بهترین روش های ترمیم موهای سوخته شده

ترمیم موهای سوخته
آنچه در این مقاله می خوانید!

بهترین روش های ترمیم موهای سوخته شده کدام است؟ یکی از مسائل و مشکلاتی که خانم ها با آن مواجه هستند، سوختن موها بر اثر استفاده از رنگ موهای شیمیایی و مواد دکلره مو است.

از این رو ترمیم موهای سوخته موضوعی است که ذهن اغلب بانوان به آن درگیر است. آیا شما هم با مشکل سوختگی مو مواجه هستید و به دنبال راهی برای ترمیم موهای سوخته می گردید؟

در این مطلب به 3 روش معجزه آسا + [4 مورد از موثرترین و بهترین] روغن ها برای احیای مو ذکر شده است.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که:

  • ترمیم مو سوخته شده با سشوار
  • درمان سوختگی مو با کراتین

با مطالعه این مطلب از مرکز موی ایندرا می توانید راه حل مشکل خود را پیدا کنید. تا انتها این مقاله را مطالعه فرمایید.

احیای موی آسیب دیده در منزل (با 3 روش معجزه کنید!)

از جمله بهترین روش ها برای درمان موهای سوخته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) استفاده از خوراکی ها برای درمان وزی مو

یکی از روش های ترمیم مو های سوخته و درمان خانگی مصرف خوراکی های مفید است. برخی از خوراکی ها برای درمان وزی مو که بر اثر سوختگی این حالت را پیدا می کنند، مناسب می باشند. این خوراکی ها از قبیل زیر می باشند:

استفاده از سبزیجاتی که دارای رنگ سبز هستند از قبیل:

  • اسفناج
  • عدس
  • ماش
  • گندم
  • جو
  • و …

برای درمان وزی مو بسیار مفید می باشند. همچنین در صورتی که سالاد را به همراه روغن کنجد و روغن زیتون مصرف شود، تاثیر بسیار زیادی بر روی مو می گذارد.

حبوبات، گوشت قرمز، تخم مرغ و موادی که دارای آهن باشند:

یکی از دیگر عواملی که باعث آسیب دیدن موها می شود، کمبود آهن است که در این خصوص استفاده از مواد غذایی که دارای آهن می باشند، بسیار برای تقویت موها مفید است و باعث ترمیم موهای سوخته می شود.

2) بیوتین و ویتامین b7

کمبود بیوتین و ویتامین b7 نیز باعث آسیب دیدن موها می شود که در این خصوص باید به مصرف مواد غذایی از قبیل:

  • بادام
  • گردو
  • آجیل

میوه هایی مانند:

  • موز
  • انبه

در رابطه با ترمیم موهای سوخته و یا روش درمان آلوپسی این نکته را نیز فراموش نکنید که از مصرف فست فود ها باید پرهیز کنید و برای اینکه سلامتی موهای خود را مجددا به دست آورید، باید به مصرف سبزیجات و غذاهای مفید بپردازید.

علاوه بر

مصرف غذاهای مغذی، برای ترمیم خانگی موهای سوخته می توان از ماسک های خانگی نیز استفاده کرد که در این بخش چند مورد از انواع ماسک های خانگی مناسب برای موهای سوخته را برای شما عزیزان شرح می دهیم:

ترمیم موهای سوخته شده

بهترین ماسک مو برای موهای سوخته

از جمله بهترین ماسک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) ماسک روغن بادام

از ماسک های مناسب برای موهای آسیب دیده، ماسک روغن بادام به همراه روغن زیتون است که این ماسک به ترمیم موهای سوخته وآسیب دیده کمک فراوانی می کند و باعث رفع خشکی مو می شود.

استفاده از این نوع ماسک مو نیز به این صورت است که:

این روغن ها را با هم ترکیب کنید و موهای خود را به آن آغشته کنید و سپس به مدت نیم ساعت بگذارید تا این ماسک بر روی سر شما بماند. در نهایت نیز موهای خود را آبکشی نمایید.

