آیا مصرف استروئیدها میتواند باعث ریزش مو شود

آیا مصرف استروئیدها میتواند باعث ریزش مو شود
آنچه در این مقاله می خوانید!

آیا مصرف استروئیدها میتواند باعث ریزش مو شود؟ ممکن است ندانسته موهای خود را از دست بدهید بدون اینکه متوجه شوید چرا این اتفاق می افتد. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آرامی پیش برود تا بدن به رشد طبیعی خود ادامه دهد.

اگر دارویی مصرف می کنید، می تواند در چرخه رشد مو اختلال ایجاد کند. همه داروها اثر یکسانی ندارند، اما برخی از آنها این اثر را دارند. انواع ریزش مو چیزی است که بسیاری از افراد هنگام استروئید درمانی تجربه می کنند.

قطع مصرف داروها همیشه یک انتخاب نیست. گاهی اوقات شرایطی که فرد از آن رنج می برد می تواند زندگی او را تهدید کند و حتی باعث مرگ او شود. در این موارد، بیمار باید با وجود داشتن عوارض جانبی، مصرف دارو را ادامه دهد.

استروئیدها ضد التهاب هستند، بنابراین برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتریت، لوپوس، بیماری کرون، اگزما، آسم و غیره استفاده می‌شوند .

برای اینکه در مورد ارتباط استروئیدها و ریزش مو بیشتر بدانید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

استروئید چیست؟

استروئیدها ترکیبات شیمیایی هستند که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شوند. آنها همچنین نسخه های آزمایشگاهی دارند که عملکرد هورمون های استروئیدی طبیعی تولید شده در بدن را تقلید می کنند.

هدف استروئیدها:

کاهش التهاب همراه با تورم درد و قرمزی است.

آنها را می توان به اشکال مختلف مانند:

کرم، لوسیون، ژل، مایع، قرص، اسپری، استنشاقی، اسپری بینی، تزریقی و شربت استفاده کرد.

معمولاً استروئیدهایی که برای مدت کوتاه و با دوز کم مصرف می شوند، عوارض جانبی زیادی ایجاد نمی کنند.

با این حال، می تواند باعث برخی از اختلالات خواب، نوسانات خلقی، افزایش وزن، ضعف عضلانی، آکنه و نازک شدن پوست شود. بسته به شکل استروئیدی که استفاده می کنید، عوارض جانبی آن می تواند متفاوت باشد.

2 نوع استروئید را بشناسید!

دو نوع مختلف استروئید وجود دارد.

انواع مختلف استروئیدها چیست ؟
انواع مختلف استروئیدها چیست ؟

1) کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها مواد شیمیایی آزمایشگاهی هستند که عملکرد هورمون کورتیزول را که توسط غدد فوق کلیوی بدن تولید می شود، تقلید می کنند. آنها برای مبارزه با التهاب استفاده می شوند.

علاوه بر این

آنها فعالیت سیستم ایمنی را کاهش می دهند، به همین دلیل است که استروئیدها برای اختلالات خود ایمنی مصرف می شوند.

2) استروئیدهای آنابولیک

اینها هورمون های آزمایشگاهی هستند که توسط ورزشکاران برای عضله سازی استفاده می شود. این ویژگی استروئیدهای آنابولیک منجر به سوء استفاده گسترده از این دارو شده است. بسیاری از مردم بیش از دوز تجویز شده از این هورمون ها را برای بهبود عملکرد و ساخت بدن خود مصرف می کنند.

در زنان، این هورمون می تواند منجر به رشد غیر طبیعی مو، عمیق شدن صدا، طاسی و قاعدگی نامنظم شود. همچنین می تواند باعث نوسانات خلقی شدید و پرخاشگری شود.

مهم است که

قبل از مصرف هر گونه استروئید، سابقه پزشکی خود را با پزشک خود در میان بگذارید. استروئیدها می توانند شرایط پزشکی خاصی مانند دیابت را بدتر کنند و همچنین این داروها هستند که معمولا باعث ریزش مو می شوند.

