فصل کاشت مو

فصل کاشت مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

کدام فصل برای انجام پیوند مو مناسب است؟ بهترین فصل کاشت مو چیست؟

کاشت مو از بهترین روش های درمانی برای ریزش موهای شدید که منجر به خالی شدن مو شده اند و همچنین طاسی هایی که نتایج ریزش آندروژنیک هستند می باشد.

کاشت مو میتواند با کاشت بانک موی خود فرد منجر به رشد طبیعی موهای فرد شود؛ بنابراین نتایج درمانی کاملا طبیعی و عالی خواهد بود و خانم ها وآقایان میتوانند از این روش درمانی عالی برای ریزش موهای خود استفاده نمایند.

در این مقاله در مورد بهترین فصل کاشت مو که نتایج خارق العاده ای را به همراه دارد معرفی شده است:

بنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  • بهترین زمان کاشت مو چه فصلی است؟
  • کاشت مو در تابستان

قطعا در این مقاله به پاسخ سوالتان دست پیدا خواهید کرد. تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

بهترین فصل برای کاشت مو

بهترین زمان کاشت مو چه فصلی است؟ از جمله بهترین فصل ها برای کاشت مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) فصل بهار

کاشت مو در فصل بهار اگر در شروع این فصل باشد و با تعطیلات نوروزی آغاز شود برای استراحت فرد فرصت عالی است و شخص میتواند دو هفته را به خوبی استراحت کند و  با چالش مرخصی گرفتن از کار رو به رو نشود.

در این حالت

با توجه به استراحت کافی امکان رسیدگی به زخم های ناشی از درمان بیشتر فراهم است به طور کلی در بقیه روزهای فصل  بهار با تغییرات آب و هوایی رو به رو هستیم.

مانند باران و باد و یا آفتاب های یهویی!!

در چنین حالتی فرد که بیرون خانه میرود باید شرایط جوی را چک کند چرا که باران و همچنین باد برای موهای کاشته شده مناسب نبوده و باید از چتر استفاده کرد و در معرض باد و باران قرار نگرفت.

 2) فصل تابستان

کاشت مو از جمله کاشت مو Super FUE، کاشت سبیل در فصل تابستان نیز با چالش های مخصوص به خود همراه است، در فصل گرما بازسازی پوست صورت میگیرد.

بنابراین

فصل مناسبی برای بهبود زخم های درمان است و افراد برای استراحت کافی میتوانند تعطیلات تابستانه خود را  در زمان درمان خود بگذارند.

تا استراحت کافی و مفید را داشته باشند هرچه استراحت بیشتر و با کیفیت تر باشد قطعا نتایج درمان بهتر خواهد بود.

کف سر بعد از درمان کاشت مو از حساسیت های خاصی برخورد دار میشود که رعایت نکردن حساسیت های کافی میتواند منجر به تاثیر در نتیجه درمانی شود آفتاب و نور شدید یکی از این حسایست هاست که بعد از کاشت مو بیشتر میشود و فولیکول های مو کاشته شده را تحت تاثیر قرار داده و میتواند آن را ضعیف کند.

همچنین جای زخم و محل اسکار را تحت تاثیر قرار داده  و میتواند سوزش را در پی داشته باشد.

عرق

یکی دیگر از مواردی است که نباید بر کف سر فرد ایجاد شود و در گرمای  تابستان این اتفاق می افتد توصیه میشود فرد تا دو هفته اول در معرض آفتاب قرار نگیرد و در محیط هایی با باد کولر قرار بگیرد تا از عرق سر نیز جلوگیری شود.

و اینگونه

از عفونت  کف سر جلوگیری کند و فولیکول ها ضعیف نشوند و در صورت بیرون رفتن حتما اگر آقا هستند از کلاه مناسب و توصیه شده استفاده کنند و خانم ها نیز با روسری های مخصوص سر خود را پوشش دهند .

3) فصل کاشت مو پاییز

کاشت مو وسط سر در فصل پاییز با باد و باران رو به رو خواهد بود بنابراین دو هفته استراحت اولیه در خانه ضروری بوده و بعد از آن باید با تجهیزات کامل به بیرون از خانه رفت همچنین توصیه میشود اگر کارمند و دانشجو هستید حتما به فکر مرخصی دو هفته ای برای استراحت بهتر باشید .

با استراحت کافی در این فصل و دریافت ویتامین از میوه های فصل میتوانید نتایج عالی را داشته باشد و با معتدل بودن هوا نگران تعریق کف سر نخواهید بود.

