کاشت مو در ترکیه انجام دهیم؟

کاشت مو در ترکیه
آنچه در این مقاله می خوانید!

کاشت مو در ترکیه انجام دهیم یا در ایران؟ ریزش مو یک موضوع ناراحت کننده برای همه افراد در جهان می باشد. زیرا مو رابطه مستقیم با زیبایی افراد دارد. امروزه  جبران موهای از دست رفته و کاشت موی طبیعی در همه جای دنیا از عمل های جراحی پرطرفدار است.

کاشت مو در ترکیه نیز همانند بقیه کشورها، طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی برای کاشت مو به ترکیه مراجعه می کنند. برای آشنایی با کاشت مو در ترکیه با مرکز موی ایندرا همراه باشید.

کاشت مو در ترکیه یا ایران؟ کدام بهتر است؟

زمانی که صحبت از  کاشت مو  پیش می آید، ترکیه جزء اولین کشورهاست. از کشورهای اروپایی و عربی مراجعان بسیاری برای کاشت مو در ترکیه، وجود دارد.

در استانبول مراکز کاشت مو در حد باور نکردنی افزایش یافته است. تا جایی که بسیاری از جراحان زیبایی به کار کاشت مو روی آوردند. به طوری که اکنون استانبول در جایگاه اول در تعداد مراکز کاشت مو در دنیا در قرار دارد.

شاید باور نکنید اما در سال 2019 کاشت مو در ترکیه ماهانه به حجمی در حدود 1.5 میلیارد دلار رسید.

هزینه کاشت مو در ترکیه

هزینه کاشت مو بدون بانک مو در ترکیه براساس انتخاب روش کاشت و درجه کلینیک بستگی دارد. به طور معمول هزینه کاشت مو در ترکیه 3 الی 4 برابر نسبت به ایران می باشد اما در بعضی از کلینیک های غیرمعتبر هزینه بسیار پایین است.

اما ممکن است

پس از انجام عمل و بازگشت به ایران متوجه شوید که نتیجه آنطور که باید باشد به نظر نمی رسد. بنابراین دوباره باید برای سفر و اقامت هزینه کنید. پس مهم است که علاوه بر هزینه و انتخاب روش برای انجام پیوند مو باید به کلینیکی که به آن مراجعه می کنید توجه کرده و قبل از انجام عمل در مورد آن تحقیق به عمل آورید.

معرفی 3 روش کاشت مو در ترکیه

معمولا چهار روش در ترکیه برای کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد.

  • روش FUE

این روش مدرن به استخراج فولیکول تکی معروف است و برای افراد دارای موهای کم پشت نیز مناسب است. در این روش کاشت مو، فولیکول ها توسط دستگاه از بانک مو برداشته و در ناحیه مورد نظر پیوند زده می شود.

کاشت ابرو به روش FUE  بدون درد و خونریزی و با کمترین عارضه انجام می شود بنابراین امروزه یکی از  محبوب ترین روش کاشت مو می باشد.

  • روش DHI

در واقع علت معروفیت کاشت مو در ترکیه انجام این روش می باشد. در این روش برداشت مو و همچنین کاشت مو با دستگاه انجام می شود. این مسئله درصد خطا را در برداشت مو به صفر می رساند .از مزایای این روش می توان به سرعت بالا و دقت بالا اشاره کرد.

 ناگفته نماند درحال حاضر  روش DHI در ایران بهتر از ترکیه در انجام می شود زیرا ضعف های این روش توسط متخصصان ایران برطرف شده و برای ژنتیک و  پوست سر ایرانی ها و همچنین آب و هوای ایران مجدد بازسازی شده است.

  • روش FUE GOLD

این روش مشابه کاشت مو به روش FUE  می باشد تنها تفاوت آن استفاده از ابزارهایی با جنس طلا می باشد. فلز طلا هنگام برخورد با پوست و موی سر، ساختار طبیعی مو و پوست را از بین نمی برد و به انها آسیب نمی زند.

  • روش ICE GRAFT FUE

تفاوت این روش با FUE در نحوه نگهداری فولیکول ها  می باشد. در این روش فولیکول ها تا زمان پیوند به سر در محلول های سرد نگه داشته می شود. این مسئله از هدر رفتن سلول و بافت آن جلوگیری می کند و فولیکول های سالمتری به ناحیه مورد نظر منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: کاشت مو بدون تراشیدن مو

مزایای کاشت مو در ترکیه

کشور ترکیه و شهر استانبول یکی از مقاصد توریستی دنیا به شمار می رود . بنابراین وجود جاذبه های گردشگری بسیار زیاد میتواند برای مراجعین کاشت مو در طول زمان حضور در این کشور لحظات خوبی را رقم بزند و سفر آن ها به درمانی سیاحتی تبدیل شود.

اما این به تنهایی نمی تواند دلیل و مزیت برای انتخاب ترکیه جهت کاشت مو باشد.

کاشت مو در ترکیه

معایب پیوند مو در ترکیه

با اینکه ترکیه ارزان ترین و نزدیک ترین کشور در قاره اروپاست و در بخش گردشگری و توریستی هزینه ها پایین است اما در بخش پزشکی هزینه ها در کشور ترکیه معمولا 3 الی 4 برابر ایران بوده و از لحاظ کیفیت خدمات پزشکی زیبایی پایین تر از ایران می باشد. 

هنگام تصمیم گیری برای هر عمل جراحی باید علاوه بر هزینه های کاشت مو ، مهارت و تجربه پزشک و تیم درمانی و همچنین تجهیزات مورد استفاده کلینیک برای انجام بهتر عمل بسیار مورد اهمیت است.

