مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر

مراقبت های بعد از اسکالپ
آنچه در این مقاله می خوانید!

اقدامات قبل و بعد از اسکالپ سر شامل چه مواردی هستند؟ این روش نوین در کلینیک تخصصی و مراکز مو انجام میشود  روش میکرو اسکالپ نیازمند دستگاه مخصوص، رنگ استاندارد و متخصص حرفه ای می باشد که چنین شرایطی در کلینیک های حرفه ای مانند مرکز مو ایندرا قابل اجرا است .

مرکز مو ایندرا با استفاده از بهترین دستگاه اسکالپ که از سوزن های ریز مخصوص استفاده شده است، مخزن رنگ استاندارد دارد و رنگدانه ها را به اندازه  به مخزن وارد میکند  و رنگ های طبیعی و گیاهی را بر کف سر تزریق میکند .

اما باید به این نکته اشاره کرد که روش میکرواسکالپ روشی حساس بوده که در صورت استفاده باید طبق شرایطی خاص انجام شود، علاوه بر رعایت استاندارد های لازم که نزد مرکز موی ایندرا به خوبی رعایت شده و دارای کیفیت بسیار عالی می باشد کارهایی که باید قبل از اسکالپ انجام شود ضروری بوده تا درمان بهتر و کیفیت و ماندگاری بهتری را داشته باشید .

مهم ترین اقدامات قبل از اسکالپ سر

در این قسمت در مورد یکی از حیاتی ترین اقداماتی که باید قبل از اسکالپ سر انجام شوند صحبت شده است:

1) مصرف دخانیات

مصرف سیگار و دخانیات حداقل یک هفته قبل از انجام اسکالپ نباید مصرف شود، مصرف دخانیات باعث میشود تا نتیجه مطلوب را دریافت نکنید و ترمیم زودتر انجام نگیرد .

بیشتر بخوانید: اسکالپ سر با قلم بلید

2) کافئین

مصرف کافئین نیز مانند قهوه، کافئین و چای و همچنین نوشابه ها نباید قبل از استفاده از اسکالپ انجام شود این مواد محرک باعث بالا رفتن فشار خون میشود که تاثیر خوبی بر درمان اسکالپ نخواهد داشت و همچنین تغییر متابولیسم و عدم جذب آن تاثیر خوبی بر درمان اسکالپ نخواهد داشت و ماندگاری مطلوبی را ایجاد نمیکند .

3) مشروب

خوردن هرگونه مشروب الکی از دو هفته قبل درمان توصیه نمیشود .

4) داروی ضد انعقاد خون مهمترین اقدامات قبل از اسکالپ سر

از مهمترین اقدامات قبل از اسکالپ سر استفاده از داروهای ضد انعقاد خون می باشد زیرا داروهای ضد انعقاد خون از یک هفته قبل از درمان باید قطع شود و در صورت مصرف داروهای قلبی باید حتما با متخصص قلب و عروق مشورت شود .

افرادی که فشار خون بالا دارند و از داروهای فشار خون استفاده میکنند رنگ پذیری کمتری در درمان اسکالپ خواهند داشت.

5) دمنوش

مصرف دمنوش باید یک هفته قبل از درمان اسکالپ قطع شود چرا که با تغییر عملکرد بدن بر اثر بخشی میکرو اسکالپ تاثیر میگذارد .

6) ماینوکسیدل

برای درمان ریزش مو بیشتر افراد از ماینوکسیدل استفاده میکنند که قبل از استفاده از اسکالپ باید آن را قطع کنند و از یک هفته قبل از درمان باید جدا شود.

بیشتر بخوانید: میکرواسکالپ باعث رشد مو می شود؟

7) داوهای هورمونی

دیگر اقدامات قبل از اسکالپ سر داروهای هورمونی می باشد، مصرف داروهای هورمونی نیز باید یک هفته قبل از درمان اسکالپ قطع شود داروهای هورمونی نیز رنگ پذیری کمی را در کف سر و ابرو ها ایجاد میکنند .

مراقبت های بعد از اسکالپ

9) عادت ماهانه

عادت ماهانه تاثیر مستقیم بر تغییر هورمون ها دارد و تاثیر گذار بر نتیجه درمان اسکالپ می باشد بنابراین درمان اسکالپ نباید در زمان عادت ماهیانه خانم ها باشد .

10) تمیزی سر

کف سر افراد باید قبل از انجام اسکالپ سر کف سر باید کملا شسته شده باشد و عاری از هرگونه چربی و آلودگی تا نتیجه بهتری در درمان به وجود آید .

