ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟

آنچه در این مقاله می خوانید!

قبل از اینکه بخواهیم به سوال ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟ باید بگوییم که مو عاملی تاثیر گذار در زیبایی به شمار میرود و سلامت موها برای زیبایی بخشیدن به چهره تاثیر بسیار بالایی دارد که امروزه به آن توجه خاصی نشان داده میشود و افراد جامعه برای سلامت و تقویت موهای خود ارزش بسیاری قائل هستند.

ریزش مو

در صورتی که می خواهید بدانید ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟ باید بدانید که یکی از نشانه های موهای سالم پر پشت بودن موها و تار موهای ضخیم می باشد.

ریزش موها

و کم پشتی موها برای افراد جامعه خوشایند تلقی نمیشود و افرادی که به یکباره ریزش را تجربه میکنند  یا افرادی که ذاتا موهای کم پشتی دارند از وضعیت موهای خود رضایت ندارند .

هر فرد بر سر خود هزاران تار مو را دارد که هر بخش از سر و تار موها در چرخه متفاوتی از رشد قرار دارند و در چرخه ای منظم رشد کرده و میمیرند بنابراین ریزش روزانه موها امری طبیعی اعلام میشود و جای نگرانی ندارد .

ریزش موی شدید

علت بسیار مختلفی دارد که باید ریشه یابی شود تا درمان با نتیجه تاثیر گذار انجام شود ، اولین قدم  برای درمان ریزش م زنان و انتخاب متخصصی حرفه ایی و دادن آزمایش های لازم برای تشخیص علت ریزش مومی باشد پس از ریشه یابی فرد با توجه به نوع مشکل خود درمان را آغاز میکند.

3 نوع ریزش مو

به طور کلی ریزش مو به سه دسته زیر طبقه بندی میشود:

ریزش موهای قابل درمان این نوع ریزش موها بر اثر کمبود ویتامین ها و یا عوامل روحی مانند استرس و اضطراب ، بیماری های خاص مانند تیروئید و یا جراحی های خاص و . . . هستند که با تشخیص متخصص و مصرف داروهای مورد نیاز مشکل حل شده و ریزش مو ها متوقف  میشود و تقویت خواهند شد.
ریزش موهای ارثی ریزش موی ارثی ریشه در ارث و ژنتیک دارد این نو ریزش  معمولا با دارو درمانی برطرف نشده و هرروزه بر مقدار آن افزایش میابد و راه حل درمان آن  کاشت مو خواهد بود.
ریزش مو آلوپسی آلوپسی بیماری نادر است که در این بیماری گلبول های سفید بدن فولیکول های مورا بیگانه خطاب کرده و ان ها را از بین میبرند و درمان برای این نوع ریزش مو استفاده از روش پروتز مو خواهد بود.

ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟ (پاسخی معتبر از مرکز موی ایندرا)

در پاسخ به سوال ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟ می توان گفت که معمولا صد هزار تار مو بر روی سر افراد قرار دارد که این موها در فاصله 2 الی 8 سال در مرحله رشد خواهند بود و در مرحله دو الی سه هفته ای رشد موها متوقف خواهد شد.

مرحله دیگر

مرحله استراحت مو است که معمولا 5 ماه طول می انجامد که در همین مرحله موها  آماده جداشدن از پوست سر هستند  به طور عادی 8 الی 9 درصد موها در این فاز قرار میگیرند و ریزش موها اتفاق می افتد و رشد مو نیز در همین زمان اتفاق خواهد افتاد

در این زمان

ریزش موهای طبیعی روزانه بین 60 الی 100 تار مو میریزند و دوباره برسر چرخه رشد قرار خواهند گرفت و این مقدار ریزش مو در روز کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد مقدار این ریزش های طبیعی روزانه تا حد زیادی به تغذیه ، حالت روحی فرد و تیروئید دارد.

