پروتز موی ایرانی

آنچه در این مقاله می خوانید!

پروتز موی ایرانی از دو بخش «بیس پروتز» و «موهای پروتز» ایجاد شده ‌است. بیس پروتز یک لایه توری مشبک بسیار ظریف می باشد که با شبیه‌سازی پوست سر انسان تهیه شده است و امکان تبادل هوا برای پوست سر را به وجود می آورد.

بر روی این لایه موهای طبیعی و مشابه با موهای اصلی شخص یا به سلیقه خود فرد قرار داده می شود. فرق کاشت مو مصنوعی در پروتز و کلاه‌گیس موجب می‌شود پروتز مثل کلاه‌گیس جلوه غیر طبیعی نداشته باشد و در نهایت این پروتز روی قسمت طاس سر ثابت می‌شود.

پروتز موی ایرانی

4 تفاوت پروتز موی ایرانی و کلاه گیس

در ادامه در مورد این تفاوت ها اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار گرفته است:

1 در کلاه گیس از الیاف پلاستیکی بکارگرفته می شود ولی در ترمیم مو و پروتز موی ایرانی کلیه موها 100% طبیعی هستند.
2 در کلاه گیس مو ها با استفاده از دستگاه به شکل منظم و نواری شکل قرار می گیرند که حالت عروسکی و غیر طبیعی دارد ولی در ترمیم مو موها کلا به شکل طبیعی مثل موی سر انسان بافته می شود
3 -ترمیم مو برعکس کلاه گیس قابلیت رنگ ، ژل ، تافت ، سشوار و … را دارد و انجام فعالیت های ورزشی ، استخر، سونا ، حمام و … برای موهای ترمیمی شما مشکلی ایجاد نمی کند
4 کلاه گیس باید بعد از 2 الی 3 ماه عوض شود ، ولی عمر مفید پروتز مو 2 سال است و در صورتی که آموزش هایی که داده می شود رعایت کنید بیشتر از 2 سال عمر می کند
5 قابلیت فیکس های طولانی مدت هفته ای و ماهیانه تعریف شده است که شخص می تواند به صورت دائمی از آن استفاده نماید در صورتی که فیکس کلاه گیس حداکثر 5 ساعت است و بعد از 5 ساعت مشکلی برای پوست سر رخ می دهد
6 اصلی ترین فرق پروتز موی ایرانی با کلاه گیس این است که در ترمیم مو برای آقایان از بانک موی آقایان و برای بانوان از بانک موی بانوان مصرف می کنند در حالی که در کلاه گیس چنین چیزی محال است

نحوه نصب پروتز موی ایرانی

جهت نصب پروتز ارزان موی ایرانی روی سر نخست احتیاج است ناحیه های طاس سر اندازه‌ گرفته شود. اندازه‌گیری باید با دقت بالایی برای طبیعی بودن مو صورت گیرد.

در مرحله بعدی

پروتز موی ایرانی با توجه به رنگ، جنس، حالت، تراکم و ضخامت موهای طبیعی شخص انتخاب می‌شود. بعد از انتخاب، پروتز موی ایرانی با بکارگیری از چسب‌ های کراتینه گیاهی یا گیره‌ های ویژه ای روی ناحیه‌های در نظر گرفته نصب می‌شود.

در پایان برای از بین بردن مرز میان موهای طبیعی فرد و پروتز مو، موها اصلاح می‌شوند.

7 مزیت پروتز موی ایرانی

پروتزها با توجه به وسعت طاسی سر شخص، جنس، رنگ و حالت موهای او تهیه می‌شود و دارای مزیت هایی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  1. برای درمان انواع طاسی‌ها مثل آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی آره‌‌آتا، بیماران تحت شیمی‌درمانی و… می توان از پروتز مو استفاده نمود.
  2. نتیجه پروتز بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده می باشد.
  3. قیمت پروتز مو از کاشت مو کمتر است.
  4. پروتز مو دائمی نمی باشد ولی یک راه طولانی مدت به حساب می آید.
  5. هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت‌ های زندگی روزمره شخص از جمله: ورزش، شنا، حمام و خواب به وجود نمی آورد.
  6. هیچ مورد منع مصرفی در پروتز مو وجود ندارد (به‌ غیر از موارد آلرژی که امکان دارد بر اثر هر یک از مواد مصرف شده در آن باشد. البته بیشتر اجزای سازنده پروتز مو و مواد نگهدارنده آن ضدحساسیت می باشند و آلرژی به ‌ندرت رخ می دهد).
  7. پروتز مو یک روش برگشت‌ پذیر می باشد و اگر از نتیجه آن راضی نبودید، می توانید آن را بردارید.

4 مورد از مهم ترین معایب پروتز مو

با توجه به اینکه استفاده از پروتز موی ایرانی یک روش آسان و بدون درد می باشد، ولی معایبی هم به دنبال دارد. معایب پروتز موی ایرانی شامل موارد زیر است:

1 احتیاج به مراقبت دوره‌ ای دارد؛ پس در نتیجه هزینه نگهداری و ترمیم مو در طولانی‌ مدت گرانتر از کاشت مو است
2 تجمع چربی زیر پروتز مو موجب به وجود آمدن بوی بد در سر انسان می شود
3 امکان دارد پوست سر دچار خارش، حساسیت یا قرمزی شود
4 یک راه‌ حل موقت و بدون امکان رشد مو می باشد
پروتز موی ایرانی

سخن پایانی

پرپشت بودن موهای سر اثر بسزایی در زیبایی و جوان‌ تر نشان دادن چهره دارد. زیبایی یکی از عوامل موثر در اعتماد به‌ نفس می باشد. پروتز موی ایرانی یکی از راه‌ های برطرف کردن طاسی مو است که بدون درد و خونریزی و به آسانی شما را به آنچه که می خواهید می رساند.

در مرکز مو ایندرا پروتز موی ایرانی به بهترین نحو ممکن انجام می شود و تمامی متریال آن از کشور های خارجی وارد می شود و در ایران بافته و تهیه می شود.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!