مایکرو سیلندر مو چیست؟

مایکرو سیلندر مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

مایکرو سیلندر مو چیست؟ حال برخی از این افراد به موقع برای درمان مشکلات خود اقدام می کنند و از ریزش موی خود جلوگیری می نمایند و برخی دیگر از افراد نیز برای درمان مشکل خود آنقدر دیر اقدام کرده اند که دیگر کار از کار گذشته است و نمی توان مشکل ریزش موی آنها را حل کرد.

چنین افرادی باید به جای پناه بردن به مراکزی که ریزش مو دراسکالپ را درمان کند، باید به فکر پیدا کردن راهکار هایی باشند که کم پشتی مو و جای خالی موهای ریخته شده خود را ترمیم نمایند.

برای ترمیم موی آقایان، تاسی و کچلی در افراد روش های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش ها مایکرو سیلندر مو است که در ادامه با این شیوه آشنا خواهید شد.

مایکرو سیلندر مو و روش های آن

مایکرو سیلندر مو در واقع همان اسکالپ سر آقایان است که به آن هاشور سر و یا میکرو اسکالپ نیز می گویند. استفاده از اسکالپ سر برای تمامی افراد اعم از بانوان و آقایان مناسب است وتمامی گروه های سنی می توانند از این شیوه استفاده نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که

تمامی افرادی که بر اساس عوامل مختلف دچار کمبود مو و تاسی سر شده اند قادر به استفاده از روش مایکرو سیلندر هستند.

2 روش رایج مایکروسیلندر مو

اسکالپ سر به دو روش مختلف برای افراد انجام می شود:

روش اول استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن
روش دوم روش رول

استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن در مقایسه با روش رول دارای ظرافت بیشتری است، زیرا در این شیوه منطقه های خالی سر با دور و نزدیک کردن نقاط سایه گذاری می گردند.

تنها مزیت استفاده از روش رول در مقایسه با روش میکروپیگمنتیشن را می توان این موضوع بیان کرد که اگر افراد دارای فضای خالی زیادی در سر خود باشند، استفاده از این شیوه برای آنها با سرعت زیاد و به صورت منظم انجام می گردد.

مایکروسیلندر مو چگونه انجام می شود؟

برای انجام این کار ابتدا رنگی که به موی فرد نزدیک باشد، انتخاب می شود و سپس کارتریجی که برای جنس پوست سر فرد مناسب باشد، انتخاب می گردد. در مرحله بعدی بر اساس هدلاین هایی که تعیین شده است، طراحی بر روی پوست سر انجام می گیرد.

میکرو اسکالپ سر روشی شبیه به تاتو است و برای انجام این کار از سوزن های ریزی به نام میکرونیدل استفاده می شود که به این سوزن ها سوزن نانو نیز می گویند.

با استفاده از میکرونیدل ها

رنگدانه و پیگمنت که به رنگ طبیعی موی فرد بسیار شبیه هستند، به لایه بیرونی پوست سر تزریق می شوند که این تزریقات به صورت نقطه های ریزی هستند و حالتی شبیه به موی طبیعی را بر روی سر ایجاد می کنند.

مایکرو سیلندر مو

9 مزیت مایکرو سیلندر مو که بهتر است بدانید!

این شیوه دارای مزایا و فواید زیادی است که عبارتند از:

1 عدم نیاز به بیهوشی کامل
2 ماندگاری و دوام بالا
3 مدت زمان کوتاه برای انجام عملیات اسکالپ
4 بهداشتی بودن و استفاده از دستگاه های پزشکی
5 کم بودن میزان درصد اشتباه
6 استفاده از رنگ دانه های گیاهی و کاملا طبیعی که فاقد هر گونه عارضه هستند
7 امکان پوشش دادن جای هر گونه زخم، بخیه، جراحت، آثار سوختگی و … بر روی سر
8 امکان کوتاه کردن پیشانی
9 امکان پوشش دادن تمامی قسمت های سر

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز میکرواسکالپ در تهران

معایب مایکرو سیلندر مو چیست؟

از جمله مهم ترین معایب استفاده از این روش را می توان این موضوع دانست که ماندگاری طولانی مدت این شیوه باعث می شود که اگر فرد از الگوی موی خود خسته شود و قصد تغییر آن را داشته باشد، باید از لیزر کمک بگیرد و انجام این کار بسیار سخت است.

همچنین در صورتی که افرادی که میکرو اسکالپ انجام داده اند، به مدت طولانی در زیر نور خورشید قرار بگیرند، رنگدانه های به کار رفته در پوست سر کم رنگ می شوند و زیبایی روز نخست در سر آنها از بین می رود.

اما خوشبختانه

این موضوع دارای راه حل است و چنین افرادی می توانند با مراجعه به متخصص مورد نظر برای ترمیم رنگدانه های به کار رفته در سر اقدام کنند.

