ترمیم مو نکنید

ترمیم مو نکنید
آنچه در این مقاله می خوانید!

در ترمیم مو به روش hrt که بهترین روش ترمیم مو به شمار می رود نیز همچون دیگر جراحی های زیبایی مشکلات مطرح شده در بالا و برخی دیگر از مشکلات امکان دارد که رخ دهند، اما آیا به خاطر این مشکلات باید این روش را به طور کل کنار گذاشت؟ مسلما خیر.

در هر جراحی شیوه ی عمل و مزایا و معایب آن عمل جراحی 50 درصد از کار را تشکیل می دهند، 50 درصد دیگر کار مربوط به جراحی است که آن عمل را انجام می دهد.

علم و دانش

مهارت و تجربه و همچنین بینش جراح در روند و نتیجه ی پایانی جراحی تاثیر بسزایی دارد پس اگر فردی را دیدید که ترمیم مو انجام داده و ترمیم موی او شبیه به کلاه گیس مصنوعی به نظر می رسد یقین بدانید که جراحی بی تجربه و بی مسئولیت این کار را انجام داده است.

پس در انتخاب ترمیم مو به عنوان روشی که می تواند مشکل کم پشتی و کچلی شما را درمان کند تردید نکنید اما در انتخاب پزشک معالجتان تا جایی که می توانید احتیاط به خرج داده و نهایت بررسی و دقت لازم را مبذول بفرمایید.

ترمیم مو نکنید

معایب ترمیم مو چیست؟

ترمیم مو مانند هر روش دیگری که برای بازیابی و یا حفظ ظاهر موهای از دست رفته استفاده می شود، در کنار مزایای خود از معایبی نیز برخوردار است که این معایب به شرح زیر هستند:

موهایی که

در تکنیک ترمیم مو استفاده می شوند، به صورت کاملا مصنوعی هستند و از الیاف تشکیل می شوند که این مساله باعث ایجاد ظاهر غیر طبیعی برای افراد می گردد و باید آن را به عنوان یکی از معایب ترمیم مو در نظر گرفت.

برای ترمیم مو به روش های قدیمی به دو الی سه جلسه نیاز است و تمامی مراحل در یک جلسه قابل انجام نیستند.

برای ترمیم مو باید از وسایل و ابزار های صنعتی استفاده شود، که استفاده از آنها می توان خطرناک باشد.

از دیگر

معایب ترمیم مو که می توان آن را به عنوان مهم ترین عیب در نظر گرفت، بروز حساسیت در صورت استفاده از روش ترمیم مو است که این مساله می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

ترمیم مو

به صورت کلی و بر اساس نظرات سایر استفاده کننده ها، دارای عمر مفیدی در حدود شش ماه است و پس از شش ماه شخص دوباره باید به کلینیک مراجعه کند و برای ترمیم مجدد موهای خود اقدام نماید.

ترمیم مو

روشی دائمی نیست و نتایج حاصل از آن تا پایان عمر برای شخص باقی نمی ماند که این موضوع را نیز می توان از دیگر معایب این روش در نظر گرفت.

امکان بروز مشکلات پوستی و یا بیماری های مربوط به پوست در صورت استفاده طولانی مدت از ترمیم مو که باید به این مساله بسیار توجه شود.

بیشتر بخوانید: ترمیم مو نقطه ای

9 مزیت ترمیم مو

در پاسخ به سوال ترمیم مو نکنید باید پاسخ دهیم که ترمیم مو یکی ازروش هایی است که در عین داشتن برخی از معایب ترمیم مو اما مزایایی دارد که نسبت به معایبش آن قدر ناچیز است که به طور کلی دیده نمی شود.

1) عدم نیاز به بانک ذخیره

ترمیم مو یکی از روش های مدرنی است که برای انجام ان نیازی به بانک موی خود شخص نیست. ذخیره بانک مو به موهایی گفته می شود که در بدن خود فرد رشد می کنند و قابلیت پیوند به قسمت طاس شده را دارند.

این ذخیره بانک مو معمولا در قسمت های پر پشت سر قرار دارد و از این رو برای عزیزان آلوپسی ایده آل می باشد.

2) بدون عوارض جانبی

معمولا زمانی که جراحی یا پیوندی بر روی نقطه ای از بدن فرد بیمار انجام می شود عوارضی همچون التهاب، قرمزی، خون مردگی و حتی گاهی عفونت را با خود به همراه می آورد، اما روش ترمیم مو هیچ کدام از این عوارض را ندارد.

