درمان ریزش موی سکه ای و ریش با سیر و خواص آن

درمان ریزش موی سکه ای با سیر
آنچه در این مقاله می خوانید!

برای درمان ریزش موی سکه ای چه باید کرد؟ برای قرن ها، سیر نه تنها به دلیل مهارت آشپزی، بلکه به دلیل خواص دارویی آن مورد تجلیل قرار گرفته است. چیزی که ممکن است ندانید این است که سیر یک درمان طبیعی قوی برای رفع ریزش مو و تحریک رشد ریش است.

مرکز مو ایندرا در این مقاله قصد دارد در مورد سیر برای ریزش سکه‌ای صحبت کند.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  1. درمان خانگی ریزش سکه‌ای ریش آقایان
  2. درمان گیاهی ریزش سکه ای ریش
  3. درمان آلوپسی با سیر

بنابراین تا انتهای این مقاله مطالب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

خواص سیر برای درمان ریزش مو سکه ای

سیر دارای مقدار زیادی سولفور و سلنیوم است که برای رشد ساقه مو بسیار مفید می باشد.  همچنین مواد دیگری از قبیل: پتاسیم، روی، آهن و ویتامین b نیز در این ماده قرار دارند که از این رو استفاده از سیر و روغن آن باعث رشد یافتن تارهای مو می شود.

اما با توجه به اینکه

سیر بر روی پوست تاثیر می گذارد و عملکرد قوی دارد، توصیه می شود که آن را برای درمان ریزش مو سکه ای با مواد دیگری ترکیب کنند و سپس استفاده نمایند که در ادامه برخی از این ترکیبات را برای شما شرح خواهیم داد.

درمان ریزش موی سکه ای با سیر

در مورد این موضوع باید بدانید که ریزش موی سر را شاید بتوان با درمان های خانگی همچون سیر درمان کرد و بهبود بخشید، اما به شرطها و شروطها.

یکی از مهم ترین

شرط هایی که برای این کار وجود دارد آن است که ریزش موهایتان شدید نباشد زیرا در مورد درمان های خانگی فقط می توان در مواردی به مفید بودن آن ها اکتفا کرد که شدت بیماری زیاد نیست.

مسئله ی دوم آن است که

بایستی علت ریزش موی سر خود را پیدا کنید تا متوجه شوید که آیا می توان آن را درمان کرد یا خیر؛ بر فرض مثال اگر ریزش و یا نازک شدن موهای شما به دلیل وراثت باشد روش های درمانی مختلف من جمله روش های درمانی که با سیر هستند هیچگونه تاثیری ندارند و تنها وقت تلف کردن هستند.

درمان ریزش موی سکه ای با سیر

اما اگر این ریزش ها به دلایلی همچون اختلالات هورمونی، استرس، زایمان و بارداری و…باشند بایستی در ابتدا مشکل را حل کرده و سپس درمان با سیر را آغاز کنید.

روش های درمانی با سیر نیز متنوع هستند که هر کدام را همراه با ماده ای دیگر به کار می برند تا بتوانند درمان را کامل تر کرده و نتایج موثرتری را داشته باشند.

اما چرا سیر برای درمان ریزش موی سکه ای موثر است؟

مهم ترین خواصی که می توان به آن ها اشاره کرد داشتن خواص آنتی اکسیدانی و حفاظت از سلول ها در مقابل رادیکال های آزاد، داشتن مواد معدنی همچون پتاسیم، سلنیوم، روی، آهن و ویتامین ب است.

با [4 خواص معجزه آسای] سیر برای مو آشنا شوید!

قبل از پرداختن به روش‌های درمان، لازم است بدانیم چرا سیر برای ریزش مو مفید است: سیر با خواص قوی خود به عنوان یک گزینه موثر برای تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو شناخته شده است.

1) ترکیبات گوگردی:

سیر سرشار از گوگرد است، ماده معدنی که به دلیل نقش آن در تقویت رشد مو و تقویت فولیکول های مو شناخته شده است.

2) خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی:

سیر حاوی آلیسین است، ترکیبی که به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن شناخته شده است. این می تواند به حفظ سلامت پوست سر کمک کند و از مشکلاتی که ممکن است منجر به ریزش مو شود جلوگیری کند.

