رابطه جنسی بعد از کاشت مو

رابطه جنسی بعد از کاشت مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

آیا رابطه جنسی بعد از کاشت مو ممنوع است؟ کنترل امیال جنسی بعد از کاشت مو چگونه است؟ در ادامه با مرکز موی ایندرا همراه باشید.

کاشت مو یکی از روش های ترمیم موهای از دست رفته است که امروزه از این روش بر اساس وجود مزیت های بسیار زیاد آن به میزان زیادی استفاده می شود. کاشت مو به مراقبت های بسیار زیادی بعد از پیوند نیاز دارد که اگر مراقبت های بعد از پیوند مو به خوبی رعایت شوند، نتیجه کاشت مو بهتر خواهد بود و مشکلی برای فرد به وجود نخواهد آمد.

یکی از انواع مراقبت های مورد نیاز برای بعد از کاشت مو، پرهیز از رابطه جنسی است که در این مطلب قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم، تا عزیزانی که از پرسیدن این سوال از پزشک خجالت می کشند، بتوانند پاسخ پرسش خود را دریابند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

فولیکول های مو بعد از کاشت، دارای حساسیت بالا و بسیار ضعیف هستند بنابراین هرگونه فشار، کشیده شدن، ورزش، تمرینات بدنی روزانه، فعالیت های جنسی و هرگونه فعالیت هیجانی و نوسانات غیر متعارف که ممکن است باعث ضربه، تکان و خم شدن سر شود، توصیه نمی شود.

بنابراین بیمارانی که عمل کاشت مو را انجام داده اند باید بدانند که روابط زناشویی بعد از عمل دارای محدودیت هایی می باشد.

معمولا پزشک متخصص بعد از اتمام عمل کاشت توصیه می کند عوارض جانبی ماینوکسیدیل را جدی گرفته و همچنین حدود 3 روز تا 1 هفته پس از کاشت مو، رابطه جنسی نداشته باشید. در شاید این موضوع برای افراد مسخره و بی معنی باشد.

اما باید بدانید

همانطور که در 2 هفته اول پس از کاشت مو، ورزش محدود و ممنوع است، همین موضوع در مورد رابطه جنسی نیز صدق می کند. بدلیل اینکه فشار خون انسان در حین رابطه جنسی بالا می رود و ممکن است خطر خونریزی از نواحی سر افزایش یابد. مهمترین نگرانی خارج شدن گرافت‌های تازه پیوند شده مو از محل خود در حین رابطه است.

نزدیکی بعد از کاشت مو
نزدیکی بعد از کاشت مو

به صورت کلی پس از اینکه کاشت مو برای آقایان و یا بانوان انجام می شود، باید مراقبت هایی را رعایت کرد تا از بروز مشکل جلوگیری به عمل آید که این مراقبت ها به شرح زیر هستند:

1 پرهیز از استحمام و قرار گرفتن زیر آب با فشا زیاد به مدت مشخص شده توسط پزشک
2 استفاده از کلاه در مواقع خروج از خانه
3 پرهیز از انجام فعالیت های سنگین بعد از کاشت مو

5 دلیل قانع کننده جهت پرهیز از رابطه جنسی بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو، شما باید برطبق توصیه و دستورالعمل های پزشک از جمله عوارض فیناستراید دوره نقاهت را طی کنید. . یکی از این دستورالعمل‌ها در مورد رابطه جنسی شما است.

اگرچه بسیاری از مردم از پرسیدن این سوال خجالت می‌کشند، اما دلایل مختلفی برای منع رابطه جنسی پس از کاشت مو وجود دارد. از جمله:

1) عمل پیوند مو

اگرچه نسبتاً متفاوت از سایر روش‌های جراحی است، اما به هرحال کاشت مو یک عمل به حساب می‌آید. بنابراین، مانند سایر عمل‌های جراحی، دوران نقاهت کاشت مو نیز باید به طور جدی رعایت شود.

افرادی که به تازگی این روش را انجام داده‌اند باید از انجام کارهای سنگین پرهیز کنند. بدلیل اینکه کارهای سنگین در افزایش فعالیت قلب نقش موثری دارند.

به همین دلیل است که

انجام رابطه جنسی پس از کاشت مو نه تنها پیوندهای کاشته شده بلکه سلامت عمومی شما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

2) تغییر فشار خون

سطح هورمون های ترشح شده در بدن در هنگام رابطه جنسی تغییر می‌کند. در نتیجه این تغییرات هورمونی، در میزان جریان خون و فشار خون نیز تغییراتی اتفاق می‌افتد.

داشتن رابطه جنسی موجب افزایش فشار خون می‌شود. بنابر این ممکن است باعث شود فولیکول های تازه کاشته شده یکی یکی شل شده و با فشار از پوست ناحیه گیرنده خارج شوند. این بدان معنی است که افزایش فشار خون می‌تواند باعث از بین رفتن پیوندهای فولیکولی مو شود.

3) کمبود تغذیه گرافت

در اولین هفته پس از کاشت مو، طبیعی بودن جریان خون در پوست سر بسیار مهم است. و هرگونه تغییر در جریان خون ممکن است باعث تغذیه ناکافی پیوندهای فولیکولی مو شود.

