کاشت مو به روش دی اچ آی [DHI]

کاشت مو به روش dhi
آنچه در این مقاله می خوانید!

آیا با کاشت مو به روش دی اچ آی dhi آشنایی دارید؟ آیا می دانید این شیوه کاشت چگونه است؟ تکنیک dhi روش کاشت مستقیم مو یا بهتر بگوییم روش جایگذاری مو یکی از  پیشرفته تر و دقیق تر تکنیک های کاشت مو است، که به دلیل غیرتهاجمی بودن و تضمینی بودن بازگرداندن موی سر به یکی از محبوب ترین روش های کاشت مو تبدیل شده است.

تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید تا در مورد این نوع کاشت مو با شما صحبت کنیم.

مختصری پیرامون 4 نوع از بهترین روش کاشت مو

برای انتخاب بهترین روش کاشت لازم است ابتدا در مورد انواع کاشت مو اطلاعاتی به دست بیاورم تا بتوانیم انتخاب صحیحی نسبت به کاشت مو داشته باشیم. به طور کلی کاشت مو دارای انواع مختلفی است که در این جا به توضحیح مختصری از انواع کاشت مو خواهیم پرداخت:

1) کاشت مو به روش FUT 

کاشت مو FUT یکی از قدیمی ترین و در عین حال تهاجمی ترین و پر عارضه ترین نوع کاشت مو محسوب می شود، این روش درواقع یک نوع جراحی پوستی ست، در این روش یک نوار یک یا دو سانتی متری از فولیکول های بانک مو جدا شده و به ناحیه مورد نظر پیوند زده می شود.

اگرچه پایین بودن هزینه ها، زمان کوتاه یک روزه برای انجام این کاشت و احتمال آسب دیدگی کمتر مو از محاسن این روش است، اما طولانی بودن دوران بهبودی، وجود جای زخم، احتمال خطر عفونت بالا از معایب اساسی این روش محسوب می شود.

2) کاشت مو به روش FIT

کاشت مو fit یک نوع پیشرفته تر از نوع قبل کاشت مو است. در این روش تارهای مو به صورت تک تک از نواحی پشت سر برداشته و به نواحی از سر که دچار ریزش شده است پیوند زده می شود.

در این روش

جای زخم وجود ندارد، درد و خونریزی کمتری نسبت به سایر روش ها داشته و لذا روش غیرتهاجمی کاشت مو محسوب می شود. احتمال تخریب بانک مو، مدت زمان انجام طولانی و بالا بودن هزینه از معایب این روش محسوب می شود.

3) کاشت مو به روش SUT

کاشت مو sut روش جدیدترین و کامل ترین روش کاشت مو است. در این روش کاشت مو توسط دستگاه تمام اتوماتیک انجام می شود و باتوجه به بالا بودن سرعت انجام جراحی، بالا بودن تعداد پیوندهای ایجاد شده و پایین بودن احتمال عفونت محبوبیت فراوانی بین مراجعین دارد.

4) کاشت مو به روش dhi

کاشت مو به روش دی اچ آی dhi شیوه ای است که در آن کاشت مو به صورت مستقیم صورت می گیرد و بر پایه کاشت مو به روش fue قرار دارد.

اما با این تفاوت که در روش fue فولیکول ها به صورت مجزا از بانک مو برداشته می شوند و در ناحیه کاشت قرار می گیرند،

بیشتر بخوانید: کاشت مو با ضمانت کتبی

در حالی که در روش dhiهمزمان با برداشت فولیکول ها، حفره ها در ناحیه کاشت ایجاد می شوند و فولیکول های استخراج شده در داخل این حفره ها قرار می گیرند. به عبارت دیگر در کاشت مو با استفاده از این شیوه که یک روش کاشت مستقیم است، فولیکول ها از ناحیه برداشت استخراج می شوند و بلافاصله در ناحیه کاشت قرار می گیرند.

بهترین روش کاشت مو
بهترین روش کاشت مو

کاشت مستقیم مو DHI یک روش اصلاحی کاشت مو است که توسط شرکت DHI Global Medical  Group  معرفی شده است.

