پروتز مو از لحاظ شرعی

پروتز مو از لحاظ شرعی
آنچه در این مقاله می خوانید!

تنوع انواع کاشت مو و پروتز مو از یک سو، حساسیت افراد در این خصوص که آیا پروتز مو از لحاظ شرعی (وضو، غسل و …) دیگر موارد ایرادی نداشته باشد، از سوی دیگر انتخاب را برای افراد سخت کرده است.

اگر شما هم مسایل شرعی و دینی برایتان خیلی مهم است، حتما پیش از انجام پروتز مو با مرکز راهنمای موی ایندرا مشورتی داشته باشید. تا علاوه بر انتخاب بهترین پروتز مو، از لحاظ مسایل شرعی نیز دیگر دغدغه ی نداشته باشید. در ادامه تا حدودی به سوالات ذهن شما در این مورد پاسخ داده می شود.

غسل و وضو با پروتز مو چه حکمی دارد؟

به هنگام انجام خدمات زیبایی مو برخی سوالات از قبیل اینکه روش نگهداری پروتز مو چگونه است؟ طول عمر پروتز مو چند سال است؟ آیا با پروتز مو می توان استحمام کرد؟

استخر و یا فعالیت ورزش های سنگین با پروتز مو مغایرتی ندارد؟ آیا پروتز مو از لحاظ شرعی ایرادی ندارد؟ اصلا کاشت مو بهتر است یا پروتز مو؟ تمامی این ها تنها بخشی از سوالاتی است که ذهن هر فردی را به خود مشغول می کند.

از آنجایی که

پروتز مو از الیاف نانو ساخته می شود و حالت توری شکلی دارد، خوشبختانه آب و هوا قادر به جریان یافتن در زیر پروتز مو و بر روی پوست سر هستند و به همین دلیل افرادی که از پروتز مو برای ترمیم موهای خود استفاده می کنند، می توانند با خیال آسوده وضو بگیرند و اعمال دینی خود را انجام دهند.

زیرا با این وجود آب وضو در پوست سر نفوذ می کند و وضو در درگاه خدا قبول واقع می شود.

بزرگان دینی و مراجع تقلید نیز این موضوع را تایید می کنند اما اگر قصد دارید که در این رابطه آسوده خاطر تر باشید، می توانید از مرجع تقلید خود در رابطه با این مساله کمک بگیرید.

حال پس از وضو باید به مساله غسل کردن با پروتز مو اشاره کنیم که در این خصوص نیز باید گفت که غسل کردن نیز با پروتز مو از نظر مراجع تقلید امکان پذیر است و می توانید در این رابطه از مرجع تقلید راهنمایی دریافت کنید.

اما افرادی که در خصوص غسل کردن با پروتز مو دچار شبه هستند و غسل با پروتز مو برای انها خوشایند نیست، می توانند برای انجام این کار پروتز موی خود را بردارند و پس از غسل کردن پروتز مو را مجددا بر روی سر خود فیکس کنند.

لازم به ذکر است که

اموزش های مورد نیاز برای برداشتن پروتز مو آلمانی از روی سر و فیکس کردن مجدد آن را می توانید از پزشک معالج خود و یا مرکز زیبایی مورد نظر یاد بگیرید و به راحتی این کار را برای خود انجام دهید.

بدون شک هر شخصی دوست دارد ظاهری زیبا در عین حال جذاب داشته باشد. موها بخش عظیمی از این زیبایی را به خود اختصاص می دهند. انتخاب بهترین روش کاشت مو یا بهترین روش پروتز مو زمانی قابل هضم است که شما بدانید پروتز مو از لحاظ شرعی موردی نداشته باشد.

برای پاسخ دادن به این سوال لازم است که ابتدا توضیح مختصری در مورد پروتز مو و ساختار آن ارائه شود.

پروتز مو چیست و پروتز مو چگونه ساخته می شود؟

بیشتر موسسه ها و مراکز مو از پروتزهای جنس نانو استفاده می کند. این نوع از پروتزها باعث می شود که موها به جای کاشت مستقیم بر روی سر، بر روی لایه های نازک و مشبکی از جنس نانو کاشته شود. پس از آن لایه را بر روی سر با کمک چسب گیاهی کراتینه و یا گیره های مخصوص متصل می کنند. در نظر داشته باشید که این لایه ها شباهت زیادی به پوست سر دارند.

بیشتر بخوانید: پروتز مو جو گندمی

این نازک بودن کمک می کند که به راحتی آب و هوا در زیر پروتز به جریان در آید. پروتزها به صورت دائمی و یا موقت به کار می رود. قابلیتی که این لایه دارد باعث خواهد شد که سر دچار عفونت و بیماری قارچ نشود. تمامی این موارد باعث شده است که کارشناسان تاکید کنند که پروتز مو از لحاظ شرعی هیچگونه ایرادی ندارد.

انواع غسل به هنگام کاشت پروتز مو

برای افرادی که به مسایل شرعی حساس هستند، دو روش غسل گرفتن به هنگام کاشت پروتز مو وجود دارد. اولین روش این است که فرد بنا به استناد به مرجع تقلید خود، می تواند با همان شرایط و پروتز مو، غسل را انجام دهد.

روش دوم این است که برای افراد بسیار حساس که به مسایل شرعی خیلی اهمیت می دهند، می توانند پروتز مو را به هنگام غسل گرفتن بردارند.

