سن کاشت مو

آنچه در این مقاله می خوانید!

مردم از همه نسل ها در حال حاضر زندگی پرمشغله ای دارند. در نتیجه، مشکل بسیار رایجی که همه آنها با آن مواجه هستند ریزش مو است که در سنین بسیار پایین شایع است.

 مردان در اوایل 20 سالگی با مشکلات ریزش مو مواجه می شوند و در زنان، موها در دوران یائسگی شروع به نازک شدن می کنند. به دلیل ریزش مو، آنها عزت نفس خود را از دست می دهند و بزرگتر از سن خود به نظر می رسند. 

دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد، مانند سبک زندگی، رژیم غذایی، شرایط پزشکی، داروها و ضربه. افرادی که از آلوپسی آره آتا، دیابت و فشار خون بالا رنج می برند برای کاشت مو توصیه نمی شود. 

اما سن کاشت مو چقدر است؟

مقاله را تا انتها بخوانید تا در این مورد اطلاعات کاملاً علمی را در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین سن برای کاشت مو چه سنی است؟

سن مناسب کاشت مو 25 سال و تا 75 سال است. اوایل دهه 20 توصیه نمی شود زیرا بیمار حتی پس از کاشت با افزایش سن تمایل به ریزش مو دارد، که بسیار غیر طبیعی به نظر می رسد زیرا نوارهای پیوند شده را پشت سر می گذارد

آیا یک نوجوان 17 ساله می تواند کاشت مو انجام دهد؟

متخصصان مرکز موی ایندرا پیشنهاد می‌کنند که نوجوانان به دلایلی عمل جراحی را تا اواسط 20 سالگی یا حتی بیشتر به تعویق می‌اندازند . یکی از دلایل اصلی صبر کردن این است که تشخیص الگوی ریزش مو در سنین بسیار پایین دشوار است.

آیا 27 سالگی برای کاشت مو زود است؟

به طور کلی، بهترین سن برای کاشت مو SUT یا کاشت مو FUT برای مردان معمولاً حدود ۲۷ تا ۴۰ سالگی است . تا آن زمان، ایده بهتری در مورد اینکه آیا واقعاً به کاشت مو نیاز دارید یا اینکه می توانید ریزش موی خود را با فیناستراید و/یا ماینوکسیدیل به تنهایی تثبیت کنید، خواهید داشت

سن کاشت مو در چه سنی مناسب است ؟

برای مشخص کردن بهترین سن کاشت مو باید بررسی های لازم برای وضعیت موی فرد انجام شود و ریزش موها به تثبیت برسند اگر کاشت مو در سن پایین و سن زیر 25 انجام شود امکان ریزش مجدد وجود دارد.

چرا که

ریزش تثبیت نشده و وضعیت بانک موی شخص مشخص نشده است و اینکه فرد با ریزش مجدد مواجه میشوند و دیگر بانک موی کافی را نیز برای درمان کاشت مو مجدد ندارند.

بانک موها اگر به تثبیت نرسیده باشند دچار تغییر میشود و با استفاده از فولیکول های مو برای کاشت مو ، به دلیل تضعیف شدن فولیکول ها شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهیم بود همچنین  ممکن است موهای قسمت های دیگر سر فرد نیز دچار ریزش شوند.

در چنین حالتی

دیگر بانک مویی نیز برای درمان کاشت مو وجود ندرد چرا که از آن استفاده شده است و فرد چاره درمانی ندارد و در حالت بعدی ریزش و جای طاسی های گسترده تر است که در سنین بالاتر برای فرد نمایان میشود.

به همین دلایل کاشت مو در سنین پایین تر از سن نرمال کاشت مو توصیه نمیشود و بهتر است که انجام نشود.

سن کاشت مو

کدام کاشت مو بهتر است؟

پیوند FUE می تواند به اندازه روش سنتی تر FUT با نرخ بقای پیوند 90 درصد موفقیت آمیز باشد. با فناوری Robotic FUE، میزان موفقیت این روش می تواند تا 100٪ باشد. سطح موفقیت بر اساس مهارت، دانش و تجربه پزشک انجام دهنده عمل است

آیا نتایج 10 سال پس از کاشت مو پایدار است؟ 

بله، نتایج کاشت مو در ترکیه یا هر جای دنیا اغلب دائمی است. در صورتی که بیمار از مصرف دخانیات و الکل خودداری کند و پوست سر را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آسیب های فیزیکی محافظت کند، حتی ده سال بعد از عمل نیز می توانند دوام داشته باشند.

آیا موهای کاشته شده دوباره می ریزند؟

اگرچه ریزش موقت مو چند هفته پس از درمان طبیعی است، اما موهای شما چرخه زندگی طبیعی خود را دنبال می کنند و موهای جدید در جایی که کاشته شده رشد می کنند.

به دلیل ماهیت فولیکول های برداشت شده، بعید است که پس از جراحی مجدداً الگوی طاسی را ادامه دهید .

نکته پایانی

در جهت استفاده از کاشت مو رعایت چند نکته الزامیست ابتدا انتخاب کلینیک کاشت مو است باید به این نکته توجه داشت هرچه کیفیت کلینیک کاشت مو بالاتر باشد قطعا نتایج درمانی طبیعی تر بهتر خواهد بود.

چرا که کلینیک عالی از بهترین روش ها و دستگاهای کاشت مو استفاده میکند و بهترین متخصص را در دست دارد بنابراین انتخاب کلینیک کاشت مو ایندرا بهترین انتخاب برای انجام این درمان با نتایج عالی خواهد بود.

توصیه میشود

تا افراد برای داشتن بهترین سن کاشت مو در جهت درمان ابتدا به مشاوره کلینیک کاشت مو ایندرا  بپردازند تا با بررسی دقیق شرایط فرد مشخص شود چه زمانی برای انجام درمان کاشت موی فرد مناسب تر بوده و درمشخص شود در  چه سنی بهترین نتیجه گیری را از درمان خود خواهند داشت.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!