گلت کردن مو

گلت کردن مو
آنچه در این مقاله می خوانید!

موهای صاف و درخشان را بیشتر افراد به موهای فر ترجیح میدهند و علت آن این است که موهای صاف مرتب تر دیده شده و شستن و رسیدگی و آرایستگی آن بهتر است  و نیاز به صرف وقت زیاد برای آراستن آن نیست ، از این رو میخواهیم مطالبی را در مورد گلت کردن مو به شما عزیزان ارائه دهیم.

افرادی که

موهای فر دارند و مایل به داشتن موهای صاف هستند و از کشیدن هرروزه سشوار و روغن برای مو خسته شده اند  میتوانند از گلت کردن مو برای صافی درازمدت موهای خود استفاده کنند.

گلت از مواد شیمیایی ساخته شده است که خاصیت صاف کنندگی مو را دارد و موها از  حالت فر و گره خورده خارج شده  و صاف خواهند شد.

برای استفاده از این روش نیاز به آموزش دارد و بهتر است که نزد متخصص انجام گیرد  در حالی که مهمترین سوال در این رابطه این است که ریزش مو تا چه حدی طبیعی است؟

4 روش صاف کردن مو

صاف کردن مو با روش های مختلفی قابل انجام هستند که این روش ها عبارتند از:

  1. گلت کردن مو
  2. کراتینه مو
  3. پروتئینه مو
  4. بوتاکس مو

تمامی این روش ها از جمله روش هایی هستند که از آنها به عنوان صافی دائم یاد می شود اما نتایج حاصل از آن تا پایان عمر باقی نمی ماند. برای صاف کردن موقت مو نیز می توان از اتوی مو در خانه استفاده کرد.

مراحل انجام گلت کردن مو

برای استفاده از گلت کردن مو ابتدا باید مو کاملا تمیز باشد ، پس در قدم اول موها باید با دقت و تمیز شسته شود  و پس از ششست و شو با حوله تمیز خشک شود و از کرم و محصولات دیگر استفاده نشود و سپس شانه شود تا تمامی گرهای مو باز شود.

سپس

موها باید تقسیم شود  مانند زمانی که میخواهیم موها را آماده کوتاهی و یا رنگ کردن کنیم سپس مواد گلت را  را آماده کرده و بر روی قسمت های تقسیم شده مو میزنیم و از ریشه به سمت نوک مو جهت میدهیم.

این کار را تا پایان تمام تار های مو تکرار میکنیم و بعد موها را شانه کشیده تا مواد به خوبی در تار تار موها فیکس شود.

مرحله بعد

فاز استراحت است 30 یا 20 دقیقه زمان استراحت دهید پس از آن مواد را مجدد به موها آغشته کره و موها را به آرامی شانه کنید و این کار را چند دقیقه ای تکرار کنید.

فاز استراحت بعدی 10 دقیقه است بعد از آن موها باید شسته شود و کاملا از موها جدا شود و هیچ اثری از مواد بر روی موها باقی نماند چرا که شست شوی نا صحیح میتواند در این مرحله برای موها ضرر زیادی  به همراه داشته باشد.

2 نوع گلت مو

گلت مو دارای انواع مختلفی است که انواع آن عبارتند از:

1) گلت صفر

این نوع گلت برای صاف کردن موهای معمولی، فر و یا موهایی که به میزان کمی وز هستند، استفاده می شود. این نوع گلت برای موهای معمولی و نازک باید به مدت 25 دقیقه بر روی مو بماند.

2) گلت قوی

گلت قوی برای آن دسته از موهایی استفاده می شود که بسیار فر هستند و یا در مقابل مواد شیمیایی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. این نوع گلت بر روی موهای بسیار فر باید به مدت سی دقیقه بماند و نباید آن را بر روی مو با استفاده از حرارت به کار گرفت.

گلت مو چه عوارضی دارد ؟

همانطور که گفته شد برای گلت کردن مو به مواد گلت نیاز است که  مواد گلت شیمیایی بوده و مواد شیمیایی مضر هستند و در مصرف آن ها نباید افراط کرد همچنین طریقه مصرف نیز باید دقیق رعایت شود و با کم و زیاد شدن  زمان امکان سوختن موها وخوردن موها بالاست و شاید نیاز به ترمیم موهای سوخته شده باشد.

اگر

زمان کمتر شود مواد بر روی مو بی تاثیر خواهد بود و صافی ایجاد نمیشود اگرزمان نیز زیادتر باشد موها میسوزند، ریزش مو و خورد شدن مو پدید می آید نحوه زدن گلت بر مو ها و همچنین نحوه شستن موها نیز بر حالت  موها تاثیر دارد.

گلت کردن مو

چه کارهایی برای گلت مو بهتر است ؟

اولین قدم این است که افراد انجام این روش را برای صافی موهای خود به دست متخصص این کار بسپارند و از انجام آن به تنهایی بدون مهارت بپرهیزند.

پس از

انجام گلت کردن مو استفاده از سشوار و اتو موی مداوم توصیه نمیشود زیرا آسیب جدی به موهای گلت شده میزند همچنین توصیه میشود تا مدتها از رنگ کردن موها  جلوگیری شود چرا که انجام این اعمال سبب میشود تا ریز شدید به سراغ بیاید و شاهد خورد شدن موها و سوختن موها خواهید بود.