این روش

با سایر روش های سنتی تفاوت های اساسی دارد، در این روش از یک ابزار پزشکی به نام Choi Implanter یا Choi Pen استفاده می شود، به وسیله این قلم ها کوچک و ریز فولکول های موها در قسمت های اهدا کننده جدا سازی شده و بلافاصله در قسمت های کم پشت یا بی مو کاشته می شود.

این قلم ها همزمان هم خراش را ایجاد کرده و هم عمل پیوند را انجام می دهند و این فولولکول های پیوندی درنهایت باعث رشد موهای جدید می شوند. از این روش با نام های دیگری مانند کاشت مو مستقیم و یا لئون تکنیک  نیز یاد می شود.

مراحل انجام کاشت مو به روش dhi

در این شیوه با استفاده از میکروپانچ برداشت گرافت ها انجام می شود. سپس گرافت های برداشت شده در داخل یک محلول غنی که از مواد غذایی تشکیل شده است، قرار می گیرد. در نتیجه به این صورت در فاصله زمانی برداشت و کاشت گرافت، آنها سالم باقی می مانند.

در مرحله بعد برای کاشت گرافت های برداشت شده از ابزاری مخصوص به نام قلم چوی استفاده می شود که با استفاده از این قلم در ناحیه کاشت مورد نظر حفره های کوچکی ایجاد می گردد و فولیکول های برداشت شده در داخل این حفره ها قرار داده می شوند.

استفاده از این قلم را می توان به عنوان تفاوت اصلی کاشت مو به روش دی اچ آی dhi و کاشت به روش fue در نظر گرفت.

همچنین لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از این قلم در این شیوه کاشت، به آن روش چوی نیز می گویند.

1 ترسیم خط رویش
2 تراشیدن سر و استفاده از بی حسی موضعی
3 استخراج فولیکول های مو از بانک موی شخص با استفاده از قلم مخصوص
4 جای گداری فولیکول های مو در قسمت طاسی بااستفاده از قلم و فشار دادن پیستون
5 استفاده از کرم آنتی بیوتیک در نواحی اهدا کننده و دریافت کننده فولیکول
6 باند و پانسمان روی ناحیه کاشت

چه کسانی می توانند از کاشت مو استفاده کنند؟

  • افرادی که دارای آلوپسی آندروژنی و یا ریزش مو با الگوی مردانه هستند را می توان بهترین کاندیدا برای این شیوه دانست.
  • افرادی که محدوده سنی آنها بیش از 27 سال است. زیرا تا قبل از 27 سالی ریزش مو در افراد ادامه دارد و وسعت منطقه طاسی هنوز تثبیت نشده است.
  • اشخاصی که دارای موهای ضخیمی هستند نیز در مقایسه با اشخاصی که موهای نازک دارند، نتیجه بهتری می گیرند.
  • اشخاصی که تراکم موهای آنها در منطقه برداشت بیش از 40 فولیکول باشد.
  • افرادی که دارای رنگ موی روشن تری هستند نیز در مقایسه با افراد دیگر نتیجه بهتری از کاشت با این شیوه دریافت می کنند.

توصیه های قبل از کاشت مو

افرادی که قصد دارند از این شیوه کاشت مو استفاده کنند، باید به این توصیه ها توجه کنند و آنها را جدی بگیرند تا نتیجه موفقیت آمیزی از کاشت موی خود داشته باشند:

1 مصرف تمامی دارو هایی که شخص استفاده می کند باید به پزشک اطلاع داده شود
2 موها را باید قبل از جراحی با شامپو شست
3 قبل از کاشت بهتر است که وعده غذایی سبکی میل شود
4 در صورتی که بیمار دارای حساسیت به آنتی بیوتیک ها می باشد، باید این موضوع را به پزشک اطلاع دهد
5 ممنوعیت استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی به مدت یک ماه
6 مطلع کردن پزشک از بیماری احتمالی و یا حساسیت دارویی خاص
7 استحمام شب قبل از کاشت مو
8 استفاده از لباس دکمه دار برای جلوگیری از مشکل احتمالی در زمان تعویض لباس
توصیه های بعد از کاشت مو با روش DHI
توصیه های بعد از کاشت مو با روش DHI

از چه زمانی مجاز به شستن موها هستیم؟

به طور معمول 7 الی 10 روز بعد از کاشت مو، می توان شستن موها را با روش معمول و همیشگی انجام داد، اما شستن موی سر بعد از کاشت بایدبا استفاده از شوینده های معرفی شده توسط پزشک صورت گیرد.

