شرایط کاشت مو چیست و به چه عواملی بستگی دارد؟

شرایط کاشت مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

کاشت مو یک عمل جراحی زیبایی است که برای انجام آن نیاز  به شرایط خاصی می باشد.  کاشت مو در واقع هم برای آقایان و بانوان انجام می‌شود، اما بهتر است در نظر داشته باشید که ریزش موهای شما تا قبل از عمل کاشت مو به اتمام رسیده باشد.

تصمیم کاشت مو، یک تصمیم مهم و کلیدی است. قبل از کاشت یا ترمیم مو، لازم است که فرد از شرایط آن آگاه باشد و خود را آماده کند، چرا که کاشت مو  فرایندی بسیار حساس بوده و اگر به درستی صورت نگیرد و با روش های سنتی و غیر تخصصی انجام شود می تواند باعث ریزش موی مجدد و گسترده ای شود و علاوه بر آن تاثیر بدی در روحیه آن فرد بگذارد. اما شرایط کاشت مو چیست؟ کاشت مو در دوران کرونا انجام می شود؟ با ما همراه باشید

7 مورد از مهم ترین شرایط کاشت مو

قبل از کاشت مو و کاشت ابرو برای آلوپسی پزشک و بیمار با مشاوره می کنند و پزشک با توجه به سن و شرایط بیمار، برای انجام کاشت مو تصمیم گیری می کند. شرایط بسیاری برای گرفتن بهترین نتیجه از عمل کاشت مو وجود دارد.شرایطی از جمله:

1) سن

یکی از شرایط کاشت مو سن افراد است سن مناسب برای کاشت مو بعد از 25 سالگی مناسب است چون تا آن زمان موی شما به طور کامل روند ریزش احتمالی را طی کرده است و امکان اینکه ریزش مو بعد از کاشت مو صورت گیرد به حداقل می‌رسد.. بهترین زمان برای کاشت مو بین سنین 25 تا 30 سالگی می باشد.

2) ضعیت بانک مو

بانک مو به بخش‌های پشت و طرفین سر گفته می‌شود که معمولاً حاوی فولیکول‌هایی است که از لحاظ ساختار ژنتیکی و بافتی نسبت به تاثیر هورمون‌های آندروژنی مقاوم‌اند.

بررسی وضعیت بانک مو و تراکم آن از دیگر شرایط کاشت مو است. بعضی افراد بانک موی مناسبی برای کاشت ندارند در اینصورت می توان از موی بدن برای کاشت مو استفاده کرد که البته درصد موفقیت پایین تری دارد.

3) رنگ مو

یکی از شرایط کاشت مو، رنگ موی افراد است. هر چقدر تفاوت کمتری بین رنگ مو و رنگ کف سر باشد، فرد کاندید بهتری برای کاشت مو است.

4) شکل و میزان ضخامت تار مو

ضخامت تارهای  موها از حجم و تراکم مو مهمتر است. هر چقدر تار موها ضخامت بیشتری داشته باشد، طاسی سر کمتر به چشم می آید. شکل هر کدام از تارهای مو هم مهم است. هر چه موها مجعدتر باشد، کاشت مو می تواند بخش بیشتری از نقاط خالی سرتان را پوشش دهد.

5) بیماری های پوستی

افرادی که دچار بیماری های پوستی ازجمله آلوپسی هستند، کاندید مناسبی برای کاشت مو نیستند . آندسته از آقایانی که بیماری آلوپسی پراکنده در سر دارند باید از روشهای دیگر برای جبران طاسی خود استفاده کنند زیرا فولیکول موهای اهدا کننده ناسالمی دارند.

6) سلامت بدن

قبل از بررسی شرایط کاشت مو ، باید از وضعیت سلامت خود مطمئن باشید. برای یک جراحی موفق سلامت بدن و همچنین سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.

افرادی که بیماری خاصی دارند و علاقمند به کاشت مو  هستند، ابتدا باید درمان بشوند زیرا بیماری، احتمال ایجاد عوارض و مشکلات را بعد از کاشت مو افزایش می دهد.

اگر دچار بیماری مزمن و سختی مثل دیابت هستید و یا دارو  (مثل قرص های رقیق کننده خون) مصرف می کنید ، حتما با پزشک خود در میان بگذارید زیرا این بیماری ها بر نتایج کاشت مو تاثیر می گذارند .

همچنین

مصرف برخی از داروها باعث ایجاد تداخل دارویی خواهد شد. تداخلات دارویی یکی از خطرناک ترین عوامل در بروز عوارض جانبی بوده و عدم توجه به آنها می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

7) سبک زندگی

منظور از سبک زندگی، نوع و کیفیت تغذیه، ورزش، مصرف سیگار، الکل و یا سایر کارهایی است که بر نتایج کاشت مو تاثیر زیادی می گذارند.

سبک زندگی یکی از شرایط کاشت مو و تاثیرگذار بر روی نتایج کاشت مو می باشد. حتی سبک زندگی پر استرس هم می تواند تاثیر منفی روی کاشت مو بگذارد، پس لازم است فشارهای روحی و روانی را تا حد امکان از خود دور کنید سبک زندگی سالم با بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن می تواند دوره ریکاوری بعد از کاشت مو را کوتاه تر کند.

  • نوشیدن آب فراوان
  • رژیم غذایی متعادل
  • خواب کافی

در وضعیت سلامت بدن نقش بسیاری دارد. استفاده از مواد غذایی نظیر گوشت بره، دانه کدو تنبل، ماست، اسفناج، قارچ و نخود که روی و  آهن غنی در خود دارند بر تقویت موها تاثیر مثبتی دارند.

استفاده از سیگار، شستن روزانه موها با شامپو و آفتاب سوختگی موها و پوست سر یکی دیگر از شرایطی است که بر سلامت موها بعد از کاشت مو تاثیر می گذارند.

بر طبق تحقیقات ثابت شده است که

کاشت مو در افراد غیرسیگاری بین 95 تا 98 % موفقیت آمیز بوده است و حتی در این افراد 98 % پیوند های انجام شده روی سرشان با موفقیت به رشد خود ادامه داده اند. استفاده روزانه از شامپو و شستشوی روزانه موها باعث می شود تا سولفات درون شامپو علاوه بر از بین بردن خاک و کثیفی های مو، بلکه سبوم مو که یک روغن مفید برای سلامت موها می باشد را از بین ببرد.

بنابراین اگر هر روز از شامپو برای شستشوی موهای خود استفاده کنید، موها پس از مدت کوتاهی ضعیف شده و ریزش پیدا کنند.

شرایط کاشت مو

عوامل موثر بر شرایط کاشت مو

عوامل زیر بر نتایج نهایی حاصل از کاشت مو اثر گذار هستند. بنابراین با توجه به بررسی شرایط، انتظاراتی از پزشک داشته باشید که قابل اجرا باشند.

1 سن مراجعه کننده
2 عوارض قرص فیناستراید و داروهای دیگر
3 میزان موهای موجود در ناحیه اهدا کننده
4 ارث بری از طاسی خانواده
5 میزان ریزش موها
6 میزان ریزش و از دست دادن فولیکول های مو در آینده

نکته آخر

کاشت مو یک عمل جراحی است که شرایط کاشت مو و همچنین ترمیم مو به روش مایکروپوینت، مراقبت های قبل و بعد از کاشت مانند مصرف قرص هیرویت بر نتایج حاصل از آن تاثیر بسیار دارد.

برای رسیدن به موفقیت و حصول نتیجه حتما با توجه به این شرایط و مشورت با پزشک متخصص برای عمل اقدام کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!