این مقاله را از دست ندهید: قرص ویتامین برای ریزش مو

2) ماسک روغن بادام و تخم مرغ

برای ساخت این ماسک مو باید یک عدد تخم مرغ را در یک چهارم فنجان روغن بادام ترکیب کنید و ماسک موی روان و یکدستی را بسازید.

سپس این ماسک را به مدت 40 دقیقه بر روی موهای خود بگذارید و مطمئن شوید که همه موهای شما به این ماسک آغشته شده است.

3) ماسک موی آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه بسیار مفید برای پوست و مو است که امروزه بسیار محبوب شده است و به وفور از آن برای تقویت پوست و مو استفاده می شود. به کمک آلوئه ورا می توانید موهای سوخته شده خود را نیز درمان کنید.

کافی است تا

ژل موجود در برگ آلوئه ورا را استخراج کنید و آن را بر روی مو های خود بزنید. پس از اینکه به مدت 20 دقیقه الی نیم ساعت از آغشته کردن موهای خود به ژل آلوئه ورا گذشت، موهایتان را آبکشی کنید.

مواد موجود در الوئه ورا می توانند نیازهای مو را تامین کنند و به تقویت مو کمک کنند.

در نتیجه برای درمان موهای خود استفاده از این گیاه را فراموش نکنید.

4) ماسک حنا

حنا ماده ای است که باعث ایجاد یک پوشش محافظتی بر روی مو می شود و به تقویت ساقه مو کمک می کند و دارای خاصیت نرم کنندگی برای مو می باشد.

برای ساخت ماسک حنا کافی است که 5 قاشق غذاخوری پودر حنا را به همراه سه قاشق چایی خوری ماست و یک استکان چای سیاه ترکیب کنید تا خمیر غلیظی ساخته شود.

پس از آن

یک لیموی بزرگ را به ترکیب اضافه کنید و پس از آن نیز یک تخم مرغ را به ترکیب اضافه نمایید و مخلوط را خوب بهم بزنید.

در انتها

خمیر تهیه شده را توسط یک قلمو بر روی سرتان بگذارید و تمامی قسمت های مو را به این مواد آغشته کنید و به مدت 3 الی 4 ساعت اجازه بدهید که این مواد بر روی موهای شما باقی بماند و در نهایت نیز آن را آبکشی کنید.

4 مورد از موثرترین روغن ها برای سوختگی موها

4 مورد از موثرترین روغن ها برای سوختگی موها

برای موهای سوخته چه روغنی خوبه؟ در ادامه با این بهترین روغن برای ترمیم مو ها آشنا خواهید شد.

1) درمان موهای سوخته با سرکه سیب

برای ساختن ماسک سرکه سیب کافی است که یک قاشق چایی خوری سرکه سیب را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 3 عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و ماسک آماده شده را به مدت 30  دقیقه بر روی موها بگذارید.

استفاده از این ماسک مو نیز کمک بسیار زیادی به ترمیم موهای سوخته می کند.

 2) روغن نارگیل و روغن آرگان

از جمله بهترین مواد تقویت کننده مو و از بین برنده مشکلات مو و درمان سوختگی موها که استفاده از انها به روش خانگی بسیار معجزه آسا است، می توان به روغن نارگیل و روغن آرگان اشاره کرد.

برای استفاده از این دو نوع روغن کافی است تا پیش از حمام موهای خود را کاملا به روغن نارگیل آغشته کنید و اجازه دهید که نیم ساعت الی یک ساعت بر روی موهای شما باقی بماند و سپس به حمام بروید و استحمام کنید.

پس از اینکه

موهای خود را با مواد شوینده شستید و آن را آبکشی کردید، در حین بیرون آمدن از حمام روغن آرگان را نیز بر روی موهای خود بزنید.

با انجام این کار به صورت مداوم می توانید زیبایی موهای خود را حفظ کنید و موهایی سالم داشته باشید.