در کشورهای اروپایی از به روز ترین و دقیق ترین ابزار و ربات ها جهت برداشت و کاشت موها استفاده می شود که در کشور ترکیه به دلیل قیمت بالای این ابزارها مورد استفاده قرار نمیگیرند.

چه افرادی مناسب کاشت مو هستند؟

با توجه به دلایل ذکر شده، انجام عمل کاشت مو  مناسب افرادی است که به قصد اقامت طولانی و گردشگری به ترکیه سفر می کنند  و تمایل دارند همزمان با اقامت، عمل کاشت مو انجام دهند.

بهتر است افراد صرفا تحت تاثیر تبلیغات ، ترکیه را جهت انجام کاشت مو انتخاب نکنند و تحقیقات مفصلی در مورد این عمل در آن کشور انجام دهند.

مراقبت های قبل از کاشت مو در ترکیه چیست؟

از جمله مهم ترین مراقبت هایی که افراد باید پیش از کاشت مو در ترکیه انجام دهند، میتوان به مواردی نظیر زیر اشاره کرد:

  • استحمام کردن و شست و شوی سر روز قبل از جراحی
  • پرهیز از مصرف سیگار و سایر دخانیات به مدت دو هفته قبل از جراحی
  • پرهیز از مصرف مشروبات الکلی
  • پرهیز از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند

6 مراقبت ضروری بعد از کاشت مو در ترکیه

اشخاصی که کاشت مو در کشور ترکیه انجام می دهند، مانند افرادی که کاشت مو در ایران انجام می دهند، باید مراقبت های مورد نیاز برای بعد از کاشت مو را رعایت کنند تا نتیجه موفقیت آمیز باشد. این مراقبت ها عبارتند از:

1 پرهیز از استعمال دخانیات به مدت دو هفته بعد از کاشت مو
2 پرهیز از استحمام و شست و شوی سر به مدت تعیین شده توسط پزشک
3 عدم پایین گرفتن سر به مدت طولانی
4 مصرف داروهای مورد نیاز بعد از کاشت مو
5 عدم دستکاری کردن گرافت های موی کاشته شده
6 پرهیز از رفتن به استخر، سونا و جکوزی

بهترین زمان برای کاشت مو در ترکیه از نظر فصلی

بهترین زمانی که می توانید برای کاشت مو در ترکیه انتخاب کنید، به پیشنهاد ما فصل پاییز و زمستان است. زیرا در این فصول هزینه مهاجرت به کشور ترکیه کمتر است و نرخ هزینه های شما برای کاشت مو و سفر کردن به این کشور به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

در این فصول تمامی اجناس در ترکیه وارد مرحله آف می شوند و تخفیفات خوبی روی انها اعمال می شود که در نتیجه اگر در این فصول برای کاشت مو در ترکیه اقدام کنید، علاوه بر آن که هزینه مسافرت خود را کاهش میدهید، می توانید به راحتی در این سفر از ترکیه خرید کنید و در این صورت هم به درمان مشکل خود بپردازید و هم از جنبه های تفریحی این کشور بهره مند گردید.

علاوه بر آن

این مسائل لازم به ذکر است که اگر در فصول پاییز و زمستان برای کاشت مو در ترکیه اقدام کنید، شرایط بهتری برای کاشت مو خواهید داشت. زیرا در این فصول تابش خورشید با شدت کمتری صورت می گیرد و گرمای هوا کمتر است که در این صورت شرایط شما برای کاشت مو نیز مناسب تر خواهد بود و به علت گرمای هوا و تعریق بدن دچار مشکل نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل برای کاشت مو

مراقبت های قبل از کاشت مو در ترکیه
مراقبت های قبل از کاشت مو در ترکیه

بهترین زمان برای کاشت مو در ترکیه از نظر سنی

در صورتی که قصد دارید کاشت مو در ترکیه انجام دهید، به شما توصیه می کنیم که برای انجام این کار تا سن 25 سالگی صبر کنید تا الگوی ریزش مو در شما مشخص شود. در این صورت پزشک می تواند تشخیص دهد که الگوی ریزش مو شما چیست و امکان درمان آن به شکل طبیعی وجود دارد و یا خیر.

در نتیجه اگر پزشک تشخیص دهد که امکان درمان الگوی ریزش موی شما وجود ندارد، می توانید از روش کاشت مو با خیال آسوده استفاده کنید. اما اگر مشکل شما قابل درمان باشد، دیگر نیازی به کاشت مو نخواهید داشت بلکه می تواند به شکل طبیعی شاهد رشد موهای خود باشید.

نکته آخر

امروزه عمل کاشت مو افراد مشهور در ایران مانند کشورهای دیگر چون ترکیه، با تجهیزات به روز و  پیشرفته و با صرف هزینه های معقول انجام می شود. با اینکه کشور ترکیه در این زمینه در دنیا مطرح شده است اما باید ریسک های موجود برای سفر به ترکیه تنها به دلیل کاشت مو  را در نظر گرفت. توجه داشته باشید که برای افراد غیر از هزینه های جراحی، هزینه هتل و هواپیما و داروها و بسیاری از هزینه های جانبی اضافه می شود. بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی درباره کاشت مو در کشور خود نیز کسب کرده و مقایسه کنید. توصیه ما به افراد  این خواهد بود که بجای متحمل شدن هزینه های فراوان کاشت مو ، با اطمینان خاطر ، انجام چنین کاری را به مشاوران و متخصصان کاشت مو در کلینیک های تخصصی ایران، بسپارند.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!