لوسیون تقویت کننده مو

لوسیون تقویت کننده مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

زیبایی موها قطعاً برای همه افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که این موضوع در جذابیت چهره افراد تاثیر بسیار زیادی دارد.

اما بیشتر افرادی که دچار خشکی مو هستند دنبال راه‌هایی برای رفع آن و ترمیم موهای خشک و وز یا ترمیم موی وز شده می‌گردند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد فواید لوسیون تقویت کننده مو بیشتر صحبت کنیم بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

لوسیون تقویت کننده مو چیست؟

احتمالاً شما نیز جزو افرادی هستید که در کف سر خود احساس خشکی بیش از اندازه‌ای می‌کنید. برای رفع این معضل می‌توانید از لوسیون‌های تقویت کننده مو استفاده کنید؛ چرا که استفاده از بعضی محصولات این خشکی را برطرف نخواهند کرد.

مخصوصاً اگر مدت زمان طولانی را در معرض اشعه خورشید قرار گرفته‌اید یا از محصولات شیمیایی به صورت طولانی مدت استفاده می‌کنید بهترین راه برای کم کردن چنین آسیبی استفاده از این محصول است.

دلایل از دست رفتن رطوبت مو

عوامل بسیار زیادی دست به دست هم داده تا در نهایت رطوبت موهای شما از بین رفته است. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات هورمونی
  • استفاده از حالت دهنده‌های مو
  • استفاده از مواد آرایشگاهی
  • رنگ کردن مو به صورت مداوم
  • استفاده از بعضی شامپوهای نامناسب

مزایای استفاده از لوسیون تقویت کننده مو

در صورتی که از خشکی موهایتان ناراضی هستید بهتر است هرچه سریع‌تر از لوسیون‌های مو استفاده کنید. در ادامه در مورد بعضی از فواید و مزایای این محصولات صحبت می‌کنیم.

درمان مشکلات پوست سر

با توجه به اینکه لوسیون تقویت کننده مو برای انواع موها فرموله شده است؛ بنابراین شما بدون وجود هیچ نگرانی می‌توانید از آنها جهت ترمیم مو گیاهی استفاده کنید. در صورتی که موهای شما حالت مجعدی است بهتر است که از لاسیون‌های باز کننده برای حالت دهی به موهای خود استفاده کنید.

مزایای استفاده از لوسیون تقویت کننده مو
مزایای استفاده از لوسیون تقویت کننده مو

آبرسانی مو

اولین قدم روتین سلامتی پوست و مو استفاده از لوسیون‌ها برای آبرسانی پوست کف سر است تا میزان شکستگی آن به کمترین حد خود برسد علاوه بر آن مرطوب نگه داشتن مو باعث می‌شود که رشد آن چندین برابر شود.

پیشگیری از ریزش مو

با وجود اینکه ریزش مو دلایل متعددی دارد از جمله آنها می‌توان به عوامل محیطی یا بحث وراثتی اشاره کرد. اما لوسیون موها باعث می‌شوند تا فولیکول‌های مو در برابر تاثیرات مخرب هورمون DHD در امان بمانند و شما می توانید از این محصول جهت ترمیم موهای رنگ شده، ترمیم موهای نازک شده، ترمیم موهای دکلره شده استفاده کنید.

اثر گذاری بسیار سریع

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که بلافاصله بعد از استفاده از محصولات مراقبتی مو تاثیر آن را مشاهده کنند؛ بنابراین می‌توان به جرات ادعا کرد که استفاده از لوسیون تقویت کننده مو اثرگذاری آنی داشته و افراد می‌توانند با شانه کردن موهای خود بعد از استفاده از این محصول تاثیر آن را ببینند.

۵ ماده تشکیل دهنده لوسیون تقویت کننده مو

این محصول از مواد بسیار با کیفیتی تشکیل شده که در ادامه به صورت مفصل در مورد آن توضیح داده‌ایم.

۱) آلوئه ورا

این روغن پوست سر را تسکین می دهد.

۲) بابونه

بابونه آنتی اکسیدان آرامش بخشی است که از پوست سر به شدت حمایت می‌کند.

۳) ویتامین B و E

به دلیل اینکه ویتامین بی به رشد سریع مو کمک می‌کند بنابراین بیشتر کارخانجات از این ماده جهت ساخت لوسیون کمک می‌گیرند. علاوه بر آن ویتامین‌های e نیز باعث کاهش ریزش مو می‌شود.

۴) روغن آووکادو

روغن آووکادو با توجه به اینکه سرشار از اسید اولیک بوده بنابراین یکی از بهترین روغن‌هایی است که شرکت‌ها برای تولید لوسیون از آن استفاده می‌کنند چرا که این ماده به راحتی به ساقه‌های مو نفوذ می‌کند و کار رطوبت رسانی را انجام می‌دهد.

بنابراین افرادی که پوست بسیار خشکی دارند و از میزان خشکی بیش از حد آن رنج می‌برند می‌توانند از لوسیون تقویت کننده مو جهت رفع خشکی پوست سر استفاده کنند.

۵) اسید سالسیلیک

این ماده سلول‌های مرده پوست را از بین برده و محیط را جهت رشد موهای جدید آماده کرده و به ترمیم فولیکول مو یا ترمیم ریشه مو می پردازد.

چطور از لوسیون تقویت کننده مو استفاده کنیم؟

برای اینکه تاثیرگذاری لوسیون را بلافاصله بعد از استفاده مشاهده کنیم بهتر است طبق مراحل زیر عمل کنید.

تقسیم بندی موها به دو قسمت

بیشتر افراد بدون تقسیم کردن از لوسیون تقویت کننده مو استفاده می‌کنند با وجود اینکه تاثیر آن را مشاهده می‌کنند اما برای تاثیرگذاری بسیار بیشتر از حالت معمولی بهتر است که موهای خود را به دو یا چندین قسمت تقسیم بندی کنید.

حتما بخوانید: ترمیم مو به روش prp چیست؟

مشخص کردن میزان مصرف لوسیون

استفاده بیش از حد از لوسیون مو قطعاً نتیجه عکس خواهد داشت؛ بنابراین با توجه به تقسیم بندی که در مرحله قبل انجام دادید بهتر است یک الی چهار قطره از لوسیون را در کف دست ریخته و سپس با استفاده از آن موهای خود را ماساژ دهید.

شانه کردن موها

در مرحله آخر می‌توانید با یک برس چوبی موهای خود را شانه کنید. توجه کنید که استفاده از برس‌های فلزی آسیب زننده هستند.

چطور از لوسیون تقویت کننده مو استفاده کنیم؟
چطور از لوسیون تقویت کننده مو استفاده کنیم؟

عدم شستشوی موها

بعد از استفاده از لوسیون‌ تقویت کننده مو بهتر است تا چندین ساعت دوش نگیرید؛ چرا که با توجه به مواد تشکیل دهنده لوسیون‌ها اثرگذاری آنها قطعاً بیشتر از نیم ساعت طول خواهد کشید.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد لوسیون تقویت کننده مو و نحوه مصرف آن و ترمیم موهای آسیب دیده صحبت کنیم در صورتی که قصد مشاوره دارید یا دچار خشکی بیش از حد پوست سر هستید می‌توانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین یا تلفنی ارتباط برقرار کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!