آمپول مزوتراپی چیست؟

آمپول مزوتراپی چیست؟
آنچه در این مقاله می خوانید!

افرادی که به سلامت و زیبایی خود اهمیت بسیاری می‌دهند با این روش آشنا هستند. یکی از روش‌های شاداب و تقویت شدن پوست و مو استفاده از آمپول مزوتراپی است. به دلیل مزیت بسیار بالا و صرف هزینه کمی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مزوتراپی درمانی موثر برای کاهش انواع ریزش مو درمان بیماری‌های پوستی و لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش و شیوه درمان مزوتراپی از طریق سوزن‌ها یا آمپول‌های مزوتراپی صورت می‌گیرد. آمپول مزوتراپی مانند تمامی آمپول‌های دیگر از جمله انواع آمپول تقویتی مو در بازار عرضه می‌شود. اما مواد به کار رفته در آمپول باعث وجه تمایز آن با دیگر آمپول‌ها شده است.

 اسامی آمپول‌های مزوتراپی

به طور معمول برای انجام هر کاری باید وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن را تهیه کنید. مزوتراپی نیز ای انواعی از آمپول‌هایی است که می‌توانید بر اساس کاربرد هر کدام از آن ها استفاده کنید. آمپول صورت آمپول مو آمپول لاغری آمپول پوست انواعی از آمپول‌هایی است که در مزوتراپی استفاده می‌شود.

 کاربرد آمپول مزوتراپی

در مطالب بالا گفته شد که آمپول مزوتراپی دارای انواع مختلفی است. هر کدام از آنها دارای کاربرد متفاوتی هستند اما به طور کلی از آمپول مزوتراپی برای تزریق مواد ویتامین و مواد معدنی یا غیره استفاده می شود. اگر به دنبال مزوتراپی هستید باید حتماً از آمپول مزوتراپی استفاده کنید.

چگونه از آمپول مزوتراپی استفاده می‌شود؟

به احتمال زیاد برای افرادی که قصد انجام مزوتراپی دارند سوالی همانند اینکه آمپول مزوتراپی چگونه تزریق می‌شود پیش آمده است. لازم به ذکر است که اول بدانیم چه ناحیه از بدن را می‌خواهیم مزوتراپی را روی آن انجام دهیم.

به طور مثال اگر ناحیه مورد نظر اطراف شکم باشد و برای درمان لاغری قصد مزوتراپی داشته باشیم باید آمپول حاوی مواد را در نواحی شکم تزریق کنیم. همچنین اگر در نواحی کف سر و برای تقویت و رشد مجدد مو باشد باید ابتدا کف سر را به خوبی از طریق بخور دادن نرم و قابل انعطاف کنیم. بعد از نرم شدن کف سر می‌توانید آمپول مزوتراپی را که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند تزریق کنید.

چگونه از آمپول مزوتراپی استفاده می‌شود؟
چگونه از آمپول مزوتراپی استفاده می‌شود؟

میزان تاثیرگذاری آمپول مزوتراپی

آمپول مزوتراپی یکی از روش‌های موثر و موفقیت آمیز است که در صنعت پوست و مو قابل اجرا است. مزوتراپی روی هر ناحیه از بدن تا ۹۰ درصد تاثیرگذار است. شما می‌توانید تا ۹۰ درصد بر مزوتراپی و آمپول‌های مزوتراپی اطمینان کنید تا مشکلات خود را درمان کنید.

هزینه آمپول مزوتراپی یا درمان مزوتراپی برای درمان سریع ریزش مو یکی از مزیت های ستاره‌داری است که توجه فرد را جلب می‌کند. هزینه آمپول مزوتراپی پایین است اما موادی که در این آمپول به کار می‌رود و آن قسمت از ناحیه صورت و بدن که عمل مزوتراپی بر روی آن انجام می‌گیرد،  بسیار در افزایش یا کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است.

البته لازم به ذکر است که تعداد جلساتی که شما مراجعه می‌کنید تا از آمپول مزوتراپی استفاده کنید نیز در افزایش و کاهش هزینه‌ها دخالت دارد. هر چقدر تعداد جلسات مزوتراپی شما بیشتر باشد هزینه شما نیز بیشتر میشود.

فواید مثبت آمپول مزوتراپی

فواید مزوتراپی چیست؟ ویژگی بارز آمپول مزوتراپی سوزن نازک آن است. با فرو رفتن سوزن  در عمق پوست سلول های ترمیم پوست را فعال می کند. با شروع جنب و جوش سلول‌های پوستی کلاژن پوست، پروتئین بین بافتی تولید می‌شود. همچنین رگ‌های جدید خونی به وجود می‌آیند که باعث می‌شود سلول‌های بنیادین نواحی آسیب دیده را ترمیم کنند.

موارد دیگری همچون آبرسانی و تغذیه پوست، هزینه کم اما تاثیر گذاری بالا، روشی بدون بیهوشی بی‌حسی و بدون جراحی، ریکاوری کوتاه مدت عدم نیاز به مراقبت‌های خاص و عوارض کم از فواید مثبت آمپول مزوتراپی است.

بیشتر بخوانید: آیا مزوتراپی باعث رشد مجدد مو میشود

فواید منفی آمپول مزوتراپی

فواید منفی آمپول مزوتراپی به صورت محدود و بسیار کمی توسط افراد گزارش شده است. به دلیل تزریق موضعی آمپول مزوتراپی دقبقا در محل مورد نر عوارض خیلی کم و کوچکی به وجود می اید که شامل حساسیت یا پیدا کردن آلرژی به موادی که در آمپول مزوتراپی وجود دارد، التهاب و عفونت پوستی،  ورم موضعی، کبودی و خونمردگی در محل تزریق آمپول، ایجاد زخم و ظاهر شدن لکه‌های پوستی می شود.

فواید منفی آمپول مزوتراپی
فواید منفی آمپول مزوتراپی

نکاتی که باید به عنوان توصیه و مراقبت‌ها رعایت کنید

به طور کلی انجام مزوتراپی و استفاده از مزوتراپی نیاز به توصیه و مراقبت‌های قبل یا بعد از انجام این کار ندارد. شما می‌توانید بلافاصله بعد از تزریق به امور روزمره خود رسیدگی کنید. اما برخی نکات را به عنوان گوشزد در هنگام درمان پوست و مو انجام دهید.

  • روز قبل یا قبل از انجام مزوتراپی حتماً پوست سر خود را کاملاً بشویید.
  •  چند روز قبل از انجام مزوتراپی نباید قرص آسپیرین و ایبوپروفن را مصرف کنید. همچنین اگر از قرص‌های انعقاد خون یا رقیق کننده خون استفاده می‌کنید حتماً به پزشک مورد نظر یاد آوری کنید.
  • به طور معمول حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از انجام مزوتراپی از موادی مانند کراتینه، حالت دهنده مو، داروهای ضد ریزش از جمله آمپول های ضد ریزش مو و احیا کننده Collistar و غیر استفاده نکنید.
  • باید ۸ ساعت بعد از انجام مزوتراپی سر خود را بشویید اما به طور کلی بعد از ۳ روز می ‌توانید استحمام کنید. زمان ماندن شما در حمام نباید بالای ۱۵ دقیقه باشد، همچنین از برخورد کردن آب گرم و داغ بر روی  ناحیه سر خودداری کنید زیرا این کار باعث کبودی می شود.
  • تا ۲ روز بعد هرگز ورزش نکنید.
تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!