هرچه فرد سالم تر بشد قطعا چرخه رشد مو بهتری را خواهد داشت و افرادی از 150 تار مو ریزش را تجربه میکنند ریزش موهای غیر طبیعی دارند که باید ریشه یابی و درمان شود و برای آن به متخصص مو احتیاج خواهند داشت .

ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟

7 عامل مهم در بروز ریزش مو

ریزش مو وقتی از حالت طبیعی خارج شود و از مقدار طبیعی بالاتر رود باید به سراغ علت آن و راه درمان آن بود که ریشه در شرایط جسمی و روحی فرد دارد و تغذیه و استرس دو عامل تاثیر گذار در ریزش مو خواهند بود .

از عوامل مهم ریزش مو می توان به :

  1. بیماری تیروئید
  2. استرس و اضطراب
  3. تغذیه نامناسب
  4. کمبود ویتامین ها
  5. کمخونی
  6. کم آبی بدن
  7. رژیم غیر اصولی

نرسیدن و بد مراقتی موها مانند کشیده شدن بیش از حد موها بر اثر بستن غلط ، شست و شوی زیاد و نا مناسب، شانه زدن با شانه غیر اصولی و به صورت خیس بودن موها ، سشوار کشیدن زیاد و . . . اشاره کرد در مواری نیز ریزش موها جنبه ارثی دارند.

ریزش مو ارثی معمولا به طاسی ختم خواهند شد همچنین در مواردی فرد مبتلا  به آلوپسی میشود و امکان رشد مجدد موی ریخته شده وجود ندارد .

ریزش مو

تا چه حدی طبیعی است؟ به طور کلی ریزش موها به عوامل مختلفی بستگی دارد در شرایطی ریزش مو به علت وجود بیماری هایی در بدن و یا انجام جراحی و عمل های خاص به وجود می آید و با رعایت نکات لازم و استفاده از داروهای مخصوص مشکل حل میشود.

باید به این نکته مهم اشاره داشت که

ریزش موها  در هر فرد به علت مختلفی بوده و مقدار مختلفی را از ریزش مو تجربه میکنند و ریزش موها د هر فردی یکسان نبوده و و قطعا درمان یکسانی را نخواهند داشت بنابراین افراد با مراجعه به متخصص باید مشکل را ریشه یابی کرده و به درمان مخصوص با توجه به مشکل خود بپردازند و ریزش موی خود را درمان کنند .

شمارش ریزش تار موها

برای شمارش موهای ریخته شده و و مطلع شدن از مقدار ریزش موها چند روش وجود دارد که افراد با انجام دادن این نکات میتوانند مقدار ریزش روزانه خود را حدس بزنند و در صورت داشتن ریزش غیر طبیعی هرچه سریعتر به درمان ریزش موهای خود اقدام نمایند .

راه حل اول:

به این صورت پیشنهاد میشود ، لطفا 60 تار مو از موهای  سر خود را جدا کرده  و با فشاری آرام آن ها را بکشید اگر 10 الی 15 تار مو از سر جدا شد ریزش غیر طبیعی بوده و نیاز به درمان دارد و اگر  ریزش 5 الی 8 تار مو باشد طبیعی است.

روش  دوم:

به این صورت است که ابتدا پارچه ای ترجیحا سفید پهن کرده و بر روی آن بشینید سپس موهای خود را از پشت به جلو اورده و و از قسمت عقب به جلو شانه بزنید  و اینکار را یک دقیقه تکرار کنید اگر مقدار ریزش بالای ده تار مو باشد غیر طبیعی بوده  و باید برای درمان ان نزد متخصص اقدام نمایید .

در مطلب فوق

ما به سوال ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟ را پاسخ داده و عوامل موثر در ریزش مو در کرونا را برای شما عزیزان بیان کرده ایم از این رو در صورتی که نیاز به مشاوره تکمیلی دارید می توانید با شماره های مرکز موی ایندرا تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!