3) روغن مار

روغن مار از جمله موادی است که راز زیبایی و پرپشت بودن موهای زنان هندی است. این روغن را میتوانید از عطاری ها تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. روغن مار را نیز باید پیش از استحمام به موها زد و سپس مو را آبکشی کرد.

4) درمان موهای سوخته با روغن زیتون

روغن زیتون قادر است که کوتیکول های تشنه مو را آبرسانی کند و آنها را از حالت سوختگی خارج کند. برای استفاده از روغن زیتون چند قطره از روغن زیتون را کف دستتان بریزید و دست هایتان را بهم بمالید.

سپس

شروع به ماساژ دادن سر از قسمت کف سر بکنید تا تمامی موهای شما به روغن زیتون آغشته شود.

نتایجی سریع با 2 روش برای ترمیم مو سوخته با سشوار!!

چنانچه با هر یک از این علائم رو به رو باشید و به علت استفاده از سشوار موهایتان دچار آسیب و سوختگی شده باشد، میتوانید از انواع روش های ترمیم مو سوخته شده استفاده کنید تا وضعیت موهایتان بهبود یابد.

این روش ها از قبیل زیرند:

1) بوتاکس مو

بوتاکس مو روشی است که در آن موادی را به روی ساقه مو با حرارت منتقل می کنند که استفاده از این روش باعث می شود تا موها حالتی ابریشمی و بسیار نرم به خود بگیرند.

از طرف دیگر

بسیار براق و درخشان شوند. این روش آسیب های وارد شده به ساقه مو را برطرف نمی کند و به درمان آنها نمی پردازد بلکه تنها زیبایی از دست رفته موها را به آن باز می گرداند.

بهترین ماسک مو برای موهای سوخته

2) کراتینه مو

کراتینه و یا پروتئین تراپی روشی است که در آن ساقه موها را به مواد غنی از پروتئین آغشته می کنند و با حرارت اتوی موی این مواد را به بافت های داخلی مو انتقال می دهند.

مواد مغذی و پروتئین های به کار رفته در این روش به احیای موهای آسیب دیده کمک می کنند و باعث می شوند که ساقه موها تقویت شوند و مواد مورد نیاز خود را به دست اورند.

از طرف دیگر

در این روش موها حالتی ابریشمی و بسیار نرم به خود می گیرند و براق و زیبا می شوند.

به همین دلیل

کراتینه مو را می توان به عنوان بهترین روش ترمیم مو سوخته شده با سشوار در نظر گرفت که با به کار بردن آن سلامتی و زیبایی مو هر دو  تحت تاثیر قرار می گیرند.

کلام پایانی

در صورتی که به دنبال راهی برای ترمیم موهای نازک شده هستید، به مطالبی که در این مطلب برای شما عزیزان ذکر کردیم توجه کنید و از آنها بهره بگیرید تا بتوانید به ترمیم موهای سوخته خود بپردازید.

شایان ذکر است

در صورتی که میخواهید در مورد ترمیم مو آلوپسی و همچنین پروتز مو در تهران اطلاعات بیشتری کسب کنید میتوانید با شماره های مرکز موی ایندرا تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما بتوانند به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
View all comments
jimii
2 years ago

من موهامو دکلره کرده بودم از رنگش خسته شده بودم خاستم یه دست مشکی باشه حنا هندی زدم ولی موهام آشغااال شددد اصن خشکه طوری که دستم بینش گیر میکنهه با لطفا میشه بگین باحنای معمولی درست میشه یا ن؟؟

Reply to  jimii
2 years ago

پیشنهاد می کنیم که از حنا سنتی یا همون حنا رسمی استفاده کنید و اگر میخواهید رنگ موهاتون به قرمز نشه اضافه کردن پودر قهوه رو پیشنهاد می کنیم بهتون
با سپاس

آنچه در این مقاله می خوانید!