بهترین روغن برای مو چیست؟

روغن برای مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

با توجه به اهمیت مو در زیبایی چهره باید به زیبایی مو نیز اهمیت داد که تنها با تقویت و سالم ماندن مو میتوان موهایی زیبا و با کیفیت را داشت تقویت موها راهای مختلفی دارد که منجر به پر پشت شدن موها میشوند.

افراد باید در مسیر مراقبت موهای خود قرار بگیرند برخی افراد مراجعه دائم به متخصص را ترجیح داده و با دارو درمانی به تقویت و سلامت موهای خود  می پردازند و برخی هم از روغن برای مو جهت شادابی و تقویت استفاده می کنند.

برخی دیگر از افراد

راهای درمان خانگی را در پیش میگیرند که راه حل های متفاوتی را میتوانند دنبال کنند که امکان دارد نتایج خوب و گاهی نیز  نتایج غیر قابل جبران و بدی را کسب کنند.

از بهترین راهای درمان خانگی برای تقویت و سلامت موها استفاده از روغن درمانی است که در این مطلب به نحوه استفاده از روغن درمانی برای موها خواهیم پرداخت و اشاره خواهیم کرد که بهترین روغن برای مو چیست ؟ ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟

 روغن درمانی مو

برای درمان ریزش موی شدید در مسیر استفاده از روغن طبیعی برای موها باید به این نکته توجه داشت که هر فرد دارای پوست سر متفاوت و موی متفاوت خواهد بود.

همه افراد

نمیتوانند از یک نوع روغن برای تقویت موهای خود استفاده کنند و نتایج خوبی از آن دریافت نمایند و هر فرد باید با توجه به شرایط پوست سر و جنس موهای خود روغن مخصوصی را انتخاب کرده و از آن استفاده نماید .

روغن های طبیعی

خاصیت تغذیه رسانی به موها را دارند  و با رساندن ویتامین و املاح های  لازم سبب تقویت ساقه موها و رشد ریشه میشوند  باید به این نکته توجه داشته باشید استفاده از روغن درمانی به تنهایی معجزه گر نیست و حتی در مواقعی میتواند بی تاثیر باشد.

به این صورت که

در صورت وجود تیروئید و یا   کمبود آهن استفاده از روغن درمانی بدون درمان مشکل تیروئید و یا برطرف کردن آهن بی تاثیر می باشد.

بنابراین

بهتر است افراد در صورت وجود ریزش مو و تغییر حالت موهای خود این آزمایش های لازم را انجام دهند و برای درمان خود اقدام کنند سپس با استفاده از روغن درمانی به تقویت و بهتر سازی موهای خود بشتابند.

7 نوع روغن برای مو

روغن های طبیعی بسیاری وجود دارند که میتوانند به بالاتر رفتن کیفیت موها بپردازند بنابراین در این مطلب میخواهیم با اعلام خاصیت هر روغن ، قدرت انتخاب برای شما عزیزان سهل تر باشد و به نتایج بهتری جهت یافتن روغن و یا بهترین شامپو برای ریزش موی سکه ای پیدا کنید

1) روغن بادام تلخ

از معروف ترین روغن ها برای تقویت مو میتوان به روغن بادام تلخ اشاره کرد که افراد زیادی از آن استفاده میکنند و به نوعی درمان ریزش موی زنان است.

این روغن

با داشتن پروتئین بالا در خود  تاثیر سریع و مطلوبی برروی موها میگذارد معمولا این روغن برای  موهای خشک و آسیب دیده پیشنهاد میشود و همچنین افرادی که پوست سر خشکی دارند این روغن یک انتخاب عالی برای آن ها خواهد بود .

روغن بادام تلخ

خاصیت درخشان کنندگی بالایی دارد و موها را ابریشمی میکند بهتر است دو ساعت قبل از حمام بر ساقه موها  زده و آن را با حوله نرمی پوشش داده و سپس به حمام بروید و  این کار را هفته ای یکبار تکرار کنید .

2) روغن زرده تخم مرغ

تخم مرغ بمب پروتئین است و روغن زرده تخم مرغ نیز یک انتخاب عالی برای تغذیه رسانی موها به شمار میرود و با وجود  ویتامین های d a b میتواند سریعترین تاثیر را برروی تغییر کیفیت مو بگذارد.

با استفاده از این روغن

ریزش موها کاهش میابد و امکان رشد مجدد موهای ریخته شده  را فراهم میکند و برای هر نوع  جنس  مویی مناسب خواهد بود. این روغن را نیز میتواند هم برای تقویت ساقه هم برای ماساژ ریشه مو استفاده نمایید .