3) کوتاهی جلسات

ترمیم مو در روش های گوناگونی انجام می شود، بر فرض مثال اگر ترمیم مو به روش HRT را انتخاب کرده باشید متوجه می شوید که در این روش فقط یک جلسه نیاز به مراجعه به مطب دکتر دارید و در همان یک جلسه به راحتی و به سرعت کارتان انجام می شود.

4) هزینه مناسب

ترمیم مو در مقایسه با سایر روش هایی که برای زیبایی موها استفاده می شود، از هزینه کمتری برخوردار است و هزینه پایین آن افراد مختلف را در جامعه قادر می سازد تا از این شیوه بهره مند شوند.

در حالی که در روش کاشت مو شخص باید هزینه زیادی بپردازد و مسلما پرداخت این هزینه از عهده تمامی هموطنان بر نمی آید.

5) امکان بازگشت به حالت قبلی

با در نظر گرفتن این موضوع که ترمیم مو قابل بازیابی است و می توان آن را به حالت قبل بازگرداند، این امکان برای شخص وجود دارد که در صورت عدم رضایت از نتیجه ترمیم به هر دلیلی، موها و وضعیت خود را به حالت قبل بازگرداند. در حالی که در تکنیک هایی مانند:

کاشت مو که یک روش دائمی است، امکان بازیابی وجود ندارد و اگر فرد از نتیجه کار ناراضی باشد، دیگر قادر به بازگشتن به حالت اولیه نخواهد بود.

6) عدم ایجاد زخم و جراحت و عدم وجود درد و خونریزی

در این تکنیک هیچ گونه درد و خونریزی وجود ندارد و هیچ نیازی به ایجاد جراحت در سر فرد نمی باشد که این موضوع یکی از مهم ترین مزایای ترمیم مو است و اشخاصی که تمایل به ایجاد جراحت و یا تحمل درد و خونریزی ندارند، می توانند با خیال آسوده از این روش بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: ترمیم مو در مرکز تهران

7) عدم نیاز به طی کردن دوره نقاهت

از آنجایی که در تکنیک ترمیم مو هیچ گونه زخم و جراحتی برای فرد ایجاد نمی شود، هیچ نیازی به طی کردن دوره نقاهت وجود نخواهد داشت و شخص می تواند بلافاصله بعد از ترمیم مو به امور روزمره خود رسیدگی کند و وارد اجتماع شود.

8) عدم نیاز به صبر کردن برای دریافت نتیجه

نتیجه حاصل از ترمیم مو بلافاصله بعد از عملیات نصب، قابل مشاهده است و هیچ نیازی نیست که شخص مدت زمان زیادی برای دریافت نتیجه صبر کند و در مدت چند ماه از ظاهر ناخوشایندی برخوردار باشد.

9) عدم وجود امکان عفونت

در تکنیک کاشت مو زخم های ایجاد شده بر روی سر باید به سرعت بهبود یابند و در این خصوص مراقبت هایی باید صورت گیرد تا شخص به علت بهبود نیافتن زخم ها دچار عفونت نشود،

امام در تکنیک ترمیم مو هیچ علتی برای ایجاد عفونت وجود ندارد و اشخاص می توانند با خیال آسوده برای استفاده از این روش اقدام کنند.

سخن پایانی

در انتهای این مطلب که توسط وب سایت ایندراهیر برای شما عزیزان آماده شد، سعی بر آن داشتیم تا تمامی معایب و مزایای پروتز مو را برای شما برشماریم تا بتوانید در خصوص این موضوع که ترمیم مو بکنید و یا ترمیم مو نکنید، به درستی تصمیم گیری نمایید.

همان طور که

در بطن متن مشاهده کردید، مزایای ترمیم مو بسیار بیشتر از معایب آن است و در نتیجه استفاده از آن مفید به نظر می رسد. البته این موضوع به نظر شخصی شما بستگی دارد و حال خود می توانید با سنجیدن این مطالب تصمیم درست را بگیرید.

چنانچه به اطلاعات بیشتری در خصوص ترمیم مو نیاز دارید، سایر مقالات ما را در وب سایت مرکز مو ایندرا مطالعه کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!