کاشت مو به روش سلول های بنیادی FCI

کاشت مو به روش FCI یا تکثیر و سلول های بنیادی
آنچه در این مقاله می خوانید!

کاشت مو به روش FCI چگونه است؟ مو یکی از اجزای صورت است که در زیبایی افراد بسیار موثر است. طاسی سر و یا کم پشت بودن مو باعث کمبود اعتماد به نفس می شود.

بنابراین هزاران نفر در سراسر دنیا اقدام به کاشت مو می‌کنند و پس از انجام این عمل موهایی کاملا طبیعی پیدا خواهند داشت. بطوریکه گاهی میزان رشد مو از زمان پیش از آغاز ریزش مو نیز بیشتر شود. روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد و یکی از روش هایی که مدنظر پزشکان برای انجام در آینده می باشد، کاشت مو به روش FCI است.

FCI مخفف کلمات Follicular Cell Implantation می باشد. در این روش، کاشت مو توسط دستکاری و رشد فولیکول‌های مو انجام می‌شود. استفاده از این روش مزایای بسیار زیادی دارد و یک روش سریع برای کاشت مو است. برای آشنایی بیشتر با این روش با ما همراه باشید.

کاشت مو به روش FCI

حتما می دانید که رشد مو، توسط ذرات ریزی در بدن با نام فولیکول انجام می‌شوند. فولیکول‌ها  بالاتر از ریشه مو و پایین‌تر از قسمت بیرونی مو قرار دارند و مهمترین وظیفه آن‌ها رساندن مواد لازم برای رشد به بیرون مو هستند.

روش های کاشت مو

بسیاری در جهان وجود دارند که به شکل غیرمستقیم از طریق فولیکول، کاشت مو را افزایش می‌دهند. اما کاشت مو به روش FCI یکی از روش‌هایی است که اصلی ترین نقش را فولیکول دارد.

معمولا ریزش مو در افراد  بیشتر در قسمت بالای سر اتفاق می افتد بنابراین از موهای قسمت کناری و پشت سر سالم تر و مقاوم تر هستند. بنابراین فولیکول‌های مو  در این قسمت ها نیز، سالم‌تر هستند. این قسمت ها بانک مو نامیده می شود.

هدف اصلی کاشت مو به روش FCI

رشد مو از طریق کاشت فولیکول‌های موی تکثیر شده می باشد. در این روش فولیکول‌های مو را از پشت سر بیرون می‌آورند ولی برخلاف روش مشابه کاشت مو، این فولیکول به طور مستقیم در روی سر کاشت نمی‌شود.

در این روش، فولیکول‌ها را جدا می‌شوند و در آزمایشگاه‌ها شرایط محیطی مناسبی برای آن‌ها ایجاد می شود تا رشد کنند. سپس این فولیکول‌های رشدیافته که توانایی زایش مو را دارند، روی سر کاشته می شوند. این فولیکول‌ها که در محیط آزمایشگاه تا حدودی آماده رشد شده اند، با قرار گرفتن در روی سر، پروسه رشد را آغاز می‌کنند و باعث پرپشت شدن موها می شوند.

کاشت مو به روش تکثیر در تهران
کاشت مو به روش تکثیر در تهران

بیشتر بدانید: کاشت مو غیر قابل رشد

کاشت مو به روش FCI به علت حساس بودن مراحل رشد مو خارج از سر و همچنین نمونه برداری، در سال‌های اخیر چندان عملی نبود ولی امروزه در مراکز کاشت موی معتبر جهان این روش به شدت در حال تحقیق و پیگیری است.

کاشت مو به روش FCI برای چه افرادی مناسب است؟

در کاشت مو به روش FCI بر خلاف کاشت مو به روش میکروگرافت سلول های فرد جدا شده و در محیط آزمایشگاهی پرورش یافته و تقویت می شوند، بنابراین در این روش امکان تغییر بسیاری از ویژگی های مو امکان پذیر است.