4) فصل کاشت مو زمستان

کاشت مو از جمله پوستیژ جلو مو در فصل زمستان با چالش عرق کف سر همراه نیست و فرد میتواند با  استراحت در خانه از سر خود محافظ کند.

اما در بیرون از خانه باید توجه داشت باد های شدید و باران و برف قطعا شرایط خوبی را در کف سر ایجاد نمی کنند و باید سر با کلاهای مخصوص پوشیده شود. اما افراد برای فرار از سرما باید توجه داشته باشند تا از کلاهای زخیم استفاده نکنند.

چرا که این کلاها به کف سر چسبیده و  به فولیکول موها آسیب جدی وارد خواهند کرد.

برای این فصل اگر فرد شرایط استراحت دو هفته را ندارد حتما باید یک هفته را به استراحت در خانه اختصاص دهد و با معتدل و یک نواخت نگه داشتن دمای بدن خود مانع خشک شدن و ترک  خوردن پوست کف سر خود شود.

با توجه به توضیحات داده شده

نمیتوانیم بگوییم کدام فصل بهترین فصل کاشت مو بوده و کدام فصل بدترین زمان است؛ بلکه فرد باید با توجه به شرایط زندگی خود و با توجه به شرایط هر فصل بهترین فصل را از نظر شرایط خود انتخاب کند.

یعنی همان فصلی که بهترین زمان را داشته میتواند با چالش های کمتری رو به رو باشد و برنامه ریزی بهتری برای استراحت و رعایت نکات درمانی خود و قطعا در چنین حالتی بهترین نتیجه را کسب خواهد کرد.

کاشت مو در زمستان بهتر است یا تابستان؟

همانطور که میدانید کشور ما یکی از کشورهای 4 فصل جهان است که از این جهت مردم ما همه فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان را تجربه می کنند؛ در حالی که بسیاری از کشورها 4 فصل نیستند.

کاشت مو

در هر یک از این فصل ها شرایط متفاوتی دارد و به همین دلیل پزشکان پاییز را به عنوان بهترین فصل کاشت مو معرفی می کنند و توصیه می نمایند که متقاضیان پیوند مو در ماه های پاییزی آبان و آذر برای انجام این کار اقدام کنند.

زیرا در این دو ماه از سال در کشور ما، آفتاب و سرما ملایم تر هستند و به بهبود شرایط بیماران در این شرایط کمک می شود.

آیا سرما برای موهای کاشته شده ضرر دارد؟

بسیاری از مردم که قصد ترمیم مو دارند، بر این باور هستند که سرما برای موهای کاشته شده ضرر دارد.

اما باید عرض کنیم که

سرما هیچ مشکل و یا آسیبی را بر روی موهای کاشته شده و گرافت های مویی ضعیف وارد نمی کند و مشکلی را به وجود نمی آورد.

در واقع

تنها دلیلی که موجب می شود تا بهترین فصل کاشت مو، پاییز اعلام شود، سهولت حال متقاضیان است و سرما در آسیب دیدن آنها دخیل نیست.

اما لازم به ذکر است که

متقاضیان باید در هنگام بارش برف و یا باران و حین خارج شدن از خانه از گرافت های مویی خود محافظت کنند و از کلاه استفاده نمایند. زیر بارش برف و باران و یا حتی برف بازی کردن در فصول زمستان توسط این عزیزان می تواند آنها را دچار حادثه های جزئی کند و به فولیکول های مو آسیب بزند.

در غیر این صورت سرد بودن هوا دخالتی در وضعیت کاشت مو نخواهد داشت.

6 مورد از مهم‌ترین مزیت کاشت مو در فصل مناسب

کسانی که کاشت مو را در بهترین فصل آن انجام دهند، از تمامی مزیت های ذکر شده در زیر بهره مند می شوند:

1 دریافت نتیجه موفقیت و آمیز و رضایت بخش از پیوند مو
2 جلوگیری از به وجود آمدن عوارض ناشی از پیوند مو
3 جلوگیری از آسیب وارد شدن به گرافت های مویی کاشته شده
4 برخوردار شدن از دوره نقاهت کوتاه مدت تر
5 بهره بردن از آرامش و وضعیت بهتر و مناسب تر پس از کاشت مو
6 دریافت بهبودی در زمان کمتر
فصل کاشت مو

مشاوره تخصصی نیاز دارید؟

در صورتی که قصد مشاوره در زمینه کاشت موی مصنوعی زنانه یا کاشت مو لیزری دارید همین امروز با ما تماس بگیرید. برای این کار از طریق شماره تماس های موجود در سایت می توانید اقدام کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!