نکته بعدی این است که

زمان گلت کردن مجدد موها باید دو الی سه ماه بعد از گلت کردن اول باشد و گلت کردن با فاصله کم ، ضرر زیادی برای مو به همراه دارد

ماندگاری گلت مو چه قدر است؟

در روش گلت مو میزان ماندگاری صافی موها تقریبا در حدود 4 الی 6 ماه است اما ماندگاری آن در افراد مختلف با هم تفاوت دارد. لازم به ذکر است که پس از بین رفتن نتایج حاصل از گلت و پس از پایان یافتن این مدت باید در حدود 9 الی 12 ماه صبر کرد و سپس مجددا از گلت استفاده نمود.

تفاوت گلت مو با کراتینه چیست؟

بسیاری از افراد می پندارند که گلت مو همان کراتینه است، اما این دو روش با هم متفاوت هستند. کراتینه روشی است که باعث صافی مو می شود اما در این روش ریشه موها تقویت می شوند و هیچ بافت پروتئینی از بین نمی رود. به همین دلیل از این روش برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده نیز استفاده می شود.

اما

در گلت مو از مواد شیمیایی استفاده می شود که به کار بردن این مواد باعث می شود تا پروتئین های مو از بین بروند و به موها آسیب وارد شود.

از دیگر

تفاوت های موجود در بین این دو روش این است که در کراتینه تلاش می شود تا  مواد کراتینه به ریشه مو برسند در حالی که در گلت مو، تلاش بر این است که مواد کراتینه به ریشه مو نرسند و تنها ساقه های مو را به مواد گلت آغشته می کنند.

در صورتی که

در گلت مو، مواد گلت به مدت بیش از حد و بیشتر از زمان تعیین شده بر روی مو بمانند، به موها آسیب های جدی وارد می شود در جالی که در روش کراتینه این گونه نیست و موها باید به مدت 24 ساعت در مواد باقی بمانند تا به خوبی تقویت شوند.

نکاتی در رابطه با گلت مو

استفاده از گلت بر روی موهای رنگ نشده نتیجه بهتری دارد و به همین دلیل بهتر است که در حدود 5 الی 6 ماه قبل از گلت کردن مو، از رنگ کردن مو بپرهیزید.

در صورتی که

مجبور به استفاده از گلت مو بر روی موهای رنگ شده شدید، حتما سعی کنید که موهای خود را کوتاه نمایید خصوصا اگر موهای شما موخوره داشته باشد.

برای گلت کردن مو بهتر است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و امور صاف کردن مو را با کمک این افراد انجام دهید.

برای گلت کردن مو باید  به کجا مراجعه کرد؟

گلت کردن مو به گونه ای است که با تهیه مواد مورد نیاز برای آن می توان این روش را در خانه انجام داد و تنها لازم است که مواد مورد نیاز را تهیه کنید و طبق دستورات ارائه شده بر روی مواد تهیه شده، گلت کردن را انجام داد.

علاوه بر آن

برای گلت کردن مو می توان به کلینیک های زیبایی و یا آرایشگاه ها نیز مراجعه کرد و زیر نظر اشخاص کار بلد در این زمینه گلت کردن مو را انجام داد که در این صورت گلت کردن به شکل بهتری انجام می شود و نتیجه رضایت بخش تر واقع می گردد. همچنین در این حالت از عوارض ناشی از گلت کردن مو تا حد زیادی در امان خواهید بود.

به عنوان مثال

ممکن است که شما به خوبی ندانید که مواد گلت باید چه مدت بر روی مو بماند ولی اگر تمامی این مراحل زیر نظر افراد ماهر انجام شود، نتیجه خوبی خواهد داشت.

بهترین کلینیک برای گلت کردن مو در تهران

در شهر تهران تعداد زیادی کلینیک زیبایی مربوط به پوست و مو وجود دارند که گلت کردن مو را برای شما عزیزان انجام می دهند.

یکی از بهترین مراکز در این زمینه

مرکز موی ایندرا در تهران است که این مرکز سابقه فعالیت زیادی دارد و سال های زیادی در تهران به ارائه خدمات پرداخته است و رضایت بیش از 90 درصد از مراجعین خود را تا کنون کسب نموده است.

در مرکز موی ایندرا می توانید از روش های مختلف ترمیم مو نیز استفاده کنید و به زیبایی موهای خود بپردازید.

پس برای دریافت نوبت ویزیت و یا کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در این مرکز در تماس باشید.

سخن پایانی

هزینه گلت کردن مو بستگی به مارک و مدل مواد گلت می باشد چرا که هر مواد با مواد دیگر هزینه متفاوت دارد و همچنین مقدار مواد مصرفی استفاده شده چرا که هر فرد با توجه به بلندی و حجم موها مقدار مواد مشخصی را نیاز دارد و بر هزینه تاثیر مستقیم دارد .

نکته بعدی

دستمزد است که بر هزینه تاثیر دارد بنابراین نمیتوان هزینه مشخصی برای گلت کردن مو بیان کرد و هزینه برای هر فرد متفاوت می باشد .

توصیه میکنیم تا

افراد استفاده دائم و همیشگی گلت را فراموش کنند و برای صاف شدن و رفع فر شدن و گره خوردگی موها از بوتاکس مو ، شامپو برای ریزش موی سکه ای ،  کراتین مو و یا پروتئین رسانی مو استفاده نمایند و  با استفاده از این روش ها به سلامت موهای خود در کنار صاف شدن موها بپردازند .

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!