بهترین قرص بعد از کاشت مو چیست؟

قرص بعد از کاشت مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

بهترین قرص بعد از کاشت مو چیست؟ هزینه اسکالپ چقدر است؟  آیا بعد از انجام دادن کاشت مو باید از دارو های مخصوصی استفاده شود؟ در ادامه با مرکز موی ایندرا همراه باشید.

پرسش های ذکر شده در قسمت فوق پرسش هایی هستند که ممکن است در ذهن افراد بسیار زیادی ایجاد گردد.

در پاسخ

به این سوالات باید گفته شود که انجام کاشت مو مانند هر عمل جراحی و یا هر شیوه درمانی دیگر نیاز به مراقبت هایی پس از انجام دارد که این مراقبت ها باید توسط بیمار رعایت  گردند تا نتیجه کار بهتری حاصل شود.

استفاده از دارو

بعد از کاشت مو دارای دلایل مختلفی است که یکی از مهم ترین این دلایل به حداقل رساندن عوارض حاصل از جراحی است که نوع دارو ها و مقدار مصرف آنها باید توسط پزشکی که کاشت مو را انجام داده است، تعیین گردد.

بهترین قرص بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو باید انواع خاصی از قرص ها و یا آمپول تقویت مو به منظور از جلوگیری از ایجاد عوارض و یا به منظور کاهش دادن درد ناشی از کاشت مو استفاده شوند که در قسمت زیر به برخی از این قرص ها اشاره خواهیم کرد:

1) دارو های مسکن و ضد درد

در این خصوص باید بگوییم که مسلما بعد از انجام کاشت مو و پس از بین رفتن اثر ماده بی حسی استفاده شده، احساس درد اندکی در افراد به وجود می آید اما افرادی که در مقابل درد توان کمی دارند، ممکن است که این حجم از درد برایشان زیاد وغیر قابل تحمل باشد.

از این رو

پزشک معالج در چنین مواقعی از دارو های مسکن برای بیمار استفاده می کنند که استامینوفن کدئین یکی از بهترین دارو های از بین برنده درد در این خصوص است.

اما

باید توجه داشته باشید که استفاده از قرص ژلوفن، ایبوپروفن و یا آسپرین به هیچ وجه برای کاهش دادن درد بعد از کاشت مو توصیه نمی شود و نباید مصرف گردند.

2) داروهای ضد التهاب

یکی از عوارض بعد از کاشت مو، به وجود آمدن تورم در ناحیه ای است که کاشت مو در آن صورت گرفته است. در این خصوص پزشک به بیمار قرص ها و دارو های ضد التهاب را تجویز می کند.

گاهی اوقات

اشخاصی که کاشت مو انجام می دهند، به علت ایجاد مشکل در حالت خوابیدن آنها ممکن است که دچار بی خوابی شوند و نتوانند که به راحتی بخوابند.

در چنین مواقعی

نیز تجویز قرص های خواب آور برای بیمار بسیار مناسب است و بدون اینکه عارضه ای برای او ایجاد کند، مشکل کم خوابی بیمار را حل می کند.

قرص بعد از کاشت مو

بهترین ویتامین ها بعد از کاشت مو

پس از اینکه اشخاص کاشت مو انجام می دهند، استفاده از مواد معدنی و ویتامین ها برای آنها بسیار مهم است زیرا با مصرف ویتامین و مواد معدنی به صورت خوراکی و یا قرص می توانند در رشد مو ها و تقویت موهای کاشته شده خود موثر واقع شوند.

زیرا ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت فولیکول های مو بسیار مفید هستند. برخی از این مواد معدنی و ویتامین ها از قبیل زیر است:

1) ویتامین E

ویتامین E برای بدن به خصوص برای پوست و مو بسیار مفید است و دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث می شود تا آسیب های احتمالی بعد از کاشت مو در فرد کم شود. ویتامین E باعث خون رسانی به پوست سر می شود و در این صورت اکسیژن مورد نیاز برای بافت مو با مصرف این قرص تامین می گردد.

2) ویتامین C

در رابطه با بهترین قرص بعد از کاشت مو می توان به قرص فیناستراید برای خانم ها  و ویتامین C نیز اشاره کرد زیرا مصرف این قرص ویتامین باعث می شود که خون بیشتری به فولیکول های مو برسد و میزان جریان خون در سر افزایش پیدا کند که به وجود آوردن این شرایط در رشد و تقویت مو ها بسیار موثر است.

همچنین

لازم به ذکر است که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C و یا قرص ویتامین C باعث می شود که کلاژن سازی و جذب آهن در موها بیشتر شود و تورم و قرمزی ناشی از کاشت مو به سرعت بیشتری کاهش پیدا کند.

3) ویتامین A

مصرف ویتامین A باعث تولید ماده ای به نام سبوم می شود که این ماده برای مو بسیار مفید است و از ایجاد شوره سر نیز جلوگیری می کند. از این رو ویتامین A نیز در لیست بهترین قرص بعد از کاشت مو قرار دارد.

4) بیوتین

بیوتین به معنای ویتامین های گروه B است که باعث رشد موها به صورت صحیح می شود و ماده ای بسیار ضروری و لازم برای مو است.

5) روی

روی یک ماده معدنی است که برای بدن بسیار ضروری است و کمبود آن در بدن مشکلاتی را به وجود می آورد. استفاده از قرص روی باعث جلوگیری از ریزش مو می شود و به تقویت مو کمک بسیار زیادی می کند.

6) اسید فولیک

اسید فولیک همانند قرص آزارام در برگیرنده ویتامین های گروه B است و مصرف آن باعث افزایش دادن میزان تولید سلول های قرمز خون می شود و در نتیجه به تقویت مو کمک می کند.

قرص های اسید فولیک

را می توانید به آسانی از داروخانه ها تهیه کنید که برای تهیه آن نیازی به ارائه نسخه پزشک نیست و بدون نسخه هم می توانید این قرص را دریافت کنید.

زمانی که

صحبت از بهترین قرص بعد از کاشت مو می باشد، به تمامی این مواد معدنی و ویتامین های ذکر شده در قسمت فوق اشاره می گردد.

پس

اگر شما عزیزان نیز کاشت مو انجام داده اید و می خواهید نتیجه رضایت بخشی را تجربه کنید و از کاشت موی خود راضی باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتی اگر پزشک معالج استفاده از این ویتامین ها را برای شما تجویز نکرده است، خودتان به تهیه آنها اقدام کنید و آنها را مصرف نمایید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!