درمان ریزش مو خانگی

درمان ریزش مو خانگی
آنچه در این مقاله می خوانید!

برای درمان ریزش مو خانگی چه باید کرد؟ همه در معرض خطر انواع ریزش مو هستند! اگرچه تجربه درجاتی از ریزش مو طبیعی و بی ضرر است، لکه های طاس روی پوست سر می تواند نشانه ای از اشتباه باشد. این به دو صورت اتفاق می افتد: نازک شدن مو و از دست دادن کلی تراکم.

همه کسانی که ریزش موی قابل توجهی را تجربه می کنند، مشکلی ندارند. در عوض، ممکن است تحت تأثیر محیطی، یک واکنش شیمیایی یا شیوه های بد مراقبت از مو ایجاد شود.

بنابراین، چگونه می توان موها را دوباره رشد داد و تراکم قبلی را دوباره به دست آورد؟ آیا راهی جز کاشت مو طبیعی نیست؟ برای یافتن جواب آن با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آیا ریزش مو در خانه قابل درمان است؟

بسیاری از گیاهان و داروهای خانگی مانند آملا، شیکاکای، برامهی و شنبلیله وجود دارند که به مراقبت از مو و تقویت رشد مو کمک می کنند . اما در صورت ریزش مو که ناگهانی و بدون دلیل است، برای مشاوره با پزشک مشورت کنید.

دانستن علت ریزش مو برای درمان آن حیاتی است

9 غذای برتر برای درمان ریزش مو خانگی

برای درمان ریزش مو خانگی مردان این غذاها به ترتیب زیر هستند:

1) روغن دانه کدو تنبل

دوزهای روزانه روغن دانه کدو تنبل که از طریق خوراکی مصرف می شود می تواند با خیال راحت به بازگرداندن موهای شما کمک کند. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه کوچک نشان داد که مردانی که به مدت 6 ماه هر روز چهار کپسول PSO مصرف می‌کنند، شاهد افزایش 40 درصدی تعداد موهایشان بودند.

چرا؟

روغن دانه کدو تنبل می تواند مانع از تبدیل تستوسترون به ترکیبی به نام DHT شود که با ریزش موی سکه ای در زنان مرتبط است.

2) چای سبز برای درمان ریزش مو خانگی

عصاره ساخته شده از ترکیبات آن ممکن است به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو کمک کند. ممکن است ترکیبی به نام EGCG باشد که به رشد مو کمک می کند.

محققان با دادن عصاره چای سبز به موش‌های صحرایی به مدت 6 ماه تفاوتی را مشاهده کردند. اما این در افراد آزمایش نشده است.

چای سبز برای درمان ریزش مو خانگی

اگرچه از مکمل های چای سبز با احتیاط استفاده کنید. برخی از آنها حاوی ترکیبات دیگری هستند که می توانند شما را بیمار کنند.
از دیگر مواد غذایی مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماهی سالمون
  • ماست یونانی
  • اسفناج برای مبارزه با موهای شکننده
  • غلات غنی شده با آهن
  • مرغ بدون چربی
  • سیب زمینی شیرین
  • دارچین

کدام روغن برای رشد مو مناسب است؟

بهترین روغن برای رشد مو باید سرشار از ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی باشد تا روی موهای شما تاثیر بگذارد.

روغن درخت چای

یکی دیگر از روغن های موثر برای رشد مو، روغن درخت چای به دلیل خواص ضد میکروبی و پاک کنندگی آن است.

از دیگر روغن ها:

  • روغن پیاز
  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • روغن زیتون
  • روغن رزماری

چگونه ریزش مو را متوقف کنم؟

در اینجا برخی از تغییرات سبک زندگی مبتنی بر شواهد وجود دارد که می توانید برای کمک به رشد مجدد موهای نازک خود تلاش کنید.
استرس را کاهش دهید.

درمان ریزش موی شدید

گذراندن دوران سخت گاهی می تواند منجر به ریزش مو شود. سعی کنید با کنترل بهتر استرس خود از آن جلوگیری کنید. تکنیک هایی مانند مدیتیشن، تنفس عمیق، تصویرسازی هدایت شده، تمرینات تمدد اعصاب یا صحبت با یک مشاور را امتحان کنید.

