمیم مو مطلع گردید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!