درمان ریزش مو در طب سنتی و اسلامی

آنچه در این مقاله می خوانید!

ریزش مو مشکلی است که امروزه بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و از آن رنج می برند که علل مختلفی برای این مشکل وجود دارند.

روش های درمانی ریزش موها یکی از مهمترین نکات و مولفه های زندگی هر انسانی است که دچار این بیماری شده است. همواره در هر علمی برای بیماری های مختلف راه های درمانی خاصی وجود دارد. روش های درمانی مدرن مانند ترمیم مو prp یا روش  پروتز مو ، درمان طب سنتی و درمان طب اسلامی کمی با یکدیگر متفاوت هستند.

در پست امروز

می خواهیم تا در مورد روش های درمانی که طب سنتی و اسلامی برای ریزش مو پیشنهاد می کنند با هم صحبت کنیم، اما در ابتدا بهتر است طب سنتی و همچنین طب اسلامی را بهتر بشناسیم.

طب سنتی

طب سنتی در واقع به روش های درمانی گفته می شود که پیش از به وجود آمدن پزشکی مدرن امروزی مورد استفاده تمام مردم بوده است.

در این طب

روش های درمانی و همچنین داروهای خاص خودشان وجود دارد. این طب در هر منطقه ای مخصوص به خودش بوده است، به طور مثال چند نوع طب سنتی مختلف و مشهور داریم که امروزه هنوز هم مورد استفاده مردم هستند: طب سنتی ایرانی باستان، طب سنتی چینی، طب سنتی کره ای، طب سنتی آفریقایی و…

طب اسلامی

اما طب اسلامی چیست؟ طب اسلامی همانطور که از نامش پیدا است قدمتی به تناسب ظهور اسلام دارد. در طب اسلامی بیشتر از مواد خوراکی، تغییر سبک زندگی و روش هایی این چنینی استفاده می شود.

9 روش درمانی ریزش مو در طب سنتی

درمان ریزش مو در طب سنتی یکی از موضوعاتی است که اکثر افرادی که پیگیر کاشت ابرو برای آلوپسی هستند دنبال کننده آن بوده و یا تمایل دارند تا از این روش ریزش موی خود را درمان کنند از این رو در این بخش میخواهیم روش های مختلفی را توضیح دهیم. با ما همراه شوید

1) روغن رزماری

روغن رزماری از جمله روغن های بسیار موثر در تقویت مو است که این روغن را می توان بر روی موها به شکل ماسک مو زد. تنها کافی است که هفته ای دو مرتبه از این روغن استفاده کنید و آن را بر روی موهای خود به مدت نیم ساعت الی 45 دقیقه بزنید و سپس موها را آبکشی کنید.

این روغن خواص زیادی برای مو دارد که باعث تقویت مو می شود و از ریزش مو جلوگیری می نماید.

2) روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مشهور ترین روغن هایی است که در طب سنتی برای درمان ریزش مو و تقویت شدن موها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این روغن بسیار آسان است و کافی است تا پیش از جمام آن را به موهای خود بزنید و پس از مدت زمان نیم ساعت به حمام بروید و موها را با شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش موی مردان

3) روغن مار

روغن مار دارای خاصیت های بسیار زیادی است که به خوبی می تواند مو را تقویت کند. این روغن به شکل وارداتی از کشور هند تهیه می شود و بسیاری از محققان علت پرپشت بودن موهای بانوان هندی را استفاده از این روغن می دانند.

روغن مار نیز باید پیش از حمام و هفته ای دو الی سه مرتبه مورد استفاده قرار بگیرد.

4) روغن آرگان

روغن آرگان نیز از دیگر روغن های بسیار مفید برای مو است که در طب سنتی استفاده از آن توصیه می شود و این روغن سرشار از مواد معدنی و مورد نیاز برای مو است.

برای استفاده از

این روغن به شکل ماسک مو می توانید آن را به صورت مکمل با روغن نارگیل استفاده کنید به این شکل که پیش از جمام از روغن نارگیل استفاده کنید و پس از حمام نیز از روغن آرگان استفاده نمایید تا به بهترین شکل ممکن موهای خود را تقویت کنید.

5) عسل

مخلوط عسل و روغن زیتون یا مخلوط عسل و روغن بادام تلخ که نیم ساعت پیش از حمام کردن بر روی سر خود بمالید می تواند موهای پر پشتی را برایتان رقم بزند.

6) هلیله سیاه

استفاده از هلیله با روش هایی مثل خوردن دانه آن و یا استفاده جلدی روغن آن باعث عدم ریزش موها، جلوگیری از سفید شدن موها و همچنین رویش مجدد موها می شود.

7) حنا، سدر و مورد

استفاده از حنا، سدر و مورد می تواند باعث کم شدن میزان ریزش موها شود زیرا این 3 گیاه توانایی فوق العاده ای در تقویت ریشه و ساقه های موها دارند.

8) آب پیاز

اگر از تندی پیاز رنج زیادی نمی برید و برایتان قابل تحمل است می توانید از آب پیاز نیز که مقادیر فراوانی گوگرد دارد استفاده کنید تا ریشه موهای خود را تقویت کرده و از ریزش موهایتان جلوگیری نمایید.