پروتز مو را می توان به راحتی از سر برداشت و پس از غسل گرفتن دوباره بر روی سر خود نصب کرد. در اکثر مواقع نصب پروتز مو را به شخص آموزش می دهند. چسباندن و نصب پروتز مو از لحاظ شرعی تنها چند دقیقه طول می کشد. تمامی این آموزش ها توسط متخصص مربوط به آن مرکز آموزش داده می شود.

پروتز مو از لحاظ شرعی و وضو گرفتن چگونه است؟

پروتز مو از لحاظ شرعی و وضو گرفتن چگونه است؟

همانگونه که در ابتدا ذکر شد، ویژگی خاص پروتز مو باعث می شود که آب و هوا به راحتی به پوست سر برسد. بر همین اساس با وضو گرفتن و مسح کردن، آب به فرق سر رسیده و پروتز مو سیلیکونی از لحاظ شرعی برای وضو گرفتن هیچ مشکلی ندارد. با این توضیحات می توان اطمینان خاطر داد که شما با خیال راحت برای کاشت پروتز مو اقدام کنید.

همان طور که

در بخش های فوق اشاره شد، غسل کردن و وضو گرفتن با پروتز مو از نظر شرعی مشکلی ندارد اما چنانچه در حین غسل و یا وضو با پروتز مو، تماس آب با پوست سر خود را احساس نکنید، بدین معنا است که آب با پوست سر شما برخورد نکرده است و چسب های پروتز مو مانع از این روند شده است.

بنابراین در چنین شرایطی وضو و غسل شما ممکن است که دارای شبه باشد و در این شرایط بهتر است که پروتز مو را از روی سر بردارید و مجددا برای انجام این کار اقدام کنید.

عمر و ماندگاری پروتز مو چقدر است؟

پروتز مو تنها برای یک یا دو هفته استفاده نمی شود. بلکه بعد از نصب آن و مراقبت های پس از کاشت پروتز مو، شما می توانید برای یک مدت طولانی از مزایای پروتز مو بهره ببرید. از نظر علمی پروتز مو یک روش موقت است اما با مراقبت های اصولی و رعایت نکات بهداشتی می توان برای یک مدت زمان بسیار استفاده کرد.

سعی کنید هر دو هفته یکبار چسب را تعویض و علاوه براین موی طبیعی در زیر پروتز را نیز کوتاه کنید. تمامی این فرایندها سبب می شود که هم پروتز مو از لحاظ شرعی موردی نداشته باشد و هم اینکه برای یک مدت طولانی شما صاحب موهای جذاب باشید.

پروتز مو برای چه کسانی مناسب است؟

پروتز مو بر اساس مسائل ذکر شده در بخش فوق برای اشخاصی که به شرح زیر هستند، مناسب خواهد بود:

1) کسانی که قصد دارند به طاعات و عبادات بپردازند
2) کسانی که می خواهند از نظر شرعی با مشکل مواجه نباشند
3) کسانی که بخواهند از روش های غیر دائمی برای ترمیم مو استفاده کنند
4) کسانی که از بانک موی مناسب برخوردار نباشند
5) کسانی که به دنبال روش های غیر تهاجمی برای ترمیم مو باشند
6) اشخاصی که بخواهند بدون وجود مانع بر روی موهای خود وضو بگیرند و غسل کنند
7) و…

هزینه پروتز مو چقدر است؟

در کنار مسایل شرعی، هزینه پروتز مو نیز اهمیت دارد. در بیشتر مواقع هزینه های خدمات زیبایی از سوی بیمه ها باز پرداختی ندارد. از این رو پیدا کردن یک مرکز خوب در عین حال با قیمت مناسب کمی سخت خواهد شد. شما نیز اگر قصد انجام پروتز مو را دارید، بهتر است در ابتدا با مرکز راهنمای موی ایندرا مشورتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پروتز مو آمریکایی

علاوه براین هزینه پروتز مو بسته به برخی شرایط از جمله جنس پروتز، نوع چسب، نحوه نصب، سرویس هایی که از سوی مرکز درمانی یا مرکز زیبایی دریافت می کنید، متغیر است. اما در حالت کلی هزینه ها به شکل زیر است:

نوع خدمات هزینه (به تومان)
پروتز مو 12 الی 17 میلیون

سخن پایانی

مرکز موی ایندرا تخصصی ترین و به روز‌ ترین مرکز راهنمای کاشت مو، ترمیم موهای خشک و وز و اسکالپ در ایران می باشد. شما با مراجعه به مراکز مو، زیر نظر متخصص پوست و مو درمان خواهید شد.

حال که از مسائل مربوط به غسل و وضو با پروتز مو مطلع شدید، می توانید برای ترمیم موهای خود با روش پروتز مو در مرکز موی ایندرا اقدام کنید و با خیال اسوده موهای خود را ترمیم کنید و زیبایی انها را افزایش دهید.

در مرکز موی ایندرا تمامی مراحل با بهترین کیفیت برای شما انجام می شود و از مواد بسیار با کیفیت و مناسب برای پروتز مو استفاده می گردد.

در نتیجه اگر مایل به دریافت نتایج بسیار رضایت بخش مرکز موی ایندرا در خصوص پروتز مو هستید، با ما در این مجموعه تماس بگیرید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!