آیا کاشت ابرو و کاشت مو در دوران کرونا خطرناک است؟

کاشت مو در دوران کرونا
آنچه در این مقاله می خوانید!

در مرکز موی ایندرا که یک مرکز تخصصی در زمینه خدمات مو است و ترمیم مو و کاشت مو را به شکل کاملا تخصصی برای مراجعین خود انجام می دهد، قصد داریم که به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا کاشت ابرو و کاشت مو در دوران کرونا خطرناک است؟

زیرا

عده زیادی از افراد با این پرسش مواجه بوده اند و به همین دلیل برای افزایش اگاهی شما عزیزان، این مطلب را آماده کرده ایم و در اختیار شما قرار داده ایم. پس اگر می خواهید که از این موضوع مطلع شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کاشت مو و کاشت ابرو چگونه است؟

کاشت مو و کاشت ابرو از جمله روش های جدیدی است که برای ترمیم مو و ابرو های از دست رفته به کار می رود و این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا این روش ها مزیت های بسیار زیادی به همراه دارند.

در روش کاشت ابرو و کاشت مو

گرافت هایی مو از بانک موی اشخاص برداشته می شوند و به بخش های خالی از مو در نواحی مورد نظر پیوند زده می شوند. تار موهای پیوند زده شده در این روش قابل رشد هستند و پس از مدت زمان مشخصی شروع به رشد می کنند.

فضای خالی مورد نظر را به این شکل پر می کنند که در نتیجه این امور، طاسی سر و کم پشتی موها برطرف می شوند و زیبایی افراد افزایش پیدا می کند.

مزایای کاشت مو و کاشت ابرو چیست؟

این روش ها برای افراد از مزیت هایی بسیار زیاد برخوردارند که مزایای آن از قبیل زیر می باشند:

کاشت مو و کاشت ابرو هر دو از روش های بسیار طبیعی برای ترمیم مو و ابر هستند و نتیجه آنها به حدی طبیعی است که پس از دریافت نتیجه، کسی نمیتواند اقدام به کاشت را در شما متوجه شود.

زیرا

در این روش از موهای طبیعی خود فرد استفاده می شود که موها هیچ تفاوتی با موی شما ندارند و تارموها کاملا طبیعی هستند.

کاشت ابرو و کاشت مو روش هایی دائمی هستند که نتیجه حاصل از آنها تا پایان عمر باقی میماند و افراد می توانند با یک بار انجام این کار تا پایان عمر از مزیت های آن بهره مند گردند.

کاشت مو و کاشت ابرو از جمله روش های بدون درد و خونریزی هستند و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. علاوه بر آن این روش ها نیازی به بیهوشی ندارند و متقاضیان را از عوارض بیهوشی در امان نگه می دارند.

مراحل کاشت مو و کاشت ابرو

در یک جلسه انجام می شوند و مدت زمان کوتاهی برای انجام آنها مورد نیاز است. این روش ها برای تمامی افراد در همه سنین قابل استفاده است و به این شکل همه بانوان و آقایان می توانند کاشت ابرو و کاشت مو را انجام دهند.

موهای کاشته شده در این دو روش قابل رشد و اصلاح هستند و امکان استفاده از محصولات آرایشی مختلف برای آنها وجود دارد.

این دو روش فاقد هر گونه عوارض برای افراد هستند و هیچ مشکلی را ایجاد نمی کنند.

بر اساس

تمامی این مزایا عده زیادی از مردم خواهان انجام کاشت مو و کاشت ابرو در دوران کرونا هستند و به این دلیل کسب اطلاع از اینکه کاشت مو و کاشت ابرو در دوران کرونا خطرناک است و یا خیر برای مردم اهمیت پیدا می کند.

شیوع ویروس کووید-19

در جهان باعث ایجاد ترس و وحشت در میان مردم شده و عدم آگاهی و اطلاعات کافی در این مورد موجب چند برابر شدن ترس مردم در مواردی مانند عمل کاشت مو دراین زمان شده است. اما ترس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و یکی از راه های مقابله با این ویروس داشتن سیستم ایمنی بالاست.

اما  یکسری سوالات از جمله

آیا کاشت مو در دوران کرونا خطرناک است؟ آیا احتمال آلوده شدن متقاضیان عمل های زیبایی و کاشت مو در جریان اپیدمی ویروس کرونا بیشتر از سایر افراد است؟ پیش می آید. برای برسی این موضوع و ریزش مو در کرونا  با ما همراه باشید.

آیا کاشت مو در دوران کرونا خطرناک است؟

برطبق تحقیقات ویروس کرونا از طریق مجاری تنفسی وارد بدن می شود و فرد را مبتلا می کند. بنابراین ارتباط نزدیک با فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ یا زدن دست های آلوده به صورت و مجاری تنفسی باعث انتقال ویروس به سیستم تنفسی فرد و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می شود.

در طی فرایند کاشت مو

هیچ عضو خارجی وارد بدن نمی شود و تنها از بانک موی فرد برای پیوند مو استفاده می شود.در حقیقت، در عمل کاشت مو ، از هیچ بافت خارجی  استفاده نمی شود و تنها از گرافت های موی بدن برای پیوند مو استفاده می شود. بنابراین احتمال انتقال ویروس  از طریق کاشت مو منتفی است.

ابتلا به کرونا از طریق کلینیک کاشت مو و کادر درمان

گفتیم که ابتلا به ویروس کرونا ، تنها در صورتی امکان پذیر است که ارتیاط نزدیک با فرد مبتلا و یا ناقل داشته باشید و یا دست آلوده به ویروس را به صورت و مجاری تنفسی بزنید.