از معایب دیگر این شیوه می توان گفت که برخی از افراد بعد از انجام میکرو اسکالپ به برخی از شامپو ها حساسیت نشان می دهند و سرعت کم رنگ شدن رنگدانه های سر آنها افزایش پیدا می کند.

مراقبت های بعد از این روش میزان ماندگاری آن

بعد از اینکه از این شیوه استفاده می شود باید تا مدت سه الی هفت روز از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق سر می شود، خودداری کرد. همچنین باید از شست شوی سر تا مدت سه روز نیز جلوگیری شود.

آقایان بعد از گذشت چهار روز از انجام اسکالپ می توانند سر خود را شیو کنند اما باید مراقب باشند که به زخم های ایجاد شده بر روی سر آسیبی وارد نشود.

لازم به ذکر است که

اگر در این شیوه از مواد خود و دستگاه های مناسب استفاده شود، میزان ماندگاری آن تا مدت شش سال خواهد بود و پس از طی شدن این مدت زمان و یا هر زمانی که رنگدانه ها کمرنگ شدند، می توان به متخصص مراجعه کرد و اسکالپ سر را ترمیم نمود.

با توجه به برآورد هزینه ترمیم مو hrt و همچنین انجام آن بنابراین ماندگاری این روش بسیار بالا است به نحوی که شما دچار عوارض اسکالپ سر نشده  و در صورت ترمیم می توان تا آخر عمر از آن بهره برد.

بیشتر بخوانید: اسکالپ سر بعد از کاشت مو

معایب مایکرو سیلندر مو چیست؟
معایب مایکرو سیلندر مو

8 عامل موثر در ماندگاری مایکروسیلندر مو

به صورت کلی در افزایش میزان دوام و ماندگاری مایکروسیلندر مو عوامل مختلفی تاثیرگذارند که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

1 جنس پوست سر و میزان خشکی سر
2 استفاده از پیگمنت های با کیفیت
3 عمق نفود رنگدانه ها
4 عوامل محیطی مختلف مانند: نور خورشید و یا آلودگی
5 رعایت مراقبت های مورد نیاز بعد از مایکروسیلندر مو
6 میزان تعرق پوست سر
7 تکنیک اسکالپ به کار گرفته شده برای هر فرد
8 تجربه تکنیسین و پزشک

برای انجام اسکالپ سر باید به کجا مراجعه کرد؟

به صورت کلی امروزه مایکروسیلندر مو یا همان اسکالپ سر در بیشتر کلینیک های زیبایی در شهر ها و استان های مختلف انجام می شود و به وفور می توان مراکزی را در سطح شهر یافت که این امور را انجام می دهند.

حتی لازم به ذکر است که نه تنها کلینیک های زیبایی، بلکه بسیاری از آرایشگاه ها نیز مایکروسیلندر مو را برای افراد انجام می دهند.

با این وجود توصیه ما به شما عزیزان در خصوص مراکز اسکالپ سر، این است که از مراجعه به آرایشگاه ها برای انجام این کار بپرهیزید و مایکروسیلندر را در کلینیک های زیبایی معتبر که دارای مدارک و مجوز های رسمی و قانونی هستند، انجام دهید.

همچنین بهتر است تا برای انجام این کار از تخصص و مهارت تکنسین ها و یا پزشکان متخصص و حرفه ای استفاده کنید تا نتیجه موفقیت آمیزی را دریافت نمایید.

توجه! توجه!

شما برای انجام این روش و دیگر روش های ترمیم مو از جمله: پروتز مو برای شینیون، پروتز مو آمریکایی می توانید به مرکز موی ایندرا مراجعه کنید.

هزینه مایکروسیلندر مو چه قدر است؟
هزینه مایکروسیلندر مو

هزینه مایکروسیلندر مو چه قدر است؟

به صورت کلی هزینه مایکروسیلندر مو متاثر از عوامل مختلفی است که به این دلیل نمی توان هزینه آن را تعیین کرد زیرا هزینه مورد نیاز برای انجام این کار در خصوص افراد مختلف به صورت متفاوت است.

اما در حالت کلی قیمت آن در سال 1402 به شرح زیر است:

نوع خدمات هزینه به تومان
مایکروسیلندر 3 الی 8 میلیون

سخن پایانی

دوستان عزیز، چنانچه قصد دارید مایکروسیلندر مو را انجام دهید، به مطالبی که در رابطه با این تکنیک برایتان مطرح کردیم، توجه کنید و آنها را جدی بگیرید تا در صورت استفاده از این تکنیک دچار پشیمانی نشوید و نتیجه موفقیت آمیزی را دریافت کنید.

چنانچه به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مایکروسیلندر مو نیاز دارید، می توانید سایر مطالب درج شده در وب سایت مرکز ایندرا را نیز مطالعه کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!