نتیجه کاشت مو بعد از 3 ماه و 6 ماه

نتیجه کاشت مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

نتیجه کاشت مو بعد از ۳ ماه و ۶ ماه چگونه است؟ چه زمانی شخص می تواند نتیجه کاشت مو خود را مشاهده کند؟ در ادامه با مرکز موی ایندرا همراه باشید.

کاشت مو یک پروسه درمانی زمان بر است و نتیجه آن در بلند مدت آشکار می شود و امکان ظاهر شدن آن پس از یک هفته و یا یک ماه وجود ندارد بلکه باید مدت زمان بیشتری از کاشت بگذرد تا فرد بتواند نتایج کاشت را مشاهده کند؛

زیرا در فرآیند کاشت مو موهایی که در قسمت های خالی سر افراد کاشته می شوند، پس از کاشت به صورت کامل می ریزند و از ابتدا رشد می کنند که شیوه رشد موهای کاشته شده نیز مانند موهای طبیعی است و همان روند را طی می کند. پس برای مشاهده نتیجه حداقل باید سه ماه الی شش ماه و در نهایت نه ماه صبوری به خرج داد.

نتیجه کاشت مو

از آنجایی که کاشت مو یک روش درمانی زمان بر است و نتیجه آن در بلند مدت آشکار می گردد، از این روش نمی توان برای افرادی استفاده کرد که قصد دارند نتیجه کار را به سرعت ببینند و یا افرادی که به دلایل مختلف زمان کافی برای صبر کردن ندارند.

با توجه به این مسائل یعنی به علت زمان بر بودن کاشت مو این شیوه درمانی برای افرادی توصیه می شود که دارای زمان کافی برای انجام کاشت و صبر لازم در این خصوص باشند.

به عنوان مثال:

اگر فردی قصد دارد که کاشت مو برای مراسم عروسی خود انجام دهد در حالی که مراسم عروسیش یک ماه بعد باشد، استفاده از روش کاشت مو برای این فرد مناسب نخواهد بود زیرا بعد از یک ماه این فرد هیچ نتیجه را از انجام کاشت دریافت نمی کند.

بیشتر بدانید: کاشت مو لیزری

حتی اگر پزشک مورد نظر از بهترین و به روز ترین تجهیزات برای کاشت مو و انواع پروتز مو (پروتز مو) استفاده بکند، بازهم قادر نخواهد بود تا در روند رشد موها و سرعت بروز نتیجه کاشت تغییری ایجاد کند.

در مورد نتیجه کاشت مو بعد از ۳ ماه و ۶ ماه بیشتر بدانید!

پس از انجام پیوند موها به مرحله استراحت طبیعی وارد می شوند و موهای کوچکی که در فولیکول ها وجود دارند در مدت زمان دو الی 4 هفته بعد از عمل دچار ریزش کلی می گردند و این دوره تا مدت زمان 3 ماه بعد از کاشت مو طول می کشد.

لازم به ذکر است که

در مدت زمان طی شدن این دوره هیچ موی جدیدی رشد نمی کند  و باید تقویت موهای کاشته شده انجام شود.

همچنین 

به همین دلیل بسیاری از افرادی که کاشت مو انجام می دهند بعد از گذشت سه ماه و عدم مشاهده نتیجه از عمل کاشت مو و امکان رشد موهای خود ناامید می شوند و در برخی از مواقع نیز از اینکه هزینه زیادی را برای کاشت مو صرف نموده اند، پشیمان می گردند.

اما در این خصوص باید گفته شود که تمامی این مراحل کاملا طبیعی هستند و باید به نوبت طی شوند. در نتیجه افرادی که کاشت مو انجام می دهند نباید در روند طی شدن این چرخه طبیعی احساس ناامیدی کنند بلکه باید همچنان منتظر مشاهده پیوند موی خود بمانند.

عکس کاشت مو بعد از پنج ماه
عکس کاشت مو بعد از پنج ماه

ماه سوم بعد از انجام پیوند مو

در ماه سوم فولیکول های پیوند شده به اصطلاح بیدار می شوند و با آمپول تقویت مو رشد آن سریع می شود همچنین چرخه مربوط به رشد آنها از سر گرفته می شود. کسانی که پیوند مو انجام می دهند باید در این مرحله بدن خود را به خوبی تقویت کنند و تا فولیکول های بیدار شده مو توانایی کافی برای فعالیت نرمال خود را داشته باشند.

در این زمان

تقریبا در حدود سی درصد از موهای کاشته شده جوانه می زنند و رشد خود را از سر آغاز می کنند و پس از اینکه دوره کاشت مو به مرحله چهارم یعنی همان ماه چهارم خود وارد شود، درصد موهایی که جوانه می زنند به 40 درصد می رسد. در نتیجه در فاصله میان ماه پنجم الی ششم بعد از انجام کاشت مو، بیش از نیمی از پیوند های جدید رشد می کنند.

پس برای آن دسته از عزیزانی که

قصد دارند نتیجه کاشت مو در شیراز بعد از ۳ ماه و ۶ ماه را بدانند،  لازم به ذکر است که نتیجه عمل کاشت مو در ماه ششم، رشد کردن بیش از نیمی از موهای کاشته شده می باشد و به مدت نه ماه طول می کشد تا همه فولیکول های کاشته شده مو  یعنی 90 الی 100 درصد آنها رشد کنند.

سرانجام بعد از گذشت 9 ماه از زمان کاشت مو

یعنی زمانی که تمامی فولیکول های کاشته شده رشد کردند و سر زدند، شخصی که کاشت مو انجام داده است تازه وارد مرحله رشد مو می شود. یعنی مرحله ای که تمام موها سر زده اند و از زیر پوست بیرون آمده اند و حال باید بلند شوند.

ماه 6 بعد از کاشت مو (آنچه باید بدانید!)

زمانی که کاشت مو زنان در مرحله ماه ششم قرار می گیرد معمولا رضایت بیمار جلب می شود، در حالی که پس از شش ماه نیز هنوز افراد نتیجه کامل را دریافت نکرده اند بلکه هنوز نیمی از مراحل برای آنها طی شده است.

اما از آنجایی که

آنها با رویش و سر زدن موهای کاشته شده خود مواجه می شوند، در می یابند که کاشت موی آنها بی نتیجه نبوده بلکه زمان بروز نتایج تازه فرا رسیده است.


عکس کاشت مو بعد از چهار ماه
عکس کاشت مو بعد از چهار ماه

بیشتر بدانید: کاشت مو جای شکستگی

وضعیت به وجود آمده در ماه ششم تا ماه هشتم بعد از کاشت مو نیز ادامه پیدا می کند و تقریبا از ماه نهم تا ماه دوازدهم کم کم تار موهای جدید بافتی نرم و یکدست را بر روی سر ایجاد می کنند و در انتها نیز فرد می تواند منتظر بماند تا بلندی موهای کاشته شده اش به اندازه دلخواه برسد و اینگونه روند کاشت مو اتمام می یابد.

کلام پایانی

با توجه به توضیحات ذکر شده در خصوص روند کاشت مو و رنگ مخصوص اسکالپ، اگر قصد انجام کاشت مو را دارید، منتظر مشاهده نتیجه کاشت مو بعد از ۳ ماه و ۶ ماه نباشید، بلکه آگاه باشید که برای مشاهده کامل نتیجه در حدود نه ماه زمان نیاز است.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!