3) بهبود گردش خون:

سیر توانایی بهبود گردش خون را دارد. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود یا مصرف شود، می تواند جریان خون را در پوست سر تحریک کند و مواد مغذی ضروری را به فولیکول های مو برساند.

بهترین درمان خانگی ریزش مو سکه‌ای

از جمله این درمان سریع ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) روغن سیر:

  • طرز تهیه: چند حبه سیر را له کنید و با روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت چند روز دم بکشد.
  • روش استفاده: روغن سیر را روی پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید حدود 30 دقیقه تا یک ساعت بماند سپس موهای خود را طبق معمول بشویید. این درمان را چند بار در هفته تکرار کنید.

2) آب سیر:

  • طرز تهیه: چند حبه سیر را با آب مخلوط کنید تا آب سیر ایجاد شود.
  • روش استفاده: آب سیر را روی پوست سر خود بمالید و روی نواحی دارای موهای نازک تمرکز کنید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس کاملاً بشویید. این درمان را هر هفته تکرار کنید.

3) شامپو سیر:

برخی از شامپوهای تجاری حاوی عصاره سیر یا روغن های تزریق شده با سیر هستند. برای بهره مندی از خواص سیر، می توانید چنین شامپوهایی را در روال منظم مراقبت از موی خود بگنجانید.

بهترین درمان خانگی ریزش مو سکه‌ای

آیا شامپو سیر نیز مانند خود سیر برای درمان ریزش مو سکه ای مفید است؟

با توجه به اینکه برای تقویت مو شامپو سیر نیز در بازار یافت می شود، اما با این وجود توصیه ما این است که به جای استفاده از شامپو سیر از ترکیبات ذکر شده در قسمت فوق استفاده کنید زیرا شامپو هایی که به صورت کارخانه ای تولید می شوند، خالص نیستند و ترکیبات دیگری نیز به همراه دارند. از این رو معمولا میزان تاثیر گذاری این نوع شامپو ها در مقایسه با ماده طبیعی بسیار کمتر است.

مسلما

اگر به جای استفاده از شامپو سیر که دارای میزان زیادی ناخالصی است، از خود سیر طبیعی برای درمان ریزش ریش در مردان استفاده کنید، نتیجه بسیار بهتر و سریع تری را دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین شامپو برای ریزش موی سکه ای

4) مکمل های سیر:

مکمل های سیر در اشکال مختلف از جمله کپسول و قرص موجود است. مصرف این مکمل ها به عنوان بخشی از برنامه روزانه شما می تواند مواد مغذی ضروری موجود در سیر را در اختیار بدن شما قرار دهد.

5) رژیم غذایی:

سیر را با افزودن آن به وعده های غذایی خود در رژیم غذایی خود بگنجانید. این تضمین می کند که بدن شما فواید سیر را از درون دریافت می کند. سیر را می توان به سس ها، سوپ ها و غذاهای مختلف برای تقویت طعم اضافه کرد.

توجه! توجه!

قبل از استفاده موضعی سیر برای بررسی هرگونه واکنش آلرژیک، آزمایش پچ انجام دهید.
سیر بوی قوی دارد. اطمینان حاصل کنید که پس از استفاده از درمان های مبتنی بر سیر روی مو و پوست سر خود را کاملاً بشویید.

درمان ریزش مو سریع

با این ترکیبات معجزه کنید! (درمان آلوپسی با سیر)

برخی از ترکیبات سیر و راهکار های استفاده از سیر برای درمان سریع ریزش مو و ریش از قبیل زیر هستند:

1) ماسک برای درمان ریزش سکه ای مو با سیر

برای استفاده از این ماسک باید سیر ها را به خوبی پوست بکنید و سپس روغن زیتون را گرم کنید و آن را با سیر به خوبی مخلوط نمایید. سپس آن را در یک شیشه در بسته بریزید و اجازه دهید که به مدت دو الی سه روز در شیشه بماند.

بعد از گذشتن مدت زمان مورد نظر

ترکیب را بر روی موهای خود بمالید و اجازه دهید که به مدت یک ساعت بر روی موها باقی بماند و در انتها نیز آن را بشویید.

2) ترکیب آب سیر و عسل (روشی جادویی و سریع!)

