کاشت موی بلند چیست و هزینه آن چقدر است؟

کاشت موی بلند
آنچه در این مقاله می خوانید!

آیا امکان کاشت موی بلند وجود دارد؟ کاشت مو برای کوتاه کردن پیشانی چگونه است؟ چه افرادی می توانند کاشت مو به صورت بلند انجام دهند؟

اگر از کم پشتی مو، ریزش مو، طاسی سر و … رنج می برید، آگاه باشید که برای شما خبر های خوشی داریم.

تکنولوژی به حدی در جهان پیشرفت کرده است که امروزه اکثر مشکلات ایجاد شده در زیبایی افراد قابل درمان هستند و با این وجود همه افراد می توانند زیبایی خود را تا پایان عمر حفظ کنند و با انرژی و نشاط به زندگی خود ادامه دهند.

با روش های ابداع شده در خصوص ریزش مو و طاسی سر، دیگر جای هیچ گونه نگرانی و غصه کردن وجود ندارد. تنها کافی است که یکی از این روش ها را برای ارتقا زیبایی خود انتخاب کنید.

تا کنون مطالب زیادی در خصوص کاشت مو و پیوند مو برای هموطنان عزیز خود ذکر کرده ایم، اما این بار می خواهیم شما عزیزان را با پیوند موی بلند آشنا کنیم.

پیوند مو

در روش های قبلی کاشت مو FUT ، موهای کاشته شده به شکل موهای تراشیده شده بودند و مدت زمان بسیار زیادی طول می کشد تا این موها رشد کنند و شکل طبیعی خود را در ظاهر افراد ایجاد کنند.

در این روش ها بانوان باید به مدت حداقل 6 ماه انتظار می کشند تا موهای کاشته شده آنها به میزان حدقل یک بند انگشت رشد کند و بلند شود و از آنجایی که بانوان بر روی موهای خود بسیار حساس هستند و معمولا موی بلند را ترجیح می دهند، این موضوع برای آنها بسیار آزاردهنده بود.

کاشت موی بلند مناسب ترین روش ترمیم!

اما امروزه خوشبختانه روش پیوند موی بلند، این امکان را به وجود آورده است که موهای برداشت شده از بانک مو دارای طول 2 الی 8 سانتی متر باشند و به همان صورت بلند به ناحیه مورد نظر پیوند گردند.

به کار بردن این شیوه بسیاری از معایب پیوند مو را برطرف کرده است، به همین دلیل کاشت موی بلند برای بانوان گزینه بسیار مناسبی است.

برای انجام این کار تنها می توان از روش کاشت موی fut استفاده کرد و امکان استفاده از شیوه های دیگر کاشت مو وجود ندارد.

فواید پیوند موی بلند چیست؟

پیوند موی بلند برای تمامی افراد اعم از بانوان و آقایان دارای مزیت هایی است که این مزایا به شرح زیر هستند:

دوره نقاهت بسیار کوتاه

از آنجایی که در استفاده از این شیوه حالت ظاهری فرد در طول دوره نقاهت ناخوشایند و غیر طبیعی نیست، بیمار پس از گذشت دو روز می تواند به اجتماع باز گردد و نیازی به فاصله گرفتن از اجتماع به دلیل شرایط ظاهری خود ندارد.

طبیعی بودن جهت رشد مو

زمانی که کاشت موی بلند انجام می شود، از همان ابتدای کار و درست پس از جراحی امکان مشاهده جهت رشد مو وجود دارد و می توان آن را ارزیابی کرد و جهت رشد کاملا طبیعی خواهد بود.

امکان کاشت دو یا چند گرافت مویی در یک منفذ

در این شیوه پزشک می تواند دو یا چند گرافت مویی را در یک منفذ بکارد و از این رو دیگر جوش و یا کیست مویی در ناحیه پیوند ایجاد نمی شود.

به وجود آمدن شرایط خوشایند تر برای افرادی که از کلاه گیس استفاده می کنند:

اشخاصی که تا قبل از کاشت مو از کلاه گیس استفاده می کرده اند، در صورتی که کاشت موی بلند را انجام دهند، دیگر ترسی از برداشتن کلاه گیس خود ندارند، زیرا موهای پیوند زده شده آنها به اندازه کلاه گیسی که استفاده می کرده اند از بلندی مو برخوردار است.

دوره نقاهت بسیار کوتاه

از دیگر فواید پیوند موی بلند دوره نقاهت بسیار کوتاه است و همان طور که در قسمت های فوق ذکر شد، شخص در این شیوه پس از مدت دو روز می تواند تمامی امور خود را انجام دهند.

عدم وجود خط اسکار و عدم آسیب دیدن ناحیه گالا

از معایب روش های دیگر پیوند مو ایجاد خط اسکار و آسیب دیدن ناحیه گالا بوده است که در کاشت موی بلند این معایب وجود ندارند.

کاشت موی بلند

مراقبت های بعد از پیوند موی بلند

با وجود تمامی مزیت های ذکر شده در رابطه با پیوند موی بلند، رعایت مراقبت هایی بعد از این روش کاشت توصیه می شود که این مراقبت ها عبارتند از:

  • استفاده از آنتی بیوتیک ها با تجویز پزشک برای جلوگیری از ایجاد عفونت
  • استفاده از داروهای مسکن برای کاهش میزان درد بعد از جراحی
  • پرهیز از حمام آب داغ برای جلوگیری از ضعیف شدن گرافت های مو
  • پرهیز از ماساژ دادن بخش هایی که پیوند مو در آنها صورت گرفته است
  • رعایت موارد بهداشتی برای لمس کردن قسمت هایی که تحت کاشت قرار گرفته اند
  • دارا بودن استراحت و خواب کافی برای دریافت نتیجه بهتر از کاشت
  • پرهیز از استفاده مواد مخدر، دخانیات و مشروبات الکلی تا دو ماه بعد از کاشت
  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین تا حدود دو هفته

در این بخش لازم به ذکر است که اکثر مراقبت های مورد نیاز در خصوص پیوند موی بلند مانند مراقبت های مورد نیاز پس از کاشت موی معمولی است و تنها تفاوت در بین این دو شیوه امکان حضور یافتن زودهنگام تر در اجتماع است.

هزینه کاشت موی بلند چه قدر است؟

با توجه به اینکه برای پیوند موی بلند نیاز به افزایش دقت و توجه پزشک در زمان جراحی است و از آنجایی که در این شیوه نیازی به تراشیدن موها نمی باشد، مسلما هزینه کاشت مو انجام این کار در مقایسه با روش کاشت موی معمولی بیشتر خواهد  بود.

برای اطلاع از میزان دقیق این هزینه می توانید به پزشک کاشت مو مراجعه کنید.

عوامل تاثیر گذار در هزینه کاشت موی بلند

اما با این وجود قیمت پیوند موهای بلند نیز مانند هر جراحی دیگری متاثر از عوامل مختلفی است که این عوامل عبارتند از:

  • دستمزد پزشک مربوطه
  • هزینه مربوط به کلینیک زیبایی
  • وسعت منطقه ای که کاشت مو برای آن انجام می شود
  • تراکم موهای مورد نظر بیمار
  • تعداد گرافت های مویی که پیوند زده می شوند.

همان طور که مشاهده می کنید این عوامل با عوامل تاثیر گذار در قیمت کاشت موی معمولی یکسان است.

کلام پایانی

نکات ذکر شده در رابطه با کاشت موی بلند از مهم ترین مسائل در خصوص کاشت مو هستند و از مهم ترین سوالاتی هستند که برای افراد در این زمینه ایجاد می شوند. در نتیجه امیدواریم که این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!