ورزش نیز یک گزینه عالی است. یادگیری همه اینها آسان است و برای کمک به کاهش تنش ثابت شده است. به خاطر داشته باشید که بهترین درمان برای ریزش مو به علت آن بستگی دارد. برای راهنمایی با پزشک خود صحبت کنید.

روغن های ضروری را امتحان کنید

روغن های چوب صندل، اسطوخودوس، رزماری و آویشن بیش از 100 سال است که برای درمان ریزش مو استفاده می شوند. تصور می شود که ترکیب موجود در آنها باعث افزایش رشد مو می شود. می توانید سعی کنید هر شب یک یا چند تا از این روغن ها را به مدت حداقل 2 دقیقه به پوست سر خود بمالید.

سپس سر خود را در یک حوله گرم بپیچید تا جذب شود. یک امتیاز: این ماساژ شبانه بوی خوبی دارد و می تواند به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

از دیگر موارد :
ایجاد تغییرات در رژیم غذایی
مکمل ها را در نظر بگیرید
از یک درمان موضعی استفاده کنید
با موهای خود ملایم باشید
رنگ کردن موهای خود را محدود کنید

7 عامل موثر در ریزش مو که باید جدی بگیرید!

ریزش مو علت های متفاوتی می تواند داشته باشد. هر کدام از علت های ریزش مو ممکن است با چند عادت نامناسب کوچک به وجود آمده باشند. اگر علت ریزش موی خود را پیدا و درمان نکنید کچلی و طاسی یا ریزش موی سکه ای در زنان را در سنین پایین تر تجربه میکنید.

1) استرس و اضطراب

تاثیر استرس بر ریزش مو: استرس و اضطراب ریشه تمامی بیماری‌های پوست و مو محسوب میشود. استرس و اضطراب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش مو و ریزش موی شما داشته باشد برای جلوگیری از این امر باید منشأ اصلی استرس و اضطراب خود را بر طرف کنید.

2) بالا رفتن سن

بالا رفتن سن یکی از علت‌ ریزش مو می تواند باشد. با افزایش سن ریشه مو سست می‌شود و رشد موهای سر و بدن به کندی صورت می‌گیرد. به همین دلیل موهای کم پشت تری خواهید داشت.

3) ژنتیک

ژنتیک باعث می‌شود که فرد بدون داشتن هیچگونه مشکلی ریزش مو را تجربه کند این امر درDNE و کروموزوم ها قابل مشاهده است. از درمان موضعی مثل ماینوکسیدیل نمیتوانید استفاده کنید.

4) داروهای شیمیایی

مصرف داروهای شیمیایی علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روی بدن دارد تاثیرات منفی‌ نیز به همراه خواهد داشت یکی از تاثیرات منفی داروهای شیمیایی افزایش ریزش مو است.

چگونه ریزش مو را متوقف کنم؟

5) رنگ‌های شیمیایی

به گفته پزشکان و متخصصان پوست و مو تا جایی که امکان دارد از استفاده کردن از دارو رنگ‌های شیمیایی خودداری کنید زیرا هنگامی که از رنگ‌های شیمیایی مانند دکلره و غیره استفاده می‌کنید چربی مو از بین میرود و ریشه مو سست می شود در نتیجه ریزش رو مو را مشاهده می کنید.

6) شرایط جغرافیایی

شرایط جغرافیایی در حقیقت همان اقلیم جغرافیایی و آب و هوایی است که محیط زندگی شما محسوب می‌شود. افرادی که در شرایط آب و هوایی گرم و شرجی زندگی می‌کنند ریزش موی بیشتری را تجربه می‌کنند.

7) بستن دائم مو

استفاده از کش موهای نازک که ریشه مو را دچار شکستگی می‌کنند می‌تواند در ریزش موی شما تاثیرگذار باشد. هنگام خرید کش مو، آنهایی را انتخاب کنید که ضخامت بیشتری دارند. از محکم بستن و دائم بستن موها جدا خود داری کنید.

نیاز به مشاوره دارید؟

برای درمان ریزش مو خانگی فقط محدود به موارد گفته شده در مقاله نشوید، شما می توانید از موارد بسیار زیادی جهت رفع ریزش مو استفاده کنید، در صورتی که در این حوزه برای درمان سریع ریزش مو یا بهترین داروهای درمان ریزش مو نیاز به راهنمایی های تخصصی تری دارید حتما با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!