آیا بعد از عمل کاشت موهای کاشته شده روییده می شوند؟

به طور کلی باید گفت موی کاشته شده در برخی از افراد در بخش زیاد و یا حتی تمامی قسمت های کاشته شده روییده می شوند و در برخی دیگر کمتر و به صورت پراکنده صورت خواهد گرفت.

اما نکته قابل توجه این است که

معمولا اگر در بدن همزمان با کاشت، میزان مواد مغذی از قبیل ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز جهت رویش موها تنظیم شوند، بخش قابل توجهی از موهای کاشته شده رویش خواهند کرد و به همین دلیل است که قبل از اقدام به کاشت برای بررسی وضعیت عناصر، هورمون ها و فعالیت غده تیروئید و  برخی از آزمایشات مانند آزمایش زینک، آهن، فریتین، شمارش کامل خون، محاسبه زمان لخته شدن خون، و… توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: کاشت مو زیر ۲۵ سالگی

آیا ممکن است موهای کاشته شده دچار ریزش شوند؟

بله و به طور قطع.

اگر علل ریزش مو در فرد ریشه یابی و درمان نشوند، همان طور که این فاکتورها باعث ریزش موهای طبیعی و اولیه فرد می شود، این احتمال قوی وجود دارد که همان عوامل باعث ریزش موهای کاشته شده نیز شود.

بهترین روش کاشت مو برای پیشگیری از ریزش مو

هیچکدام از متخصصین هرگز روش خاصی را برای تمام بیماران خود تجویز نمی کنند، زیرا روش های مختلف کاشت مو با توجه عواملی مانند:

وضعیت موهای افراد

  • میزان طاسی
  • بانک مو
  • بودجه و انتظارات بیمار از کاشت

و… متفاوت است، و پزشک می تواند با توجه به شرایط موجود بهترین روش و یا ترکیبی از روش ها را  برای بیمار انتخاب کند.

آیا مزوتراپی بعد از کاشت به روش دی اچ آی DHI لازم است؟

معمولا همه پزشکان با توجه به موهای افراد برای بهبود نتیجه کاشت 1 یا 2 جلسه مزوتراپی مو را توصیه می کنند. در مزوتراپی با استفاده از سوزن مخصوص، داروها و مواد مغذی خاص برای تقویت رویش موهای کاشته شده در سر تزریق می شود.

هزینه کاشت مو به روش dhi

در این شیوه عواملی تاثیر گذار خواهند بود که به همین علت نمی توان هزینه  کاشت مو را مشخص کرد زیرا این عوامل باعث می شوند تا میزان هزینه برای افراد مختلف به صورت متفاوت باشد.

نوع خدمات هزینه (به تومان)
روش dhi کاشت مو 10 الی 16 میلیون تومان

بهترین مرکز برای کاشت مو به روش dhi در تهران

در شهر تهران مراکز مختلفی برای کاشت مو وجود دارند که از جمله بهترین و معتبر ترین آنها مرکز موی ایندرا هیر است که این مرکز به شکل کاملا تخصصی خدمات مربوط به مو را برای شما عزیزان انجام می دهد.

در صورت مراجعه به مرکز موی ایندرا هیر در تهران می توانید از کاشت مو به روش dhi و یا سایر روش های کاشت مو و پروتز مو بهره مند گردید. در این خصوص میتوانید از متخصصان ما در این مجموعه نیز کمک دریافت کنید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر برای ترمیم مو در این مرکز با ما در تماس باشید.

بهترین مرکز برای کاشت مو به روش dhi در تهران
بهترین مرکز کاشت مو به روش dhi

سخن پایانی

با توجه به آنچه گفته شد کاشت مو به روش دی اچ آی DHI یکی از موفق ترین و کم عارضه ترین انواع کاشت مو محسوب می شود، روشی که علاوه بر اینکه در بسیاری از موارد از پرطرفداران روش های کاشت مو محسوب می شود؛  روش محبوب متخصصین زیبایی و کاشت مو نیز هست.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!