می دانید که

سرعت جریان خون در هنگام رابطه زناشویی در بعضی از قسمت های بدن افزایش می‌یابد. این افزایش خون در بعضی ارگانها باعث کمبود خونرسانی در در مناطق کاشت مو شده و باعث کمبود تغذیه گرافت ها می شود. به علت تغذیه ناکافی و نامناسب ممکن است فولیکول‌های تازه پیوند خورده از بین یروند. بنابراین نتیجه عمل کاشت مو دچار مشکل می شود.

4) ضربه و فشار

در عمل جراحی کاشت مو، فولیکول ها از پشت سر به نواحی کم تراکم در جلوی سر پیوند زده می شوند. به همین دلیل ممکن است در قسمت دهنده و گیرنده زخم هایی ایجاد شود.

در هنگام رابطه زناشویی

ممکن است به دلیل ایجاد فشار، به گرافت ها ضربه وارد شده و زخم ها دچار خونریزی شوند. همچنین به دلیل حساس بودن فولیکول ها در روزهای ابتدایی بعد از جراحی، هرگونه فشار و ضربه به موها، ممکن است باعث از بین رفتن پیوندها شود. از این رو بهتر است تا ۲ هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت جنسی دوری کنید.

5) عرق کردن

رابطه زناشویی نوعی فعالیت پرتحرک است که با افزایش تحرکات طرفین همراه است. بنابراین ، دمای بدن در این فعالیت افزایش یافته و موجب افزایش تعریق می شود.

عرق کردن در نواحی پوست سر می تواند باعث آسیب رسیدن به فولیکول ها شود. زیرا تعریق باعث نفوذ باکتری ها به پوست سر شده و زمینه عفونت گرافت ها را فراهم می کند. از این رو، تعریق ناشی از رابطه جنسی تهدید مهمی برای سلامت فولیکول ها محسوب می شود و لازم است از آن اجتناب شود.

نکته آخر در مورد رابطه جنسی بعد از کاشت مو

همانطور که ذکر شد، رابطه جنسی بعد از کاشت مو ممنوع است. زیرا بعد از عمل کاشت مو و ترمیم مو به روش prp   هر نوع فعالیت خسته کننده ای می تواند منجر به آسیب دیدن گرافت ها شود. رابطه جنسی به دلایلی که ذکر شد از جمله:

  •  افزایش تحرک
  • تعریق
  • خونرسانی
  • ضربه و فشار

می تواند موجب آسی برساندن به فولیکول های کاشته شده شود. از این رو توصیه ما به شما این است که  تا ۲ هفته بعد از عمل از فعالیت جنسی دوری کنید.

2 راه پیشگیری از مشکل در رابطه جنسی بعد از کاشت مو

در این قسمت به مواردی اشاره کرده ایم که با رعایت آن ها می توانید رابطه جنسی ایمنی بعد از کاشت مو داشته باشید:

1) استفاده از پوزیشین های کم خطر

بعد از کاشت مو پر تراکم بهتر است که برای برقراری رابطه جنسی از پوزیشین های کم خطر استفاده شود.

این پوزیشن ها به گونه ای هستند که تحرک و فعالیت کمتری نیاز داشته باشند و باعث آسیب دیدن و فشار آمدن به محل کاشت مو نشوند. با استفاده از این پوزیشین ها می توان تا حدود زیادی از بروز مشکل بعد از کاشت مو جلوگیری کرد.

البته در این خصوص لازم به ذکر است که استفاده از این پوزیشن ها نیز باید حدود دو هفته بعد از کاشت مو باشد.

 پیشگیری از مشکل در رابطه جنسی بعد از کاشت مو
پیشگیری از مشکل در رابطه جنسی بعد از کاشت مو

2) کنترل امیال جنسی بعد از کاشت مو

از آنجایی که بعد از کاشت مو نباید تا مدت مشخصی رابطه جنسی برقرار کرد، یکی از راه های جلوگیری از بروز مشکل بعد از کاشت مو Super FUE، کنترل کردن امیال جنسی است که اگر افراد بعد از کاشت مو موارد ذکر شده در قسمت زیر را رعایت کنند، می توانند کنترل بهتری بر روی میل جنسی خود داشته باشند.

  • پرهیز از خوردن غذاهای محرک مانند: فلفل، پیاز خرما، گوشت قرمز، غذاهای چرب و …
  • مصرف دمنوش هایی مانند: به لیمو که به کاهش میل جنسی کمک می کند
  • پرهیز از غذا خوردن به میزان بیش از حد
  • پرهیز از پوشیدن لباس های تنگ
  • تخلیه کردن مثانه قبل از خواب
  • پرهیز از نوشیدن زیاد آب در هنگام خواب
  • انجام دادن سرگرمی هایی که باعث پرت شدن حواس می شود

سخن پایانی

تمامی مطالب ذکر شده در این مقاله در راستای آگاهی از مراقبت های بعد از کاشت مو و علل پرهیز از رابطه جنسی بعد از کاشت مو و همچنین روش های کنترل امیال جنسی برای پیشگیری از بروز مشکل بوده است.

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشدد و به شما عزیزان در خصوص این مسائل کمک کرده باشد. چنانچه به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با کاشت مو نیاز دارید، سایر مقالاتی که در ایندرا هیر برای شما عزیزان درج شده است را مطالعه کنید.

با مراجعه به ایندرا می توانید به بهترین شکل ممکن کاشت مو انجام دهید و زیر نظر پزشکان ما در این مجموعه به بهترین شکل مراقبت ها را رعایت کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!