9) لبو

لبو ماده غذایی است که بیشتر در فصل های سرد سال همچون پاییز و زمستان استفاده می شود. خواص سرشاری که در این ماده غذایی گنجانده شده است می تواند تاثیرات بسیاری را بر سلامت جسم و روان شما داشته باشد.

اگر از لبو

صرفا در جهت تقویت رشد موهایتان می خواهید استفاده کنید بهتر است از برگ های آن استفاده کنید. برگ ها را جوشانده و پس از خمیری شکل کردنشان به مدت 30 دقیقه و 2 بار در هفته روی سرتان قرار دهید.

این کار باعث رشد مجدد موهای ریخته شده نمی شود اما می تواند به تقویت تار موهای کنونی تان کمک زیادی کند.

روش درمانی ریزش مو در طب اسلامی

معمولا راهکارهایی که برای انواع روش درمان آلوپسی در طب اسلامی پیشنهاد می شوند شباهت زیادی با طب سنتی دارند. طب سنتی قدمت بیشتری نسبت به طب اسلامی دارد و به همین دلیل می توان گفت ریشه روش های درمانی اش نیز با طب سنتی تقریبا یکسان است.

1) شانه زدن موها

یکی از راهکارهای طب اسلامی برای تقویت موها شانه زدن روزانه موها با شانه چوبی است که به عقیده طب اسلامی می تواند باعث تقویت ریشه موها شود.

2) گل سرشوی

در طب اسلامی در مورد مواد شوینده ای که برای شستشوی موها استفاده می شود نیز صحبت شده است. گل سرشوی یکی از مواردی است که از دوران قدیم مردم برای شستشوی موهای خود از آن استفاده می کرده اند اما امروزه شامپوهای مختلف شیمیایی جایگزین آن ها شده اند.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش موی زنان

مزایای استفاده از طب سنتی و اسلامی برای درمان ریزش مو چیست؟

روش های جدیدی که برای درمان ریزش مو به وجود آمده اند به صورت کم تهاجمی هستند و یا با عوارضی همراه می باشند.

اما

روش هایی که در طب سنتی و اسلامی برای درمان ریزش مو به کار می روند از آنجایی که در آنها از مواد کاملا طبیعی استفاده می شود.

هیچ عارضه ای

برای مو و بدن انسان به همراه ندارند و روشی کاملا ایمن و بدون عوارض هستند که این مساله باعث می شود تا بسیاری از افراد خصوصا افراد قدیمی و مسن تر روش های سنتی را به روش های مدرن ترجیح دهند.

در صورتی که

از روش های سنتی و اسلامی برای درمان ریزش مو استفاده شود، هیچ درد و جراحت و خونریزی وجود نخواد داشت و درمان به شکل کاملا بدون درد و خونریزی انجام می شود . به عبارت دیگر د راین روش ها هیچ تهاجمی وجود ندارد بلکه تنها با استفاده ازماسک های طبیعی می توان جلوی ریزش مو را گرفت.

درمان ریزش مو

در طب سنتی و اسلامی بسیار کم هزینه تر از روش های مدرن است و از این رو همه افراد می توانند به راحتی از این روش ها بهره مند شوند. علاوه بر آن این روش ها به راحتی در داخل خانه قابل انجام هستند و برای به کار بردن آنها نیاز به صرف وقت و هزینه برای مراجعه به کلینیک های زیبایی نیست.

معایب استفاده از طب سنتی و اسلامی برای درمان ریزش مو چیست؟

استفاده از طب سنتی و اسلامی در کنار تمامی مزایایی که دارد، یک ایراد را نیز دارا می باشد که وجود یک عیب در کنار این حجم از مزایا بسیار ناچیز است و این موضوع نشان می دهد که استفاده از این روش ها بسیار مناسب است.

تنها ایرادی که

در طب سنتی و اسلامی وجود دارد این است که در این روش، مدت زمان مورد نیاز برای دریافت نتیجه بیشتر از مدت زمان لازم برای دریافت نتیجه در روش های مدرن است. البته لازم به ذکر است که بسیاری از روش های طب سنتی و اسلامی در کوتاه مدت نیز نتیجه بسیار مناسبی را ارائه می دهند و جلوی ریزش مو را می گیرند.

علاوه بر آن

در راهکارهای طب سنتی و اسلامی باید به صورت مداوم از روش انتخاب شده استفاده کرد که این مداومت در استفاده از روش مورد نظر در تکنیک های جدید وجود ندارد و تکنیک های جدید با یک الی دو مرتبه می توانند نتیجه بخش واقع شوند.

سخن پایانی

به طور کلی ریزش مو یکی از مشکلات بسیار بزرگی است که می تواند برای افراد و به خصوص خانم ها پیش بیاید.

مسلما داشتن موهای طبیعی و سالم

نسبت به کاشت مو، پروتز مو در تهران  و استفاده از کلاه گیس های مختلف برای افراد در الویت قرار دارند، پس بهتر است سعی کنید تا جای ممکن با استفاده از روش های مختلف اما تضمین شده موهای طبیعی خود را از خطراتی همچون ریزش، مو خوره و…حفظ کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!