علت و نحوه درمان چربی مو

آنچه در این مقاله می خوانید!

آیا می دانید علت و نحوه درمان چربی مو چیست؟ آیا از چربی موهای خود رنج می برید؟ با مرکز موی ایندرا همراه شوید

با در مرکز موی ایندرا که یک کلینیک تخصصی در زمینه مراقبت های مو و ترمیم مو است، همراه باشید تا این مساله را برای شما شرح دهیم.

چرب شدن موها مساله ای است که بسیاری از افراد را آزار میدهد زیرا با چرب شدن موها هم زیبایی مو تحت تاثیر قرار می گیرد و هم سلامتی موها به خطر می افتد.

اما با این وجود لازم به ذکر است که

چربی مو همیشه هم جنبه منفی ندارد بلکه تا میزان شخصی لازم است که موها چرب شوند و چربی مورد نیاز برای تار مو تامین شود. در غیر این صورت موها خشک و شکننده می شوند و ریزش مو پدیدار می گردد.

با این وجود چربی بیش از حد مو و خشکی مو هر دو عللی برای ریزش مو هستند که نباید از حد مشخصی فراتر بروند.

8 علت درمان چربی مو

از جمله علت هایی که در ایجاد چربی مو بسیار رایج هستند، می توان به 8 مورد زیر اشاره کرد:

1) ژنتیک

یکی از دلایلی که باعث چرب شدن مو می شود، چرب بودن پوست سر به شکل ژنتیکی است. این دسته از افراد به علت ژنی که در آنها غالب است، بیشتر از دیگران دچار چربی پوست سر می شوند.

2) بیماری های پوستی

بیماری های پوستی می توانند بر روی سیستم ایمنی تاثیر بگذارند و تولید سبوم را در پوست سر افزایش دهند. در این حالت پوست سر و غدد چربی تحریک می شوند و علاوه بر چربی سر، شوره سر و پوسته پوسته شدن سر ایجاد می گردد.

3) ابتلا به آکنه سر

ابتلا به آکنه سر باعث می شود که سلول های پوستی و همچنین مواد چربی در داخل منافذ پوست گیر کنند و زمینه رشد باکتری ها به این شکل فراهم شود. این مساله باعث می شود که چربی پوست سر افزایش پیدا کند.

4) عوامل محیطی

آلودگی های محیطی می توانند میزان چربی پوست سر را دست خوش تغییر کنند و تولید هورمون های موثر در چربی پوست سر را افزایش دهند. بنابراین گفته می شود که آلودگی های محیطی نیز بر روی چربی پوست سر موثر هستند.

5) استرس

ابتلا به استرس باعث می شود که تولید هورمون های آندروژن تحت تاثیر قرار بگیرد. این هورمون ها وظیفه دارند که تولید سبوم را کنترل کنند و در صورتی که افراد به استرس مبتلا باشند، عملکرد این هورمون ها دچار مشکل می شود.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی چیست؟

6) شست و شوی بیش از حد موها

شست و شوی موها به میزان زیاد باعث می شود که پوست سر تحریک شود. در این شرایط پوست سر سبوم بیشتری تولید می کند و در پی آن چرب شدن پوست سر رخ می دهد.

با این وجود

هنگامی که از مواد شوینده استفاده می کنید، باید کاملا موهای خود را آبکشی کنید که ذرات شامپو در مو باقی نماند و تعادل چربی پوست سر را تحت تاثیر قرار ندهد.

7) افزایش پیدا کردن سن

افزایش سن از عواملی است که باعث می شود تا تولید چربی در پوست سر تحت تاثیر قرار بگیرد.

این مساله در آقایان بیشتر اتفاق می افتد و آقایانی که سن آنها بیش از 50 سال باشد، هورمونی به نام DHT در سر آنها تولید می شود که این هورمون باعث نازک شدن موها می شود و چربی کف سر را افزایش می دهد.

8) استفاده از شانه و یا برس کثیف

شانه و برس کثیف نیز می تواند چربی پوست سر شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود که موها زودتر چرب شوند. به همین دلیل باید از به کار بردن شانه و برس کثیف بپرهیزید.

علت و نحوه درمان چربی مو

7 نحوه درمان چربی مو به روش خانگی

برای اینکه چربی مو را درمان کنید، به شما توصیه می کنیم که از راهکارهای ذکر شده در زیر استفاده کنید:

1) تغییر دادن رژیم غذای خود

یکی از مهم ترین راهکارها برای جلوگیری از چربی مو تغییر رژیم غذایی است که در این خصوص باید سعی کنید که در رژیم غذایی خود مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید ویتامین ها و پروتیئن ها را جایگزین آن کنید. همچنین مصرف مواد معدنی در رژیم غذایی خود نیز در این زمینه موثر واقع می شود.

2) استفاده از روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک محصول فوق العاده برای رفع چربی سر است و با کمک آن می توانید میزان چربی سر را تحت کنترل قرار دهید و مانع از چرب شدن بیش از حد موها و پوست سر شوید.

3) تغییر دادن شامپوی مورد استفاده

شامپوهایی که دارای سولفات و سیلیکون هستند، می توانند باعث چرب شدن موها شوند که برای جلوگیری از چربی مو باید مصرف این شامپو ها را قطع کنید و به جای آن از شامپوهایی که فاقد سیلیکون و سولفات هستند، استفاده نمایید.

4) استفاده از آبلیمو

آبلیمو می تواند چربی پوست سر را کنترل کند که برای درمان چربی مو به روش خانگی می توانید یک فنجان آبلیمو را با سه فنجان آب مخلوط کنید و از آن برای آبکشی موهای خود استفاده کنید تا از مزایای آن بهره مند گردید.

بیشتر بخوانید: کاشت مو طبیعی

5) استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب مزیت های بسیار زیادی برای مو دارد. به عنوان مثال: استفاده از سرکه سیب باعث می شود که موهای شما براق شوند، باکتری ها و آلودگی های پوست سر و مو از بین بروند و علاوه بر آن چربی پوست سر و مو نیز از بین می رود.

در نتیجه

می توانید از سرکه سیب به این منظور استفاده کنید و برای به کار بردن آن باید یک فنجان سرکه را با با مقداری آب مخلوط کنید و آن را بر روی موهای خود بریزید و ماساژ دهید و در نهایت موها را آبکشی کنید.

6) استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون از دیگر موادی است که می توانید برای کنترل چربی پوست سر به شکل خانگی از آن بهره ببرید. به این منظور باید مقداری روغن را کف دست خود بریزید و سپس آن را بر روی سر ماساژ دهید.

در ادامه بعد از گذشت یک ساعت نیز موهای خود را بشویید.

7) استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یک بسیار مفید برای پوست و مو است که می توانید از آن برای از بین بردن چربی مو بهره ببرید. آلوئه ورا می تواند از ساقه مو محافظت کند و از ریختن موها جلوگیری نماید.

بنابراین می توانید از آلوئه ورا به این منظور استفاده کنید و می توانید ژل آلوئه ورا را بر روی سر خود بزنید تا به هدفتان برسید.

بخش پایانی

علت و نحوه درمان چربی مو را در مرکز موی ایندرا برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن در خصوص برطرف کردن چربی مو استفاده کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!