یکی از ساده ترین روش ها می باشد. آب سیر را گرفته و با مقداری عسل به صورت مساوی مخلوط نمایید، پس از آن که به مدت بیست دقیقه موهای خود را با این مخلوط مالش دادید می توانید آن را بشویید. اما فراموش نکنید که برای گرفتن نتیجه ی درست بهتر است حداقل دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

3) ژل سیر

حدود 13 سال پیش بر روی افرادی که از بیماری ریزش سکه ای مو رنج کی بردند تحقیقاتی انجام شد. این افراد از کرم کورتون برای درمان این بیماری استفاده می کردند اما برخی از آن ها همراه با استفاده از کورتون از ژل سیر نیز استفاده می کردند که باعث شد در نهایت نتایج بهتر و عالی تری را به صبت برسانند.

درمان آلوپسی با سیر

4) ترکیب آب سیر و روغن نارگیل

برای درمان ریزش موی شدید ترکیب شیر و عسل برای رشد موها مناسب بود، در حالی که ترکیب نارگیل و عسل برای مبارزه با ریزش موی سکه ای مفید است.

اما چطور می توان از این روش استفاده کرد؟

بایستی آب سیر و روغن نارگیل به یک نسبت با هم ترکیب شوند؛ زمانی که روغن نارگیل را با استفاده از شعله و حرارت غیر مستقیم کمی گرم کردید می توان موها را با آن ماساژ داده و پس از آن که به مدت 20 دقیقه آن را روی سرتان باقی گذاشتید می توانید بشوریدش.

انجام دو الی سه بار این کار در هفته می تواند باعث بهبود علائم بیماری شود.

ریزش مو دارید؟ با 8 علت آن آشنا شوید!

ریزش موی سر علت های متفاوتی دارد که بسیاری از آن ها قابل درمان و حتی پیشگیری می باشند. در ادامه به علت های ریزش مو اشاره خواهیم کرد.

البته بیماری ریزش موی بدن و  راه های درمانی و راه های جلوگیری از ریزش موی سکه ای در زنان سر را نیز در قسمت های دیگری بیان خواهیم نمود.

1) وراثت

یکی از شایع ترین و بیشترین ریزش های موی سر در آقایان و خانم ها به علت وراثتی بودن این خصیصه است. در چنین مواردی که به خصوص در آقایان مشاهده می شود کافی است به افراد نزدیک فرد توجه کنیم، غالبا اگر طاسی به دلیل وراثت باشد، پدر، برادران، عموها و…هم این ویژگی را با شدت های مختلف کم و یا زیاد خواهند داشت.

البته این ریزش

در سنین کودکی و حتی نوجوانی و اوایل جوانی آن چنان مشهود نیست، بلکه به طور معمول از سن سی سالگی به بعد است که می توان شاهد ریزش موی سر فرد بود.

  1. علت: درصد قابل توجهی علت ریزش مو سکه ای به ژنتیک نسبت داده می شود که به نام آلوپسی آندروژنتیک شناخته می شود. این ارثی است و منجر به نازک شدن پیشرونده مو و الگوهای طاسی می شود.
  2. انواع: طاسی با الگوی مردانه و طاسی با الگوی زنانه شایع ترین انواع مرتبط با ژنتیک هستند.

2) سالخوردگی:

  1. علت: با بالا رفتن سن افراد، چرخه رشد مو کندتر می‌شود که منجر به نازک‌تر شدن و تراکم موها می‌شود.
  2. انواع: ریزش موی مرتبط با افزایش سن یک فرآیند طبیعی است، اما شدت آن می تواند در بین افراد متفاوت باشد.

3) استرس جسمی و عاطفی:

  • علت: استرس فیزیکی و احساسی می تواند چرخه رشد مو را مختل کند و منجر به ریزش موقت مو یا ریزش موی سکه ای در زنان شود.
  • انواع: ریزش موی ناشی از استرس معمولاً شامل تلوژن افلوویوم است که در آن فولیکول‌های مو زودتر از موعد وارد فاز استراحت می‌شوند.

