درمان ریزش موی مردان

درمان ریزش موی مردان
آنچه در این مقاله می خوانید!

آیا درمان ریزش مو مردان امکان پذیر است؟ ریزش مو از شایع ترین و متداول ترین مشکلاتی است که خانم ها و آقایان از آن رنج می برند و با آن مواجه هستند. این مشکل از زمان های گذشته تا کنون دامن گیر بسیاری از افراد بوده است و همچنان نیز ادامه دارد.

اما با این تفاوت که اخیرا روش هایی برای برطرف کردن این مشکل به وجود امده است تا آقایان بتوانند با ریزش موی خود خداحافظی کنند و از موهای طبیعی برخوردار شوند.

به عبارت دیگر همه آقایان با هر دلیلی که برای ریزش موی خود داشته باشند امکان استفاده از این روش های جدید را خواهند داشت و دیگر جای نگرانی در این زمینه برای انها وجود نخواهد داشت که در مرکز موی ایندرا برخی از روش های درمان ریزش مو مردان را با هم بررسی می کنیم.

12 علت ریزش موی مردانه که باید بدانید!

عللی که باعث ریزش مو در آقایان می شوند بسیار متعدد هستند که مهم ترین انها از قبیل زیر شناخته می شوند:

1 ابتلا به الگوهای طاسی سر و انواع آلوپسی
2 استفاده از مواد آرایشی مو به میزان زیاد
3 استفاده از شوینده موی نا مناسب
4 آلودگی آب و هوا
5 کم خونی
6 کار کردن در محیط های صنعتی الوده
7 کمبود مواد مورد نیاز برای رشد مو در بدن
8 مصرف مواد غذایی نامناسب و فست فود ها به میزان زیاد
9 ابتلا به سرطان و انجام شیمی درمانی و پرتو درمانی
10 ابتلا به بیماری هایی خاص مانند: دیابت
11 مسائل هورمونی
12 مسائل ژنتیکی و وراثتی

هر یک از این مسائل به گونه متفاوتی باعث ریزش مو می شوند و در خصوص برطرف کردن ریزش موی ایجاد شده بر اساس انها باید ابتدا علت ریزش شناسایی شود و سپس از روش صحیح درمانی مربوط به آن استفاده کرد.

درمان ریزش موی مردان

با 3 مورد از روش های درمان ریزش مو مردان آشنا شوید!

برای درمان ریزش مو مردان روش های مختلفی قابل استفاده هستند که تا کنون نتایج مفیدی را ارائه داده اند و این روش ها از قبیل زیر شناخته می شوند:

1) استفاده از ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک محلول مایع و موضعی است که به صورت موضعی بر روی پوست سر ریخته می شود تا پس از ماساژ دادن آن بر روی سر، به لایه میانی پوست نفوذ کند و موجب رشد مو و تقویت رشد آنها شود.

این محلول در ابتدا برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گرفت اما با گذشت زمان پزشکان متوجه شدند که استفاده از آن در جهت رشد مو نیز موثر است. به همین دلیل سالیان بسیار زیادی است که از آن در جهت تقویت رشد موی آقایان نیز استفاده می شود.

ماینوکسیدیل باعث گشاد شدن فولیکول های مو می شود که در نتیجه بروز این اتفاق تار های مویی ضخامت بیشتری پیدا می کنند و رشد مو را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

از ماینوکسیدیل میتوان در جهت ریزش موی ناشی از آلوپسی های مختلف استفاده کرد.

2) استفاده از فیناستراید

فیناستراید دارویی است که در ابتدا از آن برای درمان پروستات استفاده می شد اما با بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این روش در جهت درمان ریزش موی آقایان نیز موثر است.

زیرا

فیناستراید باعث کاهش یافتن سطح هورمون دی هیدروتستوسترون در پوست سر می شود و با کاهش یافتن این هورمون در سر، رشد موها افزایش می یابند.

فیناستراید فقط بر روی موهای سر تاثیر می گذارد و بر روی موهای سایر اعضای بدن تاثیری نخواهد داشت؛ از این دارو باید تحت نظارت پزشک استفاده کرد تا از عوارض آن در امان ماند.

3) کاشت مو

روش دیگری نیز برای درمان ریزش مو مردان وجود دارد که امروزه در سطح جهان بسیار طرفدار پیدا کرده است و از آن در خصوص همه دلایل ریزش مو می توان استفاده کرد.

این روش

کاشت مو نام دارد که برای انجام آن پزشکان گرافت یا فولیکول مو را از بانک موی فرد برداشت می کنند و آنها را با انجام عملیات خاصی بر روی قسمت هایی که دچار ریزش مو هستند، پیوند می زنند تا ترمیم مو انجام شود.

بیشتر بخوانید: کاشت مو FUE یا پیوند مو به روش FUE

کاشت مو امروزه به وفور در مراکز مو انجام می شود و نتایج بسیار موفقیت آمیزی داشته است به گونه ای که همه کاندیدای آن نتیجه موفقیت آمیز دریافت کرده اند.

بهترین روش درمان ریزش مو مردان کدام است؟

به جرات میتوان گفت که کاشت مو بهترین روش برای درمان ریزش موی آقایان است که در مقایسه با سایر روش های ذکر شده تاثیرات بیشتری دارد؛ زیرا کاشت مو از هیچ عارضه ای برای بدن آقایان برخوردار نیست و کاملا ایمن و بدون عوارض است در حالی که روش های دیگر برای بدن عوارض دارند.

از طرف دیگر

کاشت مو پس از یک بار انجام شدن، نتیجه ای تا پایان عمر دارد اما روشی مانند: ماینوکسیدیل فقط تا زمانی موثر واقع می شود که از محلول ماینوکسیدیل استفاده شود و به محض آنکه مصرف آن قطع گردد، ریزش مو مجددا به وجود می اید.

کاشت مو باعث ایجاد ظاهر بسیار طبیعی در چهره می شود زیرا در آن گرافت های طبیعی مو مورد استفاده قرار می گیرند و این گرافت ها پس از کاشت همانند موهای طبیعی رشد می کنند و امکان اصلاح، پیرایش و تغییر حالت انها وجود دارد.

مساله دیگری که باعث می شود تا

کاشت مو به عنوان بهترین روش درمان ریزش مو مردان شناخته شود، امکان استفاده از آن در جهت همه عوامل ریزش مو و بدون هیچ محدودیت سنی است که این مساله باعث می شود تا همه امکان استفاده از آن را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: تاثیر هورمون ها بر رشد و ریزش مو

بخش پایانی

درمان ریزش مو مردان و بهترین روش آن را در مرکز موی ایندرا تحت بررسی قرار دادیم. چنانچه قصد دارید که از هر یک از روش های ذکر شده برای ترمیم مو استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که باید حتما زیر نظر پزشک از این روش ها استفاده کنید تا نتیجه خوب و مناسبی دریافت نمایید.  همکاران ما در مرکز موی ایندرا در این راستا آماده همکاری با شما می باشند.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!