2 نوع استروئید را بشناسید

آیا مصرف استروئیدها باعث ریزش مو شود؟

تستوسترون ها مقصر آلوپسی در زنان یا آلوپسی آندروژنیک هستند . و از آنجایی که استروئیدهای آنابولیک اثرات مشابهی با تستوسترون دارند، می توانند ریزش مو را افزایش دهند. در واقع، DHT، محصول جانبی تستوسترون ، بر روی فولیکول های مو در پوست سر اثر می گذارد و باعث طاسی می شود.

استروئیدها می توانند به راحتی هورمون های جنسی را در بدن برهم زنند، که همچنین می تواند منجر به ریزش مو شود.
در اینجا نیز، تستوسترون منجر به افزایش سطح DHT می شود که باعث ریزش مو می شود.

به همین دلیل است که

آن دسته از زنانی که استروئیدهای آنابولیک مصرف می کنند ممکن است دچار طاسی نیز شوند، در حالی که، معمولاً حتی با طاسی الگو، زنان به طور کامل طاسی نمی شوند.

ایا استروئید باعث ریزش مو میشود؟

آیا مصرف استروئیدها میتواند باعث ریزش مو شود؟ استفاده از استروئیدهای آنابولیک می تواند باعث ریزش موی الگو در زنان شود. در عین حال، آنها می توانند رشد مو را در صورت و بدن خود نیز تجربه کنند.

سطوح بالای تستوسترون در بدن می تواند باعث این نوع ریزش مو در زنان نیز شود.

ایا استروئید باعث ریزش مو میشود؟

استروئید و ریزش مو: آیا دوباره رشد می کند؟

ریزش موی استروئیدها می تواند دائمی باشد. استفاده مداوم و طولانی مدت از استروئیدهای آنابولیک می تواند باعث آلوپسی غیرقابل برگشت شود. اگر به دلیل مصرف استروئیدها دچار ریزش مو هستید، پس از مشورت با پزشک، مصرف داروها را قطع کنید . اگر مصرف استروئیدها را ادامه دهید ، ممکن است برای همیشه موهای خود را از دست بدهید.

همچنین درست است که

مصرف استروئیدها می تواند ریزش مو را که در آلوپسی آندروژنتیک رخ می دهد سرعت بخشد. بنابراین، ممکن است در نهایت در نتیجه مصرف استروئیدها، زودتر موهای خود را برای همیشه از دست بدهید.

اگر فردی از نظر ژنتیکی مستعد طاسی الگو باشد، استروئیدها می توانند با افزایش سطح DHT در بدن باعث ریزش بیش از حد مو شوند.

موهای شما می تواند دوباره شروع به رشد کند، در برخی موارد بلافاصله پس از قطع مصرف استروئیدها. موارد دیگری وجود دارد که در آن ریزش مو ناشی از استروئیدها ادامه دارد.

صرف نظر از این

اگر در حین مصرف استروئیدها دچار ریزش مو شدید، قبل از اینکه خیلی دیر شود، حتما به پزشک اطلاع دهید.

استروئیدها و ریزش مو: آیا دوباره رشد می کند؟
استروئیدها و ریزش مو: آیا دوباره رشد می کند؟

برخی از بدترین استروئیدها برای ریزش مو عبارتند از:

• آنادرول
• وینسترول
• دیانابول
• آناور
• پریموبولان
• پروویرون
• ترنبولون

بسیاری از مردم همچنین می پرسند، “چه استروئیدی باعث ریزش مو نمی شود؟” دکا دورابولین نباید به همان اندازه باعث ریزش مو شود (با این حال، بدون مشورت با پزشک از آن استفاده نکنید ). اگر آن را با فیناستراید استفاده کنید، ممکن است ریزش موی بیش از حد داشته باشید .

برخی از افراد به دلیل استفاده طولانی مدت از استروئید موهای خود را برای همیشه از دست می دهند.

بنابراین

  • پریموبولان و ریزش مو
  • پروویرون و ریزش مو

ارتباط زیادی با بکدیگر داشته و حتما با پزشک در این مورد مشورت کنید.

و در آخر …….

برای اطلاع از امکان کاشت مو طبیعی، کاشت مو ناحیه ورتکس سر، کاشت مو بدون بخیه برای شما می توانید با متخصصین ما مشورت کنید. ما پرونده شما را بررسی خواهیم کرد و بر اساس آن یک برنامه درمانی به شما ارائه خواهیم کرد.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!