بیشتر بخوانیدتاثیر استرس بر ریزش مو  

علت های ریزش مو

4) کمبودهای تغذیه ای:

  • علت: دریافت ناکافی مواد مغذی ضروری مانند آهن، روی، بیوتین و پروتئین می تواند به ریزش مو کمک کند.
  • انواع: کمبودهای تغذیه ای می تواند منجر به انواع مختلفی از ریزش مو، از جمله تلوژن افلوویوم و آلوپسی آره آتا شود.

4) شرایط پزشکی:

  • علت: برخی شرایط پزشکی مانند اختلالات تیروئید، بیماری های خودایمنی و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، می توانند باعث ریزش مو شوند.
  • انواع: ریزش مو مرتبط با شرایط پزشکی ممکن است بسته به بیماری خاص متفاوت باشد.

5) داروها:

  • علت: برخی داروها، از جمله داروهای شیمی درمانی، داروهای ضد انعقاد و برخی داروهای ضد افسردگی، می توانند به عنوان یک عارضه جانبی منجر به ریزش مو شوند.
  • انواع: ریزش موی ناشی از دارو می تواند به صورت نازک شدن منتشر یا ریزش قابل توجه ظاهر شود.

6) مدل مو و درمان:

  • علت: استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده حرارتی، درمان های خشن مو، مدل موهای سفت (آلوپسی کششی) و درمان های شیمیایی می تواند به مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود.
  • انواع: این اعمال می تواند منجر به انواع مختلفی از ریزش مو شود که اغلب به آسیب های خاص ایجاد شده مربوط می شود.

7) تغییرات هورمونی:

  • علت: نوسانات هورمونی ناشی از بارداری، زایمان، یائسگی یا اختلالات هورمونی می تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد.
  • انواع: ریزش موی ناشی از هورمون در هر موقعیتی ممکن است متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: آمپول ریزش ریش

8) سلامت ضعیف پوست سر:

  • علت: بیماری هایی مانند شوره سر، پسوریازیس و عفونت های قارچی می توانند مو را ضعیف کرده و منجر به ریزش مو شوند.
  • انواع: ریزش موی مرتبط با پوست سر می تواند بر اساس شرایط زمینه ای پوست سر متفاوت باشد.
درمان ریزش موی سکه ای

6 نوع ریزش مو

در کل 6 نوع ریزش مو وجود دارد که به شرح زیر است:

طاسی با الگوی مردانه معمولاً با عقب رفتن خط مو و نازک شدن تاج مشخص می شود، این نوع ریزش مو عمدتاً مردان را تحت تأثیر قرار می دهد.
طاسی با الگوی زنانه زنان مبتلا به این نوع ریزش مو اغلب نازک شدن منتشر در تاج و قسمت جلوی سر را تجربه می کنند.
تلوژن افلوویوم این یک شکل موقتی از ریزش مو است که ناشی از عواملی مانند استرس، بیماری، دارو یا زایمان است.
آلوپسی آره آتا آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی است که باعث ریزش مو در تکه های کوچک و گرد روی پوست سر یا بدن می شود.
آلوپسی کششی ناشی از کشش مکرر روی فولیکول های مو در اثر مدل موی سفت، این نوع ریزش مو با تغییر در شیوه های مدل دادن قابل پیشگیری است.
آلوپسی اسکار این نوع ریزش مو ناشی از التهاب است که به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند، بافت اسکار باقی می‌ماند و از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

سیر، با خواص قابل توجه و تطبیق پذیری خود، می تواند مکمل ارزشمندی برای مراقبت از مو و مراقبت از ریش شما باشد. چه به صورت موضعی استفاده شود، چه به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما مصرف شود یا به صورت مکمل استفاده شود، مواد مغذی و ترکیبات سیر می تواند به مبارزه با ریزش مو، تقویت رشد ریش و کمک به سلامت کلی مو و موهای صورت کمک کند.

از قدرت طبیعی سیر استفاده کنید تا به موهایی شاداب و ریشی کامل و مرتب برسید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
View all comments
vahid
1 year ago

برای درمان ریزش سکه ای ریش اقایان هم مناسبه؟

hamid
10 months ago

سیر برای درمان الوپسی خوب هست یا دروغه

سعید
9 months ago

آیا درمان با سیر برای ریزش مو سکه ای آلوپسی هم جواب میده

آنچه در این مقاله می خوانید!