مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

مراقبت های بعد از کاشت مو چگونه است؟ کاشت مو به عنوان نوین ترین روشی که به منظور ترمیم مو به کار برده می شود، طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل کلینیک ها یا مراکز زیبایی مختلف مانند: مرکز موی ایندرا خدمات مربوط به کاشت مو را به متقاضیان ارائه می دهند.

اما متقاضیان عزیز باید توجه داشته باشند که کاشت مو یک روش کم تهاجمی است و پس از آن باید دوره نقاهت مربوطه طی شود تا متقاضیان به بهبودی برسند و شرایط مساعدی پیدا کنند.

در این مقاله به [4 مورد از بهترین ] غذاهای بعد از کاشت مو اشاره شده است.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  • اقدامات قبل از کاشت مو
  • غذاهای مضر برای کاشت مو

حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنید.

اقدامات قبل و بعد از کاشت مو (4 مورد مهم!)

همه کسانی که کاشت مو به روش های مختلف آن را انجام می دهند، موظف هستند تا مراقبت های بعد از پیوند مو را مطابق با فرمایشات پزشک معالج رعایت کنند.

در غیر این صورت مشکلات و معضلاتی برای این عزیزان ایجاد خواهد شد و نتیجه کاشت مو رضایت بخش واقع نخواهد گردید.

مهمترین مراقبت های بعد از کاشت مو که باید توسط تمامی متقاضی خانم و آقا رعایت شوند، از قبیل زیر هستند:

1) مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک

در دوره نقاهت و پس از مراحل کاشت، متقاضیان باید برای کاهش درد و جلوگیری از بروز عفونت یا مشکلات دیگر، در زمان بندی های تعیین شده از داروهای مسکن، آنتی بیوتیک و سایر داروهایی که پزشک تجویز کرده است به صورت مرتب استفاده کنند.

2) عدم استعمال سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی

یکی از مهمترین مواردی که باید در مراقبت های بعد از پیوند مو به آن توجه شود و پزشکان بر روی آن بسیار حساس هستند، پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات و همچنین مشروبات الکلی است.

این موارد

موجب می شوند که سرعت بهبود یافتن زخم های ایجاد شده بر روی سر کاهش یابد و احتمال بروز عفونت بیشتر شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که افراد بعد از پیوند به مدت دو هفته از استعمال این موارد پرهیز کنند تا دچار عوارض ناشی از کاشت نشوند.

3) استفاده از کلاه در زمان خارج شدن از خانه

اقایان پس از پیوند مو برای خارج شدن از خانه باید از کلاه استفاده کنند که پوست سر انها در معرض تابش آفتاب قرار نگیرد و دچار التهاب نشود.

اما لازم به ذکر است که

در این خصوص باید از کلاهی استفاده کرد که باعث ایجاد فشار به فولیکول های مو نشود و آنها را از بین نبرد.

4) آب پاشی سر بعد از کاشت مو

آب پاشی سر بعد از کاشت مو یکی از مهمترین مراقبت های بعد از پیوند مو است. معمولا پس از کاشت مو با روش های مختلف آن لازم است تا به مدت 10 روز از قرار گرفتن در زیر دوش آب پرهیز شود تا فشار آب دوش حمام موجب آسیب دیدن فولیکول های مو نشود.

حمام کردن و آب پاشی سر بعد از پیوند مو به صورت کلی پس از دو الی سه هفته به وضعیت عادی باز می گردد.

پرهیزهای بعد از کاشت مو (3 مورد)

پس از کاشت مو، مراقبت مناسب از موهای جدید برای بیماران بسیار مهم است . این ممکن است شامل استفاده از شامپوها و نرم کننده های تخصصی، اجتناب از محصولات حالت دهنده خشن و محافظت از پوست سر در برابر آسیب های خورشید و گرما باشد. 

همچنین

حفظ یک سبک زندگی سالم، از جمله خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم، و اجتناب از عاداتی که می تواند به مو آسیب برساند، مانند سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل بسیار مهم است.

1) پرهیز از انجام فعالیت های سنگین

فعالیت های سنگین بدنی که فشار زیادی به بدن انسان وارد می کنند، مانند: ورزش کردن، بلند کردن اجسام سنگین و … باید بعد از کاشت مو به مدت تعیین شده از سوی پزشک کنار گذاشته شوند.

در غیر این صورت فولیکول های کاشته شده بر روی سر دچار آسیب می شوند و احتمال از بین رفتن آنها وجود دارد.

2) پرهیز از قرار گرفتن در زیر آفتاب

قرار گرفتن در زیر آفتاب شدید توسط کسانی که کاشت مو به تازگی انجام داده اند، موجب تحریک التهاب های پوست سر می شود و برای وضعیت این عزیزان مناسب نیست. از این جهت کسانی که کاشت مو انجام می دهند نباید به مدت دو هفته در زیر نور شدید آفتاب قرار بگیرند.

و این موضوع جزو موارد بسیار مهم مراقبت بعد از کاشت مو است.

3) پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون

داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند نباید بعد از کاشت مو تا مدت مشخصی مصرف گردند. این داروها می توانند موجب ایجاد خونریزی در بخش هایی از سر شوند که هنوز جراحت های آنها بهبود نیفتاده است و به این شکل وضعیت متقاضیان پس از کاشت حاد تر می شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو
مراقبت های بعد از کاشت مو

قبل از کاشت مو چه بخوریم؟

معمولا این موضوع که قبل از کاشت مو چی بخوریم، برای تعداد زیادی از شما عزیزان حائز اهمیت است.  در این خصوص باید بگوییم که در روز جراحی کاشت مو که باید عملیات جراحی برای شما انجام شود، بهتر است تا مواد غذایی مقوی اما سبک مصرف کنید.

به صورتی که به میزان کافی سیر باشید و اما در حین جراحی احساس سنگینی نداشته باشید.

به عنوان مثال:

مصرف یک تکه کیک و یا شکلات پیش از جراحی میتواند باعث تنظیم فشار شما و جلوگیری از افت فشار شود و علاوه بر آن به عنوان یک وعده غذایی نیز می توانید غذاهای سبک و گوشتی نوش جان کنید.

1) خوردن لبنیات قبل از کاشت مو

پروتئین: مو از نظر ساختاری از پروتئین تشکیل شده است. بنابراین، برای حمایت از رشد موهای جدید، باید مراقب باشید که بدن خود را با پروتئین تکمیل کنید. 

به یاد داشته باشید که از منابع پروتئینی مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر، پنیر و آجیل خام که حاوی تعداد زیادی اسید آمینه هستند، مکرر استفاده کنید.

2) خوردن میوه قبل از کاشت مو

آیا می توانم بعد از کاشت مو میوه بخورم؟

به طور کلی میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند و می‌توانند بعد از کاشت مو مصرف شوند . طبق آنچه می دانیم، هیچ میوه ای وجود ندارد که بهترین میوه برای خوردن بعد از کاشت مو از جمله کاشت موی مصنوعی مردانه در تهران در نظر گرفته شود.

3) خوردن سیر بعد از کاشت مو

غذاهای تند و همچنین سیر و مولتی ویتامین‌ها می‌توانند خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی را افزایش دهند، بنابراین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که این محصولات را حداقل برای چند روز محدود یا اجتناب کنید

4) مصرف سیگار قبل از کاشت مو

سیگار و قلیان بعد از کاشت مو و قبل از آن  از جمله موارد مهمی است که باید از مصرف آن پرهیز کرد. به عبارت دیگر یکی از مهمترین اقدامات و پرهیز های قبل از کاشت مو برای متقاضیان، پرهیز از استعمال سیگار است که بر اساس باور پزشکان، متقاضیان پیوند مو باید از مدت دو ماه الی دو هفته قبل از کاشت سیگار را کنار بگذارند.

غذاهای مضر قبل از کاشت مو

در مقایسه با غذاهایی که قبل از کاشت مو مناسب هستند، با گروه دیگری از مواد غذایی رو به رو هستیم که پیش از پیوند مو نباید مصرف شوند.

غذاهای مضر قبل از کاشت مو در واقع گروهی از مواد غذایی هستند که حاوی ویتامین مقادیر زیاد ویتامین E و یا امگا 3 باشند.

حتما مقاله بعد از کاشت مو چطور بخوابیم؟ را بخوانید.

زیرا این دو ماده مفید برای بدن انسان در زمان کاشت مو باعث جلوگیری از انعقاد خون می شوند و نباید در مدت تعیین شده پیش از پیوند مو مورد استفاده قرار بگیرند.

به همین دلیل

خوردن لبنیات قبل از کاشت مو توسط پزشکان توصیه نمی شود و باید از آن پرهیز شود و علاوه بر آن از ماهی و غذاهای دریایی که حاوی مقادیر زیادی امگا3 هستند نیز باید اجتناب شود.

لازم به توضیح است که

سبزیجاتی مانند: اسفناج نیز می توانند پیش از کاشت مو مضر تلقی گردند که باید حتما به این موارد توجه داشته باشید.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش FIT و SUT

همه کسانی که کاشت مو به روش fit انجام می دهند نیز همانند افراد دیگری که از روش های جدیدتر استفاده می کنند، موظف به رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو هستند.

این عزیزان نیز باید موارد ذکر شده در فوق را رعایت کنند تا به بهبودی برسند و دوره نقاهت آنها طی شود.

کلام پایانی

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit ، fut و … تماما باید رعایت شوند تا نتیجه مطلوبی به دست آید و هر شخصی که قصد پیوند مو دارد، باید از دستورات پزشک معالج خود در این زمینه تابعیت کند.

در صورتی که می خواهید از جدیدترین روش پیوند مو که دوره نقاهت و مراقبت های کمتری دارد، از جمله کاشت مو برای شقیقه سر استفاده کنید، با ما در مرکز موی ایندرا ارتباط برقرار نمایید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!