از بین بردن جوش صورت در یک روز

از بین بردن جوش صورت در یک روز
آنچه در این مقاله می خوانید!

تصور کنید به یک مهمانی بزرگی دعوت شده‌اید و وقتی تصمیم دارید جلوی آینه آرایش کنید، جوش بسیار بزرگی نمایان شده که برای از بین بردن آن دست به هر کاری می‌زنید.
قطعاً چنین وضعیتی استرس زا بوده و بهترین راه برای از بین بردن جوش صورت استفاده از درمان‌های خانگی یا پمادهای مخصوص ضد جوش است.
در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد راه‌های حذف جوش مجلسی صحبت کنیم بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

6 دلیل جوش صورت

بهتر است قبل از اینکه به از بین بردن جوش صورت در یک روز بپردازیم بهتر است ابتدا بفهمیم که به چه دلیل جوش می‌زنیم البته این جوش‌ها علاوه بر صورت ممکن است در بدن نیز نمایان شوند.

1خواب ناکافی
2استرس بیش از اندازه
3استفاده مداوم از محصولات لبنی
4انتقال چربی روبالشتی به صورت
5نداشتن روتین بعد از ورزش
6انجام ندادن روتین پوستی صبح و شب

۳ راهکار از بین بردن جوش صورت

برای از بین بردن جوش صورت در یک روز راهکارهایی بسیار زیادی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به درمان‌های خانگی اشاره کرد؛ چرا که وقتی سر و کله جوش‌ها پیدا می‌شوند ممکن است دارو یا کرم خاصی همراهتان نباشد اما قطعاً مواردی مانند یخ یا کمپرس آب گرم را می‌توان سریعاً تهیه کرد.

1) درمان خانگی

در ادامه به چند مورد از درمان‌های خانگی اشاره می‌کنیم که قطعاً مفید واقع خواهند شد.

یخ

گر جوش‌های شما به تازگی ون زدن بهترین راه استفاده از یخ است چرا که باعث می‌شود قسمت‌های اطراف جوش منقبض شده و سریعاً از بین برود.

کمپرس آب گرم

زمانی می‌توانید از کمپرس آب گرم جهت از بین بردن جوش صورت در یک روز استفاده کنید که جوش‌های شما چرکی شده‌اند بیشتر افراد دقیقاً نمی‌دانند که چه زمانی باید از یخ استفاده کنند و چه زمانی از کمپرس آب گرم به دقت به جوش خود نگاه کنید اگر قسمت‌های سفید رنگ آن به شدت پررنگ شده به این معنی است که جوش شما چرکی شده و بهترین زمان برای استفاده از کمپرس آب گرم است.

آبلیموی تازه

آبلیمو یا حتی لیمو خاصیت اسیدی دارد با اینکه در بسیاری از مقالات احتمالاً خوانده‌اید که نباید برای از بین بردن جوش صورت از لیمو استفاده کنید گر همه روش‌ها را امتحان کرده و موفق به حذف مهمان ناخواسته خود نشده‌اید می‌توانید از آبلیموی تازه کمک بگیرید.

عسل

با وجود اینکه این ماده بیشتر حالت مصرفی دارند اما شما برای از بین بردن جوش صورت در یک روز می‌توانید از عسل کمک بگیرید چرا که بهترین درمان برای از بین بردن جوش‌های ناخواسته است

از دیگر مواد خانگی می توان موارد زیر را نام برد.

  • سرکه سیب
  • نارون کوهی
  • خیار

2) داروی ضد جوش قوی

از داروهای ضد جوش قوی می توان موارد زیر را نام برد.

  • پماد تتراسایکلین

حتما بخوانید: مزونیدلینگ

3) بهترین ژل شستشوی صورت ضد جوش

قطعاً ژل‌های شستشوی صورت بسیار زیادی در بازار یا داروخانه‌ها و حتی فروشگاه‌های آنلاین وجود دارد که نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید. برای این کار فقط کافیست وجود مواد زیر را در ژل شوینده مد نظر چک کنید.

بهترین ژل شستشوی صورت ضد جوش
بهترین ژل شستشوی صورت ضد جوش
  • اسید سالسیلیک
  • بنزوئیل پراکسید
  • آلفا هیدروکسی اسید
  • رتینوئید

[4 مرحله] اصلی از بین بردن جوش صورت در یک روز

در ادامه به صورت مفصل در مورد این مراحل صحبت می کنیم.

1) شستشوی صورت با آب سرد

با اینکه شستن صورت با آب گرم بسیار لذت بخش استT اما اگر صورت شما مستعد جوش است یا تصمیم دارید تا جوش‌های خود را در عرض یک روز از بین ببرید، سعی کنید صورت خود را با آب سرد بشویید و با هیچ وسیله دیگری آن را خشک نکنید.

2) شوینده‌های ضد جوش

شستن صورت فقط با آب خالی مطمئناً چربی اضافی صورت شما را از بین نخواهد برد بنابراین حتماً از یک شوینده مناسب صورت استفاده کنید اما اگر می‌پرسید کدام شوینده مناسب است؟ مطمئن باشید اگر مواردی را که در ادامه ذکر می‌کنیم جزو ترکیبات شوینده باشد حتماً از آن استفاده کنید.

مطمئن ترین شوینده ها کدامند؟

  • استفاده از بهترین شوینده برای پوست چرب با منافذ باز
  • استفاده از ژل شستشوی صورت برای پوست چرب و جوش‌دار

3) اسکراب ضد جوش

شما می‌توانید از بهترین اسکراب صورت برای جوش استفاده کنید یا در مواردی در صورتی که شرایط استفاده از اسکراب ضد جوش خانگی را دارید از مصرف آن غافل نشوید.

4) مرطوب کردن پوست

حتماً از موادی که در ادامه در قالب لیستی ارائه می کنیم استفاده کنید.

حتما بخوانید: کربوکسی تراپی

مراحل اصلی از بین بردن جوش صورت در یک روز
مراحل اصلی از بین بردن جوش صورت در یک روز
  • کرم مرطوب کننده ضد جوش
  • کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش‌دار
  • مرطوب کننده طبیعی پوست صورت چرب

از مرطوب کننده‌های طبیعی می‌توان به پوست موز یا گوجه فرنگی و حتی چای سبز اشاره کرد که یکی از بهترین مرطوب کننده‌های خانگی هستند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد راهکارهای از بین بردن جوش صورت در یک روز صحبت کنیم در صورتی که از چنین موادی استفاده کردید و همچنان موفق به از بین بردن جوش نشدید می‌توانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین یا تلفنی در تماس باشید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!