تاریخچه کاشت مو

تاریخچه کاشت مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

بیشتر افرادی که دچار تاسی مو هستند یا قصد کاشت مو طبیعی را دارند گاهی اوقات در مورد تاریخچه کاشت مو کنجکاو شده و ترجیح می‌دهند اطلاعاتی در مورد آن کسب کنند در واقع ما قصد داریم در این مقاله توضیح دهیم که در مورد کاشت مو چگونه به این مرحله رسیدیم؟

برای درک کامل اینکه چقدر در این حوزه پیشرفت کرده‌ایم، در اینجا تاریخچه مختصری از کاشت مو بدون بخیه در طول زمان از قرن نوزدهم تا امروز  آورده شده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

قبل از کاشت مو: پوشش های خلاقانه

قبل از اینکه هر شکلی از کاشت مو به نتیجه برسد، افرادی که از ریزش مو خجالت می‌کشیدند مجبور بودند در پوشش‌های خود خلاقیت زیادی به خرج دهند. توپه، کلاه و کلاه گیس همه محصولات محبوبی در بین مردم به ویژه در میان مردان میانسال بودند.

شاید خلاقانه‌ترین ایده در قرن‌های گذشته زمانی بود که مردان از مد برای پوشاندن موهای نازک خود استفاده می‌کردند.

تاریخچه کاشت مو: قرن 19

یکی از اولین اشکال ترمیم مو نقطه ای، فلاپ پوست سر، در قرن نوزدهم اختراع شد. در طول این روش، پزشکان نواری از بافت را که به منبع خون اصلی متصل است، می گیرند و آن را روی ناحیه طاسی سر پیوند می زنند. اگر فکر می کنید کمی وحشیانه و کمی کثیف بوده، درست حدس زده اید.

تاریخچه کاشت مو: قرن 19
تاریخچه کاشت مو: قرن 19

تاریخچه کاشت مو: دهه 1930

در طول دهه 1930، شاهد پیشرفت‌های عمده در روش‌های کاشت مو بودیم که با تمایل به درمان ریزش مو ناشی از سوختگی یا آسیب‌های دیگر تقویت شد. پزشکان ژاپنی در ژاپن اولین کسانی بودند که در دهه 1930 کار نوآورانه ای را در ترمیم مو با مواد طبیعی به روش جراحی انجام دادند.

دکتر اوکودا، متخصص پوست با تحقیق و آزمون و خطا، تکنیکی را برای کمک به قربانیان سوختگی  مو  و افرادی که آسیب پوست سر دارند ایجاد کرد. او بخش‌های گردی از پوست سر را که دارای مو است را استخراج کرد و آن‌ها را در نواحی آسیب‌دیده کاشت که ریشه‌دار شده و به مرور زمان موهای جدید تولید شود.

مقاله مرتبط: نکات طلایی در مورد کاشت مو به روش FIT

تاریخچه کاشت مو: دهه 1940

در دهه 1940 این روش توسط متخصص پوست ژاپنی دیگر، دکتر تامورا، اصلاح شد. او نوارهایی از بافت را استخراج کرد، آن‌ها را در گرافت‌های جداگانه تشریح کرد و آن‌ها را برای ترمیم نواحی آسیب‌دیده یا ترمیم موهای نازک شده پیوند زد.

اگر این پیشرفت‌ها در زمان دیگری از تاریخ اتفاق می‌افتاد، احتمالاً در آن زمان صنعت کاشت مو جدیدی را راه‌اندازی می‌کردند. اما به دلیل جنگ و نقش ژاپن در آن، این پیشرفت ها تا یک دهه دیگر برای پزشکی غربی ناشناخته ماند.

تاریخچه کاشت مو: دهه 1950

به عنوان بخشی از تاریخچه کاشت مو غیر قابل رشد یا کاشت مو جای شکستگی، در سال 1952 یک متخصص پوست دیگر، این بار آمریکایی، اولین پیوند مو را برای درمان طاسی با الگوی مردانه با موفقیت انجام داد. نام او دکتر نورمن اورنتریچ، فارغ التحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک بود.

او اولین کسی بود که متوجه شد همه موها با هم برابر نیستند و برخی از نواحی پوست سر خود را بهتر از سایر قسمت‌های اهداکننده نشان می‌دهند.

تا آن زمان

اصلاً مشخص نبود که موهای کاشته‌شده ویژگی‌های ناحیه‌ای را که از آنجا آمده حفظ کند و در مکان جدید خود به رشد خود ادامه دهد. بنابراین، این امکان وجود داشت که موهای کاشته شده قربانی محیط جدید خود شوند و مانند سایر موهای آن ناحیه بریزند.

اما نه، موهای اهداکننده در برابر طاسی مقاوم بودند و این یک پیشرفت بزرگ بود. این ایده “تسلط اهداکنندگان” به کاشت مو اجازه می دهد تا روشی تقریباً دائمی باشد. به دلیل مقاومت اهداکننده در برابر طاسی، همان نواحی به ندرت باید بیش از یک بار درمان شوند.

تاریخچه کاشت مو: دهه 1970

به عنوان بخشی دیگر از تاریخچه کاشت مو بدون انزوای ژاپن از غرب در طول جنگ جهانی دوم، این امکان وجود دارد که رشته ترمیم مو یه روش hrp یا به روش جراحی برای سالیان متمادی از چنین شهرت بدی برخوردار نبود. چرا؟ زیرا تکنیک دکتر اورنتریش به اندازه دکتر تامورا اصلاح نشده بود.

در حالی که او به طور گسترده به عنوان “پدر کاشت مو” شناخته می شود و به خاطر نقشش در شناسایی موهای اهداکننده سزاوار تقدیر است، رویکرد خام تر او برای بریدن تمام بخش های پوست سر منجر به نتایج مشکوک بسیاری از زیبایی شناختی شد.

تاریخچه کاشت مو : دهه 2020 و پس از آن؟

اگرچه تکنیک‌های امروزی – به‌ویژه روش FUE در مقایسه با جایی که فناوری کاشت مو شروع شد بسیار پیشرفته است، اما مطمئن هستیم که در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود.

به عنوان مثال

دانشمندان در حال تحقیق روی سلول های بنیادی درون فولیکول های مو هستند تا ببینند آیا می توان مو را تکثیر کرد یا شبیه سازی انجام داد یا به چه شکلی می توان ترمیم فولیکول مو را با روش موفقیت آمیزی پیش برد؟

تاریخچه کاشت مو : دهه 2020 و پس از آن؟
تاریخچه کاشت مو : دهه 2020 و پس از آن؟

به جرات می توان گفت به روزهایی که مشکل ریزش مو با ساخت کلاه گیس بلند یا کلاه گیس خارجی حل میشد، برنمی گردیم!

مقاله مرتبط: هزینه کاشت مو SUT چقدر است؟

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تاریخچه کاشت مو به صورت مفصل با شما صحبت کردیم .امیدواریم از سفر ما به گذشته چیز جدیدی یاد گرفته باشید. و اکنون، به آینده برگردیم. آیا می خواهید بدانید که برای ناپدید شدن مناطق طاسی شما چند پیوند لازم است؟

توصیه می‌کنیم با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کنید تا در مورد کاشت مو اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!