اما

اگر کلینیک کاشت مو که انتخاب می کنید تمامی کادر درمانی و پزشکان خود را از لحاظ سلامت و ویروس کرونا مورد بررسی قرار  دهد، راهی برای انتقال ویروس وجود نخواهد داشت.

مسئله بعدی

آلودگی سطح کلینیک به ویروس کووید 19 است. اما به طور معمول و حتی در شرایط عادی و بدور از هرگونه ویروس هم مراکز پزشکی که با زیبایی و درمان افراد در ارتباط  هستند همواره و به صورت مستمر ضد عفونی شده و کاملا استریل است.

تمامی

ابزار ها و تجهیزاتی که برای کاشت مو توسط پزشک مورد استفاده قرار خواهد گرفت پیش از عمل زیبایی کاشت ابرو به روش FIT و یا دیگر عمل های زیبایی ضد عفونی خواهد شد.

حال با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع ویروس کرونا این تمهیدات و استریل کردن سطح کلینیک و ابزارآلات چندبرابر خواهد شد.

بنابراین

به دلیل مراقبت ها و پیشگیری های دقیقی که در کلینیک های معتبر زیبایی و کاشت مو ایران انجام خواهد شد و به دلیل ضد عفونی کردن مرتب تمامی کلینیک و همچنین بررسی شرایط جسمی کادر درمانی می توان انتظار داشت که هیچ ویروسی برای مبتلا کردن شما در محیط درمانی وجود نخواهد داشت.

کاشت مو در دوران کرونا

3 شرط کاشت در زمان کرونا

در زمان شیوع ویروس کرونا کلینیک ها شرایط خاصی را برای پذیرش بیماران در نظر گرفته اند.. از جمله :

  1. برای چلوگیری از ازدحام و ایجاد صف انتظار ، روزانه تعداد محدودی از متقاضیان پذیرش می شوند .
  2. هنگام حضور در کلینیک کاشت مو، استفاده از ماسک، شیلد و دستکش الزامی است
  3. در زمان ورود مراجعین به کلینیک و مراکز کاشت مو دمای بدن افراد چک می شود

2 نکته مهم کاشت مو در زمان کرونا

تنها نکته مهمی که باید به آن دقت کنید رعایت اصول ایمنی ویروس کرونا در هنگام رفت آمد و زمان حضور در کلینیک می باشد. استفاده از ماسک و الکل در همه حال ضروریست.

 1) تجهیزات کلینیک های کاشت مو

معمولا کلینیک هایی که برای کاشت مو و کاشت ابرو اقدام می کنند، برای اینکه سطح ایمنی در مراجعین خود در برابر ابتلا به ویروس کرونا بالا رود.

از تجهیزاتی مانند

دستگاه سنجش اکسیژن خون استفاده می کنند و با این دستگاه کوچک میزان اکسیژن خون افراد و متقاضیان را اندازه گیری می کنند و در صورتی که اکسیژن خود فرد مورد نظر پایین باشد، از حضور او در کلینیک جلوگیری می کنند. زیرا اکسیژن خون از مهم ترین مسائلی است که می تواند ابتلا به کرونا را نشان دهد.

علاوه بر آن

به کار بردن وسایل و تجهیزات ضد عفونی کننده نظیر: الکل و استریل کردن وسایل نیز راهکار دیگری است که معمولا کلینیک ها از آن در این جهت بهره می برند تا درصد آلودگی محیط به ویروس کرونا را کاهش دهند.

2) راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا در حین کاشت مو و کاشت ابرو

چنانچه قصد دارید که در دوران کرونا کاشت انجام دهید و به این دلیل می خواهید که ایمنی خود را بالا ببرید در ابتدا باید سعی کنید که به کلینیک های کاشت موی معتبر و حرفه و متخصص مانند: مرکز موی ایندرا مراجعه کنید که اصول بهداشتی در آن به خوبی رعایت می شود.

سپس باید

سعی کنید که در حین انجام مراحل کاشت مو و کاشت ابرو، تا حد ممکن ماسک خود را در نیاورید و ماسک داشته باشید تا تنفس متخصص با شما برخورد نکند.

در ادامه

راهکار دیگری که میتوانید در این خصوص به کار ببرید، این است که پس از اتمام مراحل کاشت و زمانی که به خانه امدید، سرکه و آب نمک قرقره کنید تا احتمال ابتلا به کرونا در شما کاسته شود.

همچنین سعی کنید که تمامی لباس های خود را ضد عفونی کنید و آنها ر بشویید که اگر ویروس بر روی سطح لباس های شما وجود دارد، از بین برود.

انجام دادن

این اقدامات و تمامی اقدامات دیگری که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا آموزش دیده اید، میتوانید درصد ابتلا به کرونا در این شرایط را در شما به میزان بسیار زیادی کاهش دهد و به این شکل با خیال آسوده می توانید مراحل کاشت مو و کاشت ابرو را سپری کنید.

نکته آخر

با توجه مطالب ذکر شده، امکان ابتلا به بیماری کرونا از سطح کلینیک و کادر درمان بسیار پایین است. همچنین فرایند کاشت مو  نیز به خودی خود نمی تواند باعث شیوع ویروس شود.

تنها

رعایت اصول بهداشتی خود فرد است که ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. در نتیجه کاشت مو لیزری را می توان یک عمل زیبایی امن در نظر گرفت که مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!