 3) روغن برای مو آووکادو

از بهترین روغن های شناخته شده برای پوست و مو میتوان به روغن آووکادو اشاره کرد افرادی که موهای کم پشت و تار موهای نازک دارند قطعا  این روغن میتواند بهترین انتخاب برای آن ها باشد  این روغن بمب آب رسان موهاست و بسیار سبک می باشد.

بنابراین

به راحتی جذب موها میشود و رطوب کافی مو را در خود نگه میدارد بنابراین بهترین انتخاب برای افراد با موهای فر است  تا با استفاده از این روغن موهای سالم درخشان و پر پشت را بهترین حالت فر را داشته باشند .

توصیه میشود تا

همه افراد با هر نوع جنس مویی از این روغن استفاده کنند چرا که این روغن  ویتامین های دی ای آ و ب و همچنین آمینو اسید کافی را در خود جای داده است و به نرمی موها کمک کرده و برای موهای آسیب دیده معجزه میکند .

از این روغن میتوان هم به صورت سرد هم به صورت کم استفاده کرد و حتی برای ماسک های خانگی این روغن را  در ترکیبات ماسک جای داد .

 4) روغن برای مو نارگیل

این روغن از دیگر روغن های شایع  سلامت موهاست که بسیار قابل دسترس بوده و  مفید شناخته شده است و برای رفعی خشکی مو بسیار کاربرد دارد  و باعث ترمیم موهای آسیب دیده نیز می شود.

بهتر است از این روغن برای ماساژ کف سر استفاده کنید و سپس آن را شستشو دهید و ماهی یکبار آن را تکرار کنید.

5) روغن هسته انگور

این روغن برای رشد مجدد موها توصیه میشود و کمک به تقویت و رشد پیاز مو دارد  و باید بر پوست سر ماساژ داده شود این روغن برای افرادی که ریزش مو را تجربه میکنند توصیه میشود .

6) روغن برای مو زیتون

قطعا در دسترس ترین روغن گیاهی موجود برای هر فردی روغن معجزه آسای زیتون است که با خاصیت فراوان خود کاربرد زیادی را بری تقویت موها دارد .

بهترین روغن

برای حالت دادن موها روغن زیتون است که علاوه بر نرم کردن موها و تقویت آن ها بهترین شکل و حالت موها را حفظ میکند توصیه میشود دو ساعت قبل از حمام آن را به ساقه ها زده و سپس به حمام بروید و با توجه به پوست سر خود و نوع موها آن را همیشه تکرار کرده و یا هر دو هفته یکبار آن را استفاده کنید .

7) روغن سیاهدانه

روغن سیاهدانه با طبع گرم خود بهترین روغن برای پر پشت کردن و قوی کردن تار مو و ابرو است و هم به صورت گرم و هم به صورت سر میتوان از آن استفاده کرد اما استفاده مداوم و پشت سر آن با فاصله زمانی کوتاه توصیه نمیشود .

روغن درمانی گرم

به این صورت است که مقدار مشخص از روغن را به صورت بن ماری گرم کرده تا در حدی که انگشتان دست اذیت نشود  سپس آن را به کف سر و یا ساقه ها زده  و سپس آن را آبکشی کرد این روش باعث میشود تا اثر بخشی محصول سریعتر باشد .

روغن برای مو

9 روغن دیگر برای دمان مو

از دیگر روغن های پیشنهادی که سازگاری بالای داشته و علاوه بر  نرم کردن موها برای  تقویت موها  مناسب است عبارتند از :

  1. روغن برای مو برگ مورد
  2. روغن رزماری
  3. روغن مار
  4. روغن برای مو کنجد
  5. روغن شتر مرغ
  6. روغن کرچک
  7. روغن جوجوبا
  8. روغن فندوق
  9. روغن آمله

افرادی که موهای چرب دارند بهترین پیشنهاد برای آن ها عبارتند از :

  1. روغن برگ درخت چای
  2. روغن برای مو شمعدانی
  3. روغن سرو کوهی و اکلیل کوهی

برای افرادی که موهای خشک دارند پیشنهاد میشود تا از : بابونه ، سنبل ، برگ لیمو  استفاده نمایند زیرا باعث ترمیم موهای ریخته شده هم می شود

روغن های طبیعی

بهترین انتخاب برای تقویت کردن موهای سر و حتی درمان ریزش مو در کرونا نیز هستند  که علاوه بر خاصیت درمانی خاصیت جلوگیری از آسیب را دارند و توصیه میشود تا افراد از آن ها در ماسک های خانگی خود برای مو استفاه نمایند و از خاصیت بالای آن ها بهره برند.

البته که هر فرد باید سازگاری روغن را بر موهای خود ببینید و سپس از روغن سازگار با موهای خود استفاده نماید و همچنین در استفاده از آن ها افراط نکرده و پس از مصرف حتما موهای خود را شستشو دهند.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!