کاشت موی مصنوعی زنانه

آنچه در این مقاله می خوانید!

ریزش مو یکی از مشکلات بسیار بزرگ بانوان به شمار می آید و درمان آن چالشی برای پزشکان می باشد. در دهه 1970 تکنیک به روزی از سری تکنیک‌های کاشت مو با بکارگیری از موهای مصنوعی معرفی شد که به علت استفاده از مواد نامرغوب و تکنیک‌ های غیر اصولی، عوارض جانبی شدید مجدد دیده شد.

بنابراین، سازمان غذا و داروی ایالات متحده کاشت الیاف صنعتی را در سال 1983 ممنوع اعلام نمود. با این حال در سال 1993، موهای مصنوعی سازگار با محیط زیست تولید شدند و آزمایشات بالینی آن‌ها با نتایج دلگرم کننده‌ای همراه شد.

هر آنچه که در مورد کاشت موی مصنوعی زنانه باید بدانید!

کاشت موی مصنوعی زنانه یکی از قدیمی‌ترین روش‌ های کاشت در جهان به حساب می آید که به سالیان سال باز می گردد؛ گرچه امروزه هم این روش در بسیاری از کشورهای پیشرفته تحریم شده است.

روش کاشت به‌ صورت مصنوعی در زمان های قدیم از سوی FDA ممنوع اعلام شد. در این روش از تارهای موی مصنوعی که اغلب از سمت شرکت‌های ایتالیایی و ژاپنی تامین می شود، مورده استفاده قرار می گیرد.

امروزه

کاشت موی مصنوعی در بعضی از کشورهای آسیایی و اروپایی انجام می شود؛ ولی نکته قابل توجه این است که علی‌ رغم پیشرفت‌های چشم‌گیری که در زمینه کاشت مو صورت گرفته است، این روش از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، مطرود اعلام‌ شده است.

به‌ صورت کلی می‌توان گفت روش کاشت موی مصنوعی، گزینه مناسبی برای از بین بردن طاسی یا کچلی نمی باشد.

کاشت موی مصنوعی زنانه

نحوه کاشت موی مصنوعی زنانه

روش کاشت مو مصنوعی زنانه یا غیر قابل رشد توسط پزشکان متخصص و با تجربه با بکارگیری از دستگاه‌ های مخصوص کاشت مو در مراکز مجهز و معتبر انجام می‌شود. مواد مورد استفاده برای تولید موهای مصنوعی، با محیط زیست سازگار می باشند و از الیاف مصنوعی تولید شده‌اند، همچنین آنها نسبت به موهای طبیعی از دوام بیشتری برخوردار است.

این تکنیک

یک روش سرپایی می باشد و شامل یک جراحی فوق سبک است و به همین علت شخص می‌تواند بلافاصله پس از کاشت به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

قبل از اینکه کاشت مو غیر قابل رشد و مصنوعی شروع شود، به منظور بررسی وجود حساسیت، مقدار کمی الیاف استفاده می کنند؛ و در صورت عدم حساسیت به این الیاف‌ ها می‌توان جلسه اصلی را شروع کرد. نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

مرحله اول پزشک متخصص یک ماه قبل از جلسه کاشت کامل موی مصنوعی، آزمایش سازگاری فیبر را انجام می‌دهد و 100 تار موی مصنوعی بر روی ناحیه طاسی سر شما گذاشته می شود و شما نزدیک به یک ماه برای واکنش‌ های آلرژیک تحت نظر پزشک هستید.
مرحله دوم مشخص نمودن خط رویش مو بر روی سر با مارکر توسط پزشک (با در نظر گرفتن سلیقه بیمار)
مرحله سوم بی حس نمودن پوست سر با داروهای تزریقی همانند لیدوکائین (اگر به این نوع از داروها حساسیت دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید)
مرحله چهارم هر تار موی مصنوعی در پایان دارای یک گره است و جراح با استفاده از دستگاه‌های ایمپلنتر مخصوص، هر تار مو را یکی یکی در زیر پوست سر می‌کارد و گره‌های انتهایی را به عمق سر می‌چسباند.
مرحله پنجم روند کاشت تا رسیدن به تراکم موی مناسب ادامه پیدا می کند و پس از پایان کاشت، پزشک پوست سر شما را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز می‌کند.

