کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش fut
آنچه در این مقاله می خوانید!

ابرو از عوامل اثرگذار بر روی زیبایی افراد به شمار می رود. ریزش ابرو از جمله پیشامدهایی است که ممکن است در هر سنی یا بنا به هر دلیلی برای هر یک از ما اتفاق بیافتد.

بنابراین افرادی که

دچار ریزش ابرو می‌شوند باید به دنبال راه‌های درمانی مطمئن ابرو می باشد. اما کاشت مو و  ابرو هم انواع مختلفی دارد. ما در این مقاله قصد داریم یکی از این راه های درمانی یعنی کاشت ابرو به روش FUT را به شما معرفی کنیم.

کاشت ابرو به روش  FUT

کاشت ابرو به روش FUT یک روش پایه و معمول برای کاشت ابروی طبیعی می‌باشد. معمولا 400 تار مو یا کمی بیشتر برای هر ابرو  مورد نیاز است. برای کاشت ابرو به روش FUT، بانک مو موهای پشت سر افراد و بین دو گوش است.

با توجه به اینکه

موهای ابرو اغلب ظریف و به صورت فولیکول های تک واحدی هستند، موهای پشت گوش و پایین گردن، شباهت بیشتری با ابروها داشته باشند.

درنتیجه

پزشک تار مو را از این قسمت برداشته و در محل ابرو کاشته می شود. توجه داشته باشید که موی سر به روشی متفاوت از موی ابرو رشد می کند.

در واقع

موهای ابرو بصورت تک تک و مو در واحدهای فولیکولی که شامل 1 تا 4 تار مو است، رشد میکند. بنابراین موهایی که از بانک مو  برداشته می شود، را باید با استفاده از میکروسکوپ های قوی به دو قسمت تقسیم کرد.

سپس

هرکدام از این تارهای تقسیم شده را در محل های گیرنده قرار می دهند. از آنجایی که ابروها در حالت خاصی رشد می کنند، انجام این کار مهارت و تجربه بالایی لازم است.

همچنین

انحنای طبیعی مو و اینکه به طریقی کاشت شود که به صورت مورب رشد کنند  از نکته های بسیار مهم در طبیعی جلوه دادن ابرو ها است.

4 مرحله کاشت ابرو به روش FUT

مراحل کاشت ابرو بدون جراحی به روش FUT عبارت است از:

  1. طراحی ابرو مطابق با میل بیمار
  2. برداشت گرافت ها از قسمت بانک مو
  3. آماده سازی گرافت ها به صورت تکی مطابق با ابرو
  4. کاشت گرافت ها در محل ریزش

کاشت ابرو برای چه افرادی مناسب نیست؟

در شرایط عادی کاشت ابرو طبیعی به افراد پیشنهاد  نمی شود. اگر افراد شرایط زیر را دارا  باشند، کاشت ابرو در آن ها نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت:

  1. اشخاصی که مبتلا به بیماری آلوپسی آره آتا هستند.
  2. اشخاصی که مشکلات مربوط به انعقاد خون دارند.
  3. اشخاصی که دچار بیماری های آلوپسی توتالیس (ریزش موی کامل سر) یا آلوپسی یونیورسالیس (ریزش موی کامل بدن) هستند.
  4. اشخاصی که مبتلا به بیماری تریکوتیلو مانیا (اختلال مو کنی) هستند.
  5. اشخاصی که سابقه عوارض شدید مربوط به جراحی های زیبایی را دارند.
کاشت ابرو به روش fut

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت پس از هر عملی در نتیجه بسیار تاثیر گذار است. بنابراین برای دریافت نتایج بهتر از عمل کاشت ابرو بدون کوتاهی به روش FUT ، به مراقبت های زیر توجه کنید:

  1. به مدت دو الی سه روز از تماس ابرو با آب و و مواد شوینده و همچنین شستشوی آن خودداری شود. بعد از این مدت نیز شستشو به آرامی و با ملایمت انجام شود
  2. به مدت دو الی سه روز، ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین انجام ندهید
  3. پماد، اسپری یا داروهای موضعی تجویز شده توسط پزشک به طور دقیق و طبق دستورالعمل استفاده شود
  4. با توجه به اینکه موهای کاشته شده، رشد بیشتری نسبت به موهای طبیعی ابرو دارند، به منظور حفظ زیبایی ابروها، لازم است در چندماه اول پس از کاشت، ابروها به طور مداوم کوتاه و مرتب شوند.

3 عارضه کاشت ابرو به روش  FUT

عمل کاشت ابرو به روش FUT  مانند هر جراحی زیبایی دیگری، همراه با عوارض است. اما نگران نباشید بسیاری از این عوارض کوتاه مدت و موقتی هستند و با گذشت زمان برطرف می شوند. از مهم ترین عوارض کاشت ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تورم و کبودی ابرو و بالای پلک که بعد از گذشت چند روز برطرف می شود
  2. ریزش موهای کاشته شده که یک فرآیند طبیعی است. موهای کاشته شده مدتی بعد از ریزش، رشد طبیعی خود را از سر می گیرند
  3. خونریزی، عفونت ، اسکار و زخم

عوارضی که ذکر شد

عوارض احتمالی کاشت موی سر و تقریبا همه جراحی های زیبایی می باشد. شدت این عوارض در افراد مختلف متفاوت است. گاهی تنها یک عارضه و گاهی تعداد بیشتری در افراد مشاهده شده است.

به هرحال عوارض این جراحی زیبایی آن قدر جدی نیست که باعث بشود از انجام آن منصرف شوید.

استفاده از موهای بدن برای کاشت ابرو

از لحاظ تئوری این امکان اینکه موهای بدن به ابرو  پیوند زده شوند وجود دارد. اما بر طبق تجربه نتایج مطلوبی در بر نخواهد داشت. به دلیل اینکه درصد بسیار کمی از گرافت های پیوند شده به ابرو، به رشد خود ادامه می دهند.

همچنین

امکان تغییر حالت و فر خوردن موهای کاشت شده وجود دارد که باعث ظاهر نامطلوبی در ابروها می شود. بنابراین معمولا از پیوند موی بدن به ابرو استفاده نمی شود.

مدت زمان کاشت ابرو به روش FUT

معمولا عمل کاشت ابرو بین 5 تا 8 ساعت طول می کشد. این بازه زمانی بر اساس شرایط فرد و مهارت پزشک و امکانات کلینیک متغیر است.

به دلیل

اینکه در روش FUT  امکان کاشت ۱۵۰۰ الی ۸۰۰۰ تار مو در یک جلسه وجود دارد و برای ایجاد تراکم دلخواه در ابروها یا ترمیم آن ها نهایتا به ۱۵۰ الی ۴۰۰ تار مو نیاز داریم، بنابراین برای کاشت ابرو  یک جلسه کافی است.

نکته آخر

ممکن است ریزش ابرو در هر سنی و بر اثر اتفاقات مختلف به وجودآید. اما با پیشرفت تکنولوژی راه های مختلفی برای جبران این مسئله وجود دارد. کاشت ابرو به روش  FUT در مرکز موی ایندرا یکی از بهترین روش های کاشت ابرو است، با کمترین عوارض و بهترین نتیجه. پس نگران ابروی از دست رفته خود نباشید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!