ترمیم کننده مو

آنچه در این مقاله می خوانید!

منظور از ترمیم کننده مو چیست؟ از چه روش های طبی به عنوان ترمیم کننده مو می توان استفاده کرد؟ مو همانند سایر بخش های بدن به مراقبت و رسیدگی نیاز دارد و در صورتی که مراقبت های مورد نیاز برای مو انجام نشود، وضعیت آنها به خطر می افتد و مشکلاتی برای مو ایجاد می شود.

از این جهت لازم است تا همه بانوان و آقایان رسیدگی های لازم را برای مو انجام دهند و روتین مراقبت های مو را رعایت کنند تا از بروز مشکل جلوگیری نمایند.

زمانی که موها به ترمیم نیاز داشته باشند با علائمی همچون: خشک و شکننده شدن، موخوره، زبر شدن، ریزش مو و … خود را نشان می دهند که اگر به این عوامل توجه کنید، باید برای ترمیم مو اقدام نمایید.

منظور از ترمیم کننده مو چیست؟

منظور از ترمیم کننده مو استفاده از راهکارها و یا موادی است که از آنها به منظور ترمیم مو و یا تقویت مو می توان استفاده کرد.

به عنوان مثال:

کسانی که ریزش مو پیدا کرده باشند، با استفاده از روش های مختلفی می توانند به ترمیم مو بپردازند و جلوی ریزش موی خود را بگیرند.

به عبارت دیگر می توان گفت که ترمیم مو به معنای برطرف کردن آسیب های وارد شده بر موها است.

5 روش طبی به عنوان ترمیم کننده مو

انواع روش های ترمیم کننده مو در مراکز زیبایی پوست و مو مانند: مرکز موی ایندرا از قبیل زیر هستند که برخی از آنها برای ترمیم ریشه مو به کار می روند و برخی دیگر از راهکارهای ترمیم ساقه مو محسوب می شوند:

1) مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از بهترین روش های ترمیم کننده مو است که در مراکز زیبایی از جمله مرکز موی ایندرا انجام می شود. در این روش موادی که برای تقویت ریشه مو مناسب هستند.

یعنی ویتامین ها و پروتئین ها و مواد معدنی به صورت موضعی در بخش های مختلف پوست سر تزریق می شوند.

2) پی آر پی مو

پی آر پی روشی است که برای تقویت ریشه مو استفاده می شود و برای به کار بردن آن باید به مراکز زیبایی مو مراجعه کرد. برای این روش به مقدار بسیار کمی از شخص خون دریافت می شود و سپس خون دریافت شده توسط دستگاه های مخصوص مورد بررسی قرار می گیرد.

پلاسما و پلاکت آن از هم جدا می شوند و سپس پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر فرد تزریق می شود تا موجبات تقویت ریشه مو را فراهم کند.

3) کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی مو نیز برای تقویت ریشه مو به کار می رود که در این روش از گاز کربن دی اکسید به عنوان ترمیم کننده مو استفاده می شود. در این روش کربن دی اکسید به لایه میانی پوست سر وارد می شود تا فولیکول های مو را تحریک کند و باعث افزایش رشد آنها شود.

بیشتر بخوانید: ترمیم مو در کرج

لازم به ذکر است که گاز کربن دی اکسید پس از وارد شدن به پوست سر از تزریق بدن دفع می شود و مشکلی را برای جوارح مختلف بدن ایجاد نمی کند.

4) پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی که در مراکز زیبایی مو انجام می شود به عنوان ترمیم کننده مو به حساب می آید اما از آن برای تقویت و ترمیم ساقه مو استفاده می شود  و استفاده از این روش برای ترمیم ریشه مو موثر نخواهد بود.

با این وجود

کسانی که دارای مشکلات مربوط به ساقه مو هستند و ساقه موهای انها خشک و شکننده شده باشد، می توانند به واسطه پروتئین تراپی به ترمیم ساقه موی خود بپردازند.

ترمیم کننده مو

در این روش موادی با میزان پروتئین بسیار بالا که به صورت شیمیایی ساخته می شوند، به صورت ماسک و با استفاده از حرارت به ساقه مو تماس داده می شود که در نتیجه ساقه موها احیا می شوند و حالتی بسیار نرم، براق، شلاقی و زیبا پیدا می کنند.

پروتئین تراپی برای مدت زمان زیادی تاثیر گذار است و در حدود شش ماه اثرات آن بر روی مو باقی می ماند. پس از اینکه آثار پروتئین تراپی از بین رفت، می توان مجددا از این روش استفاده کرد.

5) بوتاکس مو

بوتاکس مو نیز از دیگر روش هایی است که برای ترمیم مو استفاده می شود و هدف از به کار بردن آن احیای ساقه مو است. بوتاکس  در واقع به پروتئین تراپی مو شباهت زیادی دارد اما موادی که در این روش استفاده می شوند با مواد پروتئین تراپی متفاوت هستند.

بوتاکس مو نیز به زیبایی ساقه مو می افزاید و ظاهری بسیار نرم و شلاقی و براق  در ساقه مو ایجاد می کند.

انواع ترمیم کننده مو در خانه چه می باشند؟

در خانه نیز می توان راهکارهایی را به عنوان ترمیم کننده مو مورد استفاده قرار داد. یکی از بهترین و موثر ترین روش های ترمیم کننده مو در خانه روغن تراپی ساقه مو است که به کار بردن این روش در خانه هم برای ساقه و هم ریشه مو موثر است و به تقویت هر دو بخش می پردازد.

به منظور روغن تراپی می توان از مواد زیر استفاده کرد:

  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • روغن آرگان
  • و …

کافی است تا پیش از حمام به مدت نیم ساعت ساقه و کف سر خود را به روغن نارگیل ماساژ دهید و همه بخش های موی خود را به آن آغشته کنید.

با گذشت نیم ساعت از روغن تراپی با روغن نارگیل، به حمام بروید و موهای خود را شست و شو دهید. پس از حمام نیز می توانید از روغن آرگان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ترمیم کننده موی لورئال

انجام این کار هفته ای دو مرتبه توصیه می شود که برای دریافت نتیجه حاصل از آن به مدت یک الی دو ماه زمان نیاز دارید و هر چه در انجام این کار مداومت بیشتری داشته باشید، تاثیرات آن را بهتر دریافت خواهید کرد.

کلام پایانی

ترمیم کننده مو با روش های مختلف را در مرکز موی ایندرا بررسی کردیم. اگر میخواهید با صرف هزینه بسیار کم ترمیم مو انجام دهید، از روش های خانگی استفاده کنید که کم هزینه تر هستند.

اما در صورتی که میخواهید در مدت زمان بسیار کوتاه نتیجه حاصل از ترمیم مو را مشاهده کنید، توصیه می کنیم که در مراکز زیبایی مو از جمله مرکز موی ایندرا به استفاده از روش های ذکر شده بپردازید تا به سرعت نتیجه ترمیم مو را مشاهده نمایید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!