همچنین

برای افرادی که به دلیل ویژگی خاص موها، استفاده از روش های دیگر برای آن ها اثربخشی مطلوبی ندارد، استفاده از این روش مفید خواهد بود. به طور مثال در افرادی که موهایی نازک دارند و استفاده از روش های دیگر چندان مفید نیست، می توانند از این روش کاشت مو استفاده کنند.

چرا؟

زیرا در کاشت مو به روش FCI، فولیکول ها قبل از کاشت در محیط آزمایشگاهی تقویت می شوند. همچنین در افرادی که موهایی چرب، خشک یا نرم دارند، با روش FCI و پس از بهبود ویژگی های مو در آزمایشگاه، کاشت مو انجام میشود.

علاوه بر این

با توجه به اینکه در کاشت مو به روش FCI به فولیکول های زیادی برای کاشت مو نیاز نیست، افرادی که بانک موی قوی ندارند نیز امکان استفاده از این روش را دارند. به طور کلی این روش کاشت مو برای اکثر افراد قابل استفاده است؛ اما به طور کلی کاشت مو در برخی از افرادی که دچار بیماری های خاص پوست و مو شده اند یا در معرض اشعه های رادیواکتیو قرار گرفته اند، اثرگذار نیست.

4 مرحله کاشت مو به روش سلول های بنیادی

حال به بررسی مراحل کاشت مو به روش FCI می پردازیم.

  • مرحله اول

به دلیل اینکه روش های متعددی برای کاشت مو وجود دارد اولین مرحله معاینه و بررسی و تشخیص پزشک است. پزشک با در نظر گرفتن شرایط فرد و با آگاهی که نسبت به روش های مختلف کاشت مو دارد، بهترین روش کاشت مو را برای بیمار مشخص می کند.

  • مرحله دوم

سپس اگر پس از معاینات اولیه، کاشت مو به روش FCI، روش مناسبی برای فرد تشخیص داده شود،  برداشت فولیکول ها انجام می شود.

در این مرحله

تعداد کمی فولیکول استخراج می شوند، به دلیل اینکه سلول های موجود در ریشه مو، سلول های بنیادی  هستند، با تعداد کمی فولیکول، رشد زیادی حاصل می شود. زیرا عناصر و مواد مغذی که در محیط آزمایشگاهی به این سلول ها رسانده می شود، باعث رشد بهتر و سریع تر و تکثیر آن ها می شود.

کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو
کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو
  • مرحله سوم

در کاشت مو به روش FCI، فولیکول‌های جدید استخراج شده توسط سلول‌های DP همراه با اپیدرم موجود در پوست سر بوجود می آیند، به طوری که فولیکول‌های جدید ترکیبی از سلول‌های کاشته شده و اپیدرم هدف هستند.

در حال حاضر

در این روش از سلول های خود فرد برای تکثیر فولیکول ها استفاده می شود و  امکان استفاده برای فرد دیگری وجود ندارد . البته ممکن است که در آینده در کاشت مو به روش FCI، بتوان از فولیکول های یک فرد برای رشد موها در فرد دیگری استفاده کرد.

بیشتر بدانید: کاشت مو به روش اف آی تی چیست؟

  • مرحله چهارم

پس از اینکه سلول ها در آزمایشگاه کشت و تکثیر داده شدند، جمع آوری می شوند و در سر فرد کاشته می شوند.

پزشک متخصص پس از بی حس کردن محل عمل، با استفاده از دستگاه‌های خاصی فولیکل‌ها را در داخل سر کاشت می‌کند. براساس میزان طاسی و ریزش موی بیمار ، این عمل ممکن است یک تا چند جلسه طول می کشد..

4 مزیت کاشت مو به روش FCI

کاشت مو به روش FCIمزایای بسیاری نسبت به سایر روش‌های کاشت مو دارد.