7 مزیت های کاشت موی مصنوعی زنانه

  1. یک روش ساده، سریع و بدون درد و خونریزی می باشد.
  2. می توانید نتیجه پرتراکم و طبیعی بودن را در عرض چند ساعت و در یک جلسه مشاهده نمایید. ظاهر زیباجویان فورا بهبود پیدا نموده و مثل تکنیک کاشت موی طبیعی مجبور نیستند منتظر باشند تا موهایشان رشد نماید.
  3. دستیابی به تراکم موی زیاد فقط در چند ساعت
  4. یک روش سرپایی است که به شما امکان می‌دهد بلافاصله پس از کاشت به زندگی روزمره خود ادامه دهید.
  5. یک گزینه خوب برای کسانی که با قسمت اهدا کننده محدود برای کاشت مو رو به رو هستند.
  6. یک روش بسیار مقرون به صرفه‌ تر نسبت به ایمپلنت موی طبیعی می باشد.
  7. می‌تواند به تنهایی و همچنین در ترکیب با دیگر روش‌ها انجام گیرد.
کاشت موی مصنوعی زنانه

افراد واجد شرایط کاشت موی مصنوعی

در این قسمت به چند مورد از افرادی که واجد شرایط برای انجام این نوع کاشت هستند اشاره می کنیم:

1 اگر شما قسمت اهدا کننده موی محدودی دارید یا قسمت اهدا کننده‌تان را برای انجام کاشت مو طبیعی در گذشته از بین رفته است.
2 اگر نمی‌خواهید تحت عمل کاشت مو قرار بگیرید چون باید چند ماه صبر نمایید تا موهایتان رشد کنند؛ به بیانی دیگر شما مایل به مشاهده نتیجه فوری هستید.
3 از مشکلات پوستی مثل حساسیت شدید پوست سر، HIV، هپاتیت، دیابت کنترل نشده، آسم، مشکلات قلبی، بیماری‌های خودایمنی، فشار خون بالا رنج نبرید و از داروهای رقیق کننده خون استفاده ننمایید.
4 موهایی با حجم کم روی پوست سر دارید یا به طور کامل کچل هستید.

در صورت کلی برای کاشت مو با موی مصنوعی و الیافی، احتیاجی به برداشت فولیکول از بدن زیباجو نمی باشد. اگر همچنان نمی‌دانید که انجام این تکنیک شگفت انگیز برای شما مناسب است یا نه می‌توانید با مشاور های مرکز ایندرا تماس حاصل فرمایید.

کاشت موی مصنوعی زنانه

آیا کاشت موی مصنوعی خطر یا عوارضی دارد؟

  1. سیستم ایمنی شما امکان دارد به صورت کامل موهای مصنوعی را رد نماید چون به هر حال آن‌ها جسم خارجی می باشند و بدن آن را بیگانه به حساب می آورد.
  2. امکان دارد پس از عمل کاشت مو واکنش‌ های آلرژیک رخ دهد.
  3. حدود 30 درصد از موهای مصنوعی هر سال شکسته می شوند پس در نتیجه شما هر ساله برای حفظ ظاهر خود برای کاشت دوباره اقدام کنید.
  4. خارش پوست سر می‌تواند برای شما مشکل ایجاد نماید، چون باید وسوسه خاراندن را تحمل کنید. خاراندن زیاد می‌تواند موهای مصنوعی را از محل خود خارج نماید.
  5. کاشت دوباره مرتب هر ساله موی مصنوعی به صورت غیر اصولی می‌تواند منجر به تشکیل زخم شدید در پوست سر شود.
  6. برای حفظ و مراقبت از موهای مصنوعی باید از شامپو ها و محصولات خاص مو استفاده نمایید.
  7. بلافاصله بعد از عمل باید با احتیاط از موهای خود نگهداری کنید چون انجام کارهای ناگهانی می‌تواند موهای تازه کاشته شده را از جای خود بیرون آورد.
  8. این احتمال وجود دارد که این روش در طولانی مدت موهای طبیعی سر را از بین ببرد با این حال اگر سر به طور کامل طاس باشد، این تکنیک یک عامل خطرناک به شمار نمی‌آید.
  9. کاشت مکرر الیاف امکان دارد موجب تخریب فولیکول‌های مو شود که به تدریج با بافت اسکار جایگزین می‌شود و موجب آلوپسی سیکاتریسیال می گردد.

نیاز به مشاوره دارید؟

در صورتی که قصد مشاوره در این زمینه دارید حتما در سریع ترین زمان ممکن با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم توسط کارشناسان ما صورت بگیرد.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
View all comments
ابوالفضل
5 months ago

سلام این روش در این کلینیک انجام میشود و اینکه برای مردان هم هست؟

آنچه در این مقاله می خوانید!