با رعایت این نکات ساده و همچنین انتخاب کلینیک عالی مرکز مو مانند مرکز مو ایندرا افراد میتوانند بهترین نتیجه درمان را داشته باشند  و ماندگاری  و کیفیت بهتری را از این روش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: میکرواسکالپ در کرج

مهم ترین مراقبت های بعد از اسکالپ سر (حتما بخوانید!!)

انجام این روش حساسیت های لازم را می طلبد چرا که پوست سر حساس بوده و کلیه شرایط درمان + مراقبت های بعد از آن برای استفاده از این روش باید رعایت شود.

اسکالپ سر روشی است که در طی دو  جلسه انجام میشود و هر جلسه تقریبا 2 ساعت زمان نیاز دارد .

  از جمله استریله بودن کامل سوزن ، گیاهی بودن و اصل بودن رنگدانه ها و کیفیت دستگاه که همگی باید استاندارد باشد و این شرایط در مرکز ایندرا رعایت شده و جای نگرانی ندارد و عوارض اسکالپ همچون عفونت و حساسیت را در کف سر ایجاد نمیکند .

تخصص و مهارت متخصص نیز بسیار قائل اهمیت سات تا با طراحی دقیق تار موها بر کف سر ظاهری کاملا طبیعی و ایده آل را اجرا کند همچنین میزان تزریق نیز برای سلامت شخص از ایتبالا برخوردار بوده که به ظرافت کار متخصص بسیتگی دارد .

برای  مراقبت های بعد از اسکالپ سر باید به این نکته توجه داشت که:

1 در چند روز اول از برخورد آب با کف سر بپرهیزند تا التهاب و عفونت بر کف سر ایجاد نشود همچنین باید استراحت و خواب کافی داشت و از دست زدن و کلاه گزاشتن بر سر پرهیز کرد.
2 در روز های پنجم و ششم افراد میتوانند به حمام بروند اما توصیه میشود تا از زدن شام و شوینده به سر قطعا جلوگیری شود.
3 در هفته دوم میتوان حمام کرد اما چنگ زدن به مو و دست کشیدن به موها و کف سر به هیچ وجه توصیه نمیشود.
4 با ورود به ماه دوم بعد ازدرمان  کلیه فعالیت های روزانه و حرفه ای را میتوان انجام داد و افراد میتوانند به زندگی عادی خود با داشتن موهای زیبا و ظاهری طبیعی برگردند.

از دیگر مراقبت های بعد از اسکالپ سر شامل:

1 میتوان به زدن ضد آفتاب برای بیرون رفتن از خانه اشاره کرد همچنین بهتر است مداوم در معرض آفتاب شدید قرار نگیرند و در چنین شرایطی حتما از کلاه استفاده کنند.
2 بهتر است روزانه کف سر را با مواد مخصوص لایه بردار ضد عفونی کنید تا  ماندگاری میکرواسکالپ شما بالاتر رود.
3 از داروها و یا پماد هایی نیز برای بهبودی استفاده کرد که در صورت نیاز این دارو ها توسط متخصص اسکالپ تجویز می شوند و اشخاص باید آنها را مرتب مصرف کنند تا بهبودی حاصل شود.

معمولا پزشکان توصیه می کنند که

متقاضیان اسکالپ سر بعد از انجام این کار از استعمال سیگار و دخانیات پرهیز کنند زیرا استعمال سیگار باعث می شود که زخم های ایجاد شده بر روی سر بر اثر اسکالپ دیرتر بهبود پیدا کنند و به این شکل روند درمان کندتر پیش می رود و ممکن است که عفونت بر روی سر ایجاد شود.

اقدامات قبل از اسکالپ سر

اما باید اشاره کنیم که

از آنجایی که نقاط حاصل از اسکالپ سر بسیار ریز و جزئی هستند، حتی در صورت سیگار کشیدن افراد نیز احتمال بروز این مشکل تنها یک درصد است. پس جای هیچ نکرانی برای شما عزیزان نیست و تنها کافی است که برای احتیاط بیشتر از سیگار کشیدن به مدت سه روز پرهیز کنید.

آیا مراقبت های بعد از اسکالپ برای همه واجب است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله رعایت مراقبت های بعد از اسکالپ برای تمامی افراد امری واجب و ضروری است و همه باید آن را رعایت کنند.

اما در این میان کسانی که وسعت انجام اسکالپ سر برای آنها بیشتر بوده است، باید بیشتر مراقبت ها را رعایت کنند تا بهبودی آنها حاصل شود و دوره نقاهت اسکالپ سر طی شود.

سخن پایانی

با مراقبت های بسیار ساده میتوانید از اسکالپ سر خود رضایت کافی را داشته باشید اما اشاره به این نکته قابل ذکر است که انجام میکرواسکالپ در مرکز مو ایندرا بدون عوارض بوده چرا که از کلیه استاندارد های لازم برای اجرا استفاده میشود.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!