1 در این روش کاشت مو رشد موها و پرپشت شدن آن‌ها دائمی خواهد بود
2 در این روش کاشت مو،  بدلیل استفاده از کاشت آزمایشگاهی و بانک مو،حجم موهای کاشت شده  محدودیتی ندارند.
3 مقدار فولیکل‌های استخراج شده از بدن در این روش کمتر از حالت عادی است. همین مسئله باعث می شود طول زمانی که برای برداشت مو صرف می‌شود کمتر باشد و بنابراین دردی که ممکن است اشخاص حین عمل بیرون آوردن فولیکول تجربه می‌کنند کم‌تر است.
4 عدم وجود اسکار، زخم و سوراخ، خراش‌های پوستی برای بیمار از مهمترین مزایای این روش کاشت مو است.

بهترین سن برای کاشت مو به روش FCI

در رابطه با سن مناسب برای پیوند مو به روش FCI باید گفت که پیوند مو دارای محدودیت سنی نیست اما در صورتی که آن را در رده سنی 25 الی 30 سالگی انجام داد بهتر است. زیرا در این محدوده سنی چرخه ریزش مو پایان می پذیرد و الگوی ریزش مو مشخص می شود.

زمانی که الگوی ریزش مو مشخص می شود، پزشک می تواند بررسی کند که آیا ریزش مو در فرد قابل درمان است و یا قابل درمان نخواهد بود. با انجام این بررسی ها در این محدوده سنی اشخاص پزشک می تواند به بیمار اعلام کند که باید برای درمان مو اقدام کند و یا عملیات پیوند مو به روش FCI  انجام دهد.

بهترین سن برای کاشت مو به روش FCI
بهترین سن برای کاشت مو به روش FCI

به همین دلیل بهترین محدوده سنی برای پیوند مو به روش FCI را سنین 25 الی 30 سالگی در نظر می گیرند.

 بهترین مرکز برای کاشت مو به روش FCI

کاشت مو به صورت کلی پروسه ای است که به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد و هر چه میزان دقت و مهارت پزشک در این خصوص بیشتر باشد، عملیات کاشت مو با موفقیت بیشتری انجام می شود و نتیجه کار طبیعی تر خواهد بود.

به همین دلیل

انتخاب یک کلینیک مناسب که پزشکان با تجربه و کاربلدی در آن فعال باشند و کاشت مو را انجام دهند مساله بسیار مهمی خواهد بود که نباید از آن غافل باشید.

از بهترین مراکز برای کاشت مو به روش FCI یا تکثیر سلول های بنیادی می توان مرکز موی ایندرا در تهران را معرفی کرد که این مجموعه ارائه دهنده خدمات زیبایی مو است و قادر است که کاشت مو را به روش های مختلف برای شما عزیزان انجام دهد.

همچنین لازم به ذکر است که

مرکز موی ایندرا علاوه بر کاشت مو از تکنیک های دیگر ترمیم مو نیز برای بیماران خود استفاده می کند و شما عزیزان در صورتی که مایل به استفاده از روش های دیگر برای پروتز مو یا ترمیم مو باشید باز هم کلینیک ایندرا هیر برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

هزینه کاشت مو به روش FCI یا تکثیر سلول های بنیادی

هزینه کاشت مو به روش FCI یا تکثیر سلول های بنیادی مانند سایر روش های دیگر پیوند مو برای هر کسی متفاوت است و بر اساس شرایط فرد می توان این هزینه را تعیین کرد.

در نتیجه تا زمانی که شخص مورد نظر به کلینیک زیبایی مراجعه نکند و تحت بررسی های پزشک قرار نگیرد، نمی توان هزینه کاشت مو را برای او تعیین کرد.

اما قیمت حدودی آن در سال 1402 به شرح زیر است:

نوع خدمات قیمت (به تومان)
کاشت مو به روش FCI 10 الی 15 میلیون تومان

نکته آخر

نتیجه کاشت مو به روش FCI یکی از بهترین روش های کاشت مو در آینده خواهد شد که هنوز در مرحله تحقیق می باشد. اما اگر از این روش کاشت مو استفاده کردید، موهای شما حالتی طبیعی خواهند داشت حتی می‌توان گفت بسیار پرپشت‌تر، خوش‌رنگ‌تر و زیباتر از موهای قبل از ریزش شما هستند

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!