آیا کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد؟

کاشت ابرو در بارداری
آنچه در این مقاله می خوانید!

آیا کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد؟ ایا بانوان در دوران بارداری می توانند کاشت ابرو انجام دهند؟ کاشت ابرو که به آن پیوند ابرو نیز گفته می شود از محبوب ترین روش هایی است که در حال حاضر برای ترمیم ابرو مورد استفاده قرار می گیرند و از این روش نه تنها بانوان برای ترمیم ابرو استفاده می کنند بلکه آقایان نیز در بسیاری از مواقع از این روش بهره مند می گردند.

علاقه به کاشت ابرو به میزانی در کشور ما رونق یافته است که در بسیاری از مواقع شاهد تقاضای بانوان باردار برای کاشت ابرو هستیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر حتما تا انتهای این مقاله که توسط کارشناسان مرکز موی ایندرا تدارک دیده شده، همراه ما بمانید.

آیا کاشت ابرو در دوران بارداری و شیردهی ضرر دارد؟

آیا کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد؟ کاشت ابرو به صورت کلی یک روش بدون عارضه برای ترمیم ابرو است که هیچ خطری را برای افراد به وجود نمی اورد و بعد از جراحی نیز مشکلی را ایجاد نمی کند.

اما با این وجود

استفاده از این روش برای بانوان باردار توصیه نمی شود و این دسته از بانوان نمی توانند پیوند ابرو انجام دهند.

در نتیجه بانوان باردار برای اینکه بتوانند از روش پیوند ابرو استفاده کنند باید دوران بارداری خود را سپری کنند و از نظر جسمی به وضعیت ایده آل و نرمال برسند تا امکان استفاده از روش کاشت ابرو را داشته باشند.

چه مسائلی بر روی کاشت ابرو در بارداری تاثیر دارند؟

همان طور که گفته شد پیوند ابرو کم تهاجمی است و در آن از داروی بی حس کننده موضعی به نام اپی نفرین و سرم نمکی استفاده می شود که شاید فکر کنید علت ممنوعیت استفاده از این روش برای بانوان باردار به کار بردن این داروها است؛ در حالی که این داروها برای بانوان باردار مشکل ساز نیستند و خطری را برای انها و جنین به وجود نمی اورند.

در واقع

موضوعی که باعث می شود تا کاشت ابرو برای بانوان باردار مضر باشد، استرس و فشار عصبی ناشی از این روش جراحی برای بانوان است.

بانوان باردار در مقایسه با بانوانی که در شرایط عادی قرار گرفته اند، شرایط روحی و عصبی حساس تری دارند و به همین دلیل زمانی که تحت فشار عصبی قرار می گیرند، بدن آنها بیشتر واکنش نشان می دهد و عصب انها به میزان بیشتری تحریک می شود.

آیا در دوران شیردهی نباید کاشت ابرو انجام داد؟

در دوران شیردهی پس از زایمان نیز بهتر است که کاشت ابرو برای بانوان انجام نشود زیرا فشار عصبی بر روی وضعیت شیر مادر در این زمان تاثیر می گذارد.

به همین دلیل

بهترین زمان برای پیوند ابروی بانوان زمانی است که دوران بارداری و شیردهی انها سپری شده باشد.

کاشت ابرو در بارداری

6 مورد از مهم ترین شرایط مورد نیاز برای کاشت ابرو بانوان

مهم ترین شرایطی که برای کاشت ابرو به روش FIT بانوان مورد نیاز است را می توان از قبیل زیر نام برد:

1 برخوردار بودن از بانک موی مناسب
2 عدم باردار بودن
3 عدم قرار داشتن در دوران شیردهی
4 برخوردار بودن از وضعیت جسمی مناسب
5 عدم ابتلا به بیماری های خاص مانند: دیابت و یا مشکلات مربوط به انعقاد خون
6 داشتن رده سنی بالاتر از 18 سال

برای کاشت ابرو بعد از بارداری چه مدتی باید صبر کرد؟

همان طور که می دانید بارداری یک دوره نه ماهه است  و نه ماه زمان می برد تا فرزند متولد شود. پس از آن نیز چنانچه مادر قادر به شیردهی به نوزاد خود باشد باید به مدت دو سال به فرزند خود شیر دهد.

با این وجود

برای کاشت ابرو اقساطی بعد از بارداری لازم است تا به مدت حداقل 3 سال صبوری کرد و با گذشت مدت زمان 3 سال از بارداری برای پیوند ابرو اقدام نمود.

اما مادرانی که قادر به شیر دادن به فرزند خود نباشند، پس از گذشت 9 ماه بارداری و زایمان کردن می توانند پس از حدود 3 الی 6 ماه از زایمان برای پیوند ابرو اقدام کنند و نتیجه بسیار موفقیت آمیزی دریافت نمایند.

کلام پایانی

با توجه به اینکه کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد، تمامی بانوان باید قبل از بارداری و شیردهی و یا مدتی بعد از آن به انجام این کار بپردازند و ابروهای خود را با این روش ترمیم کنند.

پس اگر نگران سلامتی و وضعیت جنین خود هستید، از انجام دادن این روش در دو دوره ذکر شده در فوق بپرهیزید و زمان دیگری را به این منظور انتخاب کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!