برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید!

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟ آیا با مشکل ریزش مو مواجه هستید؟ اگر میخواهید که از این مساله مطلع شوید، با ما در مرکز موی ایندرا همراه بمانید.

ریزش مو در بین خانم ها بسیار رایج است، به خصوص به این دلیل که موهای ما سه چرخه رشد، انتقال و ریزش را طی می کنند. به همین دلیل است که در هر روز حدود 25 تا 100 مو صرفاً به دلیل یک فرآیند طبیعی می ریزد. با این حال، ریزش مو زمانی نگران کننده می شود که بیشتر از این تعداد مو از دست بدهیم.

و مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، ما فقط زمانی به درمان این مشکل فکر می کنیم که از کنترل خارج شده است، نه اینکه قبل از اینکه خیلی جدی شود، از آن جلوگیری کنیم. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنم آن را تغییر دهید.

آیا تخم مرغ برای ریزش مو مفید است؟

کمبود ویتامین B کمپلکس (چند ویتامین مانند B1، B2، B6، B12) می تواند منجر به شکنندگی مو، ریزش مو و طاسی شود. تخم مرغ سرشار از ویتامین B کمپلکس است. بنابراین، اگر آنها را بخورید یا روی مو بمالید می توانند مفید باشند.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو خانگی

آیا قهوه برای موهای شما مفید است؟

محتوای کافئین قهوه می تواند رشد مو را تقویت کرده و ریزش مو را متوقف کند. ساقه های مو را تحریک می کند و باعث می شود ریشه های مو بلندتر و پهن تر شوند. کافئین به عنوان یک محرک، جریان خون را در فولیکول های مو تقویت می کند. علاوه بر این، استفاده از قهوه می تواند مو را تقویت کرده و رشد مو را تسریع کند.

شیر راهی برای پیشگیری از ریزش مو

پروتئین ها و لیپیدهای موجود در شیر برای تقویت مو کار می کنند، در حالی که کلسیم باعث رشد مو شده و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. شیر همچنین حاوی سایر مواد مغذی دوستدار مو مانند ویتامین های A، B6، بیوتین و پتاسیم است که همگی باعث نرمی و درخشندگی مو می شوند.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو با لیزر

آیا نوشیدن آب به رشد مو کمک می کند؟

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟ باور کنید یا نه، اما آب تقریباً 25 درصد وزن یک تار مو را تشکیل می دهد. نوشیدن حداقل دو لیتر آب در روز به استحکام موهای شما و افزایش رشد کمک می کند.

کم آبی بلافاصله رشد مو را متوقف می کند. همانطور که قبلاً گفته شد، موهای ما به رطوبت نیاز دارند (ترجیحاً آب نرم برای موهای شما).

5 ماده غذایی که با مصرف آن ریزش موهایم کم شد!!

در اینجا چند چیز وجود دارد که می توانید برای اطمینان از این موضوع به رژیم غذایی خود اضافه کنید

1) هویج

آنها نه تنها برای چشم شما ساخته شده اند، بلکه منبع کامل ویتامین A مورد نیاز موهای شما نیز هستند. آنها برای پوست سر بسیار مغذی هستند و کمک زیادی به مرطوب نگه داشتن موهای شما از ریشه تا نوک می کنند که می تواند بهترین گزینه برای رژیم غذایی تابستانی برای ریزش مو باشد.

بیشتر بخوانید: قرص ویتامین برای ریزش مو

می‌توانید هویج را همراه با آب تنقل بخورید یا آن را به غذاهای دیگر مانند برنج سرخ‌شده، چات سبزیجات، و غیره اضافه کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

2) اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مانند فولات، آهن، ویتامین A و ویتامین C است که همگی برای رشد مو ضروری هستند، اگر می خواهید از ریزش مو جلوگیری کنید، اسفناج یک ماده غذایی ضروری است.

در واقع

این یک منبع عالی از آهن است، بنابراین سلامت مو را تقویت می کند. اگر علاقه زیادی به سبزی اسفناج به سبک هندی ندارید، می توانید آن را به عنوان اسموتی به همراه سایر سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، مخلوط با کره بادام زمینی و شیر بادام میل کنید.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش موی زنان

3) آلو خشک

اگر موهای شما نازک، خشک یا تغییر رنگ است، دلیل آن می تواند کمبود آهن باشد. شما باید آلو را مصرف کنید زیرا منبع بسیار خوبی از آهن است. برای ضخامت و استحکام موها می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان میان‌وعده وسط روز یا در هنگام صبحانه میل کنید.

4) آووکادو

ویتامین E باعث تقویت و رشد مو می شود. و آووکادو منابع عالی ویتامین E است. در واقع، یک آووکادو با اندازه متوسط، حدود 21 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین می کند.

ویتامین E همچنین منبع عالی اسید چرب است که کمبود آن با ریزش مو مرتبط است. می توانید آووکادو را با نان تست و کمی چاشنی میل کنید. گواکاموله همچنین یک غذای فوق العاده محبوب و سالم آووکادو است.

5) کیوی

کیوی یک منبع عالی از ویتامین C است که می تواند به بدن شما کمک کند آهن را به طور موثرتر جذب کند، بنابراین رشد مو را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

برای افزودن جادوی ویتامین C به سایر مرکبات نیز حفاری کنید. مقداری آب کیوی را مخلوط کنید یا فقط مقداری از آن را به همراه چند آجیل و میوه دیگر در کاسه غلات خود اضافه کنید تا یک صبحانه کامل داشته باشید.

آیا ماست تاثیری در ریزش مو دارد؟

ماست یونانی همچنین دارای یک ماده است که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند. این ویتامین B5 (معروف به اسید پانتوتنیک) نامیده می شود و حتی ممکن است در برابر نازک شدن و ریزش مو کمک کند. ممکن است اسید پانتوتنیک را به عنوان یک ماده در برچسب محصولات مراقبت از مو و پوست خود بشناسید.

بیشتر بخوانید: آمپول های ضد ریزش مو و احیا کننده Collistar

سخن پایانی

حال که دریافتید، برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟ توصیه می کنیم که حتما این موارد را مورد استفاده قرار دهید. چنانچه از کمبود ویتامین ها و مواد مورد نیاز برای موهای خود غیر آگاه هستید و نمیدانید که با کمبود کدام مواد در بدن مواجه هستید، باید آزمایش و چکاپ انجام دهید تا کمبود های موجود در بدن شما مشخص شود.

متخصصان پوست و موی ما در مرکز موی ایندرا در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!